Hi-Fi klubben i Stavanger har rare ansatte - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 182
    Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 900sl
    Spørre andre plaser også, for eksempel.
    Det BURDE egentlig være unødvendig, for de skal kunne jobben sin.

Som f.eks hvis jeg på jobben gjør akkurat som det passer meg og ikke gjør jobben min ordentlig, man forventer vel en viss service og kunnskap om jobben som blir gjort? Om det er elektriker, snekker eller HiFi-selger, er vel revnende likegyldig?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Tror problemet er at det er underbetalt, og de som har interesse for anlegg ikke har interesse for å jobbe for slikk og ingenting, ergo er det lettere å snappe opp studenter som kan jobbe for seg.. Dessverre:-?

Så studenter er ikke entusister?

Jeg har selv jobbet i butikk, ikke bare pga lønnen, men blant annet fordi du som markedsperson får gode rabatter på alt utstyr fra alle leverandører.

Du som vanlig kunde må 99800 for B&W 802D. En ansatt på Klubben betaler omtrent halvparten.

Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus

Jeg har selv jobbet i butikk, ikke bare pga lønnen, men blant annet fordi du som markedsperson får gode rabatter på alt utstyr fra alle leverandører.

Du som vanlig kunde må 99800 for B&W 802D. En ansatt på Klubben betaler omtrent halvparten.
    Jo studenter er også entusiaster.Viss di har noe jeg trenger på hfk så kjøper jeg det der.Liker jo og ha flere plasser og gå monopol er jo ikke noe vi vil ha ?.

Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener at kundebehandlingen og kunnskapsnivået bør få ett løft hos hfk.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at de fleste kan endel om hifi generelt.
    Men det er kundebehandlingen de bør øve seg på litt mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt et annet sted her, at det beste er å ha en god følelse når man går ut døra med nytt utstyr.

Jeg mener at man bør ha en så god følelse at selgerene lar deg gå hjem UTEN utstyr, med en GOD følelse, og heller komme TILBAKE og handle det du har siklet på.

Da tjener de garantert mer penger også, på at de prater til venner, som igjen prater til venner.

Jeg har forøvrig ingen dårlige erfaringer med HiFi-klubben, men diverse andre kjeder.
    Dette treffer litt essensen i min tidligere 'flaming' av dagens selgere i hfk Stavanger.

Ved 2 anledninger i epoken klubben faktisk kun hadde entusiaster som selgere kom jeg inn i butikken med cash i hånda og hadde pekt ut hva jeg skulle ha med meg hjem.
    Litt fagprat rundt valgene mine førte til nye lytterunder og nye alternativer.
    Jeg ble sendt hjem uten å ha lagt igjen penger , men opplevelser rikere , og oppriktige anbefalinger om å spare bare 2-3 mnd mer for å oppnå et absurd bedre resultat. Den ene gangen satt jeg igjen 2 timer over stengetid å lytta på kombinasjoner , selgeren insisterte på å vise meg hva jeg hadde å velge imellom.
    Denne type kundebehandling langt ut over hva enn kan forvente skaper tillit.
    Naturligvis har hfk fått 'betalt' for denne servicen , sågodt som hver krone til overs etter noodles og strømregning/lån gikk til oppgraderinger i en 5-6års periode. Tilsvarende negative opplevelser de siste årene har ført til alternative produkter og en konto som snart forsvarer en ny 'Min hjemmekino'-tråd

(Edit : Manglende ord som gjorde utsagn selvmotsigende ^^)

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro elektronikk bransjen, som veldig mange andre, har blitt litt hovne de siste åra med 'gode tider'. Har jo vært selgers marked, og da blir det lett å la kvantitet gå på bekostning av kvalitet. Tok selv for 4-5 mnd siden kontakt med diverse byggefirma for å få anbud på bytting av tak, og valgte da det firmaet som i størst grad fikk meg til å føle meg som viktig kunde, og som ga inntrykk at ting skulle gjøres på mine premisser, ikke Deres. (Var egentlig bare ett valg for meg, og vil gjerne nytte anledningen å rose FaktaBygg i Stavanger for strålende jobb og kundebehandling.)
    De firma/butikker/bransjer som har satt seg selv over kundene i en slik kortvarig 'luksus' periode står igjen som taperene når den virkelige verden banker på døra. Tror det er svært mange som har latt seg friste de siste par åra desverre..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

55 000 pluss MVA , har jobba i HFK

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gizmosis
    55 000 pluss MVA , har jobba i HFK
    Har ein bekjent som jobba deltid noen år i Stavanger ene og alene for denne fordelen.
    Fair enough det , han går dagens betjening en høy gang kunnskapsmessig iallefall. Betviler heller ikke at han er en bedre selger , selv om han sitter 90% av arbeidsdagen i en truck i dag...

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt greit, og jeg sa at entusiaster bør jobbe der, om du er student eller utdanna professor i marinbiologi driter jeg i, så lenge du kan kundebehandling, har kunnskap om produktene du selger og ikke BARE er ute etter å tjene penger!

Det eksempelet ditt går igjen i stort sett de fleste bransjer. (Overspenningsvern f.eks, ut til kunde har jeg tatt opptil 2200 kr, og selv betalt 500.) Så om man ikke visste det, er man rett og slett lite opplyst.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det BURDE egentlig være unødvendig, for de skal kunne jobben sin.

Som f.eks hvis jeg på jobben gjør akkurat som det passer meg og ikke gjør jobben min ordentlig, man forventer vel en viss service og kunnskap om jobben som blir gjort? Om det er elektriker, snekker eller HiFi-selger, er vel revnende likegyldig?
    Elektrikkere og snekkere er ikke selgere. Gå på en Ford-forhandler å spør om hvilken bil som er best! Hør om det er noen dårlige sider med bilen.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 900sl
    Elektrikkere og snekkere er ikke selgere. Gå på en Ford-forhandler å spør om hvilken bil som er best! Hør om det er noen dårlige sider med bilen.

Er det noe galt med FORD også nå'a..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

løse tanker...

Jeg benytter meg ofte av butikkene i sandnes området. HFK og begge Soundgarden butikkene. Har veldig positiv erfaring med alle tre butikkene. HFK var veldig gode på servicen overfor meg når jeg hadde et produkt som hadde en liten defekt hvor etter forsøk på reperasjon fikk jeg en ny produkt ganske kjapt! Mine erfaring med alle (untatt en selger hos soundgarden) er at de er service innstilt hifi entusiaster.

Tendensen hos HFK sandnes er å la kundene se seg rundt i butikken uten å bli masset på om hva de vil kjøpe. Personlig, har jeg sansen for dette, men det kan av kunder oppleves som å bli oversett. Men, jeg tror at de jobber hardt for å finne en balanse i dette. Soundgarden personalet har en tendens til å være litt mer engasjert og ivrig til å finne et produkt til deg kjapt! Dette kan oppleves som arrogant hvis man som kunde glemmer sammenhengen for hvor vi treffer disse karene.

Blant mine venner (som ikke er fullt så interessert i lyd og bilde) har jeg en tendens til å oppleves som "pushy og arrogant" når jeg meddeler mine preferanser eller snakker om tema tilknyttet lyd og bilde. Og det uten at jeg i det hele tatt jobber med salg! Dette kan jeg tenke meg må være ennå mer utfordrende for en entusiast som er selger i det grensene mellom personlig, privat og proff lett kan krysse hverandre. En personlig preferanse hos selger vil nok tolkes som salgs forsøkt hos kjøper. Er det kanskje fagets personlige natur som gjør at disse kjedene vurderes i så høy grad ut ifra sine individuelle ansattes sær personligheter? Jo no say.

Noen tanker og ros til butikkene i området fra meg !

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Er det noe galt med FORD også nå'a..
    Tja, ikke etter min mening, men det sies at det står for Fikses og Repareres Daglig.
    Men uten om det har jeg sans for bilene til ford.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Heisann! Tidligere i uken gikk innom hi-fi klubben for å spør om tips og råd til sub plassering og tunning.

Fyren jeg spurte sto sikker i 3-4min og bare kikket på meg, før han sa at det va sikkert noe gale me forsterkeren siden jeg ikke va fornøyd me bassen jeg hadde nå.

Når jeg prøvde igjen å forklare at jeg ville ha tips til musikk/film eller demo plate jeg kunne kjøpe slik at jeg kan få stilt inn anlegget mitt.

Da kom fyren me dvd for å stille inn flatskjerm tv, har ikke flatskjerm engang.

Etter å ha prøvd å forklare ett par ganger til, så sier fyren at jeg må selge det jeg har og kjøpe nytt av han, pga det jeg har MÅ være øddelagt eller noe sånt, siden jeg ikke klare å stille det inn. Og siden forsterkeren ikke har Automatisk kalibreringsmikrofon måtte jeg bare kvitte meg med den også.

Ja greit at forsterkeren er gammel, men har aldri blitt så skuffet over folk når jeg har prøvd å få litt hjelp.

Litt godt å få blåst ut av seg også
    Det er jo leit å høre at du ble skuffet, men heldigvis finnes det vel andre HFK ansatte, og han du spurte, kan jo ha hatt en dårlig dag han også...

Kan vel ikke kommentere HFK ansatte i Stavanger og hvordan de oppfører seg osv (har vel bare vært innom der 2 ganger og det er en del år siden nå), og merket vel ikke så vledig mye neggativt da.

Har ellers gode erfaringer med feilsøking av den forsnunnede bassen slike test plater som nevnes her.

Var for en tid tilbake på besøk hos en skikkelig hifi entusiast og forsterker bygger, og han ville gi meg en demo av oppsettet. Han klaget mye om at de nye høytalerene (husker ikke navnet på dem) var så vanskelig å plassere riktig for at bassen ikke skulle forsvinne. Det viste seg da ganske tydelig med et fasesjekk spor på en slik DVD plate, at selv om høytaler kablingen var riktig gjennomført, var den ene kanalen var 180 grader fasevendt. Han hørte stort sett bare på klassisk musikk med store orkestere osv til vanlig, og det virket ikke som om det er et kilde materiale som like godt fikk frem en slik fasefeil. Litt fritt svevende plassering av Kari Bremmnes ville vel fort ha avdekket en slik feil også, men det er vel en annen ting....

Ellers kan jo også en aldrende forsterker miste "kruttet" i bass området med uttørkede kondensator banker osv, men da spiller den som regel mellomtone og diskant på en meget dårlig og forvrengt måte ved meget moderat belastning også, samt at det ofte blir mer hørbar 50hz grunnstøy osv.

Det er jo godt at det finnes et Avforum med en mulig fustrasjons utblåsnings ventil, og slik at man kan få litt mental støtte og oppbakking fra likesinnede som også merker mye av de samme tingene. Man kan jo også håpe at trådens budskap kan få possitive effekter for den HFK butikken som vel får en del pepper her. Det er vel lov å håpe.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var og handlet en subb i hifiklubben stavanger . Den var stor og tung over 30 kilo . Ingen i butikken kunne hjelpe meg i bilen med denne . Måtte ringe en venn som måtte komme og hejlpe til . Det kaller jeg goe servise =( hehe . da samme subb ikke virket lenger ( garenti) måtte jeg bruke lov boka for og få dette ordnet

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Hifiklubben får mye refs for tiden. Jeg har kun erfaring fra hifiklubben i Ålesund og det er i alle fall en utrolig serviceinnstilt og entusiastisk gjeng.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har etterhvert blitt en stor kritiker av Klubben. Det sier litt etter å ha vært trofast i over 15 år.... Men jeg er enig med forrige taler. Klubben i Ålesund har jeg ikke hatt noen dårlige erfaringer med. Jeg sliter mer med retningen hele kjeden går i. Større fokus på fine butikker enn god service.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nesten bare duster som jobber hos hifiklubben i stavanger, arogante å lite hjelpsomme, er vel kun en jeg har snakket med der inne som er "normal". Reis ut til han som driver nettdata på ganddal, det er en trivelig fyr som har peiling å er veldig hjelpsom. Jeg handler alt av han.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Det er nesten bare duster som jobber hos hifiklubben i stavanger, arogante å lite hjelpsomme, er vel kun en jeg har snakket med der inne som er "normal". Reis ut til han som driver nettdata på ganddal, det er en trivelig fyr som har peiling å er veldig hjelpsom. Jeg handler alt av han.
    Har kjørt forbi det "Nett Data" skiltet menge ganger, men selger han HiFi også? Virker ikke slik pga navnet.

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •