Hi-Fi klubben i Stavanger har rare ansatte - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 182
    Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er det jo engang slik at når en stor kjede som hifiklubben skal ansette folk så vil jo det uansett slippe litt grums igjennom nåløyet.
    Hvor mange av dere som har fått dårlig behandling har klaget til butikksjefen? Jeg tipper at om butikksjefen får nok klager på en av sine ansatte så må han før eller siden handle.
    Om ingen klager så vil jo heller ingen ting forandre seg.

Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Tror du skjønner hva jeg mener her Lars. Jeg har større forventninger til en kundebehandler hos en entusiatbutikk som hfk kaller seg, enn det jeg har til en som selger tilsvarende produkter hos en generell elektronikk kjede. Selvfølgelig er det forskjeller fra selger til selger.
    Helt enig forventer att di kan produktene di selger.

Newcomer Duckand sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjøpte mine cambridge komponenter på nevnte hifiklubben i Stavanger. i ettertid har jeg vert innom og gravd litt av forskjellige grunner.
    Personlig, har jeg bare fått god hjelp på hifiklubben, og er svært godt fornøyd.
    Imidlertid bruker jeg nå å gå på resonans, fordi jeg synes de er enda bedre på service, og ikke minst kunnskap.
    Resonans vil for meg være det opplagte valget for, når jeg skal kjøpe nytt. (med mindre jeg skal handle HK, Denon eller andre soundgarden/klubbenmerker)
    Men jeg synes fortsatt hifiklubben gjør en grei jobb.
    Det er min erfaring.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det begynner å bli mange tråder rundt dårlige opplevelser hos HFK etterhvert, både når det gjelder service, kunnskapsnivå, rabatter ved store kjøp og hjemlån. Selv deler jeg dessverre disse erfaringene, og det spesielt i de mindre HFK avdelingene. Det virker som om de har vokst over hode på seg selv, og hadde kjeden hatt konkurrenter på merkene de selger spørs det om de i hele tatt hadde hatt livets rett i dagens marked. Forhåpentligvis leser noen av gutta litt opp i systemet i klubben disse innleggene og tar kundenes opplevelser av butikkene til etterretning. Det er nok noe de er nødt til om alle deres småavdelinger skal ha mulighet til å overleve.
    Heldigvs finnes det hederlige unntak også innen klubbens ansatte. En dag jeg stakk innom i Marcus Thranesgate i Oslo traff jeg tilfeldigvis på Daniel (da-ty@online.no) som ikke kjente meg på det tidspunktet. Jeg ville høre et par forskjellige oppsett, og servicen var upåklagelig. Jeg fikk svar på det jeg spurte om, og han sa seg t.o.m enig i min mening om at klubbens kombinasjoner av høyttalere og elektronikk ikke nødvendigvis var de beste. (B&W/Classè i dette tilfelle) At en selger sier seg enig i en kundes oppfatning av en kombinasjon selv om det innbefatter produkter de selv ikke fører gir et posetivt og realt inntrykk som gjør at du ønsker å handle der. Andre selgere ville gjort alt for å overbevise deg om hvor feil du tar, og pushe sine egne produker uansett hvordan kombinasjonen faktisk låter.
    I tillegg gikk praten om løst og fast uten at noe ble presset på meg. Takk til Daniel for en veldig hyggelig opplevelse hos hifiklubben. Synd du ikke er der som fast selger, for det kunne de virkelig trenge
    Takk for fine ord Einar Håper de fleste har gode opplevelser hos HFK, og ikke bare slike negative som blir nevnt i denne tråden. Siden HFK går rundt med gode resultater, så er det nok en del oppegående selgere i de 23 butikkene her i Norge.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation utfordring

Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Takk for fine ord Einar Håper de fleste har gode opplevelser hos HFK, og ikke bare slike negative som blir nevnt i denne tråden. Siden HFK går rundt med gode resultater, så er det nok en del oppegående selgere i de 23 butikkene her i Norge.
    De fleste bør være over gjennomsnittet interessert i det de driver med og du Daniel ligger laaaaaangt over gjennomsnittet.
    At "klubben" går bra trenger ikke å bety at selgerne er kunnskapsrike, imøtekommende og kan stave kundepleie.

Et råd til trådstarter er å ta opp dette med daglig leder i Stavanger og høre hva han(hun?) svarer. Vil bli overrasket om du ikke får et raskt og positivt svar tilbake.
    Jeg utfordrer deg til å gjøre det, for å poste svaret her.

Ps: utdrag fra førstesida til Hifi-klubben Stavanger:

Vi lever etter vår Mission Statement, som er å selge høykvalitets utstyr til gode priser. Det låter mer enn det koster! Hos oss vil du alltid finne serviceinnstilt personale som vil strekke seg langt for at du som kunde skal føle deg vel tatt vare på.

Vi skal gjøre vårt beste for å finne en løsning som vil tilfredsstille nettopp dine behov. Hos oss vil du aldri oppleve en ovenifra og ned holdning, vi er "ganske alminnelige entusiaster.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 på denne utfordringen fra meg, TS, du har mange i ryggen når du tar denne utfordringen, noe jeg håper du gjør.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kansje til Stavanger en dag i neste uke. For se om jeg for snakket me butikksjefen da.

Så for me se om jeg får snakket me hun/han.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til Daniel

Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Du Daniel burde linke denne tråden til alle i hifi-klubben8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Du Daniel burde linke denne tråden til alle i hifi-klubben8)
    Denne tråden linkes til butikksjefen i Marcus Thransegate i dag.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haru blitt sjef?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Haru blitt sjef?
    Jeg har alltid vært sjef jeg

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass ja.
    Vet du om noen andre på avforum så jobber på HFK så du vet om?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Såpass ja.
    Vet du om noen andre på avforum så jobber på HFK så du vet om?
    Det er flere ja.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vært jæv... rart om det ikke var det :-D Vi er ikke mange innbyggere i dette landet, og med over 30000 medlemmer her på AVforum blir treffprosenten høy....

mvh
    Finn

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dere som er på AVF og som jobber på HFK kan vidreføre dette videre da.. At det bør jobbes "litt" med hvordan dere møter folk.. Jeg har ofte blitt stående i butikken (stavanger) ved disken, mens to - eller tre som jobber der snakker om tull og tøys, uten å se på meg en gang..

Men en ting skal de ha, de er ikke fult så blærete som folka som jobbet på HFC i samme by, men det skal også godt gjøres..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke det er spesielt mye forskjell på selgere fra butikk til butikk til tross for mine dårlige opplevelser på HFK. Det virker derimot som om det er en norm blandt enkelte selgere uavhengig av kjede, at de som selgere har en autoritet over kunden, og ikke er til for å bidra med veiledning og råd, men med leksjoner og fasit. Jeg tror alle kan tilgi dårlig betalte ungdommer som tar jobb som selgere og kanskje ikke er fullt så kunnskapsrike, men selv har jeg det vanskelig for å tilgi selgere som er mer opptatt av å påvise sin autoritet og personlige formening enn å prøve å få til et salg som gjør kunden fornøyd.

De arrogante selgerne som har sin egen agenda bør lese opp på den gyldne regel for salg; kunden har alltid rett. Hvis en kunde blir lykkelig av et anlegg du som selger mener er rake motsetningen av hva som er "korrekt", er det alltid en mye bedre løsning enn at kunden forlater butikken med din fasit, missnøyd.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 900sl
    Alle vil jo selge, så man må jo sile litt det man får presentert. Prøv å ta med dere det som er positivt ut av butikken, og la det negative ligge, så blir dere vinnerenne!
    Det er jo litt "forj****g" uansett, å måtte vite masse info om det du vil kjøpe FØR du rådfører deg med en evt selger? Dette har jeg erfaring med fra (F)Elkjøp bl.annet.

Kan ta med det som er positivt, uten tvil, men hvordan skal man vite hva som er positivt og ikke når man blir pumpet full av løgn?

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt et annet sted her, at det beste er å ha en god følelse når man går ut døra med nytt utstyr.

Jeg mener at man bør ha en så god følelse at selgerene lar deg gå hjem UTEN utstyr, med en GOD følelse, og heller komme TILBAKE og handle det du har siklet på.

Da tjener de garantert mer penger også, på at de prater til venner, som igjen prater til venner.

Jeg har forøvrig ingen dårlige erfaringer med HiFi-klubben, men diverse andre kjeder.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur i vårt naboland i dag - på service med bilen. Benyttet sjansen på en tur innom HFK i Karlstad. Det var en veldig positiv opplevelse. Minste butikken jeg har vært innom i denne kjeden og bare en på jobb. Fikk ekspeditøren alene en tre kvarteres tid. Han var kunnskapsfull og meget hyggelig. Selvsagt oppstår det noen problemer med tanke på språk - spesielt fra meg til selger (jeg har vokst opp med SVT 1 og 2 + haugevis med svensk film, så jeg forstår enkelt det meste - bare uttalen det skorter litt på (liker jeg å tro ) ).

Slenger meg på oppfordringen til MrMyagi, men ønsker å legge til en til - si også i fra hvis du er fornøyd! Gjerne til kundebehandler. Gode tilbakemeldinger trigger og gir kundebehandler lyst på å lære mer etter min erfaring.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Kan ta med det som er positivt, uten tvil, men hvordan skal man vite hva som er positivt og ikke når man blir pumpet full av løgn?
    Spørre andre plaser også, for eksempel.

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •