Hi-Fi klubben i Stavanger har rare ansatte - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 182
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forsel: Jeg vil betale for den platen jeg Bare si en pris du.

Resten av folket her inne, takk for råd og tips til forskjelige butikker som er mer egnet enn den jeg har gått på.

Det er faktisk litt trist at det er så mangen som har fått dårlige behandling fra HFK. Håper virkligt at noen i HFK leser dette, og gjør noe med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns det er litt farlig å si at ansatte = kjeden.
    Dårlige ansatte vil man finne over alt. Det er jo ikke å legge under en stol at denne hobbien er kostbar og for å få skikkelig dybdekunnskap trenger det personlig interesse utenfor arbeidstiden. Hvis man har mye tid på jobb til å oppdatere seg er det bare et tegn på at det er mulig å kutte i bemanningen.

Når man da tenker på at butikkjobb er den dårligst betale jobben som finnes hvor fast ansatte lett tjener under 250.000 og studenter som jobber på timebetaling ligger i området 100-120 kr timen, så skjønner man at man ikke har råd til å handle inn utstyret privat for å holde seg like oppdatert som de virkelige entusiastene. De med god utdannelse og ambisjoner om en karriere planlegger ikke å jobbe i butikk. (hvis man da ikke eier den).

Derfor ender det oftest opp i at de som søker butikkjobber er en type personer som ikke nødvendigvis er de som ivrer mest etter det de jobber med(det er bare en jobb) og dermed vil man oppleve svært forskjellig kvalitet på de ansatte.

En butikk som satser på kunnskap og ansatter noen av de virkelige flinke på forumet her til lå oss si 500.000 i året ville måtte ha så høye priser på produktene at få ville handlet. Så Ola Nordman forbruker er selv skyld i mye hvordan det er blitt.

Min personlige mening er at kundebehandling er laaangt viktigere en produktkunnskap for å skape salg.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Jeg syns det er litt farlig å si at ansatte = kjeden.
    Dårlige ansatte vil man finne over alt. Det er jo ikke å legge under en stol at denne hobbien er kostbar og for å få skikkelig dybdekunnskap trenger det personlig interesse utenfor arbeidstiden. Hvis man har mye tid på jobb til å oppdatere seg er det bare et tegn på at det er mulig å kutte i bemanningen.
    Her er jeg ikke enig med deg. Det er nå engang kjeden som setter krav til personalet.
    I en butikk alà Elkjøp som selger alt mellom himmel og jord forventer jeg ikke å møte en selger som kan fortelle meg så mye om hvert produkt, men i en spesialbutikk som kun konsenterer seg om lyd&bilde synes jeg dette er en selvfølge.
    F.eks en mobiltelefon kjede som kun lever av telefoner er selvfølgelig avhengig av å ha en bedre kunnskap og service enn gutta på elkjøp for å klare seg. Hvorfor skulle man ellers handle der?
    Kunnskap og kundebehandling går hånd i hånd. Uten den ene er ikke den andre verd stort
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må dessverre si meg enig med alle dere som har "spesielle" erfaringer med butikkene i Stavanger. Dårlig service på klubben, arrogante holdninger på HiFI center-kjeden, dabbetesten som får skuldrene til å senke seg hos Maxwell osv...
    Den merkeligste opplevelsen fikk jeg hos HiFI center-kjeden. Jeg kom over en 8 mnd. gammel McIntosh MA6900 som jeg kjøpte. Fikk den så billig at jeg for sikkerhets skyld ville sjekke opp historikken på den. Ringte til butikken i Stavanger. Første han spurte om var, "hvor mye ga du?" "20K" svarte jeg. "Da er den stjelt!!" Sjekket litt til......."hm, jo alt ser ut til å stemme, den ble solgt demobrukt, som du sier". "MEN, jeg for min del syns lydsignaturen er bedre i Hegel, så jeg ville nok heller vurdert å legge pengene i et Hegelprodukt."
    Gud hjelpe meg for et svar fra en som faktisk fører dette merket!!!!!!
    Hadde jeg lurt på hva "løken" likte best, så hadde jeg vel spurt

Men, er heldigvis, i likhet med de aller aller fleste, meget godt fornøyd med Resonans!!!! Stå på!!!

Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pacojones

Maxwell som ligger nedenfor Resonas er en god gammeldags kristen svindlerbule. Han prøvde å frelse meg samtidig som han på elegant vis prøvde å pushe på meg sine gamle utdaterte og overprisa produkter.

My 2 cents...
    Da jeg var innom her forleden dag så snakket denne karen nedlatende om alle andre som driver med hifi salg.Hans var best uansett.Er vel ikke helt tro verdig.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Bra du ikke vurderer å kjøpe sterero der de selger kjøleskap ihvertfall. DA får du dårlig bass da.
    Hei! Jeg kjøpte jo klipschene mine der de selger kjøleskap! (Elkjøp)

Newcomer balsam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kunden

For HFK og de fleste hifi-kjeder i Norge dreier det seg om å tjene mest mulig, ikke nødvendigvis å yte god service, noe mange av oss stadig opplever.

Jeg har enda tilgode å oppleve god service i HFK, både med hensyn på kjøp og etter-service/support. HFK driver med palle-salg som El-kjøp, ikke god kundeservice.

Det uheldige er ikke selve personene bak HFK disken, men heller ledelsen som faktisk ansetter uvitende personer som ikke har mye erfaring med hi-fi. De ansetter personer som takker ja til en dårlig betaling, og her ligger kjernen.

Betaler man ansatte OK får man kanskje personer bak disken som faktisk viser entusiasme og har kunnskap om hi-fi. Jeg betviler at det kurses så mye for de ansatte, annet enn "selg-så-mye-du-kan-kurs".

Det handler om Økonomi; dra inn mest mulig overskudd, og ikke fokus på selve kunden desverre.

Sånn er det blitt. Man får bare håpe det retter seg, noe jeg tror.
    Positiv tenking hjelper alltid på

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifiguru 2
    Da jeg var innom her forleden dag så snakket denne karen nedlatende om alle andre som driver med hifi salg.Hans var best uansett.Er vel ikke helt tro verdig.
    Når jeg leser det der er det som skuldrene miner henger i strikker som er festet langt oppe i en skyskraper...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Når jeg leser det der er det som skuldrene miner henger i strikker som er festet langt oppe i en skyskraper...

Finnes terapi for slikt, prøv med å dunke på elementet som sitter i høyttaleren din, hvis det låte bra så faller nok skuldrene dine litt lenger ned igjen.. (merker du det?)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Finnes terapi for slikt, prøv med å dunke på elementet som sitter i høyttaleren din, hvis det låte bra så faller nok skuldrene dine litt lenger ned igjen.. (merker du det?)
    Viss du merker det, DA er det lyden for deg! HAHA! Morsom fyr

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hei! Jeg kjøpte jo klipschene mine der de selger kjøleskap! (Elkjøp)
    Det finnes jo untak selfølgelig.
    Fikk høre at de større expert butikkene skal bygge egne lytterom
    Nå kan de vell ta opp konkuransen HFk?

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare slenge meg på skrytelisten til Resonans,selv om erfaringen er minimal.
    Var innom en tur i sommer i forbindelse med en liten ferietur.Hadde igrunn bare tenkt meg innom full fart for å få lyttet litt på Klipsch,men til stor frustrasjon fra frue og unger ble det et langt lengre besøk.Makan til hyggelig service har jeg kun vært ute for i "kjellerfirmaer" før.

Prøvde å unngå personalet først,ettersom jeg bare skulle kikke og ikke hadde tenkt å handle,men endte opp med en lang og veldig informativ samtale om både høytalere og matchende forsterkere.

Vet iverftall hvor jeg kommer til å stoppe innom vist jeg er i Stavanger og har handleplaner.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm

Enda til gode å ha dårlige erfaringer med Hifiklubben i Oslo og rundt mjøsa jeg, og det har blitt endel besøk.. hifikjeder generelt... Stavanger høres dog ille ut.

men tror nok saken har 2 sider .

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd det kjente trikset me å ha sub'en i sweet spot og krype på gulvet. Måtte gi det opp. Pga lyden blei best midt på gulvet. Så jeg for finne en balanse me der den står nå og der jeg som regel sitter.

Fant ut at jeg også hadde stilt forsterkeren på Large når den skulle stå på small ops: Så nå hører jeg sub'en litt bedre enn det jeg gjore tidligere:-D

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Her er jeg ikke enig med deg. Det er nå engang kjeden som setter krav til personalet.
    I en butikk alà Elkjøp som selger alt mellom himmel og jord forventer jeg ikke å møte en selger som kan fortelle meg så mye om hvert produkt, men i en spesialbutikk som kun konsenterer seg om lyd&bilde synes jeg dette er en selvfølge.
    F.eks en mobiltelefon kjede som kun lever av telefoner er selvfølgelig avhengig av å ha en bedre kunnskap og service enn gutta på elkjøp for å klare seg. Hvorfor skulle man ellers handle der?
    Kunnskap og kundebehandling går hånd i hånd. Uten den ene er ikke den andre verd stort
    Nå har faktisk Elkjøp "eksperter" innenfor de forskjellige avdelingene. Går jeg til hvitevare-avdelingen og kjøper et kjøleskap og spør også om no stereo greier, forventer jeg heller å bli henvist til brunvare-avdelingen enn at han i hvitvare-avdelingen skal kunne svare på noe han ikke skal kunne.

Det er uansett forskjell på en god selger og en god selger:?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du skjønner hva jeg mener her Lars. Jeg har større forventninger til en kundebehandler hos en entusiatbutikk som hfk kaller seg, enn det jeg har til en som selger tilsvarende produkter hos en generell elektronikk kjede. Selvfølgelig er det forskjeller fra selger til selger.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

comprende

Jeg skjønner.

Det er bare så utrolig synd, fordi en dårlig opplevelse blir heller fortalt videre enn en god opplevelse.
    Vi nordmenn er mere glad i å klage enn å rose. (gjelder vel nesten alle):roll:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fortalte en liten solskinnshistorie litt tidligere i tråden om når jeg støtte på Daniel i Marcus Thranes gate
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fortalte en liten solskinnshistorie litt tidligere i tråden om når jeg støtte på Daniel i Marcus Thranes gate

Pga den historien tidligere i tråden, så satser jeg på å ta turen innom der neste gang jeg er i Oslo. For å titte og slå av en prat

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg gidder det, men prøv å samle klagetråder vs gledestråder.

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •