Hi-Fi klubben i Stavanger har rare ansatte - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 182
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Den andre siden av saken.

Tipper du traff på den samme figuren jeg har truffet på Hifi-Klubben Stavanger 2-3 ganger.

Ca 6 mndr siden kom min far til meg og sa at han ville kjøpe et skikkelig hifi-anlegg til landstedet. Han hadde vært på Elkjop eller Lefdal eller noe og hørt et av Bose sine systemer, og var ganske imponert over lyden de produserte. Jeg snakket med han, og vi ble enige om at vi skulle ta turen til en skikkelig hifi forhandler, for å se hva det samme budsjettet kunne gi oss der.

Så vi tok turen til Hifi-Klubben Stavanger, hvor vi traff på en medarbeider som viste oss forskjellige modeller, og vi gjorde det klart for han at vi ville gå ut av butikken med et anlegg, og at pris ikke var noe stort hinder, så lenge verdien og kvaliteten av anlegget var svært høy. For å gi han et tall sa vi 50.000,-

Han begynte å koble opp en Lyngdorf/B&W kombinasjon, og vi ble enige om å komme tilbake en halvtime senere for å høre forskjeller på de forskjellige oppsettene.

Da vi så kom tilbake, var betjeneren vi tidligere hadde hatt opptatt, og vi fikk en annen fyr. Her gikk alt galt. Han spilte anlegget for oss, og min far sa at han ønsket mer bass, og noen andre ting, og fyren gikk helt i vrang. Han oste av "bedre enn deg, vet mer enn deg, innfinn deg med hva som er rett" holdning. Det var tydeligvis ikke lov å ha en egen formening om hvordan hver person ønsker at lyd skal være. Jeg spurte han enkle ting som; kan du ha en sub på denne forsterker kombinasjonen? Og svaret tilbake var ekle bemerkninger om at en sub ville ødelagt hele lydbildet, "det er som å helle sprit i en god rødvin" o.l. Da vi spurte om hjelp til å sette opp Dali høyttalere istede for B&W pga bassen, sa han bare at det var nærmest umulig å få til så fort, og at det var veldig liten vits.

Jeg har siden vært inne andre ganger og mått håndtere denne fyren, og det virker som han er en av de vanligste personene å treffe på der borte. Hver gang føler jeg at jeg blir møtt med en ekkel holdning der jeg nærmest ikke vil si noe som helst fordi jeg lurer på hva som er feil med mine uttalelser.

Jeg mener, hadde vi beholdt første betjeningen hadde Hifi-Klubben fått handel på minst 50.000,- + en hjemmekinoforsterker til meg. Pga dette geniet de bruker til salg, gikk vi over til Resonans og fikk enormt bra betjening, slik det burde være.

Jeg vet at det er klisjee og si at Hifi-Klubben er arrogante, og jeg er ikke enig i det i prinsipp, men de ansetter hvertfall enkelte individer som driver bort mer salg enn de tar inn. Dveler med å gå inn igjen, da jeg er på jakt etter stereoanlegg i 30.000kr klassen selv, men ønsker B&W og Lyndorf, og da er de den eneste spilleren i byen, dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorgen_veisdal89
    Tipper du traff på den samme figuren jeg har truffet på Hifi-Klubben Stavanger 2-3 ganger.

Ca 6 mndr siden kom min far til meg og sa at han ville kjøpe et skikkelig hifi-anlegg til landstedet. Han hadde vært på Elkjop eller Lefdal eller noe og hørt et av Bose sine systemer, og var ganske imponert over lyden de produserte. Jeg snakket med han, og vi ble enige om at vi skulle ta turen til en skikkelig hifi forhandler, for å se hva det samme budsjettet kunne gi oss der.

Så vi tok turen til Hifi-Klubben Stavanger, hvor vi traff på en medarbeider som viste oss forskjellige modeller, og vi gjorde det klart for han at vi ville gå ut av butikken med et anlegg, og at pris ikke var noe stort hinder, så lenge verdien og kvaliteten av anlegget var svært høy. For å gi han et tall sa vi 50.000,-

Han begynte å koble opp en Lyngdorf/B&W kombinasjon, og vi ble enige om å komme tilbake en halvtime senere for å høre forskjeller på de forskjellige oppsettene.

Da vi så kom tilbake, var betjeneren vi tidligere hadde hatt opptatt, og vi fikk en annen fyr. Her gikk alt galt. Han spilte anlegget for oss, og min far sa at han ønsket mer bass, og noen andre ting, og fyren gikk helt i vrang. Han oste av "bedre enn deg, vet mer enn deg, innfinn deg med hva som er rett" holdning. Det var tydeligvis ikke lov å ha en egen formening om hvordan hver person ønsker at lyd skal være. Jeg spurte han enkle ting som; kan du ha en sub på denne forsterker kombinasjonen? Og svaret tilbake var ekle bemerkninger om at en sub ville ødelagt hele lydbildet, "det er som å helle sprit i en god rødvin" o.l. Da vi spurte om hjelp til å sette opp Dali høyttalere istede for B&W pga bassen, sa han bare at det var nærmest umulig å få til så fort, og at det var veldig liten vits.

Jeg har siden vært inne andre ganger og mått håndtere denne fyren, og det virker som han er en av de vanligste personene å treffe på der borte. Hver gang føler jeg at jeg blir møtt med en ekkel holdning der jeg nærmest ikke vil si noe som helst fordi jeg lurer på hva som er feil med mine uttalelser.

Jeg mener, hadde vi beholdt første betjeningen hadde Hifi-Klubben fått handel på minst 50.000,- + en hjemmekinoforsterker til meg. Pga dette geniet de bruker til salg, gikk vi over til Resonans og fikk enormt bra betjening, slik det burde være.

Jeg vet at det er klisjee og si at Hifi-Klubben er arrogante, og jeg er ikke enig i det i prinsipp, men de ansetter hvertfall enkelte individer som driver bort mer salg enn de tar inn. Dveler med å gå inn igjen, da jeg er på jakt etter stereoanlegg i 30.000kr klassen selv, men ønsker B&W og Lyndorf, og da er de den eneste spilleren i byen, dessverre.
    Veldig synd det skal være sånn , men sånn er det beklageligvis.
    Eneste grunn jeg dekade-vis setter mine bein inn i den butikken er pga produktene de seiler på...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, beklageligvis. Jeg vil ikke at dette skal være fullstendig slakt av kjeden, men bare av denne ene ubehagelige ansatte jeg har møtt på. Jeg har som sagt truffet på behjelpelige folk der, og disse har jeg ingenting negativt å si om.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Ho er ikke det, så vidt jeg vet.. Men en vet jo aldrig - det har jo skjedd før at damer logger seg på for å sjekke..
    Både fruen og min datter er medlemer på foumet, så det er aldrig tygt noen sted

Ellers må jeg få kommentere den noe negative holdningene til noen av butikkene i Stavangerområdet. Resonans har vært trukket frem positivt, og det er jeg helt enig i. Jeg har også meget positive opplevelser både fra HiFi-klubben og Soundgarden i Sandnes og Forus. Låner villig vekk utstyr, og tar seg god tid. Syntes det er kjekt å gå i disse butikkene, og blir alltid godt mottatt. Alle vil jo selge, så man må jo sile litt det man får presentert. Prøv å ta med dere det som er positivt ut av butikken, og la det negative ligge, så blir dere vinnerenne!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorgen_veisdal89
    Ja, beklageligvis. Jeg vil ikke at dette skal være fullstendig slakt av kjeden, men bare av denne ene ubehagelige ansatte jeg har møtt på. Jeg har som sagt truffet på behjelpelige folk der, og disse har jeg ingenting negativt å si om.
    Ideèn Hifiklubben ble basert på var genial i sin tid.
    De har også gjort en hårreisende god jobb frem til nylig.
    Det var perioder i livet mitt jeg hadde abstinenser hvis det gikk mer enn 2 uker mellom hver visitt til butikken , da jeg viste jeg hadde gått glipp av 'uunnværlig' kunnskap.
    Dette var i tider hvor de i svarte hifiklubben t-skjorter gikk å sulla mellom rackene å fikk meg til å lukte på signalkabler for å få en vurdering om hvilke signalkilder som var under belastning eller ikke. Hysterisk moro for de , veldig lærerikt for meg. Det microskopiske innblikket jeg har fått i hifi-verden starta nettopp her , og derav er det kanskje i mitt tilfelle ekstra irriterende å se butikken degradert til det den er i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 900sl

Ellers må jeg få kommentere den noe negative holdningene til noen av butikkene i Stavangerområdet. Resonans har vært trukket frem positivt, og det er jeg helt enig i. Jeg har også meget positive opplevelser både fra HiFi-klubben og Soundgarden i Sandnes og Forus. Låner villig vekk utstyr, og tar seg god tid. Syntes det er kjekt å gå i disse butikkene, og blir alltid godt mottatt. Alle vil jo selge, så man må jo sile litt det man får presentert. Prøv å ta med dere det som er positivt ut av butikken, og la det negative ligge, så blir dere vinnerenne!
    Godt motto , jeg har vel egentlig tilt'a over til den holdningen etterhvert , og alternativt forholde meg til forståsegpåere på denne type fora.
    Men en ting som er gjennomgangsmelodien fra mitt første bekjentskap med hifi , er at alle selgere/kjennere roser hifhiklubbens produkter høyere enn klubbens selgere har gjort med noen konkurrenter.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knut1
    For meg høres dette ut som ett stk kundebehandler som ikke ville erkjenne ovenfor verken seg selv eller kunden at det han skulle hjelpe med var over hans forstand.
    Det han burde gjort var å spille kunden over til en kundebehandler som hadde begreper om det det ble spurt om.
    Enig.

og slike finnest det dessverre for mange av.... :?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt forrige besøk, som faktisk begynner å bli en stund siden, ble jeg også først møtt av den tidligere nevnte kvinnelige ansatte på hfk.. Jeg ville se hd-dvd koplet til 720p med component kabel.
    Etterhvert som jeg begynnte å spørre om oppsettet de hadde, gikk hun bort for å søke svaret hos en kollega. Da hun hadde vært å rådspurt seg om det jeg lurte på for tredje gang endte det opp med at jeg spurte om jeg kunne få snakke med den personen hun gikk til, så ville jeg ikke oppholde 2 kundebehandlere samtidig.
    Jeg kikker inn hver gang jeg kommer ifra Resonans, jeg er redd de snart begynner å selge kjøleskap..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 900sl

Enig her, HFK og Soungarden i Sandnes er flinke, den nye på Forus har jeg ikke besøkt ennå, men slet endel med de som jobbet i Stavanger.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Enig her, HFK og Soungarden i Sandnes er flinke, den nye på Forus har jeg ikke besøkt ennå, men slet endel med de som jobbet i Stavanger.
    Jeg har vert på Sandnes og han jeg snakket med var hyggelig og kunne sine saker er ikke sikkert at resten kan det .Bare ikke han dere B følger med fra sandnes.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handlet nylig noen høyttalere på HFK Stavanger, og når jeg kom hjem så ser jeg lett at 2 av høyttalerne har vært pakket ut. Slik skaper ikke tillit til en butikk. Får begynne med å sjekke alle blomberinger ved nykjøp...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Handlet nylig noen høyttalere på HFK Stavanger, og når jeg kom hjem så ser jeg lett at 2 av høyttalerne har vært pakket ut. Slik skaper ikke tillit til en butikk. Får begynne med å sjekke alle blomberinger ved nykjøp...

Slikt skaper ikke mye tillit nei.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da er de jo brukt i mine øyne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si meg hjertens enig med opplevelsene til de fleste her inne av butikkene i stavanger området. På klubben er store deler av betjeningen arrogante med mindre du kan alt om HIFI og står klar til å svi av enorme summer. Jeg har egentlig bare fått god service der en gang, og da var det en deltidsansatt student.

Resonans derimot er en fantastisk butikk. De er kunnskapsrike uten å være arrogante og belærende. I tillegg prøver de ikke å pushe alt slags dritt på deg, og er faktisk opptatt av at kunden skal gå hjem med produkter som passer til sitt behov.

Maxwell som ligger nedenfor Resonas er en god gammeldags kristen svindlerbule. Han prøvde å frelse meg samtidig som han på elegant vis prøvde å pushe på meg sine gamle utdaterte og overprisa produkter.

My 2 cents...

Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hater når dette hender da er jo disse brukte vell?.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La nå ikke dårlige selgere hindre dere i å få tak i de beste produktene mener nå jeg. Utvalget av hifi her i landet, i alle fall straks en beveger seg litt bort fra Østlandet, er jo magert nok fra før. Å låse seg til bare den ene butikken i byn fordi en ikke liker personalet på den andre er det bare du som taper på...

Å finne personale som både har peiling på hifi, nok til å matche erfarne folk på forumet her, og som samtidig er gode kundebehandlere vil jeg tro ikke alltid er veldig lett. Folk som er sære nok til å være eksperter på hifi mangler kanskje noen ganger selgeregenskaper og motsatt?

Har selv fått bakoversveis (på Hifi-centerkjeden) over dårlig kundebehandling en gang for mange år siden av en selger som definitivt har peiling på faget sitt, men som var et skrekkeksempel på kundebehandling (mulig at mannen bare hadde en dårlig dag). Så har vi selvsagt også det motsatte: Ung-gutter som er nybegynnere i faget, men som er flinke selgere ovenfor de ikke alt for kompetente kundene. Kan det være at klubben har ansatt litt for mange av disse?

Ingen av disse skal i alle fall få kommet i veien for at jeg skal finne det produktet jeg leter etter. Å boikotte en butikk blir derfor dumt! I alle fall en butikk med det utvalget HiFi-klubben har!

Mulig at jeg banner i kirka her nå 8)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynner å bli mange tråder rundt dårlige opplevelser hos HFK etterhvert, både når det gjelder service, kunnskapsnivå, rabatter ved store kjøp og hjemlån. Selv deler jeg dessverre disse erfaringene, og det spesielt i de mindre HFK avdelingene. Det virker som om de har vokst over hode på seg selv, og hadde kjeden hatt konkurrenter på merkene de selger spørs det om de i hele tatt hadde hatt livets rett i dagens marked. Forhåpentligvis leser noen av gutta litt opp i systemet i klubben disse innleggene og tar kundenes opplevelser av butikkene til etterretning. Det er nok noe de er nødt til om alle deres småavdelinger skal ha mulighet til å overleve.
    Heldigvs finnes det hederlige unntak også innen klubbens ansatte. En dag jeg stakk innom i Marcus Thranesgate i Oslo traff jeg tilfeldigvis på Daniel (da-ty@online.no) som ikke kjente meg på det tidspunktet. Jeg ville høre et par forskjellige oppsett, og servicen var upåklagelig. Jeg fikk svar på det jeg spurte om, og han sa seg t.o.m enig i min mening om at klubbens kombinasjoner av høyttalere og elektronikk ikke nødvendigvis var de beste. (B&W/Classè i dette tilfelle) At en selger sier seg enig i en kundes oppfatning av en kombinasjon selv om det innbefatter produkter de selv ikke fører gir et posetivt og realt inntrykk som gjør at du ønsker å handle der. Andre selgere ville gjort alt for å overbevise deg om hvor feil du tar, og pushe sine egne produker uansett hvordan kombinasjonen faktisk låter.
    I tillegg gikk praten om løst og fast uten at noe ble presset på meg. Takk til Daniel for en veldig hyggelig opplevelse hos hifiklubben. Synd du ikke er der som fast selger, for det kunne de virkelig trenge
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste gang du skal til Hfk stavanger så heller reis til Hfk sandnes.. der er de atskillig mer oppegående enn stvg... bra kundeservice og har mye bra tips\råd til de fleste spm.. har handlet av dem de siste åra og er Veldig fornøyd med kundeservicen der..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pacojones
    Maxwell som ligger nedenfor Resonas er en god gammeldags kristen svindlerbule. Han prøvde å frelse meg samtidig som han på elegant vis prøvde å pushe på meg sine gamle utdaterte og overprisa produkter.

Sveinung (maxwell him self) driver jo først og fremst med lydterapi, noe som ikke bør blandes med andre religioner, han er noe for seg selv (og sjelden noe for andre).:shock:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    La nå ikke dårlige selgere hindre dere i å få tak i de beste produktene mener nå jeg. Utvalget av hifi her i landet, i alle fall straks en beveger seg litt bort fra Østlandet, er jo magert nok fra før. Å låse seg til bare den ene butikken i byn fordi en ikke liker personalet på den andre er det bare du som taper på...

Å finne personale som både har peiling på hifi, nok til å matche erfarne folk på forumet her, og som samtidig er gode kundebehandlere vil jeg tro ikke alltid er veldig lett. Folk som er sære nok til å være eksperter på hifi mangler kanskje noen ganger selgeregenskaper og motsatt?

Har selv fått bakoversveis (på Hifi-centerkjeden) over dårlig kundebehandling en gang for mange år siden av en selger som definitivt har peiling på faget sitt, men som var et skrekkeksempel på kundebehandling (mulig at mannen bare hadde en dårlig dag). Så har vi selvsagt også det motsatte: Ung-gutter som er nybegynnere i faget, men som er flinke selgere ovenfor de ikke alt for kompetente kundene. Kan det være at klubben har ansatt litt for mange av disse?

Ingen av disse skal i alle fall få kommet i veien for at jeg skal finne det produktet jeg leter etter. Å boikotte en butikk blir derfor dumt! I alle fall en butikk med det utvalget HiFi-klubben har!

Mulig at jeg banner i kirka her nå 8)
    Mye fornuftig i det du sier her, men skal butikkene overleve må kundene sitte igjen med et positivt inntrykk. Det er ingenting i veien med produktene HFK og SoundGarden fører, men det hjelper lite hvis kundene mister lysten på å handle der. Reklamerer man med å være en butikk for entusiaster så forventer man å møte en entusiast bak disken også. Selvfølgelig må de yngste selgerene få jobbe på seg erfaring. Men.... Hadde det ikke vært en ide at de hadde noen å i butikken å støtte seg til når de kommer til kort. Her bommer de store kjedene etter min mening.
    Det som går igjen er at frittstående butikker stort sett får masse skryt nettopp fordi de drives av entusiaster som brenner for denne bransjen, mens kjedene ansetter selgere så billig som mulig. Dette gjenspeiles i kundenes opplevelser
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •