bærbare hodetelefoner:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question bærbare hodetelefoner:)

da har jeg sprengt og brekt mine AKG K26P, eller K414 som de heter nå, og trenger noe nytt. hadde i utgangspunktet tenkt å bare kjøpe et nytt par med slike, siden jeg synes de har meget bra lyd for pengene, men tenkte jeg kunne se om noen hadde noe annet å anbefale. jeg er klar over at ørepropper har blitt meget bra de siste årene, men jeg klarer ikke å trives med noe inni ørene. sorry . hvertfall så er mine kriterier slik:

-lydkvalitet. generelt god kvalitet over hele bredden, spesielt i bassområdet. god trøkk er viktig, da det går mye i "negermusikk" (unnskyld uttrykket, ikke vondt ment)

-bærbarhet. må kunne stappes i lomma.

-lydisolasjon/lekkasje. må kunne stenge bråket ute.

-pris. helst ikke over 500, hvertfall ikke mye over, da dette dessverre er forbruksmateriell, samme hvor forsiktig man, blir slikt utsatt for støt osv.

ps. portapro er utelukket, pga. isolasjon, lyd og ergonomi. px100 er muligens aktuell, men føler disse har litt kjedelig og "billig" lyd.

hvis noen har noen erfaringer så er jeg svært takknemlig for alle svar...

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv PX200. Disse har meget god lyd, men mangler party-bassen som for eks Porta Pro har. Vil tro PX100 er i samme gata.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, px100 og px200 har jo akkurat samme elementene, bare at px200 er mer lukket.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigvald
    da har jeg sprengt og brekt mine AKG K26P, eller K414 som de heter nå, og trenger noe nytt. hadde i utgangspunktet tenkt å bare kjøpe et nytt par med slike, siden jeg synes de har meget bra lyd for pengene, men tenkte jeg kunne se om noen hadde noe annet å anbefale. jeg er klar over at ørepropper har blitt meget bra de siste årene, men jeg klarer ikke å trives med noe inni ørene. sorry . hvertfall så er mine kriterier slik:

-lydkvalitet. generelt god kvalitet over hele bredden, spesielt i bassområdet. god trøkk er viktig, da det går mye i "negermusikk" (unnskyld uttrykket, ikke vondt ment)

-bærbarhet. må kunne stappes i lomma.

-lydisolasjon/lekkasje. må kunne stenge bråket ute.

-pris. helst ikke over 500, hvertfall ikke mye over, da dette dessverre er forbruksmateriell, samme hvor forsiktig man, blir slikt utsatt for støt osv.

ps. portapro er utelukket, pga. isolasjon, lyd og ergonomi. px100 er muligens aktuell, men føler disse har litt kjedelig og "billig" lyd.

hvis noen har noen erfaringer så er jeg svært takknemlig for alle svar...
    Synd du ikke trives med noe inne i ørene for mine AKG K324P spiller vanvittig bra og stenger samtidig støy ute. De kommer til info med 3 forskjellige størrelser på pluggene så de kan tilpasses dine ører. Jeg synes også dette var veldig uvant til å begynne med, men nå er det no way back for å si det sånn. Anbefales varmt!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigvald
    bærbare hodetelefoner
    Finnes det hodetelefoner som ikke er bærbare? :-o

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PX100 har faktisk bedre lyd enn PX200, på tross av lavere pris. Særlig bassen er merkbart fyldigere på PX100. Likevel, dersom PortaPro er utelukket ville jeg droppet PX100 av samme grunn.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, hvis man utelukker px100 og px200, portapro, samt plugger, hva står man igjen med da?

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange øreplugger har du forsøkt? Det er stor forskjell på hvor komfortable de forskjellige ørepluggene er. Hvis du vil ha noe som er lett å putte i lomma, bra til å stenge støy ute og leverer greit med bass er det nesten ingen vet utenom.

Jeg er veldig fornøyd med mine Apple In-Ear øreplugger. Dette er ikke den typen som leveres med iPhone og gamle iPod'er (de har nemlig null isolasjon og bassgjengivelse). I pakken er det gummihetter i tre forskjellige størrelser slik at de fleste kan finne en størrelse som er behagelig.

Det ser ut til at Apple har lansert en ny utgave av In-Ear pluggene. For 350kr som jeg ga for mine er jeg veldig fornøyd med lyden og komforten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •