Patos fra Komplett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Patos fra Komplett

Hei!
    Jeg kommer ikke helt til bunns i følgende.

Komplett selger svært rimelige Patos høyttalere. Er alle disse feilvare og noe man bør styre unna?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har hørt er det kun Netthandelen som har kjøpt opp et parti med /b-vare / produkter med varierende kvalitet....

Komplett pleier å kjøpe opp restlager / utgående modeller for å selge det ganske så billig i forhold til andre kjeder...

For eks når dem solgte Nad 744 til rett over 2000,- mens den kostet rundt 4000,- hos HFK

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjære Patosvenner.

Som dere sikkert har fått med dere har det vært en turbulent sommer for Patos. Tidlig i sommer ble Patos as på feil grunnlag slått konkurs. Samtidig har det vært mye forvirring rundt lanseringen av nye Basic Mk II modeller. Alle Mk II modeller som ble dumpet ut og solgt via internett var dessverre feilvarer som aldri skulle vært solgt og som jeg og Patos ikke kunne stå inne for verken når det gjaldt lydkvalitet eller driftsikkerhet.
    Patos Basic modeller solgt via forhandlere har derimot blitt modifisert til Mk III standard og fått serienummer for å kunne skille disse fra feilvarene som er solgt.
    Vi hadde også planlagt lansering av nye Lyric og Symphonic modeller nå på sensommeren, men det har dessverre blitt utsatt p.g.a. konkurs og alle problemer med Basic modellene.
    Det største problemet skulle likevel vise seg å være nordmannen Stein Frode Ertzeid ”alias farmen Frode” som i begynnelsen opptrådte som en samarbeidspartner, men som tidlig viste seg å være det motsatte. Han prøvde tidligere i vinter å ta kontroll over Patos ved selv å registrere varemerket Patos bak min rygg på et av sine kina firmaer. Senere har det vert gjentatte løftebrudd og avtalebrudd fra hans side som alle har gått i Patos sin disfavør. både under prosessen med å prøve å vinne frem i rettsapparatet mot en uriktig konkursåpning og senere for å videreføre drift i Patos med lansering av alle nye modeller.
    Det hele kuliminerte med at han nylig gikk i fra en avtale der vi sammen skulle realisere nye Patos modeller og arbeide sammen. I stedet fikk han Netthandelen til å overta lageret med feilvare Mk II modeller og deretter sørge for at resten av varelageret til Patos ble kastet.
    På lang sikt var kanskje dette den beste løsning, siden jeg da står fritt til å videreføre høyttalerproduksjon uten å måtte ha noe som helst med Ertzeid å gjøre i fremtiden. I ettertid har det også vist seg at Ertzeid har gjort seg skyldig i mer alvorlige ulovligheter mot andre der tvilsom fortningsmoral har vært nøkkelordet.
    Hva som vil skje med Patos fremover er fremdeles uklart. Det eneste som er sikkert er at det jobbes målrettet med å starte produksjon av en rekke nye høyttalermodeller og at jeg har funnet samarbeidspartnere som er til å stole på. Om disse nye modellene vil bli produsert som Patos høyttalere er ikke avklart.
    For uten egne prosjekter ser jeg også frem til å arbeide sammen med Electrocompaniet der jeg får gleden av å bidra med mitt til produksjon og utvikling av nye spennende høyttalere for Electrocompaniet. En spennende og hektisk tid fremover blir det uansett.
    Når det gjelder service og oppfølging av tidligere solgte høyttalere gjennom forhandlere vil jeg være oppe å gå igjen i løpet av kort tid. Til dere som har ventet på deler beklager jeg at dette tar litt tid, men ting ordner seg til slutt. For dere som har kjøp billige feilvarehøyttalere via internett må dere henvende dere til selger, dvs Netthandelen eller Ertzeid i forbindelse med service av disse.
    Vil ellers nevne at Netthandelen uten mitt samtykke bruker mitt navn til markedsføring av Ertzeids billige kinahøyttalere som han kaller ”Fence”. Jeg har vært delaktig i noe av utviklingen, men også her har det vist seg at kvalitetskontrollen til dels er mangelfull, med dårlig og varierende kvalitet som resultat. Jeg står på ingen måte inne for det endelige resultatet på de ”Fence” høyttalere som selges hos Netthandelen.
    Som over alt ellers i verden er det gjerne en sammenheng mellom pris og kvalitet og alt som glitrer er ikke gull…
    Vil til slutt ønske alle en god hifi høst, samtidig som jeg lover å komme sterkt tilbake med høyttalere for alle dere som setter pris på godlyd.

Med vennlig hilsen
    Roar Moen

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og for å svare trådstarter: de Patos som selges på Komplett.no er også produsert i Kina. Bak på høyttalerne står det en klisterlapp med Patos navnet og telefonnummer til dem i Kristiansand, men ikke serienummer.
    De er da også "feilvare", men lyden er slettes ikke verst - men den kunne vært enda bedre ifølge hr. Moen.

Meg bekjent er det kun på AVCenteret i Kristiansand at man får kjøpt "ekte" Patos, dvs at også de kinaproduserte feilvarene er fikset og merket med serienummer, også kalt MKIII.
    AV Centeret

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og han som driver AVCenteret er vel Helge, bror til Roar Moen hvis jeg ikke tar helt feil..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Takk for hjelp!

Vil bare takke for all nyttig info!:-D

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    ...og han som driver AVCenteret er vel Helge, bror til Roar Moen hvis jeg ikke tar helt feil..
    Det er riktig, og familielikheten er slående :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •