"politianmeldt for å ha fått laget og importert 3.000 par piratkopierte høyttalere"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"politianmeldt for å ha fått laget og importert 3.000 par piratkopierte høyttalere"

Fvn.no: Farmen-kjendis svindelanmeldt

Farmen-kjendis Stein Frode Ertzeid fra Søgne er politianmeldt for å ha fått laget og importert 3.000 par piratkopierte høyttalere fra Kina verdt tre millioner kroner.
    :-|

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har han så godt av, han er en kjeltring så han fortjener sin straff enkelt og greit. Synd at slike mennesker skal få ødelegge for seriøse aktører som Patos, men får håpe han er mann til å tilstå.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ja... Ingen er dømt enda - her hjemme er du uskyldig intil det motsatte er bevist.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende å se hva resultatet av dette blir. Virker som det meste ligger i gråsonen ang pirat eller ei. Bare synd at JWS kjører dette alene. Hvis man legger til alt som har skjedd rundt Patos i tillegg, vil vel mannen ligge dårlig an, antar jeg.
    Jeg har hele tiden vært i tvil om nevnte Dynavoice høyttalere faktisk er kopier, eller om de er "asia-versjon" paralellimportert til Norge.
    Men etter å ha lest bl.a. nettmøtet med Roar Moen (Patos), fortjener Farmen Frode og få så det svir. Og ikke minst få fjernet han fra dette markedet.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vi får se. Dersom dette holder vann så har han vel en god sak

Han avviser blankt at høyttalerne er piratkopierte. – De er laget med fulle rettigheter i Kina, men på andre fabrikker i Topsound-systemet. Derfor vil utseende og kvaliteten variere noe, men det er like fullt Dynavoice-høyttalere.
    Dette er åpenbart advokatmat.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde han enda funnet opp et nytt navn/merke på høytalerne.. men neeeida.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Ja, ja... Ingen er dømt enda - her hjemme er du uskyldig intil det motsatte er bevist.

Ikke av oss AVF-folk!:twisted:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant det, HoJ. Mange av oss er nok litt kjapt ute med forhåndsdømming.
    Men når vi legger sammen disse sakene:
    - Patos, info om ting&tang fra Roar Moen på www.club-patos.com
    - Det "komplette" kaos rundt Dynavoice "ekte" vare eller ikke
    - ekstremsporten med strikktøying rundt skjenkebevilling eller ikke ute i Ny-Hellesund

Da er det vel særlig grunn til å tro at fyren lever på kanten av regelverket.....

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trange skinnbukser!

Jeg skjønte at noe var galt da han kom gående i trange skinnbukser... ops: om noen flere har sett han iført dette som representant for HiFI centerkjeden så vet de hva jeg snakker om...
    Trodde jo at han kanskje var Lomme...

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok endel søndagsskolelærdom som ikke satt som det skulle
    Er klart det er lov å¨prøve seg, men det får være grenser......

mvh
    Finn

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    - Patos, info om ting&tang fra Roar Moen på www.club-patos.com
    Hva finnes egentlig av dokumentasjon på at noe "ulovlig" eller "på kanten" er gjort her? Jeg spør fordi jeg ikke vet. Det eneste jeg har sett er at Moen tar avstand fra et innlegg på et forum.

- Det "Komplette" kaos rundt Dynavoice "ekte" vare eller ikke
    Foreløpig fremstår denne saken for meg som skittkasting. Begge lever av å selge kinesiskeproduserte høyttalere og utover det de to partene skriver har vi ikke noe å forholde oss til når det gjelder rettigheter.

Vi har imidlertid klare lover for piratkopiering, men piratimport er det ikke noe som heter annet enn i avisenes "jus". HFK har jo for eksempel rettighetene til å kjøpe B&W direkte fra B&W, men de har ingen enerett på å selge dem i Norge. Så vidt jeg har forstått er ikke dynavoice noe jws-merke, men et kinesisk merke de kjøper. Dette kan med andre ord kun reguleres i kjøpsøyemed i form av kontrakt mellom topsound og importør og ikke i salgsøyemed ut i markedet. Lovgivingen regulerer med andre ord ikke import eller salg av varene dersom de er originale. Dette reguleres kun av avtaler mellom selger og kjøper og er således privatrettslig regulert. Det betyr også at det er en sak mellom jws og topsound. Dersom det imidlertid viser seg at denne farmenfyren har bestilt et produkt som skal være en kopi produsert av andre enn rettighetshaverne til produkt og navn (som i dette tilfellet så langt ser ut til å være topsound og ikke jws). Dersom han har kjøpt dette av tredjepart vil det si at ingen avtaler er brutt. Om han har kjøpt dette av topsound for salg i Norge har topsound trolig brutt sin avtale med jws.

Ergo ender vi på:
    - Er dette produkter produsert av rettighetshaveren? I så fall er det noen som er veldig desperate etter å beskytte sitt marked og sin åpenbart ikke så lave fortjeneste med dertil skitne midler.

- Er dette produkter som ikke er produsert av rettighetshaveren? I så fall er saken grei, da er det ikke lov å selge dem i Norge og noen skal i buret.

- ekstremsporten med strikktøying rundt skjenkebevilling eller ikke ute i Ny-Hellesund
    Dette er jeg helt ukjent med. Er det en skikkelig belyst sak?

Det som forundrer meg i begge disse høyttalersakene er at de tilsynelatende fornærmede partene er så tilbakeholdende med å dokumentere at det faktisk har foregått lovbrudd eller grove overtramp. Hvis sakene er så klare, hvorfor ikke bare sikre seg folks sympati ved å legge kortene på bordet? Er det ikke merkevarebygging de holder på med?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snickers-is: om du leser det Roar kommenterer på club-patos OG tar en prat med ham, så vil du skjønne at det ble gjort noen uregelmessigheter her&der. Skyld eller ikke skyld, det er fishy.
    Videre tar Roar Moen avstand fra et innlegg som hevdes å være skrevet av ham selv. Også dette er "fishy".

Surround.no gikk ut og advarte oss mot å kjøpe det som de hevder ikke er lovlig vare. Anmeldelse er tatt ut. Bestrider du det?

Skjenkesaken i Ny-Hellesund er behørlig omtalt i landsdelens monopolavis. Naboer har også klaget ham inn for ordensforstyrrelser i/rundt husene på øya.
    Fvn.no: Alkoholkrangel i ferie-idyll
    Fvn.no: «Farmen-mentor» beskyldes for fyllebråk
    NA24.no

edit: endret navn fra Komplett til Surround

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jws

Syntes å huske at dette var et merke som var eiet av dem, om ikke direkte så at fimaet i Kina som eide navnet Dynavoice og dets produkter var eiet av JWS.
    Mener at det var slik det stod seg i en artikkel jeg leste for lang tid tilbake.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Syntes å huske at dette var et merke som var eiet av dem, om ikke direkte så at fimaet i Kina som eide navnet Dynavoice og dets produkter var eiet av JWS.
    Mener at det var slik det stod seg i en artikkel jeg leste for lang tid tilbake.
    Kanskje denne du tenkte på:
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...tml#post891026

Og svaret jeg fikk av Surround da jeg sendte den lange mailen til dem for kommentar:
    Hei
    Det er advokater som jobber med denne saken nå.
    Vi er ikke i tvil om hva resultatet blir.
    Det er alt vi kan si for øyeblikket.

Mvh.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, rart det ikke kommer til noen avklaring i "så åpenbare saker" da?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hmmm, rart det ikke kommer til noen avklaring i "så åpenbare saker" da?
    Mye rart her i verden - rart ikke Mullah Krekar allerede er ute av landet når det foreligger et utvisningsvedtak, f.eks.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skyldes nok at folk fortsatt stemmer på ap(e), krf og sv.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kan nok tenke meg at denne type saker er temmelig innviklet... Her foreligger det uten tvil kontrollproblemer. 16% eierandel i fabrikken burde jo tilsi at de holdt seg for gode til å selge samme brand til andre kjøpere. Fabrikken burde jo selvsagt påpasset at dette aldri skulle skje!

Samtidig er jo dette ene og alene selger i Norge og ev. øvrige land sitt ansvar / erstatningsansvar, og det er de som bryter merkeinnehavers rettigheter, det være seg om varemerket er registrert eller ikke (selv om de står enda sterkere om merket er varemerkeregistrert selvsagt). Dette gjelder da samtlige sluttselgere, distributører og alle øvrige som måtte ha tjent penger på markedsføring og salg under en ikke-godkjent merkevare. Hadde de tatt til vettet og stoppet festen umiddelbart, fjernet merket og solgt det under noe annet hadde det vært noe ganske annet. Skal mye til å påstå at en høyttaler av den type vi her snakker om går under "plagiat". Problemer er jo selvsagt at produktet er solgt under samme merke som noe annet, det er jo selvsagt HELT på jordet.......

Selv om vi ikke snakker "amerikanske" tilstander her skal du nok se at en del selskaper vil få temmelig på pukkelen her... Spesielt når de beviselig har blitt gjort klar over problemet og fremdeles har valgt å overse dette. Slikt ser ikke retten spesielt positivt på. Saksomkostninger alene i en slik sak havner lett på 4-500.000 om ikke forlik inngås tidlig (og da må de jo også sikkert grave dyyyyyypt de som har solgt denne moroa)...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no gikk ut og advarte oss mot å kjøpe det som de hevder ikke er lovlig vare. Anmeldelse er tatt ut. Bestrider du det?
    Du mener vel surround.no? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Snickers-is: Har du erfaringer med nevnte produsenter eller selskap i denne saken?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...for øvrig; når det gjelder tråden overskrift "Politianmeldelse" kan jeg neppe tenke meg at det er korrekt instans å forholde seg til... Dette er da ingen straffesak, men et brudd på merkevarerettigheter to (eller flere) selskaper seg mellom...

For øvrig er dette ingen teknisk tråd, langt derifra, så den flyttes dit den hører hjemme!

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •