patos på komplett - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Aaaahaaa...! Er vi altså i gang igjen...? :shock:

Mon tro om disse er noe bedre enn de forrige vi "diskuterte"...?
    Gikk 310 så langt ned som til 44Hz...? ;-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Gikk 310 så langt ned som til 44Hz...? ;-)
    Nei, hvorfor skal de det? Å lese tekniske data gir ingen lyd - hehe

Herminator: det er en kommende rettssak på gang.......

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett selger definitivt kinakopier uten serienummer, fikk Patos Basic 110 fra komplett i dag. Elementene har jeg ikke skrudd opp ennå, siden jeg mangler verktøy.
    Greit nok at jeg mistenkte at dette var kinakopier med tanke på prisen, men jeg lurer fortsatt på hva en så seriøs butikk som komplett driver med.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gandhi2
    Komplett selger definitivt kinakopier uten serienummer, fikk Patos Basic 110 fra komplett i dag. Elementene har jeg ikke skrudd opp ennå, siden jeg mangler verktøy.
    Greit nok at jeg mistenkte at dette var kinakopier med tanke på prisen, men jeg lurer fortsatt på hva en så seriøs butikk som komplett driver med.
    Men lyden da? Tror ikke du vil bli så skuffet ut fra hva du har betalt.....

Men den loddingen, uff.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått testet dem ennå, venter på en T-Amp Gen 2 som skal drive dem.

Vet ikke hva jeg skal forvente meg av lyd egentlig, hverken av høyttalerne eller forsterkeren. Har ikke hatt så billig forsterker og høyttalere før.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Nå skal ikke dette by på problemer for norske kjøpere. Har man kjøpt varen av Netthandelen eller Komplett, begge norske firmaer, så gjelder norsk lovgivning; kjøpsloven og garantiretten.
    Rett skal være rett.

Forbrukerkjøpsloven og Kjøpsloven er 2 helt forskjellige lover.

Garantirett er det absolutt ingenting som heter.

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.eg har bestillt Patos Basic 310.er det et godt kjøp.dem som har kjøpt dem på komplett,skryter av den.det eg lurer på om eg skal avbestille de?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell, nå er jo delene merket med patos.
    Tilogmed delefilteret står det patos på.
    Jeg tviler på at de er laget, men hvis de spiller nermest like bra, og koster 2/3 del mindre er orginalen, så gjør det ikke så mye.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Rett skal være rett.

Forbrukerkjøpsloven og Kjøpsloven er 2 helt forskjellige lover.

Garantirett er det absolutt ingenting som heter.
    Joda - men du forstår hva jeg sikter til:
    Garantier og reklamasjonsrett - dine rettigheter - forbrukerportalen.no

"Reklamasjonsretten etter disse lovene er en rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist - normalt innen to år. For ting som er ment å vare vesentlig lenger, f.eks. radio- og tv-apparat og komfyrer, er fristen fem år i forbrukerkjøp."

"En garanti er bare gyldig hvis den gir deg rettigheter i tillegg til det som følger av loven. Det er viktig å vite at selgeren aldri kan begrense dine lovmessige rettigheter. Selv om garantitiden er ute, vil du kunne klage innenfor forbrukerkjøpslovens frister."

"Garanti

Mange produkter blir markedsført med at det følger en garanti. Garantien kan være gitt av produsenten, importøren eller selgeren. Garantien gir deg som regel rett til kostnadsfri utbedring av feil og mangler innenfor garantitiden."

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men det er veldig bra om man etterhvert skjønner hvilke lover og regler som gjelder.
    Feilinfo om at det er Kjøpsloven man som privatperson bruker forvirrer bare folk.

Man har ingen lovmessig eller pålagt rett til noe garanti, men det kan være at produsent eller selger el frivillig har tilbudt en garanti som går utover det man har krav på etter loven.

De absolutt færreste produkter selges med en slik garanti og man har da som alltid Forbrukerkjøpsloven å støtte seg på.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man har reklamasjonsrett som gjelder ved feil eller mangler- dette er å betrakte som garanti. Men den har værsågod å gjelde i 5 år ved forbrukerkjøp av varer innenfor en viss kategori - herunder f.eks radio, TV-apparater og komfyrer.

Hvis en selger hevder at deres garanti (ordet blir brukt rund baut, se selv på siste produkt du kjøpte) bare gjelder i 2 år, er det altså ikke nok her på berget.

Men motsatt er det ok - f.eks KIA sin 7 års garanti (noe begrenset), det er flott!

Men vi er nok enige, Pant - bare litt unøyaktig skrevet av meg om "garantirett".

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garanti og reklamere er ikke det samme, selv om begge kan bety at en vare blir reparert.

Man bør absolutt vite forskjellen og når man skal bruke hver av de i en sak f.eks. mot en selger.

Å betrake garanti=lovmessig reklamasjonsrett blir som å kalle en bil for et fly ettersom du kommer deg til Bergen fra Oslo med begge..

:-)

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjerne forklar mer Pant? Reklamasjonretten vil jo overgå garantien, dvs gir samsung 2 års garanti på en tv, så er uansett forhandler eller importør pålagt å yte 5 års reklamasjonsrett. Skjer det noe feil feks etter 3 år, så må fortsatt forhandler eller samsung stå for reperasjoner eller evt tilby tilsvarende vare. Det er nå i allefall slik jeg har forstått det, noe som selvsagt kan være feil eller manglende.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbyr noen en garanti på et produkt må det være noe utover det du lovmessig har krav på.

F.eks dersom reklamasjonsretten gir deg 2 år kan en garanti være 3 år.
    Det behøver så klart ikke nødvendigvis gå på tidslengde, men det må altså gi deg bedre rettigheter enn Forbrukerkjøpsloven i et avtalt tidsrom.
    Annet eksempel kan være at man uansett får et nytt produkt ved feil, det har man ikke krav på i henhold til Forbrukerkjøpsloven.
    Prisgaranti og garanti som dekker uriktig bruk er andre.

Dersom garantien mer eller mindre er lik det du som forbruker har krav på ihenhold til Forbrukerkjøpsloven er det ikke lov å reklamere med en garanti.

Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    ..dvs gir samsung 2 års garanti på en tv, så er uansett forhandler eller importør pålagt å yte 5 års reklamasjonsrett.
    Denne garantien her på 2 år er dersom den ikke inneholder noe mere altså ulovlig. Men tipper Samsung sin garanti sier noe mere enn 2 år..

Eksempel på ulovlig garanti:
    http://forbrukerportalen.no/Artikler.../1037005750.26

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk nett mine Patos Basic 310 front HT.eg må si eg ble posetivt overasket kor bra de spillte til 995 kr.mye bedre enn pure acustic som eg kjøpte for 1999kr.enda er de ikkje innspillte engang.mye for lite pengmen ska kjøpe Patos Basic 510 MK2 som front HT seinare tenkte eg og bruke Patos Basic 310 som bak HT tenkte eg.er det noen som har Patos Basic 510 MK2?kordan er de.hvis Patos Basic 310 spiller så bra.må jo 510 spille 50 ganger bedre eller?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes denne fra forbrukerportalen var et lett forklarende eksempel:

Spørsmål:

Selgeren sa at det ikke lenger er garanti på videospilleren min, og at jeg derfor må betale reparasjonen selv. Spilleren er bare litt over 2 år gammel, og jeg synes den burde vare mye lenger. Er garantitiden utløpt?
    Svar:

Man må skille mellom garanti og reklamasjon. Er det gitt garanti, betyr dette at selger påtar seg reklamasjonsansvar for feil som måtte oppstå i løpet av garantiperioden. Garantiene kan variere i tid og omfang, men her er det viktig å være klar over at garantiene skal gi rettigheter i tillegg til de rettighetene som kjøper har ifølge forbrukerkjøpsloven.

I forbrukerkjøpsloven har du som forbruker ufravikelige reklamasjonsrettigheter. For ting som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år, for eksempel brune- og hvitevarer, er reklamasjonsfristen 5 år. Hvis videospilleren svikter i løpet av 5 år, er selger ansvarlig, med mindre det kan påvises at defekten skyldes slitasje i enkeltkomponenter som erfaringsmessig har begrenset holdbarhet, unormal bruk, ytre påvirkning etc. Selger kan altså ikke avvise din reklamasjon fordi garantitiden er utløpt. Du må imidlertid finne deg i at selger reparerer spilleren eller foretar omlevering. Hvis reparasjon eller omlevering ikke skjer innen rimelig tid, kan du kreve prisavslag, eller kreve heving av kjøpet hvis mangelen er vesentlig.

Og denne:
    Reklamasjoner etter kjøp av bil fra yrkesselgere avvises ofte av selger med at garantitiden er ute. Uansett om du har garanti eller ikke fra selger, har du reklamasjonsrett i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Dette bør man kunne forvente at en profesjonell bilselger forteller deg.

Garantitiden er kanskje bare fra 3–5 måneder mens reklamasjonsfristen er fra 2–5 år. Ved kjøp av ny bil fra yrkesselger er reklamasjonsretten i utgangspunktet fem år.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    fikk nett mine Patos Basic 310 front HT.eg må si eg ble posetivt overasket kor bra de spillte til 995 kr.mye bedre enn pure acustic som eg kjøpte for 1999kr.enda er de ikkje innspillte engang.mye for lite peng
    Ingen tvil om at det er mye godlyd for en grei pris.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gandhi2
    Når kommer det bilder av elementene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg glemt, siden høyttalerne fortsatt står i eske og venter på forsterker. Finne en passende umbraconøkkel, så kommer bildene.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg vil se bilder?

Ps: Hvordan spiller de?
    Du kan jo altids handle nye high end komponenter fra Eltek for å så bytte komponentene på delefilteret. Men hvordan spiller de nå?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •