AV Receiver med HDMI inputs og >=2 Outputs

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question AV Receiver med HDMI inputs og >=2 Outputs

Hei!

Jeg så en annonse her på AV shop, en Onkyo AV Receiver med upscaling fra Component til HDMI, samt 4 HDMI Inn ig 1 HDMI ut. (m.m.)

Mitt oppsett er som følger:

Jeg har "master control room" i kottet, hvor jeg har PS3, Xbox360, HTPC, AudioPC, Forsterker, Routere, Switcher.

Jeg ønsker å automatisere valg av videsignal, pr i dag har min forsterker ingen switch for bilde og kun 1 x Toslink. Benytter i dag DVI Switch for å switch bilde/lyd hvor det er HDMI kilder. Fra kottet gjør jeg en manuell kabelbytte for å sende kilder til Rom A eller Rom B.

Hvilke "budgett" forsterkere eksisterer hvor man finner 2 HDMI utganger? Eventuelt hva koster en switch for å switche fra 1 kilde til 2 destinasjoner? (switch til A eller B dest kan være manuell) Utover det kan den være spekket som Onkyo TC-SR60... AVshop.no / ONKYO TX-SR606 Silver 7.1 AV-receiver

Hva anbefaler dere?

Alle mine kanoner og Tv'er er kun 720p, har vurdert å skaffe en Wii men kansellert dette inntil videre grunnet manglende digital video kilde. Men med upscaling i forsterkeren blir dette kanskje godt?

På forhånd takk for input!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    "Billigste" med 2x HDMI utganger blir vel Onkyo TX-SR876 til rundt 12.000, men alternativt kan du jo bare bruke en billig, ren 1-2 splitter som sender samme signal til rom A og B da? Vet at det finnes en del rimelige varianter der ute, men har ingen konkrete tips...

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Marantz SR-7002 har også 2hdmi utganger og den kan du få til rundt 10 000 på meeter.no (sjekk hardware.no sin prisguide for flere butikker.)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •