Onkyo TX-SR606 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Newcomer MacBeth sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det jeg mente med overprising var veiledende pris fra Mono.no som er kr 6995. Det er overprising i forhold til sammenlignbare modeller hos Yamaha/HIFI Klubben. For kr 4400 er SR-606 et meget godt kjøp.

Problemet er vel som Mono.no da sier i sin melding om at disse "billig"-Onkyoene "...heller ikke dekkes av garanti fra oss eller Onkyo." Men, Netshop og AVshop er vel såpass seriøse forhandlere at de har tatt høyde for at de selv må dekke evt. reparasjonskostnader/reklamasjoner når ikke Mono.no/Onkyo gjør det.

Sitat Opprinnelig postet av Audionewbie
    ...En skriver at Onkyo 606 er overpriset, tullprat, dette er en forsterker hvor man får utrolig mye for pengene og til 4400,- kr så er den ett røverkjøp...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har en "litt rar" kontakt ja..

må denne kontakten byttes da ? (kjøpt fra netshop) eller hva er forskjellen her ?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du benytter bare den medfølgende overgangen (kontakt forhandleren din hvis den ikke fulgte med), har ingen verdens ting å si på ytelsen...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Handel mellom EØS-land er jo 100% lovlig. Begrepet "pirat" bør videre ikke misbrukes (ser du nevner dette ofte Jørn), dette er import på lik linje med all øvrig import her til lands.

(..)

Jeg tror det er svært vesentlig at folk forholder seg til fakta rundt dette, for det er mye skremselspropaganda på gang der ute nå, som følge av at det tradisjonelle distribusjonssystemet ikke makter å tilpasse seg den nye, globaliserte verden som vi i stadig større grad tar del i. EU og EØS vil ikke forsvinne, og Norge vil definitivt aldri melde seg ut av EØS, der har vi ikke råd til! Internett tror jeg også har kommet for å bli...

Det må da være langt bedre for disse lokale importørene å forsøke å nærme seg markedet på en konstruktig måte fremfor å vente på at de kraftig voksende nettaktørene tar saken i egne hender og foretar importen på egen hånd.

(...)
    Må si meg helt enig med Lygren her. Før internetthandelen slo igjennom var det lett for produsenter å skaffe seg markedsmakt gjennom å regulere importen gjennom merkespesifikke importmonopoler ("autorisert importør/eneimportør"). Dette kjenner jeg godt til gjennom tidligere jobb som selger av forbrukerelektronikk. Vår butikk solgte f.eks. et Olympus-kamera billigere enn importøren likte, og mistet retten til å selge Olympus. Hvem taper på det? Jo, forbrukerne.

På denne måten har man svekket konkurransen på pris i de lokale markedene, hindret prisutjevning mellom land og sørget for større profitt til produsent og distributør, og høyere priser/lavere konsumentoverskudd til forbrukerne.

Det er, siden vi snakker om Onkyo TX-SR606, noe pussig at den skulle koste 6995,- i Norge når den koster i overkant av 350 dollar i USA, selv når man justerer for lønns- og driftskostnader.

Derfor synes jeg det er bra at noen tør utfordre importmonopolene, så lenge forbrukerne får de samme rettighetene som før.

Internetthandelen gir dog kundene et dilemma, og det er at gode demofasiliteter/lavest pris ikke nødvendigvis lar seg forene. Men det er en annen debatt.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men

Denne skjønner seg ikke på HD-lyd, gjør den?

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne dekoder alle HD formatene, Dolby True HD, DTS HD Master Audio etc

Så den forstår seg på HD lyden jo

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Denne dekoder alle HD formatene, Dolby True HD, DTS HD Master Audio etc

Så den forstår seg på HD lyden jo

Meeen, pre-out kan den ikke skryte av? (jepp, jeg har prøvd å sjekke det også før jeg spør )

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Meeen, pre-out kan den ikke skryte av? (jepp, jeg har prøvd å sjekke det også før jeg spør )
    Nope, ikke noe Pre Out.

C

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte 606'en hos Komplett, og fikk den i hus på mandag. Skal si det var en oppgradering i forhold til min gode gamle H/K AVR5000.
    Audessey romkorreksjon fungerer suverent, og oppskaleringen som andre har vært skeptiske til synes jeg gjør en god jobb. Både musikk og flm har fått en ny mening etter denne oppgraderingen.

Etter å ha Bi-amp'et fronthøytalerne med nye 6 kvadrats kabler(kjører 5.1 oppsett) fikk de ett helt nytt liv, det lå veldig mye uforløst godlyd i Proson 366 gitt:-D

Etter å ha sett Dark Knight på Blu-ray i går kveld gleder jeg meg bare til fortsettelsen med dette oppsettet. Det var nok den feteste opplevelsen jeg har hatt i min egen kino noensinne. Mye på grunn av filmen som var heeelt konge, i tillegg hadde det beste bilde jeg har sett, og en lydmix i TrueHD jeg ikke har hørt maken til.

Så hvis noen er ute etter en forsterker som støtter alt bortsett fra oppskalering til 1080p uten å bli ruinert, så kan jeg varmt anbefale denne Onkyo recieveren.

PS: Kontakten var norsk, så ingen overgang var nødvendig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer på å kjøpe den onkyo 606 ser oslo hifi center har tilbud på den til 4995kr,det jeg lurte på blir det billigre i januar tro?eller skal jeg vente til det kommer en ny model?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant ut at det var andre som var billigere..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av curtis
    lurer på å kjøpe den onkyo 606 ser oslo hifi center har tilbud på den til 4995kr,det jeg lurte på blir det billigre i januar tro?eller skal jeg vente til det kommer en ny model?
    andre som selger den billigere enn det. ligger på 4395 på andre nettbutikker.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen er at Oslo Hificenter selger 606 fra de norske importøren med skikkelige garantier og oppfølgning. De man finner ektremt billig på nett er piratimport hvor man ikke får noen garanti eller oppfølgning fra importør. da er det internettbutikken som selv må stå for garanti. den er lite verd når nettbutikken finner ut at den skal slå seg konkurs. det er med andre ord en betydelig risiko å skulle kjøpe piratimporterte produkter uten garanti fra produsent eller offisiell norsk importør.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Forskjellen er at Oslo Hificenter selger 606 fra de norske importøren med skikkelige garantier og oppfølgning. De man finner ektremt billig på nett er piratimport hvor man ikke får noen garanti eller oppfølgning fra importør. da er det internettbutikken som selv må stå for garanti. den er lite verd når nettbutikken finner ut at den skal slå seg konkurs. det er med andre ord en betydelig risiko å skulle kjøpe piratimporterte produkter uten garanti fra produsent eller offisiell norsk importør.
    Jeg tror vel ikke at det nødvendigvis er noen større risiko for at Netshop eller AVshop skulle gå konkurs før Mono.. Og OM det skulle være det, så er jo prisforskjellen så stor at det for mange sikkert er verdt risikoen.

Grunnen til at mange ser seg tjent med å parallellimportere Onkyo er jo fordi man ser at Onkyo er ganske høyt priset (monopolprising, anyone?) i Norge i utgangspunktet.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når Oslo hificenter selger den til 4995 så er ikke prisforskjellen spesielt stor. Opptil veil. er forskjellen stor. Da skjønner jeg at folk lar seg friste. Risikoen er neppe veldig stor med en receiver.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Når Oslo hificenter selger den til 4995 så er ikke prisforskjellen spesielt stor. Opptil veil. er forskjellen stor. Da skjønner jeg at folk lar seg friste. Risikoen er neppe veldig stor med en receiver.
    Enig at 4995 ikke er spesielt "overpriset" i forhold til nettbutikkene. Det er vel mere Monos prising jeg i utgangspunktet mener har godt av å bli utfordret!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så i avisa til elkjøp atte dem selgern til 4995kr der å