Hjelp meg bli kvitt 25.000,- på høyttaler +forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp meg bli kvitt 25.000,- på høyttaler +forsterker

Trenger først og fremst lyttehøyttalere med god lyd til variert musikk innen klassisk/pop/folk genere.

Lukter på Dahli ikon 8, men kanskje akkurat du har et langt bedre forslag til en Høyttaler og forsterker.

Mulig de skal fungere som hjemmekino fronter, men har alt 42 høytalere og like mange forsterkere til denne jobben i et annet rom!

kabling og dvd spiller trenger jeg også tips på, men dette på et anne budsjett!

Jeg bor 30 min unna svenskegrensen så Poste Restanse bestilling via dollar kan være intressant!

HiFi glupinger, gi meg svar!!!!!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en østfolding?

Du burde kanskje si litt om rommet ditt, musikksamlingen din og preferansene dine?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Nok en østfolding?

Du burde kanskje si litt om rommet ditt, musikksamlingen din og preferansene dine?

Helt feil Sherlock, har postkontor på Charlottenberg, sveriges skogsperle! Så her skal det ropes i skogen med noe bra og kraftig!

Rommet er et kjellerrom, litt for lavt under taket til at jeg liker det, men ellers greit. Murvegg og en større murpeis til venstre for lytteposisjon, og ellers firkantet rom, venstre høytaler blir stående litt nært peisen (som ikke brukes) mens høyre får stå fritt med 5 meter plass bak, og 2 meter på hver side. blir dette et balanse problem?
    Dette utstyret må ha litt bunn for å kunne gjengi pianoklang og være fleksibelt nok til at det tåler pop/folk musikk også, kanskje jeg trenger en sub men vet ikke helt hvordan jeg skal kombinere dette!

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke hjelpe deg med 25000,-, men for kr 20.000,- får du :

HK 970&HD 970 Limited Edition
    JBL TL 260
    Xindak Kabler

Settet er som nytt !

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tony Soprano
    Kan ikke hjelpe deg med 25000,-, men for kr 20.000,- får du :

HK 970&HD 970 Limited Edition
    JBL TL 260
    Xindak Kabler

Settet er som nytt !
    Nå skal jeg være litt lei.....

Hvorfor?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som at du har et par motstridende faktorer. Rommet er ganske stort? Men 5 meter bak høyttaleren?

Men et betongrom er ikke direkte enkelt å få til å klinge bra. Spesielt nedre mellomtone og øvre bass kan fort bli hardt, samtidig som det er fort gjort å få en del ekko/frekvensselektiv klang. Om du skal lytte alene så bør du vurdere å lytte i nærfelt så slipper du å ta så mye hensyn til rommet.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en god campingstol, kryss av onsdag 27/8 kl 1830 i kalenderen, fyll opp HydroTexao kruset og studer denne frem til 27/8:

http://avforum.no/forum/generelle-pr...talogfest.html

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det høres ut som at du har et par motstridende faktorer. Rommet er ganske stort? Men 5 meter bak høyttaleren?

Men et betongrom er ikke direkte enkelt å få til å klinge bra. Spesielt nedre mellomtone og øvre bass kan fort bli hardt, samtidig som det er fort gjort å få en del ekko/frekvensselektiv klang. Om du skal lytte alene så bør du vurdere å lytte i nærfelt så slipper du å ta så mye hensyn til rommet.
    Har ikke et betong rom, men en del av venstre side er av betong, resten er ubehandlet panel, rund baut!

Men jeg kan tenke nytt og gi begge kassene 5 meter bak seg, de blir bare stående tettere sammen!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo? noen der ute?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor audio Rs8 HI-FI Huset AS - RS8
    + Yamaha S-2000 HI-FI Huset AS - A-S2000 kommer i desember
    evt bytte ut yamahaen med en onkyo 905? Den skal ligge på rundt 15000 nå.

Kommer ann på om du vil ha ren stereo forsterker eller om du vil ha reciever som kan surround og oppskalering av bilder osv.

Hvis du kan kjøpe ting fra utlandet og betale i dollar kan du jo se hvor billig du får Parasound Nc2100 (preamp) og parasound nc2250 i statene. (kanskje rundt 10k tilsammen?)
    Så kan du jakte på billige høytalere? Bør ikke være umulig å få Dali Mentor 6 til rundt 15k. Muligens i tyskland? evt kan du prøve å finne et par brukt... Da kan du jo få ned den pakken til rundt 25k..

Evt kan du tråle bruktmarkedet. Der er det jo mye fine ting ganske billig.

Kommer ann på hva du liker for type lyd osv også..

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iallefall så er det Snicker's skal fram til at du muligens trenger noe jobbing med rommet. Lavt under tak, kombinert med en betongvegg så kan det være en fare for refleksjoner og i dette tilfellet kakofoni.

Du er på jakt etter en lyttehøyttaler og i dette tilfellet kan vi fort se bort fra feks. Klipsch.. Muligens vil en bokhyllevariant være tingen foreløpig?

Siden musikksmaken din er av den rolige sorten så ser jeg for meg Vienna Acoustics eller Dynaudio?

Spedd på med en "crisp" forsterker (og noe mere dempet rom) så vil nok dette gi noen fine musikkøyeblikk!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør ikke være umulig å få Dali Mentor 6 til rundt 15k. Muligens i tyskland? evt kan du prøve å finne et par brukt... Da kan du jo få ned den pakken til rundt 25k..

Jeg prøver å vri hode mitt litt for å skjønne hvorfor jeg skal velge en Mentor 6 kontra Ikon 8? er det renere lyd fra Mentor serien? kraftigere lyd? bedre bygget? delefilter? eller alt bedre? For de ligner veldig på hverandre spesifikasjonsmessig, og prismessig!

Det er ikke fritt for at Radiohead eller annet krevende sniker seg inn i spillelista heller!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Bør ikke være umulig å få Dali Mentor 6 til rundt 15k. Muligens i tyskland?
    Nypris på Dali ligger generelt høyere i Tyskland enn i Norge.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Bør ikke være umulig å få Dali Mentor 6 til rundt 15k. Muligens i tyskland? evt kan du prøve å finne et par brukt... Da kan du jo få ned den pakken til rundt 25k..

Jeg prøver å vri hode mitt litt for å skjønne hvorfor jeg skal velge en Mentor 6 kontra Ikon 8? er det renere lyd fra Mentor serien? kraftigere lyd? bedre bygget? delefilter? eller alt bedre? For de ligner veldig på hverandre spesifikasjonsmessig, og prismessig!

Det er ikke fritt for at Radiohead eller annet krevende sniker seg inn i spillelista heller!
    Nå skal jeg være litt forsiktig med å uttale meg om forskjeller mellom disse, da jeg kun har hørt Ikon 6, og ikke Ikon 8. Men forskjellen mellom mentor 6 og ikon 6 er stor. Mentor 6 har i mine ører mye bedre lyd. Den er kraftigere, mer kontrollert, renere og litt varmere. Lyden i Ikon6 ble spinkel når man sammenliknet de to.

Men det var bare et forslag.

Her er et annet forslag:
    Audiofoni AS
    Audiofoni AS
    Stativ | Høyttalere | Soundgarden

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at du også trenger en anstendig CD-spiller (eller en dyr DVD-spiller) for at det skal spille godt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •