Surroundanlegg (5.1) til maks 13.000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surroundanlegg (5.1) til maks 13.000

Jeg har tenkt å gå til innkjøp av surroundanlegg til maks 13.000. Anlegget har jeg tenkt å plassere på rommet mitt (bor hjemme) og skal brukes til både film og pc. Jeg har aldri hatt noe anlegg før og er åpen for de fleste forslag. Pengene i dette budsjettet skal KUN brukes til høyttalere og receiver.

Jeg har i utgangspunktet tenkt å bruke den stasjonære pcen som avspillingsenhet og sende lyden på en eller annen måte "lossless" til receiveren. (Digitalt kanskje?) En annen kabel går til tven som jeg har tenkt å kjøpe i ettertid.

Så det jeg trenger hjelp til er selve høyttalerene og receiveren. Så lenge det er god lyd er jeg ikke så nøye på om det er nytt eller brukt. Lyd står som førsteprioritet, men det er viktige at de ikke ser helt horrible ut heller

Maksprisen på 13.000 er bare noe jeg har satt i utangspunkt. Det gjør meg ikke noe å sprenge budsjettet med en tusenlapp dersom det blir mye bedre. Jeg har heller ikke noe imot å slippe litt billigere unna.

Har sett litt på dette:
    B&W/ Marantz surroundanlegg, HiFi | FINN torget

Har ikke peiling om det er verdt prisen, men jeg har hørt godt om b&w.

Er det mer informasjon dere vil ha, nevn det gjerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali Blue?

Du skriver ikke hvor stort rommet ditt er, eller hvor store fysiske mål høytalerne ideelt sett burde ha slik du ser det.
    Men tar utgangspunkt i linken din ang. størrelse..

Jeg kan anbefale Dali, Blue serien.
    Jeg har selv disse høytalerne og er kjempefornøyd!
    Frontene (8008 ) har 2x8" mellomtone og diskant,disse kan BiWires, det finnes også flere fronter i denne serien:3003, 5005, 6006. Disse kjenner jeg ikke så mye til men vet at elementene i 5005 er di samme som i senteren C1000, altså 2x5" + 1x1". Bakhøytalerne jeg bruker i mitt oppsett er di største (av 3 forskjellige [R1000,1001 og 2002]), 2002.
    disse har diskant og et 6,5" basselement hvis jeg ikke husker helt feil.
    senteren heter C1000 og har diskant og 2X5" element.

Denne serien til Dali er ikke i salg lenger i Norge, så du må på bruktmarkedet.
    Du kan forvente å betale ca 2000,- for frontene (8008 ), ca 1000-1500,- for bakhøytalerne, avhengig av hvilke du velger og ca 1000,- for senteren.
    Det finnes også diverse sub`er i blue-serien også men disse har jeg ingen erfaring med, vet bare at det ligger noen swa12`ere ute på finn.no til ca 1500-2000,-

Dette er virkelige gode "allround-høytalere" som trøkker godt på fest og til film og er ikke er så aller verst til musikk når du bare skal lytte heller:-D

Jeg bruker en surround-reciver fra NAD (T743), den har mange innganger og utganger(der-i-blandt 1 x optist ut og 2 inn + 4? coaxial) du kan leke deg med, er kraftig og ser stilig ut..:-D Jeg har lest her inne at det er mange som synes NAD er "kjølig" i lydsignaturen, i mangel på erfaring med andre alternativ kan jeg ikke si om dette stemmer eller ikke, men jeg synes den høres veldig bra ut på mitt oppsett hvertfall.

Forventet pris på NAD T743 på bruktmarkedet er ca 1500-2000,-

Dvs at du kan forvente å måtte betale 5500-6500 for dette anlegget + kabler da..

Slik jeg ser det er det et glimrende "første, andre og kanskje tredje-anlegg" som du kan bruke i mange år,tukle med og lære deg med og er lett å oppgradere ved en senere tid... Ikke at jeg tror du vil komme til å gjøre det i og med at dette trøkker ganske bra med di 4x8" og spiller veldig høyt..:-D

Jeg vet ikke så mye om B&W da jeg selv er rimelig fersk innen lidenskapen men det jeg har forstått er at dette merket er mer "High-End", på godt og vondt.

Håper dette kunne kunne være til hjelp..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modell: Audio Pro Blue Diamond pakke
    Pris: kr. 16.185,00
    Blue Diamond V2, Black Vector V2 og Black Pearl V2.

Lekkert fullvoksent system i sort pianolakk.

"2006 Best Speaker System of the Year" - Home Cinema Choice

Pakkepris: kun kr. 12.995,-

Hvis du bare mente høytalere er dette meget bra 5.1 =D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på denne du:

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/35427

Og så snakker du med selger om han anbefaler en Yamaha surround receiver til oppsettet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •