Hvilken receiver (Denon)?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken receiver (Denon)?

Hei,

Jeg har egentlig tenkt på en Yamaha RX-V661 receiver, men etter å ha lest litt (tester o.l.) så har jeg i grunnen fått litt mer lyst på en Denon.

Dersom jeg går opp ca 1000,- fra Yamaha-en så kan jeg få meg Denon 2308. Men ser også jeg kan få Denon 2807 brukt for ca samme pris. Hvilken av disse bør jeg velge? Tenker på å bruke receiveren som input på lyd og bilde (både analoge kilder og HDMI). Vil da gjerne ha oppskalering. Fordelen med 2308 er at den har HDMI v 1.3. Vet ikke hvor mye det har å si...?

Aller helst ville jeg hatt 2808, men det for dyrt.

Se ellers min tråd http://avforum.no/forum/produkt-pris...rei-pakke.html for å se hva jeg eventuelt skal kombinere det med av utstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eller?

Eventuelt Yamaha RX-V663 i forhold?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av disse tre ville jeg ha gått for 663 om jeg var deg. Da får du med de nyeste formatene, samt at du har muligheten for å koble til effektforsterkere om du får behov for mer effekt senere.
    663 tar også de "nye" lydformatene som har kommet med blu-ray, noe som kan være greit å ha med seg.

Et annet alternativ er Onkyo 605/606 som også ligger i det prisleiet på Powerbuy, om de kommer der igjen.

Skal du handle Yamaha så anbefaler jeg deg å ta kontakt med X3MHC på forumet her, og handle gjennom han. Jeg kjøpte min RX-V1800 gjennom han og fikk fantastisk god service og pris.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bytta i fra Denon 2807 til yamaha rx-v663. Det eneste jeg merket var en bedre match med mine høyttalere (Klipsch)
    Jeg bruker ps3 og da var det ikke noe forskjell på nye lydformater. Du kan selfølgelig også koble til effektforsterkere på 2807. Mere kraft i 2807 også.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker litt på at f.eks. Samsung BD-P1500 bare sender DTS-HD MA som bitstream, slik at i det tilfalle vil en 663 kunne nyttiggjøre seg det signalet, mens en 2807 ikke kan det. Har du PS3 (jeg og ) så vil den konvertere til PCM, slik at det kan brukes nesten uansett hvilken type receiver en har, så lenge den har HDMI inngang.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •