Er dette en grei pakke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette en grei pakke?

Prøver å få til et billig surroundanlegg. Slik jeg har forstått det av det jeg har lest på forumet så er jo det omtrent umulig, men prøver allikevel. Jeg vil ha noe som gjør at en kan se film med surroundlyd og vil kunne høre musikk i en akseptabel kvalitet.

Av høyttalere har jeg sett litt på:
    Dynavoice Magic F-6 pakke i Calvados farve 2.450,-

Sub:
    1/2 Pris! Proson 8" Subwoofer i Cherry Farve 990,-
    Billig og tenker det ikke nødvendigvis er så nøye om denne er i samme farge

Receiver:
    Yamaha RX-V661 RDS Titan 3.990,-
    Virker ganske bra.

Totalt: 7.430,-
    Synes i utgangspunktet dette er litt mye. Når man snakker om denne prisklassen; er det noe som kan spares på? En billigere receiver (på bekostning av hva?)? Hva tapes ved å gå ned til?:
    Yamaha RX-V461 RDS i Titan farge 2.990,-

Hvordan er f.eks. disse høyttalerene:
    Pilot Black 500 Watt Surroundpakke 1.490,-

i forhold til den pakken jeg egentlig har i forslag?

Takker for hjelp!

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke kjøpe deg stereoanlegg? Eller skal det kun brukes til film?

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mindre forsterker og mindre power vil si at du ikke kan spille like høyt før du får slitsom lyd og forsterkeren tar knekken på høyttallene dine. Bedre med for stor forsterker. 400 og 600 serien til yamaha er ikke sterke saker. Effekten er også oppgitt ved 1khz, som kun er en pipelyd.

Skal du ha noe billigere enn dette kan du kjøpe et alt i ett system på elkjøp el.l for fra tusenlappen og opp til det du har sett på nå. Men det gir vesentlig dårligere lyd.

MITT TIPS er å ikke kjøpe noen av det nevnt over. Når du først skal bruke flere tusen på anlegg er det like greit å kjøpe noe du vil være godt fornøyd med mange år framover.

Bruk pengene på et stereoanlegg istedet for samme sum. Mye bedre lyd.

Eller, om du vil ha hjemmekino anbefaler jeg deg å kun kjøpe en god hjemmekinoforsterker og to dyrere høyttalere til å begynne med. Gjerne brukt, så får du mye mer for pengene. Det er en grunn til at ting er grisebillig.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, Shpongle, men dette er ikke helt riktig.

Jeg har Yamaha 659 og det er mer enn nok kraft i den til høyttalere helt ned i 87dB sensitivitet. Det finnes høyttalere som krever kraftige forsterkere, men Dynavoice F6 eller M65 er ikke blant disse. Jeg tror ikke de Pilot sakene er særlig tungdrevne heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Hvorfor ikke kjøpe deg stereoanlegg? Eller skal det kun brukes til film?
    Det skal ikke kun brukes til film nei, men syns det hadde vært kjekt å ha surround til film..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alt for dårlig?

Av det jeg har lest på dette forumet så er jo alt vi som ikke har peiling ser på av billig surround for dårlig uansett.

Hvor dårlig snakker vi da om? Hvor hørbart er det for oss vanlig dødelige?

Slik jeg har forstått det så må man opp i minimum 15.000,- for noe dere så vidt syns er akseptabelt. Så mye penger ønsker jeg ikke bruke på dette. Er det da slik å forstå at det er bedre å ikke ha noe? Alternativet er jo liksom lyd fra TV-en... Er det sånn at dersom man skal bruke under 10k så kan man like så godt kjøpe et til 1.000,- (kombinert receiver/dvd-spiller med minihøyttalere i plast)? Eller finnes det noe i mellom som er verdt å betale litt ekstra for?

Slik jeg ser det så har du slike jeg nevnte til 1-2.000. Så har du noen på netonnet til ca 4.000,- eller noe lignende det jeg foreslo opprinnelig til ca 7-8.000,-. Er 4 eller 7-8 klassen verdt å gå opp til i forhold til 1-2 klassen liksom?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp den pakken du har satt opp først med 661, men dropp Proson subben den blir for liten/dårlig til at den er verdt å bruke penger på. Spar heller videre til en xtc sub. Alle må starte en plass og du blir helt sikkert fornøyd med det du har satt opp inntil du blir bitt av basillen som de fleste andre av oss.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Kjøp den pakken du har satt opp først med 661, men dropp Proson subben den blir for liten/dårlig til at den er verdt å bruke penger på. Spar heller videre til en xtc sub. Alle må starte en plass og du blir helt sikkert fornøyd med det du har satt opp inntil du blir bitt av basillen som de fleste andre av oss.
    Hvilken xtc-sub da?
    Vil det virke greit uten sub inntil videre da? Grei nok bass i de høyttalerene? Hvordan tror du det blir med musikk på de fronthøyttalerene?

Dynavoice Magic F-6 er verdt det i forhold til Pilot-settet?

Hvor mye må man opp i dersom man skal opp når det gjelder receiver?

Et alternativ er å kjøpe receiver og Dynavoice M-65 Black Oak i stedet for høyttalersettet og utvide med senter- og bakhøyttalere og eventuelt sub senere. Men vet ikke hvor mye bedre de fronthøyttalerene er (bedre til musikk?) og hvordan det eventuelt blir uten senter?

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må folk slutte å syte sånn. Sånn pris/ytelsesmessig er pakken trådstarter har satt opp riktig så opp riktig så bra. Kjøp denne pakken du, jeg er sikker på at du vil få mye glede av annlegget ditt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan garantere at du får mye glede av dette oppsettet.
    Første gangen jeg kjøpte surround ble det:
    Dynavoice f6 front,dynavoice senter og dynavoice bakhøyt i samme serie som F6.Sammen med en yamaha rxv357.
    Har ikke hatt det i mer enn to år men det har fungert bra og jeg har vært storfornøyd!

MEN,så kom oppgraderingsspøkelset og banket på døra, så nå har jeg bestilt B&W DM684,B&W HTM62 og yamaha rxv-1800...der gikk de feriepenga...

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok du kommer til å bli kjempe fornøyd med den pakken du har foreslått .
    ikke no annet å si om det.
    både høytalerpakken og forsterkeren er testvinnere!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldingene

Hva er tankene rundt dette høyttalersystemet i forhold?

Høyttaler - Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben: ARGON Junior 5.1 Høyttalersystem

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ening med de andre her inne som sier at du i 1. omgang konsentrerer deg om fronter og reciver. Sub, senter og bakht, kan du jo ta etterhvert.
    Da får du testet F6 førts før du evt. komplimentrer med matchene ht.
    F6 fås for kun 500,- på brukten.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite innspill. Om du tar kontakt med X3MHC her på forumet vil du kunne få 663 til omtrent samme pris som 661, nyere modell med litt flere finesser, noe som er greit.

Videre så er F-6 en grei høytaler, og om rommet ditt ikke er for stort så tror jeg det skal fungere greit, og jeg ville gått for Dynavoice pakken fremfor Argon.

Om du senere skal kjøpe deg sub så er XTZ sine varianter goe sammen med Dynavoice.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer dj-numark sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hallo

kjøpt yamaha 661, den synes je gjør en god jobb for pengene:-D (etter det je har hørt den gjøre.
    og så kutter de høyttaler settene du har funnet. og kjøper dynavoice m-65 sette:
    Dynavoice M-65-pakke i Sort Farve

je har det sette der bare med c-6 senteren som et midlertidig opplegg å det spiller grise bra til prisen. serlig m-65 ene som je er kjempe for nøyd med

og så venter du med å kjøpe en subb til du synes du har råd til en xtz eller noe diy opplegg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •