Bestille JBL Array fra USA med Google Checkout

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bestille JBL Array fra USA med Google Checkout

Jeg hadde tenkt jeg skulle oppgradere fra Klipsch til JBL Array nå, da dette er en høyttaler som virkelig tiltaler meg og mine lydpreferanser. Vurdert lenge å kjøpe demo-paret fra Soundgarden i oslo, men drøyde for lenge, og nå er jeg plutselig oppe i Trondheim igjen uten mulighet til å kjøpe fra Oslo.

Så fant jeg en kar på ebay som var villig til å gi meg en god pris på et par splitter nye Array 800 levert til Norge (ender vel på rundt 27 000,- inkludert alt). Det som skjer da er at jeg merker det rykke i lommeboka mi, samtidig som en stemme i hodet begynner å mase om at hvis det er for godt til å være sant, så er det det osv. Dette er mest fordi det er så mye penger det er snakk om. Jeg har handlet høyttalere fra USA før, men da til halve prisen. Han karen her virker jo forsåvidt seriøs nok, og har 200 feedbacks (dog noe skuffende 93% positive). Tror egentlig ikke det er svindel av noe slag, men for nesten 30000 kroner burde man ikke tro, men heller være rimelig sikker. Han foreslo betaling gjennom Google Checkout, noe som for meg tyder på seriøsitet.

Er jeg litt naiv her? Noen som tilfeldigvis har handlet med denne fyren (han mente han hadde sendt noen par Array 1400 til Norge)? Og er det egentlig en sikkerhet å handle gjennom Google Checkout?

Hadde satt grådig stor pris på om noen hadde noen synspunkter på dette

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    93,5% positive feeback.....
    se detaljer her:
    eBay Feedback Profile for bjones47708

Slike store summer tror jeg jeg ville hatt betenkeligheter med.....men nå er jo jeg vant til handler på $5-10 nivået.....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel egentlig ingen tvil om at han driver et seriøst firma, og med tanke på alt annet han har til salgs, så skal det nok noe til før dette er tull og fanteri. Jeg er frista til å prøve...

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har tre negative kommentarer - den med et par manglende plugger er nok ikke så viktig...
    Den med en defekt dvd-spiller som ikke blir ordnet opp i er litt verre.
    Worst transaction ever - sier ingenting om hva som egentlig gikk galt...

Som nesten all netthandel (spesielt fra utlandet) - det er en viss risiko, men de fleste tilfeller går jo bra...

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg sier kjør på og kjøp, men husk moms og toll på dette. Og om de blir sendt for en annen verdi en de egentlig er så er det risiko om det blir skade under transport.

Men har du penga så KJØP og skriv hvordan alt gikk.
    Har ikke testa google cash greiene, men eg vil ambefale deg å bruke paypal som er sinsykt bra.

Hadde en som prøvde svindle meg for noe til rundt 2000 kr norske. Kontaktet paypal og forklarte saken, så de fikk han til å sette pengene tilbake til meg og han ble utestengt

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ikke sant, det er det som er med sånne betalingsfirmaer, de fikser som regel opp når det går dårlig. Og jeg tror GC er mye av det samme som paypal. Du ble tungen på vektskåla, Xinhua. Jeg kjører på

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Paypal har en øvre grense på $2000 som de betaler tilbake dersom ikke alt går som det skal. I dette tilfellet så er det vel en del mer dollar.

Hva er stk. prisen på 800? Hvilket fraktselskap skal brukes?

Dersom du googler på bjones47708 så ser du også at han finnes her: iOffer: bjones47708's Profile med tilhørende rating side iOffer: bjones47708's ratings

Her er det en (zchreih) fra United Arab Emirates som har handlet mye fra ham. om dette er reelt eller ikke er ikke godt å si..

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Eg sier kjør på og kjøp, men husk moms og toll på dette. Og om de blir sendt for en annen verdi en de egentlig er så er det risiko om det blir skade under transport.

Men har du penga så KJØP og skriv hvordan alt gikk.
    Har ikke testa google cash greiene, men eg vil ambefale deg å bruke paypal som er sinsykt bra.

Hadde en som prøvde svindle meg for noe til rundt 2000 kr norske. Kontaktet paypal og forklarte saken, så de fikk han til å sette pengene tilbake til meg og han ble utestengt
    Heldigvis ingen toll på høyttalere!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....men 25% mva.....................og gebyrene til tull&toll og Den kongelige norske postvesenet hvis de fortoller for deg

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På denne siden (hans) så er stk. pris for Array 800; $2,499.99

JBL ARRAY 800 Speaker For Sale

Prisen for to ink norsk moms - og en dollarkurs på 5 er: 31 250.00, så må du legge på noen tusen i frakt og fortollingsgebyr. Det blir vel fort 35.000,-

Soundgarden selger disse nå til 29.995,-

Stativ/bak | Høyttalere | Soundgarden

Da får du med garanti også!!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..............såpass ja.............men på ebay siden hans er prisen $3.499 men vet ikke om det er for én eller to stk.............
    JBL ARRAY 1000 Floorspeaker - eBay (item 220206758800 end time Aug-25-08 16:48:21 PDT)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    ..............såpass ja.............men på ebay siden hans er prisen $3.499 men vet ikke om det er for én eller to stk.............
    JBL ARRAY 1000 Floorspeaker - eBay (item 220206758800 end time Aug-25-08 16:48:21 PDT)
    et spm litt lenger ned på siden:

Q: Hello,is this listing for a Pair of 1000's or is this for one?Thanks. May-21-08
    A: form one...high end speakers ship with full jbl warrenty my best price on two is 2399 each on two

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, han gir ganske gode avslag også I følge mine beregninger kommer jeg sannsynligvis til å ende på litt i overkant av 27 000,- for to Array 800, og det er selvasgt medregnet alt av frakt, toll, moms osv. til Norge.

Allikevel er det klart at det er tryggere å handle hos Soundgarden, og hadde jeg bodd i Oslo er nok sjansene gode for at jeg hadde betalt 3000 ekstra for garanti og den tryggheten det er å handle der. På den andre siden er disse jeg (forhåpentligvis) får nå, splitter nye.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt små int. i disse høytalerene selv, men har ikke hørt de selv, bare lest om de. Noen som har noen formening om hvordan de spiller i forhold til Klipsch RF-83? Tenkte da både kvalitetsmessig, også nivåmessig.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    et spm litt lenger ned på siden:
    ok, men det er på kanten å selge par-høyttalere enkeltvis. Blir som danskene gjør - uff uff.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Og er det egentlig en sikkerhet å handle gjennom Google Checkout?
    Det er et godt spørsmål. De har følgende vilkår:

https://checkout.google.com/termsOfS...er&gl=NO#Other

10. Disputes

...
    You agree to release, GPC, Google, and other GPC affiliates, and their agents, contractors, officers and employees, from all claims, demands and damages (actual and consequential) arising out of or in any way connected with a dispute.

You agree that you will not involve GPC in any litigation or other dispute arising out of or related to any transaction, agreement, or arrangement with any Seller, other Buyer, advertiser or other third party in connection with the Service.

If you attempt to do so, (i) you shall pay all costs and attorneys’ fees of GPC, Google, and other GPC affiliates and shall provide indemnification as set forth below, and (ii) the jurisdiction for any such litigation or dispute shall be limited as set forth below.

However, nothing in this Terms of Service shall constitute a waiver of any rights, claims or defenses that you may have with respect to a Payment Transaction under the Buyer’s card issuer agreement, the card association rules or any applicable laws.
    Det lover jo ikke godt.

15. No Endorsement of Products

GPC does not represent or endorse, and shall not be responsible for: (a) the safety, quality, accuracy, reliability, integrity or legality of any Product, the truth or accuracy of the description of Products, or of any advice, opinion, offer, proposal, statement, data or other information (collectively, “Content”) displayed or distributed, purchased or paid through the Service, or the Google Web Sites; or (b) the ability of Buyers to buy Products or Sellers to deliver Products.

GPC hereby disclaims any liability or responsibility for errors or omissions in any Content or in the Service.

GPC reserves the right, but shall have no responsibility, to edit, modify, refuse to post or remove any Content, in whole or in part, that in GPC’s sole and absolute discretion is objectionable, erroneous, illegal, fraudulent or otherwise in violation of this Terms of Service for Buyers.
    Igjen, ikke så bra.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, virker ikke som de har like gode garantier som Paypal akkurat. Men det er vel strengt tatt ikke GC jeg stoler på her, men snarere dette firmaet. Har hatt god korrespondanse med de, og de har svart villig på alle spørsmål. Når de selger flere titalls andre produkter i samme eller høyere prisklasse, skulle det tatt seg ut om de risikerte rykte ved å svindle en nordmann.

Men det er jo alltids en sjanse for at det går galt med slike handler, og jeg skulle selvsagt gjerne sett at GC hadde litt bedre garantier mot svindel og defekte produkter.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som ikke er nevnt er jo at du ganske sikkert har en prutningsmonn hos Soundgarden:
    "hei, jeg skal ha et par JBL Array med meg NÅ - la oss sette oss ned og snakke pris"

Om du ikke får ned prisen så mye som du ønsker, så må du prøve deg med noen tilleggsting - kabler, spikes etc.

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    ....men 25% mva.....................og gebyrene til tull&toll og Den kongelige norske postvesenet hvis de fortoller for deg
    Jeg antar at disse blir sendt med jetcarrier, og da er de gebyrene noen veldig små peanuts i forhold til prisen på høyttalerne... Det er snakk om en knapp hundrelapp eller noe.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som du sier: "hvis det er for godt til å være sant, så er det det"

Prismessig så virker det fornuftig. Når soundgarden kan selge dem til 30k (det er sikkert ikke store tapet de har på de heller), så burde en selger i usa fint klare å matche den prisen.

Selger har jo også vært på ebay en stund Member since: Nov-29-00 in United States - så dette er heller ingen døgnflue.

Jeg hadde dog ikke vært helt komfortabel, men det er bare meg

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •