Bestille JBL Array fra USA med Google Checkout - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Jeg antar at disse blir sendt med jetcarrier, og da er de gebyrene noen veldig små peanuts i forhold til prisen på høyttalerne... Det er snakk om en knapp hundrelapp eller noe.
    25% mva er vel ikke penauts for noe som i utgangspunktet koster noen tusen dollar................... men gebyrene er kanskje spisbare

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bare ta kontakt med Soundgarden butikken i Oslo da, de sender jo varene. Evt stikke innom Soundgarden i Trondheim og høre om de kan skaffe høyttalerne fra en annen avdeling. De er nok mer en behjelpelig til å hjelpe deg her, det er jo tross alt det de lever av.

Jeg ville hvertfall aldri giddet og ta sjangsen på utenlandshandel når det er snakk om så mye penger og prisforskjellen er så lav som den er her.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det gått snaue ti dager siden jeg la ut tråden, og jeg tenkte det var på plass med en liten oppdatering da det har skjedd en hel del siden da.

Det begynte jo med at jeg betalte ganske nøyaktig 26 000,- (jeg hadde beregnet i overkant av 25 000,-, men dollaren var visst litt sterkere enn jeg hadde trodd) til denne amerikanske selgeren via Google Checkout (GC). Han sa han skulle sette verdien til $2000 på pakken, noe som jo er litt sketchy, men jeg må vel innrømme at jeg syntes det var helt greit - grådig som jeg er. Mine ca-beregninger viste allikevel at det ville ende på litt oppunder 29 000,-, og det begynte plutselig å bli lite å tjene på dette Usa-kjøpet.

Det ble ikke bedre da jeg dagen etter fikk to mailer av folk som hadde Array 800 til salgs brukt (hadde jeg visst det var slik det sto til hadde jeg aldri kjøpt fra Usa). Han ene kunne sågar selge for 25 000,- pluss frakt for 350 kroner og garanti fra Soundgarden. Typisk! Jeg sendte mail til selger i Usa, og spurte om det var mulig å kansellere kjøpet. Tidligere har jeg som regel fått svar samme dagen, men denne dagen ble det ikke noe svar.

Og ikke neste dagen heller.

På dette tidspunktet hadde jeg begynt å bli litt bekymret over mangel på svar (skal ikke så mye til når det er snakk om såpass mye penger). Derfor hadde jeg tatt kontakt med Google Checkout, men fikk til svar at det måtte gå to "business days" uten svar før de kunne gjøre noe med det. Og på den tredje dagen fikk jeg svar. Selgeren skrev at han allerede hadde bestilt inn høyttalerne, så det var visst ikke mulig å få tilbake noen penger. Greit nok, tenkte jeg, egentlig bare glad for at jeg fikk svar og for at han ikke hadde tatt pengene og stukket av. Dessuten var det tross alt mitt valg å føre over de pengene, så jeg tenkte at jeg bare måtte stå for det kjøpet jeg hadde gjort, og forhåpentligvis ville det være en lærepenge for meg og min manglende impulskontroll.

Men så, et par dager etter fikk jeg en ny mail fra selger. Han hadde fått beskjed fra GC at de ikke vil gi han pengene før de fikk mail fra meg om at varene var mottatt, og på grunn av det han hevdet var en ubetalt kredittkortregning mente han at han trengte pengene før den tid. Han ba meg derfor sende GC en mail hvor jeg bekreftet at jeg hadde mottatt høyttalerne. Og det var vel da alarmklokkene begynte å ringe hos meg. Skulle jeg lyve TIL GC, de som var min eneste virkelige garanti mot at jeg ble svindlet?

Selvfølgelig ikke. I stedet sendte jeg mail til GC, og forklarte situasjonen. Hørte ikke noe fra de med det første, men dagen etter fikk jeg en fortvilet mail fra selger i USA hvor han fotalte at de hadde stengt GC-kontoen hans og sendt pengene tilbake til meg. Jeg prøvde flere ganger å sende et langt svar til hans gmail-konto, men fikk bare feilmeldinger tilbake. Et par dager etter fikk jeg den hittil siste mailen fra ham, hvor han, enda litt mer desperat, forklarte at også gmail-kontoen hans var sperret (derav alle feilmeldingene). Denne mailen har jeg ennå ikke besvart.

Resultatet av alt dette er at jeg er blitt en erfaring og et høyttalerpar rikere. Jeg er imponert over Google, og hvordan de slo ned på selger da han prøvde å gå rundt systemet deres. Må vel også innrømme at jeg har hatt litt flaks her, for det var ingenting som i utgangspunktet skulle tilsi at jeg skulle slippe unna denne Usa-handelen. Og på toppen av det hele har jeg fått meg et par Array 800 til litt over 25k inkludert garanti.

Nå trenger jeg bare en leilighet å ha de i

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere!

Også godt at GC fungerer, og at du ikke gikk i baret her...

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og den blir vel ikke handlet via Ebay regner jeg med!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Og på toppen av det hele har jeg fått meg et par Array 800 til litt over 25k inkludert garanti.

Gratulerer!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk!

Var vel mer flaks enn hva jeg fortjener kanskje, men jeg klager ikke

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her luktet det svindel lang vei når jeg leste dette:
    Han ba meg derfor sende GC en mail hvor jeg bekreftet at jeg hadde mottatt høyttalerne.

Du hadde alarmklokkene på i akkurat rett tidspunkt. Jeg kan nesten love deg at hadde du omgått GC og overført pengene, så hadde du verken hørt noe mere fra selger, sett noe til Array'ene eller sett noe mere til pengene.

Flott jobbet, både til deg og GC. Nå har vi alle erfart at de er (minst) like gode som PayPal.

Er du virkelig tøff i trynet så kontakter du selgeren igjen og sier at han kan sende deg varene og at han vil få pengene når Array'ene står på dørterskelen din. Men sikkert best å ikke si noe mere til fyren.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes ut som dette løste seg på en fin måte for deg

Lytte intrykk fra JBLene?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oioioi.... Dette såg ut som om det kunne fort gå gale Virket jo veldig bra med det første !

Men du var heldig som fikk de til den prisen her i Norge no da
    Må skrive lytteintrykk når du får dem..

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey, grattis med nye høytalere. Funker primare pakken du kjøpte av meg bra sammen med 800???

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker om flaks, dette skjer kun engang og neste gang sitter man der med skjegget i postkassa. Det er godt at folk tok tak på dette, her var det nok en svindler jævel da. Det vart jo en kar som kjøpte bærbar pc gjennom Finn.no og endte opp med engangsgrill til 19.90. Kaller ikke det ett bra kjøp for å si det slik......

Vær kritisk til slike summer og les alltid brukers karrakterer...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greia er at jeg tror egentlig ikke han er en svindler. Han har tross alt holdt på med firmaet sitt i åtte år, og har over 200 kommentarer (riktignok bare 93% positive) på Ebay. Men "tro" er ikke nok når det er snakk om såpass mye penger, og når han sender sånne mailer er det definitivt ikke noe vits å holde på lengre.

For øyeblikket er jeg hjemløs på leting etter bolig her i Trondheim, så lytteintrykk er det dårlig med foreløpig. Men jeg hørte den med I30-en hos Soundgarden, og selv om det ideelt sett skulle vært flere krefter der, er det en kombo jeg absolutt kan leve med, i hvert fall frem til neste store bidrag ankommer fra Lånekassa

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten; hvis noen har en idé om høyttalerstativ til 800-ene hadde jeg blitt glad for å høre.

De er jo i den typisk upraktiske mellomstørrelsen - ikke helt gulvstående og ikke helt stativhøyttaler - så om noen vet om en god match, er jeg lutter øre.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får trøste deg med at du har fått deg veldig fine høytalere til en god pris, og håper de speller som forventet. Jeg har hørt på Jbl array 1400 og **** for noe beist av høytalere, dem spelte ja... Men Primare er jo søt elektronikk da, leiligheter finnes bare man gidder å betale til slue huseiere.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte at jeg skulle kjøpe gallo via hi fidelity store

Dette så veldig troverdig ut, la inn ordre, og begynte å grave litt på nett. Deretter viser det seg at disse er i bunn og grunne samme som AudiophileLiquidator (hi fidelity store)

litt mer søk på disse:

kommer så over denne tråden: Audiophile Liquidator? [Archive] - Audioholics Home Theater Forums

Even after reading the Audioholics forum regarding Audiophile Liquidators, i took a chance anyway and ordered a Marantz PM 7001. All I was looking for was a high quality 2 channel stereo amp/preamp combo to power some Klipsch passive monitors in my studio. The price seemed to be to good to be true, and it was. I ordered the item a week ago, and the only confirmation I got was that they had charged my credit card. When I sent them an email inquiring about my order, I got info on someone else's item (Wrong customer, wrong item). I tried calling them for two hours, but got an answer machine or a busy signal. I finally sent them an email requesting that they cancel my order, and, oh look, a miracle! I got an email telling me the phones worked just fine now. When I finally did get someone on the phone, I gave them a chance to make it right by updating me on my order. They could not tell me if the item was in stock or if, or when, it would ship. When I asked to speak to the manager in charge of refunds, they hung up on me. FYI - "Valley Village, CA", their listed address, is not a town in California. It is either a condo or a trailer park in the valley in LA.

Do yourself a favor. Buy from a reputable company that actually has the products they advertise and actually knows when (and if!) they will ship. I wouldn't wish this company on my worse enemy!
    dette så ikke så bra ut. fant flere slike sider med mindre positiv omtale. Fikk "heldigvis" status på ordren " Cancelled we do not ship international".

Selv med mange års erfaring på nett, så er det veldig fort å trå feil. Jeg var også heldig denne gang. Bestilte heller noen andre høyttalere hos Audiomagus - high end not high priced audio products uten problemer.

Se også her: Rip-off Report: Audiophile Liquidator You pay - they don't deliver and now they won't answer phone or emails... San Francisco California, Orlando Florida, New York New York, Dallas Texas, Chandler Arizona

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakker om sola... fikk akkurat denne mailen

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaså, Morten - så du har kjøpt Lotus Acoustics nå?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jaså, Morten - så du har kjøpt Lotus Acoustics nå?
    Neida, det var JohnBlue JB3 som jeg endte opp med. Nå har ikke jeg plass til flere høyttalere

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Neida, det var JohnBlue JB3 som jeg endte opp med. Nå har ikke jeg plass til flere høyttalere
    enda et par JB3 ?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •