Høytaler kabler, maks 80 kr/meter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytaler kabler, maks 80 kr/meter

[Moderatoredit: Flytter denne til Produkt- og prisjakt Audio, da det er mitt inntrykk at forhandlere og priser er viktige for diskusjonen]
    Hallo. I morgen skal eg ned på expert og kjøpe nye høytaler kabler. Har sett at de har mange forskjellige merker, som de kutter av til deg. Har sett det er en del som er godt isolerte å. Hvilke bør jeg satse på. KNA ikke være så dyr som 80kr meteren!! MEn vil ha gode kabler. HAr sett de også har ferdige ruller med THX høytalerkabler. Er disse noe å satse på. De var ikke så altfor dyr heller?? :?

MVh Chris

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor begrense utvalget til Expert? Med THX-kabler tipper jeg du mener THX-pakkene fra Monster som etter min mening er håpløst overpriset. :? Hvis du titter på løsvekt-kabel fra expert, ville jeg like gjerne tittet på høyttalerkablene fra Biltema: Biltema høyttalerkabel.

Min favoritt er likevel Supra Rondo-kabler som fås kjøpt hos Eltek (28 kr/m for 2x2.5, 44 kr/m for 4x2.5, 60 kr/m for 4x4.0). Hvis du går for Supra Rondo 4x2.5, så får du en fleksibel kabel som både kan brukes til single-wiring og bi-wiring.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hvorfor begrense utvalget til Expert? Med THX-kabler tipper jeg du mener THX-pakkene fra Monster som etter min mening er håpløst overpriset. :? Hvis du titter på løsvekt-kabel fra expert, ville jeg like gjerne tittet på høyttalerkablene fra Biltema: Biltema høyttalerkabel.

Min favoritt er likevel Supra Rondo-kabler som fås kjøpt hos Eltek (28 kr/m for 2x2.5, 44 kr/m for 4x2.5, 60 kr/m for 4x4.0). Hvis du går for Supra Rondo 4x2.5, så får du en fleksibel kabel som både kan brukes til single-wiring og bi-wiring.
    Det ser jo ut som 2 små spinkle kabler som er tredd inn i uthult ledning/isolasjon! er denne kabelen god da?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biltema har helt greie kabler etter min erfaring, bare ikke kjøp noen som er terminerte. :wink:

Ellers får jeg inntrykk av at det er Supra og TaraLabs som er mest populære her på forumet. Har selv TaraLabs Nexa, og er godt fornøyd.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FuZZY
    Det ser jo ut som 2 små spinkle kabler som er tredd inn i uthult ledning/isolasjon! er denne kabelen god da?
    Hvis det er Supra Rondo-kabelen du snakker om, så er den god. Spesielt fordi lederne er tvinnet inni den ytre isolasjonen. Det gjør at den er nærmest ufølsom for støyfelter. Tykkelsen på lederne i kabelen er jo angitt, så den kan du jo greit sammenligne med andre kabler. Skal du ha mye tverrsnitt bruker du 4x2.5mm² som single-wire, noe som betyr 2x5mm². Du skal ha svært spesielle behov for å trenge noe mer enn det. Se Supras egen side for hvordan du kobler denne som single-wire (og hvilke fordeler det gir).

Biltemas høyttalerkabel er grei nok og koster en brøkdel av det du betaler på Expert for samme kvalitet. Du kjøper selvfølgelig ikke Biltemas tynneste, men går for 2x2.5 eller 2x4.0. Skal du kable hjemmekinoen trenger du mye kabel, og kan gå for rullene på 25 meter. Det gir meterpris på hhv. 7,16 kr og 9,16 kr. Tviler på at du finner så rimelig kabel på Expert (ihvertfall ikke 2x4.0mm² til under 10 kr/meter).

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FuZZY
    Sitat Opprinnelig postet av roffe

Små???? Det er det de iallefall ikke er, hvis du bruker single-wire så får du kabler på enten 5 eller 8 i størrelese. Det er stort, [likerHIFI] har supra Classic 6.0 som er den største de har, men hvis du bruker Supra Rondo som består av 4 ledere på en størrelse av 4 per leder. Det er ikke små spinkle kabler, jeg har ikke sett noe større iallefall.

Hvis du snakker om Supra Rondo da :wink:

Har selv tenkt å inngå kjøp av Supra Rondo 4x4 til 60 kroner meteren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •