Gå ikke glipp av årets supertilbud hos komplett - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 13 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13
Viser resultater 241 til 253 av 253
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Jaha, så det er der de har sparet på kronene alså Uansett merkelig at de har doble terminaler da, men det har vel kanskje med serieproduksjon å gjøre?... billigere å lage noe som avviker minst mulig fra annen produksjon.
    Ja, jeg tenkte også det. Nå er ikke kabinettene i de større i Basic serien like - men kanskje de bruker samme braketter på 310 som på 410 og 510 som jo er 3-veis.

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kjenner meg igjen i det du seier asvaberg, høgtalarane er faktisk ok. I samspel med ein ok sub så vil eg tru desse gjer mykje lyttarglede for ein billig penge. Testa ut frekvensresponsen frå dei med REW og dei rulla av ved ca 30Hz, og var tydeleg hørbare ned til 25Hz sjølv med plassering over ein meter frå bakvegg (rommet er ca 4x7m). Så dei spelar jo forsåvidt litt djup bass, men dei er berre ikkje tuna til å gje den berømte partyfaktoren.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    så da lar jeg brokoblingen stå på og bruker bi-wire kablene?
    Begge høyttalerne ser like ut inni, dvs uten noe kobling på det nederste.

Litt "lureri" fra patos sin side ?

edit: kjapp test viste nettopp det dere sier - INGEN lyd ved å bare koble til på nedre koblinger uten brokoblingen på.
    Jeg har sett dette på flere billigserier produsert i Kina. De bruker standard terminalplater på alle høyttalerene, men kobler bare til det øverste terminalsettet om det ikke er bi-wire delefilter. Med lenkene på har det jo ingen betydning
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg har sett dette på flere billigserier produsert i Kina. De bruker standard terminalplater på alle høyttalerene, men kobler bare til det øverste terminalsettet om det ikke er bi-wire delefilter. Med lenkene på har det jo ingen betydning

OK - men nå ER de faktisk produsert i Norge, Kristiansand - det har jeg fått bekreftet. MK2 serien som man finner på Netthandelen er produsert i Kina.

edit: ps! grattis med "Site moderator" status forresten

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    OK - men nå ER de faktisk produsert i Norge, Kristiansand - det har jeg fått bekreftet. MK2 serien som man finner på Netthandelen er produsert i Kina.
    Ok :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går henta jeg mitt par Patos Basic 310, tok de ut av eskene, satt i de medfølgende spikes'a og kobla høytalerne til forsterkeren (Sony TA-FB930R)...og jeg må si at jeg er fornøyd Klart bedre lydkvalitet enn de gamle høytalerne mine (Proson). Patosene krever nok litt mer enn de og går ikke like dypt, men det var som forventet. De leverer derimot mer detaljrik diskantlyd og en mer kontant, mindre overdreven bass. Er som sagt fornøyd etter første lytting og regner med å være veldig fornøyd etter 50 timer, som er anbefalt innspillingstid. Er glad jeg slo til på dette tilbudet

PS: Er jeg i ferd med å bli en smule audiofil? Har blitt lysten på å sjekke ut flere høytalere og finne ut om jeg kan høre forskjellene. Jeg befinner meg jo tross alt i lavbudsjettklassen nå, så hadde vært morsomt å sammenligne med dyrere høytalere etterhvert...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sim G
    PS: Er jeg i ferd med å bli en smule audiofil? Har blitt lysten på å sjekke ut flere høytalere og finne ut om jeg kan høre forskjellene. Jeg befinner meg jo tross alt i lavbudsjettklassen nå, så hadde vært morsomt å sammenligne med dyrere høytalere etterhvert...
    Ikke vær redd, du skal ikke tilbringe mye tid her inne før oppgraderingsviruset tar deg Og såvidt jeg vet så finns det heller ingen kur mot det :twisted:

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Ikke vær redd, du skal ikke tilbringe mye tid her inne før oppgraderingsviruset tar deg Og såvidt jeg vet så finns det heller ingen kur mot det :twisted:
    Nei, ingen kjent kur enda.
    Må være å flytte til Nordpolen og isolere seg helt....., men da kjøper man vel hodetelefoner til mp3spilleren for en mill

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte et sett Basic 310 til min søster gjennom komplett-tilbudet. Høyttalerne har spilt et par døgn nå, men personlig synes jeg ikke det var så mye å rope hurra for. Lydbildet var holografisk temmelig lite, og stemmer o.l. manglet klarhet (alt er relativt...). Nå er det vel mye sannsynlig at jeg er "ødelagt" etter å ha drevet på med dette Hifi-tøvet i 20 år, men Patos Lyric-serien er totalt overlegen i forhold til veil pris/kvalitet. Det er gjengangeren også hos de som har testet Patos i en årrekke.

Så jeg dro for anledningen fram et sett Patos Lyric 402mkII for å sammenlikne den med 310. Fra første sekund viste 402 seg å være mye bedre på ALT, og med en så stor forskjell at jeg knapt trodde det var mulig. Jeg står derfor fremdeles inne for hvert eneste ord som jeg skrev her:

audiophile.no

Tro endelig ikke at Symphonic-serien gir en tilsvarende økning i musikk-gleden som Lyric; jeg har eid alle sammen.

Med dette innlegget håper jeg ikke å ha ødelagt musikk-gleden til de av dere som har kjøpt Basic 310 og er storfornøyde. Til prisen (750 nok) må den uansett karakteriseres som et kupp! Men dere skal vite at for forholdsvis få kroner kan dere oppgradere til Patos Lyric 302mkll eller 402mkll i framtiden (helst brukt da de nye mklll mangler tilsvarende gøy-faktor). Hos meg har spesielt 402 mange ganger gjort ære på elektronikk i 100 000 kroners klassen, og den slutter aldri med å imponere!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    J.Haugen, takk for fornuftige ord.
    Dyrere Patos er sikkert bedre enn Basic serien. Slik er det med andre høyttalere også:
    Dali Concept >>>> Dali Ikon
    JBL LS >>>> JBL ES
    f.eks

Selvfølgelig har jeg ikke kommet til soundheaven med mine Basic 310, men for prisen var det et viktig og nødvendig kjøp. Mine er enda ikke innspilt, men de gjør jobben for min musikksmak (og den er meget variert).

Nå vet jeg ikke om det er mange 402 MKII til salgs der ute, men her er ett par (mulig det er samme selger som på AVtorget og da er de i så fall solgt). Pris på brukte satt til kr 6.500 er optimistisk.
    Patos Lyric 402 mk2 | FINN torget

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synest kansje lyden var litt vel "åpen", kansje en ørliten heving av diskanten rundt 2-3khz eller deromkring, lite midbass og noe udefinert bass(prøver og høres ut som en større høyttaler). ?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "åpen" = luftig? Det var min konklusjon.

Men du MÅ la dem få spille seg inn. Synes mine bare blir bedre og bedre. Nå er nok endringsbehovet proposjonalt med antall timer her på forumet så det dukker sikkert opp noe annet på frontene etterhvert her i stua.

ML virker veeeldig spennende

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte disse på komplett for 1000kr, da sto det 45% avslag tror jeg..
    Er stort sett fornøyd med de og syns de spiller greit, men har vurdert å modde delefilter som det sto om på forumet. Diskanten er ikke helt stemt og heller ikke bassen.. skal ha mine til en som kan justere delefilter og mulig bass porten.

PS. Noen som har en forsterker til salgs ? PM meg

Side 13 av 13 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •