Gå ikke glipp av årets supertilbud hos komplett - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 253
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vil dere anbefale å kjøpe disse -> Komplett.no - Patos Basic 110 bookshelf speaker, Black og denne -> Komplett.no - Patos Basic 210C Center, Black til bruk sammen med Patos Basic 310 i surroundsammenheng? Har ingen surroundreceiver pr. nå, men kan godt hende jeg skaffer meg. Hvilke(n) vil passe til disse høytalerne i så fall?

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje en Pioneer vsx-lx50 er et godt valg til dette settet?

Newcomer HFidelity sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt Pioneer på Basic serien, men Yamaha er ihvertfall en knallmatch!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFidelity
    Har ikke hørt Pioneer på Basic serien, men Yamaha er ihvertfall en knallmatch!
    ojoj som jeg gleder meg til å prøve ut de 310'ene på RX-V659

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må ikke glemme at matching er smag og behag, så man liker nødvendigvis ikke det en annen liker...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Hva var poenget med ditt innlegg i denne tråden da? En bruker hevder x-vare er noe "skit" og ubegrunnet - en annen bruker setter ? ved ordbruk og bastant konklusjon og legger ved test fra et norsk (svensk) magasin.
    Og så skal jeg sitte med "svarte Per". Har du i det hele tatt lest denne tråden??
    Hvis du ikke tåler andres meninger, uansett hvor latterlige de måtte være, så har du neppe noe på et diskusjonsforum å gjøre. Du kunne skrevet at "det er jeg ikke ening i", i stedet for å konstant vende tilbake på det som begynner å minne om en heksejakt. Å komme med latterlige insinuasjoner for å underbygge at du har "rett", det holder ikke. Høyttalerne kan være de beste i verden for min del, jeg har aldri hørt dem. De er heller ikke poenget i mitt tilsvar til ditt innlegg. Du hevdet at en bruker av forumet er "langt langt over akseptable grenser" når han omtaler høyttaleren, mens jeg hevder at alle har rett til å si sin mening, og det uten at du skal være moralens vokter. Jeg spurte deg hvordan du kunne forsvare at en persons uttrykte mening (om nevnte høyttaler) er langt over akseptable grenser. I stedet for å svare på det, så koker du ihop en konspirasjonsteori mot Lyd & Bilde?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått sine eksemplarer enda?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mine eksemplarer på fredag, etter å ha bekreftet tilbudet fra Komplett på torsdag kveld - utrolig kjapt. Har tenkt å bruke dem som bakhøytalere (erstatte Dali blue R1000). Det ble straks mer trøkk på film, og atskillig mer fylde ved avspilling av DVD-audio. Synes jeg fikk mye for pengene, hadde egentlig ikke tenkt å bytte mine R1000, men til den prisen så...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hvis du ikke tåler andres meninger, uansett hvor latterlige de måtte være, så har du neppe noe på et diskusjonsforum å gjøre. Du kunne skrevet at "det er jeg ikke ening i", i stedet for å konstant vende tilbake på det som begynner å minne om en heksejakt. Å komme med latterlige insinuasjoner for å underbygge at du har "rett", det holder ikke. Høyttalerne kan være de beste i verden for min del, jeg har aldri hørt dem. De er heller ikke poenget i mitt tilsvar til ditt innlegg. Du hevdet at en bruker av forumet er "langt langt over akseptable grenser" når han omtaler høyttaleren, mens jeg hevder at alle har rett til å si sin mening, og det uten at du skal være moralens vokter. Jeg spurte deg hvordan du kunne forsvare at en persons uttrykte mening (om nevnte høyttaler) er langt over akseptable grenser. I stedet for å svare på det, så koker du ihop en konspirasjonsteori mot Lyd & Bilde?
    Dette blir for dumt. Lyd&bilde gir høyttalerne god score og det har jeg behørlig dokumentert. Andre kan da kalle det for "skit" sånn uten videre og få lov til det - uten annen dokumentasjon enn at de er storbrukere av AVforum. Ikke ett ord om at vedkommende hadde hørt på dem. Noen ord om et delefilter, men ikke annet.

Men, ok da, JEG synes uttalelsen er fordummende, naiv og uten dokumentasjon. JEG synes høyttalerne er fantastiske - men jeg har aldri hørt dem!

Hvor dumt kan dette bli egentlig.

Og veldig interessant at en moderator ramler inn i en tråd, blir møtt med motargumenter og så skiver dette: "Hvis du ikke tåler andres meninger, uansett hvor latterlige de måtte være, så har du neppe noe på et diskusjonsforum å gjøre." Takk for den - såpass for "jeg hevder at alle har rett til å si sin mening". Hva er dette for noe tullball.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet mine i lunchen idag... fikk pakket de opp i all hast og koblet de til for innspilling. Ca 50 timer stod det i bruksanvisningen før man kunne begynne med kritisk lytting
    De er satt opp på Thule, så får vi se hvordan det låter da.
    btw, morsomme spikes som fulgte med, har aldri sett slike før jeg :-D

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og budskapet når forsatt ikke frem ser jeg. Prøv å lese innleggene en gang til.

PS: og denne moderatoren "ramlet" ikke inn i tråden, han ble tipset om den. Jeg kunne moderert innlegget ditt, men da jeg ikke syns det var nødvendig å moderere, valgte å kommentere det med ett enkelt spørsmål. Det var da du kastet seg ned i skyttergraven. ;-)

Jeg foreslår at vi enten oppretter en tråd der vi kan diskutere spørsmålet "hva skal til før noen overskrider akseptable grenser", eller at vi fortsetter denne diskusjonen via PM. Denne tråden er i alle fall ikke rett arena.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Og budskapet når forsatt ikke frem ser jeg. Prøv å lese innleggene en gang til.
    Ditto!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, vi er 40.000 personer innom disse sidene HVER UKE nå, og følgelig er det viktig at vi forholder litt takhøyde - i opptil flere retninger. Jeg kan forstå at noen synes det kan virke litt "ovenfra og ned" å kommentere en høyttaler i negativ retning kun basert på pris, men samtidig tror jeg også samme vedkommende har mer enn nok kunnskap til å kunne, fra sitt ståsted, stå godt inne for påstanden. Alt er jo "in the eye of the beholder"...

Jeg anmoder derfor om at vi lar dette temaet ligge for nå, så får vår "offisielle" holdning være at vi bør forsøke, så godt det lar seg gjøre, å unngå å provosere hvis mulig, men samtidig også prøve å ikke la seg hisse opp av enhver provokasjon... OK!?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk disse høyttalerene hjem idag. Må si at synlig finish ikke står mye tilbake for mine BW 603 s3. Skal bli moro å koble dem opp i kjelleren hos junior sammen med en Denon 2307.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg kan forstå at noen synes det kan virke litt "ovenfra og ned" å kommentere en høyttaler i negativ retning kun basert på pris, men samtidig tror jeg også samme vedkommende har mer enn nok kunnskap til å kunne, fra sitt ståsted, stå godt inne for påstanden. Alt er jo "in the eye of the beholder"...
    I rest my case!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville dere ha kjøpt et par patos 110 som stativhøyttalere i et lite hi-fi oppsett eller proson 51 rr? Ca samme pris

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk mine i dag eg også.
    Kjører dei på ein Sony STR-DG920 for tida då eg skal kjøpe meg ny reciver om ikkje lenge.
    Rett ut av boksa vel eg seie dei ser ut til at produksjonsverdien er høgare enn kva eg betalte og dei var grei å høre på. Litt innspeling må til for å få på plass litt djupne i bassen og mjukare diskant, men ikkje værst i det heile.
    Genialt at der følger med spikes, og biwireing er også kjekt å ha

På papiret skal desse være litt tungdrevne (87db), men Sony'en virkar ikkje som om den anstrengar seg so mykje ved middels volum.

Godt fornøgd so langt!

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte et par jeg også

Skal bare teste de mot mine B&W 603s3 og høre forskjell før jeg gir de til en venn av meg i bursdagpresang. Skal teste i morgen når jeg kommer meg opp av sengen Nå ligger de fremdeles i eskene sine.

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testet litt. Har pakket ut Patos 310 og satt de ved siden av mine B&W 603.

Spiksene som følger med er litt snodige. Det er en liten kule i steden for en spiss på tuppen. Høytalerne kommer også med bassportplugger ferdig montert. (disse dro jeg ut)

Jeg byttet om kablene slik at jeg kun hørte på patos og satte på "Aerosmith - Living on the edge" Etter litt lytting var jeg faktisk overrasket. Det hørtes jo ikke så aller værst ut. Bassen var noe tilbaketrukket, men det var ikke noe jeg kunne sette fingeren på som var direkte dårlig.

Satte kablene tilbake i B&W og satte låta på igjen. Først da hørte jeg hvor mye forskjell det var. Trommeslagene jeg nesten ikke hadde lagt merke til tidligere kom nå regelrett ut og slo meg i magen. Gitaristen sto plutselig på bordet foran meg og lirte av riffene sine. Steven Tyler gapte over hodet mitt og ropte at noe måtte være galt med verden i disse dager.

Noe overrasket satte jeg kablene tilbake i Patos 301. Da forsto jeg hva som hadde fått meg til mene at det hørtes greit ut første gangen. Allt er nemlig så nøytralt. Ingen ting står frem. Allt er liksom der, (bortsett fra dyp bass) men allt er også så langt borte.

Jeg er ikke i tvil om at noen som bare vil ha fronter som er mange ganger bedre enn lyden fra tven vil bli fornøyd med disse. Men man får jo ofte hva man betaler for. I disse Patosene får man kanskje litt mere enn hva man betaler for hvis man kjøper de for 995,- på komplett i dag.

-024-jpg

-025-jpg

-026-jpg

-023-jpg

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like