HI-FI til 40 000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    kan være greit å vite hva slags musikk du hører på, hvor stort rom du har, om WAF er et tema, etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audiovector og Arcam

Er det lov å skryte av utstyr du har sjøl?

I så fall kan eg anbefala Audiovector kombinert med Arcam.
    "AV S3 Super" til cirka 20k og då har du 20k igjen til forsterker og cd spiller..
    Viss du har mulighet for demo av AV så vil eg anbefale det på det sterkeste!

mvh Inge L

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bruke litt penger på DAC? Test av Lavry DA10 CD-spiller - Tester - Lyd og Bilde

Ellers er jeg enig med dem som anbefaler å bruke pengene der de gjør mest nytte. Det er IKKE på kabler.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som mange andre har sagt; kjøp brukt. Du får mye mer for pengene da, og så slipper du å spille inn høyttalerne selv
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro med slike tråder! Jeg bare håper du tar deg god tid og skaffer deg endel lytterfaring slik at du selv kan ta gode valg. Du bør absolutt prøve litt hjemme før du bestemmer deg fordi rommet har en god del å si.

Her kommer det masse forslag som sikkert er gode, men for å tipse deg så bør vi vite hvordan du vil at det skal låte. Alle produker har sin egen klang, mer eller mindre, og prioriterer forskjellig. Hva du lytter til og hvordan du lytter er viktig. Ikke minst hvordan rommet ditt er og hvordan du får stilt det opp.

Ps! Ikke stol blindt på tester i blader og ikke enkelte butikker slik som f.eks den du var innom ved Vika.

Alle her har sine favoritter så du må finne dine egne :-D.

Newcomer lamo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt interesse for hifi i 6 år, så har hørt ganske mye forskjellig, men jeg må høre mer

Selve stua er ikke stor, cirka 13 kvadrat.
    Musikk så går det i Rock, Hard rock, bitte litt lett metall, blues og annet nymotens musikk type indy osv.
    Har stativ med sub fra før, har lyst på gulvstående selvom rommet er ganske lite. Og da selge sub'en så klart.

Likte lyden i Avector godt, likte at bassområdet var strammere og mer definert enn på en sub. Som på så mange andre anlegg ble det for skarpt i toppen med litt pådrag når jeg spilte coldplay.

Er åpen for å kjøpe brukt, men føler at da kan man fort sitte igjen med et anlegg som du har kjøpt på impuls og ikke hørt før. (jvf merket bør matches sammen)

Selvom jeg liker B&W så vil jeg ha noe nytt.
    Andre merker jeg ikke liker lyden på er billige dali/patos høytalere (har ikke hørt noe særlig på dyrere HT fra disse) og System audio.

Da fikk jeg lagt ut noe fornuftig info tror jeg.. Kjør debatt

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •