Erfaring med import av Klipsch?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaring med import av Klipsch?

Hei, mitt første innlegg på dette forumet. Tenkte det var fornuftig å høre med proffer før jeg handler mitt første anlegg siden konfirmasjonstiden!

Har noen her inne erfaringer med import av Klipsch-høyttalere fra AVB direct på Ebay? Leveringstid, kvalitet på varen, skader under transport e.l?

Jeg har sett meg litt rundt, vurdert polk audio en stund men havnet på Klipsch etter å ha lest litt rundt og blitt tipset. Har kommet frem til følgende oppsett som jeg vil handle: RF-83, RC-64, RS-62. Jeg er litt på budsjett her, til å drive dette vurderer jeg en Sony STR-DA5300ES, og nytte bi-ampingsmuligheten som er når man bare nytter 5 kanaler og ikke 7. Noen som har testet dette? Jeg har ikke tenkt å kjøpe sub ennå, tror dere at dette systemet kan vise film og spille musikk ok uten sub? Så får jeg heller legge til etter noen månedslønninger.. :???:

Håper dere vil hjelpe en nybegynner med litt tips her! På forhånd takk!

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er "ultrasær" på elektronikk.. Kan aldri tro at Sony passer, og RF-83 må ha MASSE kraft, og det koster ofte endel. Hvorfor ikke gå ned til RF-63 i det minste? den krever også endel, men langt ifra så mye som RF-83.

Du får ikke noe spessielt golyd i noen av dem uansett med den resiveren du har sett på (min mening dette da men).

Import av klipsch kan lønne seg, vet om folk som har "spart" 6-10 tusen på dette.Litt avhengig av pakkeprisene som er i USA da.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    83 trenger mere en det en reciver kan varte opp de, og 63 kan til nød klare seg med reciver.

Anbefaler bruk av effektforsterker på de begge for og kunne utnytte deres egenskaper lydmessig.

Etter det jeg har sett er det et sjansespill og kjøpe fra over dammen.
    Mange som ankommer med skader og må returneres og sånt.
    Da kan det fort bli tryggere og handle fra sverige, koster litt mere men fortsatt rimeligere en og kjøpe i norge

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg innhentet priser fra Tvboden.se og noen andre. Tv boden var billigst.
    De hadde noe leveringstid, og jeg var innom stereofil i Oslo for å avgjøre om jeg skulle ha 83 eller 63. de gikk ned masse i pris da de hørte tilbudet jeg hadde fått. de kunne levere samme dag og jeg handler der til ca. en tusing mere.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    83 trenger mere en det en reciver kan varte opp de, og 63 kan til nød klare seg med reciver.

Anbefaler bruk av effektforsterker på de begge for og kunne utnytte deres egenskaper lydmessig.

Etter det jeg har sett er det et sjansespill og kjøpe fra over dammen.
    Mange som ankommer med skader og må returneres og sånt.
    Da kan det fort bli tryggere og handle fra sverige, koster litt mere men fortsatt rimeligere en og kjøpe i norge

Brukte min denon 3808 alene en stund på Rf63. det funkgerte veldig bra. Spesielt på film. Savnet noe på musikken og kjøpte en Hegel H200.
    det ble andre boller.
    Skulle jeg kjøpt ny reciver i dag hadde det blitt Yamaha 1800.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk

for svar. Jeg ser problemet med at en receiver ikke leverer punchen som trengs. Såvidt jeg har forstått så skal disse høyttalerene være veldig lettdrevne, og en følsomhet på 100db hjelper vel også på? (eller er jeg på villspor?) En receiver må man jo ha for å processere lydkilder osv, kanskje den kan holde som en start og så får jeg heller putte på noen effekt-element etterhvert? Uansett så har jeg ikke lyst å gå ned til 63, har man først funnet noe man liker så har jeg vondt for å nedskalere...:???: Dette er vel ht som vil gi meg glede noen år fremover vil jeg anta.
    Vil dette oppsettet kunne spille uten sub og allikevel gi ok lyd?

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei. Jeg innhentet priser fra Tvboden.se og noen andre. Tv boden var billigst.
    De hadde noe leveringstid, og jeg var innom stereofil i Oslo for å avgjøre om jeg skulle ha 83 eller 63. de gikk ned masse i pris da de hørte tilbudet jeg hadde fått. de kunne levere samme dag og jeg handler der til ca. en tusing mere.
    Hvilke priser fikk du til slutt da?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løyning Kvalitetlyd påstår de skal være bra på pris i Norge, men har ingen erfaring med de selv

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bovrebo
    for svar.

Dette er vel ht som vil gi meg glede noen år fremover vil jeg anta.
    Vil dette oppsettet kunne spille uten sub og allikevel gi ok lyd?
    Hei!

Spilte selv med RF-83 uten sub i noen mnd, men for å få ut de laveste frekvensene(særlig ved film) anbefaler jeg å gå til anskaffelse av sub. Kjøpte selv en svs pb 13 ultra og er meget tilfreds med den. Lett å integrere(vanskeligere å gjemme bort, men akk så morsomt)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

prisene

fra over dammen slår det meste jeg har klart å finne andre steder, selv etter jeg har regnet inn moms og frakt. noen og 20' for RF-83, RC-64 og RS-62. Det er jo halv pris fra oppgitt butikkpris her i nærteigen.
    Så spørs det om det dukker opp friksjon på veien, om UPS klarer å bulke pakkene eller andre feil som oppstår. Det kan nok skape litt bitterhet...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Brukte min denon 3808 alene en stund på Rf63. det funkgerte veldig bra. Spesielt på film. Savnet noe på musikken og kjøpte en Hegel H200.
    det ble andre boller.
    Skulle jeg kjøpt ny reciver i dag hadde det blitt Yamaha 1800.
    Det er den høye følsomheten 99 db på 63 ? som gjør at en får lyd fra høytalerne med reciver.
    På film ja, ok lyd men musikk er skuffende uten nok krefter.
    Men du mærker fort at det mangler mye med reciver når du får på en effekt med varm klang :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

effektledd

beklager om jeg vandrer noe bort fra overskriften nå.
    Noen som har gode forslag på effektledd som bør settes på, til en overkommelig pris? Har såvidt tittet på nettet på noen Parasound som jeg ser mange har sammen med klipsch, men det blir ikke aktuelt å legge 30'+ inn på effektledd... :???: i alle fall ikke i år

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke følsomheten omtrent lik på 83?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt 2 stk Halo A21 og er storfornøyd. Mange som bruker MA Oberon(prøvde selv i noen mnd), men gikk bort fra det pga lydbilde som ikke falt i smak

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound er et sikkert match med Klipsch.
    Er selv på jakt etter Parasound NC 2125 og 2250 til klipschene mine :-)

Rotel sies oxo og være bra sammen med klipsch, lyden blir mere hard i mine ørerer. Men jeg har bare prøvd Rotel RB1070 effekt på min center.
    Samt en demo på uinnspilte rf62 i butikk med rotel.

Flere Effektforsterkere som har en varm klang ???
    Parasound
    Hegel
    Vincent ? (ikke helt sikker på stavelsen der)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor mange?

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Parasound er et sikkert match med Klipsch.
    Er selv på jakt etter Parasound NC 2125 og 2250 til klipschene mine :-)

Rotel sies oxo og være bra sammen med klipsch, lyden blir mere hard i mine ørerer. Men jeg har bare prøvd Rotel RB1070 effekt på min center.
    Samt en demo på uinnspilte rf62 i butikk med rotel.

Flere Effektforsterkere som har en varm klang ???
    Parasound
    Hegel
    Vincent ? (ikke helt sikker på stavelsen der)
    Takk for tips HK. Jeg er temmelig grønn på dette her. Hvor mange effektledd trenger jeg egentlig i dette oppsettet mitt? Blir Receiveren bare et nødvendig onde som lydprocessor, og effektkanalene i den ubrukelig? Må jeg ha en dedikert effektforsterker på hver front, en på senter og en på surroundht?? Nå ser jeg lønnskontoen krympe i frykt..

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bovrebo
    Takk for tips HK. Jeg er temmelig grønn på dette her. Hvor mange effektledd trenger jeg egentlig i dette oppsettet mitt? Blir Receiveren bare et nødvendig onde som lydprocessor, og effektkanalene i den ubrukelig? Må jeg ha en dedikert effektforsterker på hver front, en på senter og en på surroundht?? Nå ser jeg lønnskontoen krympe i frykt..
    En til center som kan kjøres i mono brokoblet modus, en 2 kanalers til frontene til og begynne med.
    Eks Parasound NC 2250 til frontene 2*250w 13.000 kr ny.
    og NC 2125 1*400w 8.000kr ny brokoblet til center.

Om det et RF-83 og du har nok penger er Parasound Halo A21 en sikkelig kraftplugg. ny pris er ca 24.800kr

Senere om DU syns det trengs, er det bare og spandere en effekt på surround kanalene oxo.

Tipset er er og se på avtorget... dukker opp godbiter av og til...

Vil tro at minnimum trengs 200 sikkelige effekt watt 8 ohm pr høytaler for rf63/83 og rc64.

Er dog ikke helt sikker på hva som trengs da jeg "bare" har RF-62, RC-62 og RS-52.

Så om du opplyser hvor mange m2 romet ditt er, får du sikkert råd om hv som passer best til romet RF63/83

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Bruker mine Parasound A21 på denne måten:

1 stk til front, 1 stk til mine doble centere og 1 stk til bakht. Rocker det ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

erm..

Sitat Opprinnelig postet av YingYong
    Hei!

Bruker mine Parasound A21 på denne måten:

1 stk til front, 1 stk til mine doble centere og 1 stk til bakht. Rocker det ja
    Det er sikkert nydelig lyd i det oppsettet. Men 3xa21 ligger utenfor budsjettet for lyd... :roll:
    Forøvrig ser jeg at både 2150 og 2250 ligger til salgs på finn.no nå. 2250 er desverre i sølv. Den ene er en Løyning som selger (løyning kvalitetlyd som nevnt ovenfor?)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •