Hvilken pris på Onkyo 875?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken pris på Onkyo 875?

Ser de har Onkyo SR875 til 10.995,- på netshop... det er vel en god pris el?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Får den for 12k i butikk, med alle fordeler det medfører å kunne forholde seg til en fast butikk.

Hør hvilken pris de kan gi deg på lefdal\elkjøp eventuelt. Blir hvertfall ikke dyrere enn 12k når hifibutikker selger til den prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Tja. Får den for 12k i butikk, med alle fordeler det medfører å kunne forholde seg til en fast butikk.

Hør hvilken pris de kan gi deg på lefdal\elkjøp eventuelt. Blir hvertfall ikke dyrere enn 12k når hifibutikker selger til den prisen.
    Legger den inn som ønske på powerbuy

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor? De fleste "faste" butikkene jeg har sjekket rundtom skulle ha 15-16 laken :S

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    En selger har lagt ut tilbud på Onkyo 875 på PowerBuy nå, 10.250.- v. min. 3 påmeldinger...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DET er meget rimelig!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raysmi
    Hvor? De fleste "faste" butikkene jeg har sjekket rundtom skulle ha 15-16 laken :S
    JFS i drammen og Solberg HIfi i østfold solgte den for 12k.
    Den er sansynligvis ennå rimeligere nå. Så at mono tømmer lageret sitt for sølv versjonen, så denne kan du få for ned mot 11k.

Men nå er jo den nye modellen rett rundt hjørnet da.. 876. Kanskje det er verdt å vente til den har kommet? Da kan du jo kanskje få restlager av 875 for under 10k..? Dessuten kan du jo se om det finnes nye funksjoner på 876 som gjør at denne er verdt å vente på...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset. Mulig jeg venter litt.
    Det power buyet frista litt, men kan ikke finne det :-?

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk prisen i Sverige, der kan man spare penger da er billigere og man får god kurs.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    sjekk prisen i Sverige, der kan man spare penger da er billigere og man får god kurs.
    Har sjekka tv-boden i svinesund(dog er det 3 måneder siden)
    Der ville de ha 16 000. Og en "pakkepris" med 875 og Klipsch RF-82 skulle de ha 22 000 for. (norske kroner)
    Den prisen var et var ikke diskuterbar, lavere enn det var det ikke mulig og gå" blablabla, bullshit!

Uka før spurte jeg kvalitetslyd.no, de kunne skaffe til 21 000. Skulle opprinnelig ha 13 000 for reciever og 9 000 for høyttalere.
    Har enda ikke fått rota meg til å kjøpe, kan kjøpe 875 i Tyskland for ca 8 000, men er veldig greit å handle et norsk firma mtp garanti osv.
    10 250 på powerbuy frister, men finnner ikke det i forumet noe sted.
    Kjenner en som jobber på Elkjøp, har bedt han sjekke hva jeg kan få den for der hvis de kan skaffe den.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    PowerBuy finner du på PowerBuy, det er en helt separat tjeneste... Nå kommer jo uansett de nye generasjonene av Onkyo-receivere snart, så det spørs nok om det kan svare seg å avvente bittelitt... Samtidig er 875 en utrolig fremtidsrettet receiver, men de nye får sikkert litt flere HDMIer inn (og kanskje ut også?), men vi får vente å se!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    PowerBuy finner du på PowerBuy, det er en helt separat tjeneste... Nå kommer jo uansett de nye generasjonene av Onkyo-receivere snart, så det spørs nok om det kan svare seg å avvente bittelitt... Samtidig er 875 en utrolig fremtidsrettet receiver, men de nye får sikkert litt flere HDMIer inn (og kanskje ut også?), men vi får vente å se!
    Takk for link, har vurdert å vente, mulig jeg gjør det også, men ikke for lenge.
    Men når det gjelder f eks 806 så virker det som den har blitt dårligere enn 805, hvertfall ifølge det jeg har lest.
    Så stiller meg litt skeptisk til 876, ikke lest noe info om den enda heller, så er vel tidlig å si noe.
    Men er ikke sånn at jeg må ha det råeste, 876 blir sikkert litt dyrere også.
    Har heller ikke bruk for mer enn en hdmi ut og heller ikke flere enn det er inn, og sånn ellers er det mer enn nok tilkoblinger også. Den har jo alt:P
    Så eneste grunnen for min del med å vente på 876 er å få 875 billigere, men er redd for å ikke få den
    Den går vel ut av produksjon? og selgere har leveringsvansker nok frafør virker det som :-?

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får kjøpt en 875 fra Tyskland for 7500,- inkl frakt og lovlig norsk moms. Med den prisen er det vel ikke mye å tenke på? Er klar over garantiordninger osv, men får jo to års garanti fra Tyskland også. Fraktprisen dit er heller ikke all verden om noe skulle skje.
    Så, hva tror dere, bra kjøp?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første du må gjøre er jo å betale for firmware oppgradering. Hvis du ikke får selger nede i tyskland til å gjøre det da..
    Er ikke brått sikkert det er særlig lønnsomt å spare de tusenlappene hvis det skulle skje noe.. Da risikerer du jo en del måneder uten reciever..

Men om du synes det er verdt det for å spare noen tusen så er det hvertfall ingen tvil om at det er MYE reciever for pengene.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første du må gjøre er jo å betale for firmware oppgradering. Hvis du ikke får selger nede i tyskland til å gjøre det da..
    Må denne firmware oppgraderes? Hvorfor?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den MÅ ikke oppgraderes. Men det er ganske lurt...
    Det ene problemet som fikses med oppgradering gjelder problem med dekoding av HD lyd. Hvis du bruker Bluray så risikerer du faktisk å sprenge høytalerne.. Mer om det her: http://avforum.no/forum/receivere-fo...aha-onkyo.html

Problem nr 2 er at OSD (on screen display) ødelegger fargene på signalet gjennom reciever til tv. Dette er også fikset med oppdatering av firmware.

Om du kan leve uten å oppgradere firmware er opp til deg. Du MÅ ikke, men begynner det å brenne hjemme MÅ man jo heller ikke slukke brannen. Selv om det kan være ganske lurt å gjør det

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kan leve uten å oppgradere firmware er opp til deg. Du MÅ ikke, men begynner det å brenne hjemme MÅ man jo heller ikke slukke brannen. Selv om det kan være ganske lurt å gjør det
    Hehe. Nå kan det jo hende at denne kommer med oppgradert firmware også. Har lest litt om problemet nå, og det virker heller ikke som noen umuløighet å få til dette selv. Eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør du det selv forsvinner garantien...
    Men det er klart at det meste lar seg gjøre. Personlig foretrekker jeg å la andre gjøre sånt, så noen andre enn meg er annsvarlige hvis noe går galt...

Du kan jo prøve å få selger nede i tyskland til å gjøre det før han sender deg reciveren da. Evt kan du vente litt. 875 blir nok på billigslag når 876 kommer.. Med mindre 876 viser seg å være en flopp slik som noen spår da..

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble til at jeg kjøpte en sort 875 til kr 8000.
    Denne har i følge selger nyeste firmware, så da slipper jeg å tenke mer på det

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bør det jo være greit. Står en eller annen plass her inne hvordan du kan sjekke det opp selv. Rimelig enkelt egentlig.
    Får håpe det går i orden og at du har mye glede av recieveren

Du kommer til å bli overrasket over hvor bra lyd det er i den

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •