Nytt headset for PC. Max 1500,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt headset for PC. Max 1500,-

Jeg bruker i dag Koss Porta Pro på laptopen min, og de medfølgende pluggene til iPod Nanoen (som stort sett brukes på joggeturer). Nå har jeg imidlertid tenkt å bruke Koss'ene med iPod'en, og i stedet kjøpe meg et nytt sett for bruk med PCen. Jeg spiller aldri, så det er musikk og film som er viktig. Noen som kan anbefale et bra headset? Komfort og lydkvalitet er (overraskende nok) det viktigste. Hvis headsettet tilfeldigvis har mic også er det fint, men det er slett ikke noe must.

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser HD 201 er veldig billig og bra, jeg bruker de daglig på jobb-pc'n.

Sennheiser HD 201 @ HeadRoom - Right Between Your Ears

Sjekk Selection Guide på headphone.com,

Products - HeadRoom - Right Between Your Ears

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De var jo nesten for billige da ;-)

"Although the HD-201 are a reasonably efficient, low-impedance design, they are not particularly sensitive headphones. So those seeking to plug these directly into an iPod, laptop computer, Mp3 player, or other portable audio player might find they have to set the player's volume near maximum to get decent listening levels into the HD-201; any dedicated headphone amp will easily overcome this issue while also DRAMATICALLY upping the musical detail clarity, punch, & dynamic range of this inexpensive headphone."

Stemmer dette eller? Jeg har planer om å plugge den rett i laptopen, uten å bruke noen forsterker av noe slag.

Ser litt på Sennheiser HD555 og Senheiser HD595 også. Ser ut som om folk er bra fornøyd med de.

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ayabara
    De var jo nesten for billige da ;-)

"Although the HD-201 are a reasonably efficient, low-impedance design, they are not particularly sensitive headphones. So those seeking to plug these directly into an iPod, laptop computer, Mp3 player, or other portable audio player might find they have to set the player's volume near maximum to get decent listening levels into the HD-201; any dedicated headphone amp will easily overcome this issue while also DRAMATICALLY upping the musical detail clarity, punch, & dynamic range of this inexpensive headphone."

Stemmer dette eller? Jeg har planer om å plugge den rett i laptopen, uten å bruke noen forsterker av noe slag.

Ser litt på Sennheiser HD555 og Senheiser HD595 også. Ser ut som om folk er bra fornøyd med de.
    Tja, det kommer nok an på hvor bra lydkortet i laptopen din er. Jeg har brukt HD 201 på diverse stasjonære pc'er med integrert lydkort, og det har aldri vært problem med å kunne spille høyt nok. Men lydkvaliteten kan jo bli så som så. Hvis du liker å spille høyt så kan vil nok pc'ns integrerte lydkort fort gi endel mer forvrengning enn en bra hodetelefonforsterker. Skal du være sikker på å få kvalitetslyd mer uavhengig av type hodetelefon, så ville jeg ha satsa på et eksternt lydkort med bra hodetelefonforsterker, eller bare en ren hodetelefonforsterker med digital inngang.

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med å bestille meg Sennheiser HD555, så får vi se hvordan det går :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •