Kjøpte ny - fikk defekt brukt..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpte ny - fikk defekt brukt..

Hei,

Kjøpte i ettermiddag en Denon Receiver ho HFK.
    Da jeg kom hjem så jeg tydelig att denne var brukt før -
    F. eks. Høyttaler terminalene var delvis ut-skrudde på noen av utgangene.
    Antennen til radioen manglet, inn-pakningen var så som så.
    Vel ute av esken, så jeg en liten skrape på høyre side i fronten.
    Åpnet manualen, der var det skrevet ned notater (!)
    MEN, verst av alt - Når alt var koblet opp virket ikke høyre front. Hverken den integrerte forsterkeren eller pre-out delen virket på høyre side.
    Da jeg koblet såkalt "Bi-amping" med bakre effekt kanaler virket fikk jeg lyd i høyre diskant eller mellomtone, alt etter hvordan jeg koblet :-)

Mitt spørsmål er - Hvilke rettigheter har jeg ? Må jeg vente til de reparerer denne eller kan jeg, som jeg synes er mest riktig, forlange en ny da jeg fikk en brukt/defekt vare i utgangspunktet ? Får jeg ikke ny, bør jeg ihvertfall få refundert endel av salgsprisen.

Er det mange som har opplevd dette og har erfaring ???

Mvh
    Tommy

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å klage og si meninga di... Kjøpsloven gjelder, sier dem no så smell inn døra.

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan definitivt heve kjøpet med loven i hånd. Personlig tror jeg ikke du vil få noen problemer med å bytte varen når du forklarer for HFK hva som har skjedd.
    Skulle du imidlertid få problemer så har du loven klart på din side når du krever å heve kjøpet / få ny vare.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville krevd ny garantert! Når en kjøper noe "nytt" skal det være nytt og ikke brukt eller defekt, skal fungere 100%

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjappe svar :-)

Håper bare ikke de begynner med att den var OK når jeg fikk den og notatene er mine, jeg skrapet den da jeg pakket den ut osv.
    Er jo litt vanskelig å bevise, da jeg ikke pakket den ut i butikken :-(

Men en seriøs butikk holder seg vel for god til slikt, får man håpe.
    Var ihvertfall hyggelig personell i butikken :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tilfelle de ikke gir seg tvert ville jeg iallafall sørget for å lag et salig h-e-l-v-e-t-e der neste lørdag med butikken full av kunder.

Men jeg vil tro at det har skjedd en feil, og at de legger seg rimelig flate med en gang. Vil bli forundret om noe annet skjer.

Det som er så håpløst med slikt er at det skjer på lørdag, men i ditt tilfelle ville jeg vurdert å ringe butikksjefen enten i kveld eller i morgen tidlig.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det vanskelig å se at forsterkern var brukt på esken? Slitasje? Kan jo godt hende selgeren bare plukket med seg feil eske i farten, de har sikkert ikke lite å gjøre på lørdagene. Synes hvertfall du burde få en ny en. For håpe det ordner seg.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes butikker som prøver seg på det du beskriver her...

Uansett: selv om varen ble skadet da du pakket den ut så var det en defekt og brukt vare du fikk. Når det gjelder brukt/demovarer så er det en helt annen prissetting som gjelder. Og uansett så skal butikken informere om at det er ett brukt produkt du har fått. Stiller HFK seg på bakbeina og nekter å erstatte produktet så anbefaler jeg deg å gjøre som JAKV: lag ett ******* for de som jobber! Du har loven på din side!

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, esken var "tapet om", så det var mulig å se den var åpnet før, dessuten synes jeg att man hørte noe bevege seg inni esken når man løftet den.
    Det viste seg senere å være fjernkontrollen (med batteriene i selvsagt).

Men, ganske sikkert så er det slikt som skjer en gang iblant, når man har det travelt. :-)

Å ringe butikksjefen ikveld eller imorgen er kanskje litt drastisk, eller ??

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er tydeligvis veldig lik deg Jeg kunne også funnet på å ringe en i butikken på kvelden eller noe... hehe.

Men... i denne saken trenger du faktisk ikke å bruke energi på å bekymre deg. Denne er "open and shut" hvis det er slik du forklarer.

Ta deg en pils i kveld, bruk søndagen på noe fornuftig og ta en høflig og ryddig telefon eller en tur i butikken på mandags formiddag.

Slapp av

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LANGT IFRA! LANGT IFRA!

Jeg hadde vært mildt sagt forbannet, så jeg ville ringt HFK og bedt om å snakke med sjefen (siden det vanligvis pleier og fungere best). og Si at du fikk en forsterker som var brukt, det var skrevet i manualet, det var riper på utstyret, mye feil på den. Så hadde jeg sagt at jeg krevde en ny forsterker. (jeg i midt tilfelle hadde bedt om å fått en rabatt på en annen og bedre vare, slik at dem virkelig dekker for feilene sine).

som jakv sa. hvis ingenting funker, så vær sikker på at du lager et helvette uten like, og går ikke uten at du får pengene tilbake / ny forsterker, eller at politi drar deg med ut.. For du min venn, har loven på din side. og det må du aldri glemme,

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle gode tips :-)

Tror jeg gjør som følger -

Slapper av og glemmer att jeg hadde planlagt å se en film :-)
    Bruker Søndagen til noe fornuftig.
    SÅ, på Mandag tar kontakt pr. telefon, forteller historien, ber om en ny, eventuelt BRA rabatt på annen, bytter og koser meg med en film på Mandags kveld.

Skulle noen av punktene på Mandag skjære seg, SÅ er det på tide å starte litt hurlumhei :-) (If you want blood, you've got it) :-) og bli bært ut av politi med loven på min side :-)

Men ærlig talt tror jeg dette går rimelig bra :-)

Ha en god helg alle og takk for all support...

Mvh
    Tommy

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ha en ny vare og en liten kompensasjon er min mening..

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo tenkes at det hele bare er en liten tabbe av den ansatte som tok feil eske e.l. Man behøver da ikke for enhver pris å lage et h e l v e t e med telefonterror og borgervern... En høflig telefon er som oftes nok.

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ta den med tilbake til butikken, så ordner det seg nok helt fint. Enig med gonigogo. Ikke noe poeng å huse dette opp enda mer før en faktisk vet om en vil få noen problemer med butikk i heletatt. Sannsynligvis vil HFK legge seg flat.

Såfremt det bare var en feil, har en heller ikke rett til noen kompensasjon. Både kjøper og selger "inngår kontrakt" med hverandre, så synes da det en selvfølge at det ikke bare er selgeren, men også kjøperen, som skal være litt medgjørelig. En dag fra eller til tror jeg en klarer å overleve. (ingen kritikk mot deg, trådstarter - ser ut til at du tar det med fatning)

Imidlertid kan jeg jo nevne at jeg kjørte/hjalp en venn og kjøpte en denon cd-spiller hvor laseren ikke fungerte. Vi kom tilbake samme dag, og uten at selger nevte sin rett til reperasjon på vare, gav selgeren han en splitter ny. Så om dette ikke var engangstilfelle, driver de med god kundebehandling!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFK har ikke noe å tjene på å være vanskelige, og dette er antakelig en som har tatt med seg feil kasse i forvirringen.

Rent generelt har jo HFK grei kundebehandling i situasjoner med feil på varer osv. så jeg vil tro det ordner seg greit på mandag.

Lykke til uansett, og nyt søndagen
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gikk det som forventet. En liten telefon til HFK og alt ordnet seg.
    Det som man trodde hadde skjedd var att den jeg fikk skulle i retur/rep og dessverre ble lagt på feil lokasjon.

Ganske mange hakk mer servicevennlig enn enkelte Elektokjeder. (ingen nevnt - ingen glemt)

Uansett, ting går seg til :-)

Mvh
    Tommy

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert

Alt ordner seg for snille gutter.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som forventet Glad det ordnet seg for deg.

Lykke til med ny reciever!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •