Kjøpt høytaler på lagersalg over nett, angrerett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpt høytaler på lagersalg over nett, angrerett?

Forrige uke fant jeg en B&W CMC Maple på lagersalg hos HiFi Klubben i Drammen på hifiklubben.no. Jeg kontakte de og spurte om det var mulig at de sendte den til meg.
    Det var ikke noe problem. Jeg spurte om den var i god stand osv, og ifh selger var den det. Som ny sa han. Dette var da en demomodell.

Denne ble sendt i posten i går fra Drammen og lå på mitt lokale postkontor her i Tomrefjord allerede i dag. Hentet den med en gang jeg kom hjem fra jobb. Gledet meg som en unge!

MEN, det viser seg at dette er den gamle utgaven av CMC, noe jeg ikke viste fantes en gang. Jeg ble heller ikke informert om det, da jeg trodde det var CMC som faktisk er i sortimentet ifh hifiklubben.no. Den var også "full av" riper og hakk, samt at diskanten var trykt inn og det kommer mer lyd fra venstre-del av centeren enn fra høyre om dere skjønner. Gummifestene som holder filteret(?) på plass har også morknet så de varer nok ikke lenge.

Dette regnes vell som fjernsalg, har jeg da angrerett? Mener jeg har lest ett sted at jeg IKKE har det i og med at det er lagersalg.. men for pokker de selger jo et ""defekt"" produkt (merk deg de dobble gåseøynene!) og som heller ikke er i den stand selger sier den er i. En burde ikke forvente "slik slitasje" fra en entusiast-butikk som HiFi Klubben mener jeg.

diskanten:

hakk:

hakk:

Har sendt to eposter til de (først en om at det var feil osv, og så den andre da jeg så at diskanten var trykt inn), dette var i fire-tiden så forventet ikke akkurat svar.

Hva kan jeg gjøre her folkens?

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om varen ikke er som forventet og lovet ser jeg ikke noen grunn til at du ikke har angrerett. Du hadde vel heller ingen mulighet til å befare produktet på forhand og da heller ingen annen mulighet enn å stole på selgers utspill om kvaliteten på centeren. I dette tilfellet er vel du som kunde blitt feilinformert om produktets tilstand og versjon, jeg vil si du stiller temmelig sterkt om de skulle finne på å slå seg vrange. Såfremst du har noen skriftlig dokumentasjon på at produktet skulle være 100%.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at de vil ordne dette for deg. Å selge den med ødelagt diskant er jo helt sprøtt, med mindre den ble ødelagt under transport.

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt fjernsalg har du 14 dagers returrett på.
    No worries.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan tenkes at skaden på diskanten skjedde ved transport, men den var rimelig godt pakket ned (dog ikke orginal embalasje såklart).
    Jeg holdt på sidene når jeg løftet den ut av eskene osv. Det skal vell noe til for at diskanten skal bli trykket inn under transport egentlig??

Får håpe jeg får svar av de i morgen! Mener at ifh en eller annen lov så er det ikke angrerett/bytte på varer på salg som i dette tilfelle. Men når det er snakk om fjernsalg så er det jo annerledes igjen..

Fin høytaler, litt gammeldags vil jeg si kansje, men produktet er jo ikke i brukbar stand!

Fra kommunikasjonen mellom meg og HFK Drammen:

meg:
    Regner med den er som ny (bortsett fra at den sikkert er ferdig innspilt?)?
    selger:
    Den er helt fin, men den er ikke spilt med på en stund så litt innspilling må du regne med.

meg:
    Forventer at jeg får original emballasje m.m?
    selger:
    Vi har ikke originalemballasje, men selvsagt brukermanual og annet tilbehør som hører til. Den blir selvsagt pakket godt slik at du får den hjem ubeskadiget.

greie folk å ha med å gjøre så langt vertfall. Sier ikke kontret at den er 100%, men "helt fin" vil jeg ikke si den er i det hele tatt, selv om diskanten hadde vært som den skulle..

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de skrev selges som den står. Så har du ingen rett på noe, mendiskanten kan du jo få ut igjen med tape. Men du bør ringe de eller ta turen innom en gang du er på en hifiklubb fordi email funker ofte dårlig da det sikkert ikke er alle selgerene som gidder stresse med en retur når de bare "kan" overse emailene i noen dager...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Om de skrev selges som den står. Så har du ingen rett på noe
    Det stemmer ikke.
    Han har uansett 14 dagers returrett. Ta en titt i angrerettloven.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BW CMCmaple Centerhøyttaler Stk kr 4 998,00 kr 2 900,00
    Meget god Centerhøyttaler i CM serien, overligger, demomodell
    er det som står på hifiklubben.no. Overligger betyr vell til overs? demomodell vil si at den er brukt som demo såklart. Regnet jo med at selveste HiFi Klubben behandlet produktene sine bedre enn det der!

edit: innom "de" som i HFK Drammen eller nærmest meg som er Ålesund? Jeg kan vell ikke kjøre retur mot Ålesund da den er kjøpt i Drammen? Skal muligens til byen i morgen nemlig.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øøøø. selger sier jo den er helt fin - det ser vi jo vitterlig at den ikke er. Her har du fått en vare som ikke er i den stand som det opplyses om.

Burde ikke være noe problem i det hele tatt å få hevet dette kjøpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Legatia
    Det stemmer ikke.
    Han har uansett 14 dagers returrett. Ta en titt i angrerettloven.
    Det er akkurat det. Eneste er at jeg stusser på det med 'lagersalg'-delen i det
    Gikk i sin tid GK Salg og Service på videregående og lært om akkurat slike ting..
    Men det får vise seg!

Ang diskanten så fikk jeg et tips om å prøve med støvsuger..?

edit: teip gjorde susen ja

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lagersalg eller ikke, du har 14 dagers returrett.
    Du blander nok med noe annet

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Legatia
    Lagersalg eller ikke, du har 14 dagers returrett.
    Du blander nok med noe annet

Etter det jeg lærte når jeg hadde juss på vgs. så stemmer dette. 14 dagers full returrett har du.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kontakt

De er som regel behjelpelige med sånn på hifiklubben. Diskanten kan jo ha gått sunn under transport. Men stå på krava, så gir de deg nok en ny diskant i alle fall. koster ikke mye å bestille en ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for respons karer håper det ordner seg! jeg som trodde jeg skulle spare noen lapper og greier..

har en yamaha aerox scooter jeg prøver å få solgt, så da blir det jo penger til overs der også

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har 14dagers full angrerett om du har fått med angrerett sjema, men om du derimot ikke har fått med angrerett sjema har du faktisk 3 eller 6mnd angrerett!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Du har 14dagers full angrerett om du har fått med angrerett sjema, men om du derimot ikke har fått med angrerett sjema har du faktisk 3 eller 6mnd angrerett!

hehey! det har jeg ikke fikk kun med 'faktura'. Denne lå øverst da jeg åpnet pakken, så da er det også logisk å tenke seg at et evt angrerettskjema også burde ligge øverst og ikke på bunnen av kassa som ikke her i hus lenger... :-?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viiite
    hehey! det har jeg ikke fikk kun med 'faktura'. Denne lå øverst da jeg åpnet pakken, så da er det også logisk å tenke seg at et evt angrerettskjema også burde ligge øverst og ikke på bunnen av kassa som ikke her i hus lenger... :-?

Har du kastet esken??
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Har du kastet esken??
    ble ikke sendt i orginal embalasje, så da er det vell ett fett? Har fått tak i ny eske og litt isopor osv i dag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •