Yamaha RX-V663... fra utlandet...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Yamaha RX-V663... fra utlandet...

først og fremst; beklager hvis det her er feilpostet, så kan denne beveges til rett plass, kanskje? var litt usikker på hvor jeg skulle poste det her, men men...

uansett...

jeg har planer om å kjøpe meg en Yamaha RX-V663 receiver fra USA. har en kompis der som får sendt den til meg. frakten på den lyder på ca. 8-900kr. også følger det med følgende spørsmål:

1: hvordan takler receiveren når man sender PAL-signaler INN i en reciever som er kjøpt i USA? støtter den både PAL og NTSC, kanskje? da tenker man selvfølgelig på film. her har vi jo PAL imens der i USA sender de filmene (dvd, blu ray) i NTSC...

2: hvordan blir det med strøm og sånt da? har fått opplyst at skal man importere fra US, må man regne med at man trenger en omformer for nett-spenningen, samt ny strømkabel. den er 110 volt der, 230 volt i norge. hvordan er det det her fungerer da? må jeg selv ta å sette inn den nye strømkabelen, kanskje..?

3: la oss si at receiveren koster $400 USD, så når den kommer til norge, må jeg betale norsk moms av det beløpet ($400, altså) + frakten? eller? har fått opplyst at det er ikke toll på elektronikk, såe...

jeg må spørre fordi det er jo en liten risiko å bestille en sådan dyr ting fra statene...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke receiveren støtter 230V, trenger du en konverter/omformer. Disse er ikke så veldig billige, ei heller er de alltid helt lydløse.

Det er ikke noe toll på elektronikk, men mva (25%). Denne beregnes ut i fra verdien som står oppført på pakkseddelen. Det samme gjør forsikringen om transportselskapet skulle være uheldig. Så det er ikke bare fordeler med å sette verdien lavt. Setter du den for lavt, er det ikke sikkert tolldirektoratet godkjenner det heller. I tillegg kommer avgift for fortolling på noen hundrelapper.

Videre mister du norsk reklamasjonsrett (5 år), og muligens også garanti (om Yamaha ikke har for eksempel 1 års garanti på tvers av USA og Europa).

Har fått tilbud på denne i Norge på rundt 4500kr. Ring litt rundt, så får du en pris godt under veil.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mhm. jeg blir nok å droppe bestillingen fra usa... for mye styr.

hmmmmm... 4500,- sier du? merkelig billig det var da. hvor i alle fikk du tak i så billig da..? vet ikke om mange steder som selger den her i norge, såe...

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Powerbuy.no koster den inkl frakt 4204,- (Frakt til meg)

Ville heller satset på dette når det antageligvis kun er noen få hundrelapper å tjene på egenimport.

EDIT: Du må også betale mva av frakt på import.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wowchie! det var da voldsomt til pris da... :O billigere enn i sverige til og med! nice nice.

da går man vel for det istedenfor sverige.

finnes det noen norske sider som lar deg søke etter beste pris på vare? vet jo at hw.no har prisguide, men der finner jeg den bare til 4500... hehe. finnes det noen "hemmelige" sider som den du nevnte, eller?

EDIT: jeg skjønner ikke hvordan man får tatt å bestilt fra powerbuyer.no... hmm... er det en auksjonsside, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte mail til amentio.no som har den til 4675,- og ba om et tilbud sammen med noe annet småtteri jeg kjøpte, jeg fikk da et spesifisert tilbud der receiveren utgjorde 4300kr. (hele greia var ca 10.000kr)

Har brukt Amentio mye, og ser på dem som et seriøst og hjelpsomt foretak.
    Jeg vurderte lenge å importere fra USA, men etter å ha belastningsmålt en billig trafo oppgitt til 1000W (klarte max 480W før den begynte å slite) fant jeg ut det var enklest å holde seg i Norge/Europa.
    Ferdig importert med en sånn billig trafo kom RX-V663 på ca 3600kr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •