Hjelp en stakkers nybegynner;)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp en stakkers nybegynner;)

Hei...jeg trenger HJELP!!!

jeg skal nå kjøpe meg en ny hjemmekinoreceiver, men er en uerfaren mann i dette "gamet". jeg ser for meg å bruke maks 5000kr på receiveren, jeg vil også ha HDMI innganger og utgang. slik at jeg får kombinert fint med min HD tv.

jeg er i start fasen av mine hjemmekino opplevelser og skal kjøpe en enkel høytalerpakke fra Dynavoice:

1 par Dynavoice Magic F-6. Front
    1 par Dynavoice Magic S-4. Bak
    1 stk. Dynavoice Magic C-4 Center

Jeg har kikket på noen forskjellige typer receivere, men skjønner at det er lett å gå seg vill her Så på Denon AVR 2308 og den nye yamaha rx.v663 men er i tvil. noen som har noen gode forslag???

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe brukt?

Ser det ligger en på Avtorget lagt ut igår:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=31549&cat=13

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel en fin anledning til å reklamere for AvTorget

Hadde sett litt der, var jeg deg.
    Så har du muligheten til å gjøre et godt kjøp og å stille spørsmål med svar fra erfarne brukere.

Edit: Så svarte vi deg samtidig

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kikket litt på torget, men er i utgangspunktet skeptisk til å kjøpe fra private på torget der man må sende via posten. Det er lettere å få igjennom angrefrist og reklamasjonsrett hos en forhandler dersom pakken er skadet.

Jeg er jo som sagt ny i gamet og veit kankje ikke helt hva jeg skal se etter heller???

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a-beck
    Hva med å kjøpe brukt?

Ser det ligger en på Avtorget lagt ut igår:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=31549&cat=13
    Nå kommer det jo en ny modell snart, 606! Den skal visst være kanonbra og ligger i 5000-kronersklassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blås i HDMI og kjøp:
    Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: NAD T754 Hjemmekinoreceiver
    (satt ned fra 6500 nylig... MASSE lyd for penga!)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    blås i HDMI og kjøp:
    Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: NAD T754 Hjemmekinoreceiver
    (satt ned fra 6500 nylig... MASSE lyd for penga!)
    Tror nok det er masse lyd for pengene, men jeg vil koble til ps3, HD Tuner og ha en ekstra HDMI tilkobling tilgjengelig...det blir vel mer og mer HDMI fremover så man trenger nok disse kontaktene. Eller er jeg som nybegynner helt på jordet??

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi

Hei.

Er enig med deg at HDMI er relativt viktig og ha i en hjemmekino-receiver. Men er også enig med andre her at kjøpe brukt er ingen ulempe, spesielt om du kjøper på avforum, de fleste her tar meget godt vare på utstyret sitt og er stort sett ute etter å oppgradere.

Skal du ha nytt syns jeg DENON AVR-2308 er den jeg har testet som gir mest for 4 998,-.. En kan da kjøpe en HDMI switch om du syns det blir for lite innganger, samt kjøpe effekt-amp senere om du trenger mer strøm.
    Vet du allerede nå at du trenger mer effekt/nye høytalere mener jeg det er bedre og spare 6 mnd og kjøpe en større receiver. Er jo sommer nå, da blir hjemmekino mye mindre brukt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok brukt kjøp på torget her inne, men veit fortsatt ikke helt hva jeg skal se etter, om man googler de forskjellige produktene syntes jeg veldig mange kan skilte med best i test priser fra det ene og det andre.

Men det er vel kanskje noen der ute som veit hva jeg bør styre unna og hva jeg bør kikke nermere på???

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

smak

Hei.

Alle liker forskjellig lyd. Hva du liker kan ingen fortelle deg, du må finne det ut selv.

Det du skal og bør gjøre er å gå rundt på de forskjellige butikkene og teste utstyr. Både på Hifi Center og HiFi Klubben kan du avtale tester, ta gjerne med frontene dine og test.

Så kjøper du brukt den du liker best

Finn noen som har utstyr du vurderer, ta kontakt og kanskje får du en demo/test. osv osv

lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morningss...

Takker for gode tips...

Men med tanke på kvalitet av produkter så er det sikkert endel merker som ikke scorer like høyt som andre. Er det noen merker jeg bør se mer på enn andre???

I enkelte butikker vil man gjøre alt for å få solgt ett produkt og da er kanskje ikke dette med kvalitet det som nevnes.....

Jeg skjønner selvfølgelig at pris er en avgjørende faktor her

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pris

Ja pris er en OK pekepinn på kvalitet, men alt må taes med en klype salt.

Noe jeg mener er viktigere er at ingenting er bedre enn det dårligeste ledd.
    Ingen vits med konge forsterker og høytaler dersom signalkilde er crap..

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha og Pioneer har vel vist seg som stayere i hjemmekinosammenheng med gjennomgående svært gode testresultater og begge merker er raskt ute med å implementere ny teknologi til en fornuftig pris. Burde være mulig å finne både HDMI, oppdatert lydformatstøtte og god romkorreksjon til rundt 5000 her.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel X3MHC kan skaffe 2008 mod Yamaha V861 og V863 alle med HDMI 1.3 til spesialpris til avforums medlemmer.

Legger ved mailen jeg fikk fra X3MHC så får dere se selv :-D

"Hei,

Mottok våre forhandlerpriser på de nye receiverne fra Yamaha i dag. De glemte å oppgi veiledende priser, men jeg har bedt dem om å komme tilbake til oss med disse.

Veiledende priser er dog med temmelig stor sikkerhet lik eller nær kroner 5500,- for V663 og 8500,- for V863.

Våre "VIP-priser" for AVforum medlemmer blir som følger:

RX-V663: NOK 4490,- (vår nettpris er 4990,-)
    RX-V863: NOK 6990,- (vår nettpris er 7490,-)

Dette er rundt 18% avslag på veiledende priser ved lanseringstidspunktet! Finner du derfor et bedre tilbud noe sted (i Norge ), så vennligst gi oss beskjed.

Om du ønsker å forhåndsbestille, så send meg din adresse og hvilken modell og farge du vil ha (svart eller titan). Merk at frakt på anslagsvis et par hundre kroner vil komme i tillegg.

De to nye receiverne vil for øvrig bli lagt ut på våre nettsider (X3MHC - Din Hjemmekino Spesialist) i løpet av kort tid. Du må gjerne bestille direkte fra våre nettsider om du finner det enklere. Jeg vil uansett sørge for at du oppnår rabattert pris.

Mvh
    Alan Grindheim
    X3MHC - Din Hjemmekino Spesialist
    Mob 410 37 766
    Yamaha * projectiondesign * Stewart Filmscreen * Canton * Gallo * Kimber * Supra * Monster * Furman"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Nå kommer det jo en ny modell snart, 606! Den skal visst være kanonbra og ligger i 5000-kronersklassen.
    Denne vil vel ligge til 6995,- når den kommer, samme pris som 605 gjorde. Ifølge importør er eneste forskjellen fra 605 at denne har fler HDMI, ellers er det samme recieveren.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Moderator: Flyttet til Produkt- og prisjakt, Audio.

Grunnen er at det er lenket til en rekke forhandlere og varierende prisinformasjon, noe som ikke har så mye med teknisk diskusjon å gjøre.]

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SPYTTER1
    Tror nok det er masse lyd for pengene, men jeg vil koble til ps3, HD Tuner og ha en ekstra HDMI tilkobling tilgjengelig...det blir vel mer og mer HDMI fremover så man trenger nok disse kontaktene. Eller er jeg som nybegynner helt på jordet??
    Skal du finne deg en reciever med minimum 3 HDMI må du nok på brukt torget. eller kjøpe den nye SR606 (6995,- fra mono.no) som iallefall er det billigste alternativet jeg har sett med 4 HDMI. Vet ikke om den er i salg derfra enda, men den kommer nok om ikke så alt for lenge ihvertfall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •