9tusen kroner på nytt anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile 9tusen kroner på nytt anlegg

HEI. jeg har fått meg 9 tusen nå og har lyst til å kjøpe meg et skikkelig hifianlegg. Har sett litt på hifiklubben og har funnet en stereo reciver Denon Dra 700ae, og 2 høytalere CERWIN-VEGA VE-12F Høyttaler og CERWIN-VEGA CLS-10 Høyttaler. skal bare kjøpe ett sett med høytalere assa..
    har dere noen kometarer eller forslag til noe bedre:-D 8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valg Cerwin Vega Ve12, men kjøp en forsterker på helst 2x150watt i 8ohm for å få brukt dem godt. Men skal love deg det spiller uansett

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sugarfranz
    HEI. jeg har fått meg 9 tusen nå og har lyst til å kjøpe meg et skikkelig hifianlegg. Har sett litt på hifiklubben og har funnet en stereo reciver Denon Dra 700ae, og 2 høytalere CERWIN-VEGA VE-12F Høyttaler og CERWIN-VEGA CLS-10 Høyttaler. skal bare kjøpe ett sett med høytalere assa..
    har dere noen kometarer eller forslag til noe bedre:-D 8-)
    Det er ikke mange på dette forumet som vil råde deg til å kjøpe Cerwin Vega akkurat. Men jeg er av den oppfatning at de gir mye lyd for pengene, men ikke nødvendigvis så veldig bra lyd. De krever litt effekt for å "blomstre" og levere det skikkelige trøkket de er kjent for!

Hvis du allikevel vil ha Cerwin Vega ville jeg anbefalt å finne en brukt NAD C372 (koster 5995,- ny) som er en god match med CV og leverer mye effekt. Denne kan også kobles sammen med NAD C272 hvis du vil ha enda mer effekt senere. Jo mere, jo bedre

Når det gjelder valget ditt mellom CLS og VE-serien ville nok jeg valgt VE, da CLS har horn diskant som jeg til tider synes kan være litt skarp i toppen hvis man ikke har skikkelig elektronikk. Men dette er selvsagt en smakssak, det er du som må prøvelytte og velge en favoritt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok..ja, det træng itj å vårra cerwin vega heller da..bare sett litt på dæm.. kom med forslag te helst under 10000kr

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VE serien har en veldig behagelig lyd, til å være CV.
    Cls Serien er bygd bedre, har mer påkostet deler, men koster også mer.
    VE serien har større slaglengde en CLS.
    Jeg tror at Cls serien spiller best, men VE serien spiller nok litt mer behagelig og litt mer slik CV er kjent for. det eneste som er synd med VE serien, er små bassporter og manglende kjøling på bass elemente.

Er du ute etter Balansert frekvensgang og høy lyd: CLS!
    Eller er du ute etter litt mer normalt design, litt mer fintspillende og bedre slaglengde: VE!

Lykke Til!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja..takk for hjelpen, men har sett litt videre på hifi center kjeden og fant en HK 3480 2 par høytalere Qln Artech 8 og Qln Artech 6. hva tror dere, kan dette være noe. så også på hk 970

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sugarfranz
    ja..takk for hjelpen, men har sett litt videre på hifi center kjeden og fant en HK 3480 2 par høytalere Qln Artech 8 og Qln Artech 6. hva tror dere, kan dette være noe. så også på hk 970
    jeg har et par qln artech 12 til salgs, Send meg en pm vist du er intrisert

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hk 970

ja eg har sans for dei høyt. har høyrt på mindre modeler..og dei imponerer faktisk.
    ang. forst, god sak. har den på eit par tungdrevne høytalarar. og det driver det lett. ja god lyd og.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •