"M-65 uten serienr er ikke våre" Dynavoice

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 146
    Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"M-65 uten serienr er ikke våre" Dynavoice

Ringte like godt Dynavoice i Sverige jeg, og snakket med en høflig svenske.
    Fortalte om mitt kjøp av Challenger M65 hos netthandelen.no, hvor serie nr mangler bak på høyttaleren.
    Han sa dette ikke er høyttalere produsert av Dynavoice, og forskjellen ligger i diskant og mellomtone elementene, da spesielt i diskanten hvor lyden skiller seg stort i forhold originalene.
    De originale skal i tillegg være faset. Han nevnte også en ring ved diskant magneten.
    Han måtte likevel si at kopieringen av disse var veldig bra utført...
    De har også advokat på saken, som igjen hindret ham i å uttale seg for mye, eller å gå mer i dybden rundt temaet.
    Han nevnte også at Gooba og Netthandelen hadde store lager, og stor innkjøp kunne vært gjort for la oss si et år siden og de hadde store kvantum på disse, uten at det slik jeg ser det spiller inn på ektetheten i høyttaleren så lenge serie nr mangler, og det da ikke er Dynavoice som har produsert de.
    Da er det vel netthandelen som har dritte på draget ved innkjøp, eller så har de vel kjøpt Gooba's parti:?
    Ikke vet jeg..
    Venter på telefon fra en i Netthandelen som skal komentere dette ytterligere, så kommer jeg tilbake med mer info.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da snakket med en fra netthandelen.no, og han insisterte på at deres høyttalere var ekte, og produsert av nøyaktig samme fabrikk som de andre "ekte" m65, og det var Dynavoice høyttalere.
    At det manglet serie nr på disse som de sendte ut, overrasket ham litt, virket ikke som han var klar over det.
    Utover det, forstod jeg det slik at det var Dynavoice som hadde satt i gang dette om falske m-65, og det er da uenighet om hvorvidt det er noen forskjell og om Dynavoice har tatt feil, som da er påstanden.
    Merkelig om Dynavoice produserer noe de "ikke produserer", samtidig som de viser til forskjeller i høyttaleren som ikke skal være der, i følge deres konstruksjon og sammensetting av produktet.
    Ellers så var, ifølge netthandelen, disse M65 uten serienummer en paralell import, men fra samme fabrikk og importert etter Norges lover til punkt og prikke.
    Fikk videre en mail adresse til en av de som har med importen av disse å gjøre.
    Skal kontakte ham og skaffe mer info.
    Kommer tilbake...

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er jo produsert i Kina, er ikke en ukjent sak at Kineserne kopierer absolutt alt de for tak i og selger det selv. Sikkert noen ingeniører som har blitt grådige.. Skjer hele tiden, utrolig HVA kinesere klarer å kopiere bare de får tak i det......

Har forresten kjøpt M65 på netthandelen selv, har serienr bak den.
    Så merkelig? Vet ikke netthandelen hvem de kjøper partier av eller?
    Burde kanskje holdt seg til importør eller fabrikant de også og ikke blitt grådige å kjøpe store partier av sleipe Leif på kaia?

Hehehe

Kanskje Dynavoice har faket de selv for å få opp salget i sine butikker?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emoll76
    Ellers så var, ifølge netthandelen, disse M65 uten serienummer en paralell import, men fra samme fabrikk og importert etter Norges lover til punkt og prikke.
    Fikk videre en mail adresse til en av de som har med importen av disse å gjøre.
    Skal kontakte ham og skaffe mer info.

Kommer tilbake...
    Skulle vel ikke tilfeldigvis være Frode Ertzeid, eks Farmen-mentor du fikk e-post adresse til?

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frode er rett! Frode@qnsulting.com

Har sendt ham mail. Får se hva han svarer, da.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også fått tak i i m-65 uten serienummer osv fra netthandelen. Venter i spenning på fortsettelsen...

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått noe svar enda, nei. De håpet vel kanskje at de ikke hadde tråkket oss så alt for hardt på tærene med denne skivebommen, og hvordan de tør fortsette å sende ut disse "kopiene" fatter jeg bare ikke.
    Jeg kommer ikke til å la saken bero på noen som helst måte før jeg har kommet til bunns i dette. Og når Dynavoice sier at disse kopiene ikke ville fått godkjent hos dem, pluss at vi kan risikere å stå uten noen form for garanti, føler jeg det som en så stor fornærmelse, det at jeg har blitt lurt til å kjøpe en falsk "made in china" kopi av en made in china høyttaler ,at det kunne like godt vært en elefant som tråkket meg på tåen
    Nei.. Netthandelen får sende oss med kopier nye originale elementer som vi kan montere i selv. Så er det delefilteret, da. Kanskje det begynner å røyke bak i der i løpet av uken etter angrefrist er utløpt, samtidig som kantene løsner og begynner å flasse av. Overdriver litt nå det vet jeg, men det blir litt prinsipp også dette. Synes ikke det bør godtas.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått noe svar enda, nei. De håpet vel kanskje at de ikke hadde tråkket oss så alt for hardt på tærene med denne skivebommen, og hvordan de tør fortsette å sende ut disse "kopiene" fatter jeg bare ikke.
    Jeg kommer ikke til å la saken bero på noen som helst måte før jeg har kommet til bunns i dette. Og når Dynavoice sier at disse kopiene ikke ville fått godkjent hos dem, pluss at vi kan risikere å stå uten noen form for garanti, føler jeg det som en så stor fornærmelse, det at jeg har blitt lurt til å kjøpe en falsk "made in china" kopi av en made in china høyttaler ,at det kunne like godt vært en elefant som tråkket meg på tåen
    Nei.. Netthandelen får sende oss med kopier nye originale elementer som vi kan montere i selv. Så er det delefilteret, da. Kanskje det begynner å røyke bak i der i løpet av uken etter angrefrist er utløpt, samtidig som kantene løsner og begynner å flasse av. Overdriver litt nå det vet jeg, men det blir litt prinsipp også dette. Synes ikke det bør godtas.
    HVIS dette ikke er originalprodukter så har du krav på å få hevet kjøpet - inkludert returfrakt og litt ekstra for tort og svie (utpakking, feilmelding, innpakking)

To scenarier:
    a) de refunderer beløpet fullt ut og ber deg beholde produktet som plaster på såret
    b) de ordner opp med retur og full tilbakebetaling

Du skal ikke finne deg i noe midt i mellom løsning.
    Dette er svært alvorlig HVIS det er piratprodukter.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er alvorlig, ja!
    Pratet med forbrukerrådet i dag også, og det store alvoret her er jo at det kan dreie seg om veldig store parti kopier, og det blir fort høye summer alt i alt.
    Problemene får vi når Netthandelen nekter for at dette er en kopi, og samtidig påstår at høyttaleren er som reklamert for på siden deres, med samme egenskaper.
    Prøvde å poengtere for representanten til netthandelen i dag, at dette blir å regelrett lure folk, så lenge det er forskjeller som ville gjort at Dynavoice ikke ville sett på disse som et godt nok produkt for salg som en Dynavoice Challenger M65 slik de har tenkt dem, mens netthandelen viser til seks stjerner og budsjettvinner osv.
    Her er vi egentlig avhengig av utfall i rettsaken mellom partene i første omgang. Er dette en Dynavoice eller ikke.
    Det er også fullt ut mulig å benytte seg av organene som forbrukerrådet gratis stiller til rådighet for de som ønsker det, men så skal alle anklager dokumenteres.
    Ta for all del vare på kvittering for kjøpet hos netthandelen.
    Men hvordan blir det identifiseringen av disse da?
    Hvordan skal netthandelen kunne vite at det er de samme høyttaleren de har solgt meg, de evt får i retur?

Newcomer maxjeger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er alvorlig, ja!
    Pratet med forbrukerrådet i dag også, og det store alvoret her er jo at det kan dreie seg om veldig store parti kopier, og det blir fort høye summer alt i alt.
    Problemene får vi når Netthandelen nekter for at dette er en kopi, og samtidig påstår at høyttaleren er som reklamert for på siden deres, med samme egenskaper.
    Prøvde å poengtere for representanten til netthandelen i dag, at dette blir å regelrett lure folk, så lenge det er forskjeller som ville gjort at Dynavoice ikke ville sett på disse som et godt nok produkt for salg som en Dynavoice Challenger M65 slik de har tenkt dem, mens netthandelen viser til seks stjerner og budsjettvinner osv.
    Her er vi egentlig avhengig av utfall i rettsaken mellom partene i første omgang. Er dette en Dynavoice eller ikke.
    Det er også fullt ut mulig å benytte seg av organene som forbrukerrådet gratis stiller til rådighet for de som ønsker det, men så skal alle anklager dokumenteres.
    Ta for all del vare på kvittering for kjøpet hos netthandelen.
    Men hvordan blir det identifiseringen av disse da?
    Hvordan skal netthandelen kunne vite at det er de samme høyttaleren de har solgt meg, de evt får i retur?

bra at folk prøver å finne ut av saken og oppdaterer folk!!
    kjøpte selv m-65 hoss goba for en mådes tid siden

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noe info om denne rettssaken? Sendte en e-post til netthandelen i dag der jeg pekte på de klare lovbruddene de begikk hvis dette er uekte vare, men fikk verdens mest patetiske svar tilbake der de opplyste om returordningen deres osv.

Hvis dette viser seg faktisk å være kopier skal ikke netthandelen få slippe billig unna.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lyskryss
    Hvis dette viser seg faktisk å være kopier skal ikke netthandelen få slippe billig unna.
    Tror nok ikke du skal belage deg på å vente på amerikanske tilstander når det gjelder erstatningsbeløp...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. nei, men de skal få rydde opp etter seg

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rett og rimelig :-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Tror nok ikke du skal belage deg på å vente på amerikanske tilstander når det gjelder erstatningsbeløp...
    Nå er nettopp Netthandelen med gründer og eier, Einar Brandsdal, selv rimelig amerikanisert i sine markedsstunt:
    - bonus til Starts motstandere for å score selvmål
    - Jesus statue i Kristiansand ala den i Rio
    - bonus til folk som bytter etternavn til netthandelen.no
    - ville kjøpe kong Olav statuen for 1.000.000 og sette den på industritomta han eier

Så akkurat når det gjelder den bedriften så vil jeg tro at popcorn&cola-søksmål-ala-USA er ganske så naturlig................

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke mer enn en lapp i utlegg for min del, pluss styret og kostnader ved frakt, hvis de returneres. Men det som er viktig dersom det skulle vise seg at det er kopier, vil være å vise at det ikke godtas og at det vil bli gjennomskuet og snakket om.
    Mange vil nok ikke sende sine m65 tilbake pga argumentet jeg startet med her, men det bør falle et ansvar på netthandelen hvor de må rydde opp, rettslig vedtatt, fordi de i kveld forsatt auksjonerer bort disse, selv om vi har påpekt situasjonen for dem.
    Alle kjøpere av kopiene har tross alt gjort sitt for å få disse hjem til seg, og å fraskrive seg et ansvar vil ikke netthandelen vært tjent med, tror jeg.
    Det store nå er jo hvorvidt ansvaret blir skjøvet videre til importør i stedet, for at de igjen skal skyve ansvaret over til en annen part og så videre. Dermed sitter vi alle uten en ansvarlig og med en prinsippsak som kanskje ikke er verd denne tusenlappen...........

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke summen som er poenget, men prinsippet.

Men jeg gjentar - HVIS det er fake- det gjenstår å se.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Det er ikke summen som er poenget, men prinsippet.

Men jeg gjentar - HVIS det er fake- det gjenstår å se.
    Men jeg er helt enig. Prinsippet bør veie tyngre enn summen i dette tilfellet.
    Og som du sier ,HVIS de er fake. Får håpe det kommer noe nytt i tråden om testing av disse "kopiene", og om det kan påvises store forskjeller. Blir interessant å se fortsettelsen på historien om "Dynavoice- to be or not to be".

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg forstår har nå både Gooba.no, Netthandelen.no og Fynda.se solgt disse Dynavoice kopiene uten serienr.
    Det kan virke som JWS/Dynavoice har et seriøst problem med å sette stopper for dette.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også testingen er forsåvidt irrelevant - produktene er solgt som ekte vare, sågar med henvisning til Lyd&bilde sin test - så selv om de faktisk KAN være bedre enn orginalene er prisnippet om merkevare KANSKJE brutt.

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •