"M-65 uten serienr er ikke våre" Dynavoice - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 146
    Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    frister egentlig å bestille alle originale delene, bortsett fra kabinett, montere selv og se om det er noen forskjell. men det ville kostet ca 2500 hos Fynda, ser jeg. Sparer bare frakten for et nytt sett høyttalere, da.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Er det bare jeg som mener denne saken er "oppklart".?
    Nei, saken er definitivt ikke oppklart.
    Om jeg ikke husker feil så brukte Gooba tester fra Lyd&bilde som markedsføring av sine asia-versjoner - noe Netthandelen enda gjør:
    Netthandelen.no - Vis auksjon

Her begås en generaltabbe da man henviser til et annet produkt enn det man faktisk selger. Dette bør egentlig påklages!

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Nei, saken er definitivt ikke oppklart.
    Var ikke den delen av saken jeg skrev om i innlegget heller...
    Hvordan/hvorfor disse høyttalerne har kommet til norge... den delen er vel oppklart... å der for spørsmålstegn i starten og slutten av innlegget...

Når det gjelder Goba/netthandelen så mener nå jeg at ALLE skal kreve pengene tilbake å returnere produktet som såklart ikke er identisk med det selger markedsfører...

Men de fleste gidder vist ikke dette å er fornøyd med produktet.......
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ach, so - capische!

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfallet av rettsaken kan kanskje komme oss med feil tilsendt produkt til gode. Viser det seg at det er all grunn til å levere produktet tilbake, kan man det, selv om man velger å gi høyttaleren litt tid nå i begynnelsen. For min del håper jeg litt på en ytelses sammenligning, og på en bekreftelse på produktets kvalitet før jeg igjen skulle kontaktet Netthandelen. Føler litt at jeg vil ha muligheten til å banke litt hardere i bordet da, med noen helt konkrete tungtveiende argumenter som får de til å innse at de bør ordne opp i dette helt og holdent, sammen med en beklagelse som jeg med glede skal ligge på trykk her så dere alle får se den. ( Hvis jeg har blitt lurt så grundig som jeg tror de har forsøkt på, men ikke kan bevise enda. og da ser jeg bort fra skjønnhetsmessige forskjeller )

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare si at jeg ikke henger med på deres bastante påstander om at dette ikke er Dynavoice høyttalere, ikke er produktet Gooba/Netthandelen reklamerer med osv. Det er fortsatt ingen som virkelig har sammenlignet dem!?

Det at produsenter benytter flere underleverandører er HELT vanlig, noen ganger kan de avvike utseendemessig. Men det skal selvfølgelig ikke medføre at produktet får endrede egenskaper eller dårligere kvalitet.
    Men som sagt, det er det ingen som vet.

Til sammenligning:
    Nye Patos Basic har jo hatt problemer med diskanten i de første seriene som ble produsert. Noe som gjør at de får en annen lydsignatur enn hva som er forventet av en Patps høyttaler. Dette gjorde at de valgt å gå over til en annen leverandør på diskanten.
    De første seriene er ikke verken piratkopier, Asia versjoner eller noe annet muffens. De er fortsatt et Patos produkt, med et lite avvik. Ved reklamasjon rettes dette med en endring i delefilteret, IKKE med ny diskant.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jeg bastant, hadde jeg byttet disse første dag. Prøver derfor å bruke ord som "kanskje" og "hvis" i mine uttalelser, fordi det kan vise seg et lignende tilfelle som du referer til ang Patos. Men det er mer å lære enn vi tror, og det er ikke så enkelt som vi tror, det tar lenger tid enn vi tror, men kostet heldigvis lite, tror jeg, og det er ikke moro.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Det ER mer å lære enn du tror, det er ikke RIKTIG så enkelt som du tror, det tar lenger tid enn du tror og det koster mer enn du tror. MEN det ER moro!"
    Artig er det uansett. Spesiell sak egentlig. Får håpe de innvolverte parter ikke bare kommer til minnelighet i all stillhet. Som flere sier så hadde det vært spennende med en sammenlikning. Uansett ingen som har kasta bort hele arven på disse håper jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til alle som sitter og venter på en rettsak...det tar tid! Er ikke sånn at man får saken sin for retten på 1 dags varsel akkurat. Hvis man skal vente på utfallet av en rettsak kan man potensielt måtte vente i maange år.
    Hvis Gooba eller Netthandelen går konkurs er det selvfølgelig riktig at man kan rette kravet mot neste ledd, men lykke til med å rette et krav mot en fabrikk i Kina, da tror jeg man kan få litt å bryne seg på...

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Jeg må bare si at jeg ikke henger med på deres bastante påstander om at dette ikke er Dynavoice høyttalere.
    Gooba vs. JWS går ut på at de høyttalerne Gooba har solgt ikke er importert/distribuert av JWS, ingen serienr...
    DET er fakta, alle høyttalere solgt gjennom JWS har serienr og er merket "Dynavoice of Sweden"..
    Som trådens tittel sier...

Lyd og Bilde har testet høyttalere fra JWS, ikke sideimport som kanskje er produsert med lavere produksjonskostnader... (jamfør mail fra "Frode") :neutral:

At det er en Dynavoice, fra samme fabrikk, er det vel ikke noe stor tvil om, det er ikke pirat, men kanskje (et ord funnet på på avforum) en "asiaversjon", som man kan tolke en mail fra Frode til at det er...

Kanskje, tror, mulig, om og mange spørsmålstegn preger denne tråden...
    Inntil noen av partene eller en domstol sier hvordan saken faktisk er så blir ALT spekulasjoner, ingen som sier de har bastant rett, men, OM høyttaleren er anderledes, så......
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Charly
    Til alle som sitter og venter på en rettsak...det tar tid! Er ikke sånn at man får saken sin for retten på 1 dags varsel akkurat. Hvis man skal vente på utfallet av en rettsak kan man potensielt måtte vente i maange år.
    Hvis Gooba eller Netthandelen går konkurs er det selvfølgelig riktig at man kan rette kravet mot neste ledd, men lykke til med å rette et krav mot en fabrikk i Kina, da tror jeg man kan få litt å bryne seg på...
    Tenker ikke å begynne å spekulere i at Netthandelen.no skal gå konkurs. Det har jeg ikke tro på er en aktuell situasjon.
    For øvrig, vil nok et krav kunne fremsettes til flere ansvarlige, men selger og importør vil nok bli de man henvender seg til i første omgang.
    Men jeg må uttrykke min medfølelse til Dynavoice som har laget en høyttaler som er så god som M65, og samtidig priset den så vennlig, som igjen gjør god lyd tilgjengelig for mange som ikke har for mye å rutte med. Synes da det er trist hvis noen skal utnytte dette produktet, med sine gode testresultater og alt arbeidet som ligger bak, og ikke minst reklame utgiftene for å få dette produktet ut på markedet. Og gjemme seg bak en uttalelse som
    skal forsøke å få meg til å godta og forstå endringene og besparelsene som er gjort i M65, synes jeg er upassende. Jeg vurderer sterkt om jeg skal bytte disse inn mot noen med serienummer, uavhengig av resultat i denne feiden, bare fordi jeg misliker hvordan dette har foregått. Det er liksom noe guffent med hele greien, og synes han jeg snakket med i JWS Sverige virket litt skuffet over hele saken. At noen andre skal begynne å ta seg friheter med M65 minner litt om noe usmakelig. Hadde vært greit med en rettsavgjørelse som raspet skikkelig over den/de ansvarlige, dersom magefølelsen min er rett i, vel å merke.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En eventuell rettsak hvor man ber om salgsstopp av eventuelle piratprodukter, er ganske raskt i gang. Noen eventuell endelig avgjørelse vil ta noe lengre tid.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skyld: jeg har bedt om en kommentar fra markedsansvalig i Netthandelen på hvorfor de fremdeles bruker Lyd&bilde testen som dokumentasjon på salg av "asiaversjonen" av M65.
    Jeg kommer til å publisere svaret her så snart det kommer.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke enkelt å svare deg på den henvendelsen, tenker jeg. Blir spennende å se hva de evt vil si
    Det oppleves som villedende reklame, og vi vet jo alle at det ikke er helt på linje med loven. Selv om de påstår at det er den samme høyttaleren.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da er svaret kommet:
    Hei xxxxxxxx.
    Jeg fikk videresendt mailen din fra Netthandelen.
    Dynavoice M-65 som de selger på Netthandelen nå har svært få forskjeller fra den som ble solgt tidligere. Den eneste forskjellen er de to pynteringene rundt bassene.
    Høyttaleren produseres fortsatt av samme firma i Kina. Den ene av fabrikkene til dette firmaet eies delvis (16%) av samme person som eier (sammen med sin familie) det svenske firmaet JWS.
    Dynavoice høyttalere som selges i Asia faktureres direkte fra fabrikken til kunden. Dette partiet som nå selges kommer fra en asiatisk handel, men høyttalerne er de samme som ellers, med pynteringen som eneste forskjell. Delefilter og elementer har samme spesifikasjoner, og kabinettet er identisk.
    Jeg håper dette besvarer ditt spørsmål. Skulle du ønske mer informasjon må du mer enn gjerne maile meg direkte,
    Mange hilsener fra
    Stein Frode Ertzeid
    Qnsulting Ltd, Hong Kong

Jaha - det var vel ikke noe nytt her. Litt spennende at Netthandelen lar "importøren" svare for seg på noe som har med markedsføringen på Netthandelens sine sider å gjøre, men de om det.

Biter meg merke i at han hevder at eneste forskjell er pynteringene rundt bassene. Det er vel ikke helt i samsvar med hva folk herinne har oppdaget.

Jeg venter med å svare ham til jeg har lest utfallet av testen som norcad skulle gjennomføre.
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...elding-10.html

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testen til Norcad blir ekstremt viktig for forsettelsen på denne diskusjonen.
    Ser at svaret Ertzeid sendte deg, er noe mer presist i uttalelser ang. spesifikasjoner på elementer og kabinett. Når jeg konfronterte ham med det, ang element, delefilter og kabinett, unnlot han å svare på noe av det, bortsett fra at garantien stod seg som vanlig. Da tør han si at de er identiske, bortsett fra pynteringen, og det er et stort steg. Har vært ute ettter en påstand fra de om det.
    Enda mer spenning bak Norcad's test- og Norcad skal berømmes for det arbeidet han nå går i gang med, til glede og nytte for oss alle, ikke minst vi som eier en "asia versjon".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Og da er svaret kommet:

Høyttaleren produseres fortsatt av samme firma i Kina. Den ene av fabrikkene til dette firmaet eies delvis (16%) av samme person som eier (sammen med sin familie) det svenske firmaet JWS.
    Dynavoice høyttalere som selges i Asia faktureres direkte fra fabrikken til kunden. Dette partiet som nå selges kommer fra en asiatisk handel,...
    Man kunne jo tro at JWS som eier lisensen ville tjene litt på produksjonen også av disse høyttalerne, men slik det beskrives her tror jeg vel ikke akkurat det. Heller ikke at de har godkjent produksjonen.

På Wikipedia finner man litt om piratkopiering, Piratkopiering - Wikipedia
    Piratkopiering kan grupperes i fire hovedkategorier:
    1. Forfalskning er ulovlig plagiering av produkter. Typisk er forfalskede Ralph Lauren-skjorter. Denne kategorien dekker også tilfeller der en fabrikk produserer flere skjorter enn avtalt med for eksempel Ralph Lauren, og selger disse på det illegale markedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne kategorien dekker også tilfeller der en fabrikk produserer flere skjorter enn avtalt med for eksempel Ralph Lauren, og selger disse på det illegale markedet.
    Denne delen var jo interessant. Selv det orginale produktet kan altså få betegnelsen "piratprodukt" ...

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir vel ikke disse solgt på det "illegale" markedet, men heller uten en evt godkjennelse, og produktet har også muligens avvik som Dynavoice/ JWS ikke tør gå god for med hensyn til kvalitet. Her er det nok noen som skal miste sin rett, tenker jeg, i og med at Dynavoice/ Jws ønsker å ta over selv.

Dynavoice høyttalere som selges i Asia faktureres direkte fra fabrikken til kunden. Dette partiet som nå selges kommer fra en asiatisk handel,...
    Igjen spør jeg meg om kvaliteten svarer til Nordiske krav og de krav Dynavoice stiller til produktet foruten det Asiatiske markedet .

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne nyheten hører kanskje hjemme i denne tråden.....

Fvn.no: Farmen-kjendis svindelanmeldt
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •