"M-65 uten serienr er ikke våre" Dynavoice - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 146
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal ikke ta noe parti i denne saken, og mine uttalelser kom ikke utfra ønsket om å forsvare noen av partene.
    Jeg vil bare påpeke at ingenting er bevist verken den ene eller andre veien, enda.

At surround.no blir sure for at de ikke får solgt produktet til fullpris er foståelig. At de prøver å stoppe det med påstander om at kvaliteten er dårligere er også høyst vanlig. Men de starter med å sende meg en PM her på AVForumet, fortsetter med å legge ut en tråd med påstand om at dette er en "piratkopi", og forblir anonyme. Så legger de ut "bevis" på sine nettsider, for deretter å fjerne "bevisene", fjerne sine innlegg her på forumet. Og forklare det med at de har oppnådd det de ville, nemlig å stoppe salget til Gooba. Ikke særlig seriøst utført!

Når det nå viser seg at det IKKE er en piratkopi, men faktisk produsert på samme fabrikk og distribuert av produsenten selv, slik de også tidligere har gjort for JWS. Da blir det bare merkelig dumt.

Desverre er jeg også skeptisk til kvaliteten på produktet. Jeg har sett produsenter fått lov til å selge direkte før, og når det ikke er et navn og rykte å ta vare på, kommer desverre profitt føre kvalitet enkelte ganger.

Poenget mitt er at dette VET vi ikke enda. Og derfor bør vi heller ikke komme med bastande påstander.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er sikkert i denne saken, eller avgjort. Men hvorvidt vi får se en løsning i denne saken utover det at en evt rettighet til salg bare vil bli stoppet, er jo heller tvilsomt. Da er det veldig bra å ha en åpen debatt rundt dette her på forumet, basert på det at ingen vil presentere mer fakta enn det vi finner frem til selv.
    Nå ga jeg jo Ertzeid muligheten til å svare oss direkte på dette om det var flere forskjeller eller ikke i gjeldende høyttalere, siden han er såpass involvert, men så langt har han tydeligvis ikke tenkt å gi oss mer informasjon i denne saken.
    Hans første mail, ser ut som en "lur" en, hvor han bare innrømmer kjennskap til en pyntering rundt woofer. Hadde det ikke vært andre forskjeller, av noen som helst karakter, ville det vel vært enkelt å bare svare at de ellers er helt lik ( identisk var ordet jeg brukte i mail 2 ) . Men enig, Norcad, vi kan ikke være bastant i påstand...enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tiden får vi vel sikkert vite nøyaktig hva saken derier seg om.
    Hva advokatene og de andre innvolverte partene finner ut. Og hvilken løsning som dette ender med.

Må innrømme at oppførselen til surround.no har vært litt rar ja. Upassende er vel kanskje det riktige ordet.

Men hvem som har rett er pr. idag vanskelig å si.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når nå advokater etter sigende er involvert og saken står mellom partene så har nok de innvolverte fått såpass munnkurv at man ikke kan forvente noen avklaring på en god stund.. Kan se ut som endel (jws, surround.no, gooba, netthandelen, etc) har fått beskjed om å moderere uttalelsene sine (les: hold kjeft, svar "generelt").
    At høyttalerne er ulike er det ingen tvil om. Om man har annonsert med terningkast-testene på en høyttaler som fysisk er annerledes enn de testede, så kan man ligge tynt an. Hvis man da visste at de var annerledes. Her hviler det også et ansvar på produsenten, i dette tilfellet blir vel det JWS som eier Dynavoice-brandet og ikke fabrikken i Kina.
    Ellers så er det helt vanlig med ulike komponenter og underleverandører i produksjon av mange produkter. Man må ha flere sourcer for å sikre leveringsdyktighet. Eksempelvis PC-produksjon hvor produsentene bruker eksempelvis harddisker, minne etc fra ulike produsenter avhengig av tilgjengelighet, men fortsatt med samme partnummer på det ferdige produktet.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da er det en godkjenning fra den som har navnetrykket sitt på det ferdige produkt, ergo en "bekreftelse" på at produktet holder en gitt standard. Dette er det jo tvil rundt med en annerledes M65 i tankene, da Dynavoice/JWS ikke ønsker å gå god for nettopp det.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, i og for seg. Mulig fabrikken har tatt seg "friheter" og sendt ut uautoriserte "Dynavoice" på markedet. Da grenser det til piratkopi. Eller at feil specèr har havnet på feil marked. Eller at det er en "autorisert fabrikasjonsvariant", altså normal variasjon pga "råvare"tilgang. Men det blir rene spekulasjoner. Alle kommer jo nå til å holde kjeft uansett til alt er avklart.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste nytt fra Frode:

Hei.

Beklager seint svar. Jeg er på rundreise i Kina, og er av og til utenfor rekkevidde.

Garantier er som alltid. På lik linje med tidligere så dekkes dette av selger. Ikke noe problem.

Mange hilsen

Stein Frode Ertzeid

Ingenting om forskjeller eller kvalitet. Nevnte jo for ham at de virket litt ussel og billig, men klart, sikkert ikke kult å høre. Ellers så (som mange har vært innpå ) ligner dette på en uttalelse av en salgsansvarlig med "munnkurv". Hvorfor sa han bare ikke at de er helt lik, og at vi kan forvente det samme av disse høyttalerene?

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gikk det forresten med forsøkene dine i går, Herminator?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er vel her Ertzeid litt ute på glattisen, garantier dekkes vel av produsent og ikke av selger.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emoll76
    Hvordan gikk det forresten med forsøkene dine i går, Herminator?
    Vel, kom aldri så langt til at jeg fikk prøvd den nye forsterkeren på m65, da det kom en kamerat for å se film. Men da fikk jeg i allefall testet m65 litt på cambridge'n min og det spilte ganske høyt uten å være så anstrengt, trykk ble det også, tror kameraten ble litt imponert...

Skal nok fikle litt mere med forsterkere og høyttalere i dag...

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Charly
    Her er vel her Ertzeid litt ute på glattisen, garantier dekkes vel av produsent og ikke av selger.
    Garanti loven sier følgende: ( utdrag )

Hvis du kjøper en vare med mangler, gir forbrukerkjøpsloven deg visse rettigheter. En vare er mangelfull dersom den ikke er som dere har avtalt. Ved mange kjøp er det ikke avtalt noe spesielt med hensyn til varens kvalitet osv. Da har du etter forbrukerkjøpsloven krav på at varen har samme egenskaper og holdbarhet som tilsvarende ting i samme prisklasse. Du har også krav på at varen har de egenskaper og den kvalitet som selgeren har opplyst direkte til deg eller gjennom sin markedsføring.

videre:

Klager
    Hvis du skal klage på en feil, må klagen rettes mot den eller de personer/firmaer du vil stille ansvarlig. Dette vil normalt være selgeren, men det er ikke noe i veien for at du også henvender deg til produsenten eller importøren.

Får du problemer med en vare du har kjøpt, og selgeren ikke er behjelpelig, kan du kontakte Forbrukerrådet. Telefonnummeret er 815 58 200. Forbrukerrådet vil forsøke å mekle i saken.

Hvis partene ikke blir enige, kan saken bringes inn for en bransjenemnd eller Forbrukertvistutvalget. Bransjenemnda kan anbefale en løsning i en sak, mens Forbrukertvistutvalget kan avsi bindende vedtak i saken.

Mener du at en næringsdrivende markedsfører produktene sine på en tvilsom måte, f.eks. hvis en garanti ikke gir deg rettigheter utover forbrukerkjøpsloven, kan du klage til Forbrukerombudet.

Så slipper dere å lese alt det andre var ganske mye.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er svært viktig å holde begrepene garanti og reklamasjon adskilt. Det er 2 vidt forskjellige saker.
    Man må også vite hvilken av de 2 man retter mot selger eller produsent el.

Dersom man egentlig skal reklamere, men skriver at man vil ta et produkt på garanti og den er utløpte el kan selger lett henvise til nettopp det og returnere produktet, mens man egentlig fortsatt har reklamasjonsrett.

I Norge er det tilnærmet alltid reklamasjonsretten man bruker.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare jeg som mener denne saken er "oppklart".?

Goba har funnet noen som kan levere M65 billigere en de tidligere har fått dem, å da importert M65 selv, men de høyttalerne de da har fått, var produsert for det østlige markedet, altså (som skrevet i mail fra Frode) laget med lavere produksjonskostnader for det østlige markedet, jeg mener dette vises meget godt på bla. diskantelementet som er halvparten så stort på "asiaversjonen"...

Å JWS har sett at disse ikke er identiske med de høyttalerne de importerer til Norden...
    Så JWS har også delvis rett i sin side av saken, de ønsker ikke å stå ansvarlige for disse "piratimportene", når de er lovet enerett på distribusjon i Norden...

Blir litt som at jeg reiser til asia å kjøper med meg høyttalere hjem, å når disse går heden så går jeg til en norsk forhandler av merket å krever garanti, på et produkt kjøpt et annet sted... (nei, denne sammenligningen stemmer ikke helt..)

Eller er jeg på tyttebærtur med min konklusjon.?
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    på bla. diskantelementet som er halvparten så stort på "asiaversjonen"...
    Vel, etter det jeg husker så har de samme produkt nr bakpå også tror jeg ikke den er større, men selve innpakningen...

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskanten - D025-18

Det er bare nødt om å være en forskjell mellom disse diskantene, den på asia er jo ingenting...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvom man henvender seg til forhandler både ved garanti og reklamasjon er det i bunn og grunn produsenten som dekker kostnadene, med mindre da uenigheter mellom produsent og selger oppstår. Man klager til Gooba som igjen må rette sin henvendelse til produsenten, men dette virker det ikke som om Frode Ertzeid helt har fått med seg. Regner han med at Gooba skal dekke kostnadene ved reklamasjon og garanti, tror Gooba at de kan henvende seg til surround.no osv?
    For øvrig er det ikke noe som heter garantilov. Det vi som forbrukere må forholde oss til er forbrukerkjøpsloven. Garanti har som sagt ingenting med norsk lov å gjøre, dette er noe produsenten/importøren gir ekstra utover det man har krav på etter norsk rett. Hva er forresten "vanlig" garanti på Dynavoice høyttalere? Det sier han heller ingenting om.
    En annen sak, selvom det kanskje ikke er sannsynlig, går Gooba konkurs sitter man litt igjen med svarteper med tanke på at disse er gråimportert/paralellimportert...

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Charly
    går Gooba konkurs sitter man litt igjen med svarteper med tanke på at disse er gråimportert/paralellimportert...
    Man kan i slike tilfeller rette krav mot neste ledd, ofte grossist eller importør.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskanten - D025-18

Det er bare nødt om å være en forskjell mellom disse diskantene, den på asia er jo ingenting...
    Nå kan bildene lure oss litt til å tro at den "orginale" diskanten er størren enn asiaversjonen. Men for meg ser det kun ut som att innfatninger går litt lengre opp. Bildene er ikke tatt fra samme vinkel, avstand eller zoom.

Newcomer maxjeger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskanten - D025-18

kjøpte mine hos goba... merket at diskantene var et svakt punkt på ,ellomhøyt volum.. så eg har bytte dei me noen bedre

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskanten - D025-18

Forstår ikke hvor du får det fra? Diskantelementene er jo nøyaktig like! Det er kun frontplaten som har en kortere krage for innfesting av elementet. Dette har etter all sannsynlighet null og ingenting å si på lydkvaliteten. Mellomtonene ER også like, det er kun plastringen utenpå som er forskjellig. Den kan dog ha en ørliten påvirkning pga diffraksjon, men jeg tror neppe det er hørbart.

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •