"M-65 uten serienr er ikke våre" Dynavoice - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 146
    Newcomer Janago sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av emoll76
    AAAArgh...
    Høyttalerene spiste tre skumpropper på en sang.
    Spilte pulse litt høyt.
    Den en dempeputen spytter den av og til ut, men nå tok den f%("#€! med tre stykker rett inn hullene. Får vel lage meg noen litt større da. Spiller det noen rolle, tror dere, hvilket materiale jeg bruker? Hullete ullsokk eller skumpropp, noen forskjell?
    Ja det er faktisk stoor forskjell :-D
    Jeg har prøvd med tilklippet bilsvamp, ullvott, et knippe med store sugerør! osv....
    Men bare med de ekte solide proppene ble det godtagbar lyd.

-Jan

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å fore ut proppene med noen runder tykk teip løst uten på proppene?

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der er du innpå noe, Herminator. skal prøve det.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sokker - rett og slett tennissokker. Skal gjøre samme nytten og det har man gjerne liggende uansett.
    Hvite egner seg kanskje best - de skal man uansett ikke bruke - ihvertfall ikke til dress!

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal få min kone til å strikke noen. Ta noen mål. og kjøpe et godt sokkegarn

edit: Kanskje raggegarn.......... best på ragga rytmer.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er link til firmaet som produserer og kopierer. ( Stein Frode Ertzeid står oppført under "company- sales manager" )
    Litt av hvert de produserer (kopierer) , da. Hva med en kopi av 5050MK2

TOPSOUND AUDIO (NINGBO) CO., LTD.

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er link til firmaet som produserer og kopierer. ( Stein Frode Ertzeid står oppført under "company- sales manager" )

er dette låvlig?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er STOR forskjell å produsere for andre, og å kopiere!
    Dette er ikke kopier men de orginale. Alle produktnavn under JWS er vel flagget ut, og blir produsert i Kina. Som fryktelig mange andre "produsenter"
    Dynavoice i Sverige f.eks, har ikke egne fabrikker hvor høyttalerne faktisk blir produsert og montert. De står kun for utvikling og design, og leier andre til å produsere.
    Dette er mer regelen enn unntaket i de fleste grener av industri i dag.
    Bare se på bilindustrien..........

Og hvem var de første kjente innen Hifi til å gjøre dette helt fra første dag?
    Jo NAD!

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er STOR forskjell å produsere for andre, og å kopiere!
    Dette er ikke kopier men de orginale. Alle produktnavn under JWS er vel flagget ut, og blir produsert i Kina. Som fryktelig mange andre "produsenter
    Jeg vet det! Men de kopierer også, da, det har jo jeg et bevis på i stuen.
    Ellers så prøver jeg å ta det med godt humør at jeg har blitt goofet, og da får Topsound Audio i ningbo tåle litt tilbake. Skrev vel forøvrig kopierer i parantes og med smilie så det ikke skulle bli misforstått som en påstand, og nå har vi jo fått utdypet det.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet det! Men de kopierer også, da, det har jo jeg et bevis på i stuen.
    Ellers så prøver jeg å ta det med godt humør at jeg har blitt goofet, og da får Topsound Audio i ningbo tåle litt tilbake. Skrev vel forøvrig kopierer i parantes og med smilie så det ikke skulle bli misforstått som en påstand, og nå har vi jo fått utdypet det.
    Jeg vil fortsatt påpeke at du IKKE har kopier Ikke i betydning piratkopi.
    Det er de samme høyttalerne, produsert i samme fabrikk. Det eneste som er bevist forskjellig foreløpig er plastdetaljer. Noe som har blitt forklart med forskjellige underleverandører.
    Det samme kan skje om du kjøper en rådyr TV, eller bil for dens saks skyld.
    Det kan kanskje kalles en annen versjon, eller annen utgave, men det er "orginal" vare fra samme produsent. Så får vi bare håpe at de ikke har forringet lydkvalitet eller holdbarhet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager. Glemte å svare deg opp i det hele...
    Sammen med en whiskey og to is om lørdagskvelden, spiller de kjempebra.
    Har egentlig ikke annet å si enn at det er kjempe høyttalere med tanke på prisen.
    Nå vet jeg ikke hva du må ut med for dine, men at de er verdt tusenlappen pluss frakt.. ja, det er de! Men det kan være naboens M65 er bedre
    Ble 950 + frakt her så da må jeg vel si meg fornøyd. Er jo ikke mange kronene for en mann i fullt arbeid dette :P
    Siden jeg aldri har vært noe særlig til audio mann så lurer jeg også på hva slags forsterker som må til for å drive disse noenlunde greit. Har vel ikke akkurat tenkt på noe budsjett, men 4-5k holder det?

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Jeg vil fortsatt påpeke at du IKKE har kopier Ikke i betydning piratkopi.
    Det er de samme høyttalerne, produsert i samme fabrikk. Det eneste som er bevist forskjellig foreløpig er plastdetaljer. Noe som har blitt forklart med forskjellige underleverandører.
    Det samme kan skje om du kjøper en rådyr TV, eller bil for dens saks skyld.
    Det kan kanskje kalles en annen versjon, eller annen utgave, men det er "orginal" vare fra samme produsent. Så får vi bare håpe at de ikke har forringet lydkvalitet eller holdbarhet.
    Det er ingen piratkopi, men likevel ikke den originale M65. Det er en høyttaler som er modifisert, for å holde produksjonskostnadene nede. Dette viser seg i skjønnhetsmessige endringer, og kanskje også i kvalitet. Dynavoice ønsket jo ikke navnetrykket sitt på denne utgaven, da de ønsket en bedre standard på sine produkt, og var langt fra sikker på at denne holdt stand mot kravene, og da er det klart jeg også blir usikker på det. Hvis du går på restaurant og får velge om du vil ha biff fra gilde eller en som firstprice har skaffet litt billigere, hvilken ville du tenkt hadde best kvalitet? Ikke at jeg tror firstprice biffen er av hest, men det er ikke sikkert deres underleverandør kan dette like godt som vi vet gilde kan det. dessuten har jo gilde Garanti Nå har jo det vist seg et par svakheter i disse "asia-indonesia høyttalerene, med tanke på kvalitet. Knekt skrue på terminalen, bassportene som jeg forstod var forskjellig fra de originale, andre typer tilkobling i form av ledninger og spader, ringen rundt diskanten som er erstattet med skitt og det eneste jeg føler er som det skal være med mine er skumproppene for de passer absolutt ikke i bassporten.
    Og vet jeg at jeg er litt smågøy her, men det ville liksom vært helt ok med en be/av-kreftelse på forskjeller, i henholdsvis lyd og kvalitet.
    Jeg har IKKE en M65, men et forsøk på en, produsert med besparelse, bestemt av tilgang til deler som ligner og av Stein Frode Ertzeid.
    Og, Norcad, Jeg tror hvis du skulle kjøpt deg et sett M65 i butikk, og kunne velge mellom disse to utgavene, at du lett hadde gitt 500 mer for å få den som Dynavoice/Jws mente var best! Men vi er enig godt på vei

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke kjøpt det du har blitt lovet, rett og slett.

Men jeg ønsker svært raskt en avklaring på OM lyden er forskjellig på disse to svært like produktene.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Du har ikke kjøpt det du har blitt lovet, rett og slett.

Men jeg ønsker svært raskt en avklaring på OM lyden er forskjellig på disse to svært like produktene.
    Ja. Så kort kan det jo også forklares.
    En avklaring hadde vært godt å få med seg. Prøvde jo også å få ut av Hr Ertzeid om de skulle prestere identisk, om delefiltre var identisk osv. Har ikke hørt noe mer fra den kanten, enda, så han tør gjerne ikke bekrefte det.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En som har muligheten til å kunne teste forskjeller på ett teknisk og vitenskaplig nivå om en kan si det slik er jo snickers-is... Jeg kan stille opp med mine men da trenger vi kopier av f6 eller ekte m65, også må så klart snickers ha tid...

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, he he, nå må snart Surround.no og JWS plassere oss på lønningslisten for å ta opp kampen for de. Du tar deg av TV2 hjelper deg, sant Herminator Kamerateam og mikrofoner i hele leiligheten.. Kampen mot farmen mentor, et helt forum i krig, styrt av den ellers så sindige...
    Vi fikk nå masse ekstra på kjøpet her, da.
    Tok forresten et mål, bare på "morro" av bredde og dybde, og fant ut at det er en halv cm under oppgitt mål begge veier. Høyden stemmer. selve materialet er 2cm tykt, pinlig nøyaktig, og ikke 1,8 cm som oppgitt
    Ligger jeg litt mye i dette nå, kanskje?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, begynner å ta av litt her nå ja... Vel, er jo litt spenning i hverdagen Men regner med at det er en del der ute som gjerne vil få oppklaring i dette, så at vi får bekreftet eller avkreftet forskjeller som påvirker lyden hadde vært fint. Selv kan jeg leve med at det ikke er avrundet innfatning på mellomtonene. Men vent, bassproppene sitter jo ikke skikkelig i heller, dessuten så er det en dråpe lim på kanten av den ene bassen min! De kineserene asså, de er ikke kravstore nok! hehe

Fikk du forresten med deg min konklusjon på bi-amping og lyd fra alle elementene?

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, leste det. Du er nok inne på noe. Synes hvertfall det hørtes fornuftig ut, utifra min begrensede kunnskap akkurat på det feltet. " Var så mange vanskelige ord og sånn, er mest opptatt av krig og fred og sånn... "
    Men har du bi-ampet nå? Ble det ok til tross?

Men vent, bassproppene sitter jo ikke skikkelig i heller
    som jeg har skrevet lenger oppe, så tror jeg bassdemperene er helt originale

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe - hvis demperne er originale så er hullene for store. På mine "ekte" M65 sitter de skumproppene "som støpt".............

Herminator: du kjenner ingen innen logistikk (Linjegods eller hva de heter) - jeg låner deg mer enn gjerne noen "ekte" M65.

Kanskje du finner dem så flotte at du gir en god pris - hehe
    (ps! om ønskelig kan jeg legge ved noe flotte Tara Labs Helix 8 bi-wire som også kan avhendes til særdeles hyggelig pris)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men har du bi-ampet nå? Ble det ok til tross?
    Nei, jeg hadde tenkt å bi-ampe med to teac "ala t-amp" med 2x35w ellerno, men de liker ikke laster under 4ohm og jeg merket at de slet med m65 kontra f6, så selv om m65 har høyere følsomhet spilte de mye høyere på f6. Men kan alltids kjøre teac'ene på diskant og cambridge på bass, den har i alle fall mere krefter (står 810w på strømforbruk).

Jeg skal nok prøve meg litt frem og tilbake, akkurat nå holder jeg på med ett hemmelig prosjekt hehe, fikk inn en ny hemmelig forsterker i dag som jeg ga 200kr for helt NY!

En ting er sikkert, hverken høy eller god lyd trenger å koste masse penger! (vel, alt er vel relativt)

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Herminator: du kjenner ingen innen logistikk (Linjegods eller hva de heter) - jeg låner deg mer enn gjerne noen "ekte" M65.
    Nei, desverre... Men tror det var en annen som meldte seg frivillig med ett par ekte m65 og som bodde nærme snickers-is. Bor jo ikke så fryktelig langt unna jeg heller... Får vel høre litt senere, vil ikke mase hehe Mannen har sikkert mye annet å holde på med.

Ellers hadde jeg nok vært fristet til å kjøpe dine "genuine" m65 Får vel aldri nok av av-utstyr?

Forresten, med mitt hemmelige forsterkerprosjekt så begynte jeg å teste den med proson 51rr og er nå på dynavoice f6, neste er m65. F6 spiller i allefall høyt, men akkurat nå bruker jeg 10m lakris fra signalkilde og selv jeg tror nok at 10m lakris kan forringe lyden... Selv om jeg ikke har helt tro på 10k kabel på en meter...

Nei, nå må jeg teste litt videre...

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •