"M-65 uten serienr er ikke våre" Dynavoice - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 146
    Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Egentlig har denne saken fått et ganske kjedelig utfall.
    Parallellimport er ikke akkurat noe å fortelle hjem om.

Dersom dette virkelig hadde vært pirater ville det vært mye mer spennende å måle dem mot hverandre. Og ikke minst ville det vært mer spennende å følge saken videre.
    Pirathøytalerne ville kanskje også fått en mer eksotisk status. Slik som det er nå er det i grunn bare kjedelig.
    "Asia-versjon"; det er lenge siden noe slikt var eksotisk å fortelle om i lunchen. :neutral:

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er kjipt her er jo at netthandelen og goobe, linker til tester som er gjort på orginal høytaleren. Dette blir jo feil? Eller viste ikke netthandelen at de importerte feil? Hadde blitt fly forbanne hvis jeg hadde trodd jeg hadde kjøpt orginalen, men så viste det seg å være enn billig dritt versjon av høytaleren. Og hvorfor heter den det samme? Dette er helt tåpeligt syns jeg. Få høytaleren refundert, og be om en skikkelig.

Solgt ikke de tidligere noen "kopier", dårligere versjoner av Proson Hi-Fi super speaker cable også?

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så viste det seg å være enn billig dritt versjon av høytaleren.
    Nå er det et viktig poeng at det slettes ikke har vist seg så. Ihvertfall ikke enda.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva slags svar forventer du å få?

En innrømmelse i at "selvfølgelig er disse høyttalerne mye dårligere, men du fikk dem jo billig så det gjør ikke noe" ?
    Poenget her blir at dersom jeg blir forsikret av S Frode om at dette er en identisk vare, har jeg en sak hvis det viser seg at det ikke er det, uavhengig om jeg reagerer innenfor en gitt tidsramme eller ikke.
    Leverer jeg høyttalerene tilbake til Netthandelen nå, kan de kreve at jeg betaler frakten tilbake selv, samt at jeg har betalt frakten for å få dem hit.
    Samtidig har jeg spurt ham om hvordan det slår seg ut med garanti på denne varen, da det er en paralell import.
    Bedre enn å tie og godta...... synes jeg hvertfall!

Hvorfor tråden er flyttet hit, kan bare "sjefen" svare på. En underliggende skjult grunn tror jeg ikke det er, men feilpostet er den nå.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emoll76
    Får kreve en kompensasjon og true med at jeg sender en litt små irritert Herminator etter de, hvis vi ikke får et lite plaster på såret.
    .
    Ja, de skal passe seg! Hvis ikke kommer jeg(se avatar til venstre), og som dere ser så er jeg en mann man skal ta på alvor! hehe

Newcomer maxjeger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har kjøpt et par m65 forge måne i goba... som ikke har serie nr..
    å sende tilbake er uaktuelt for min del.. har spandert på føtter og nye diskanter..

så eneste pengenne tilbake så er aktuelt her

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel egentlig uaktuelt å sende tilbake for meg også da jeg har kastet orginal emballasje og syns det blir mye styr med retur, men hadde vært fint om vi hadde fått oppklaring i evt lydmessige forskjeller mellom europaversjon og asiaversjon. Er det noen frivillige eiere av erupaversjon som vil ta bilder av delefilter? Norcad har jo åpne sine asia, så da kan vi sammenligne biler. Det beste hadde vel vært å få hjelp av snickers-is med å måle de opp mot hverandre.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger bilder av delefiltrene fra begge "utgaver" på tråden hvor jeg testet dem.
    Det er ingen andre enn JWS/Surround som har kommet med en påstand om at disse er noe dårligere enn "orginalen".
    Det eneste jeg har sagt i den forbindelse er at det KAN være større variasjoner på disse uten serienr. Dette fordi de ofte godtar større toleranser på komponentene i Asia, for å holde prisen nede.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg sitter enda på gjerdet, og har et par av disse klar til sending så snart jeg betaler Netthandelen.no.
    Siden dere er endel her som har denne "falske" utgaven, hvordan mener DERE de spiller? Spiller de bra så tror jeg rett og slett jeg bare betaler de ut og sier meg fornøyd med det.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emoll76
    Leverer jeg høyttalerene tilbake til Netthandelen nå, kan de kreve at jeg betaler frakten tilbake selv, samt at jeg har betalt frakten for å få dem hit.
    Ikke enig - HVIS utfallet blir at varen som er solgt (markedsført) deg er underbygget med tester gjort i Lyd&Bilde (norsk & svensk blad) - og det viser seg at varene du har fått IKKE er identisk med den varen som det henvises til i test, DA har du en svært god sak og skal ha full refusjon , inkl. returfrakt

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror en del er vel optimistiske i saken som pågår mellom Gooba (og Netthandelen) vs JWS/Surround.

Det later til at flere tror utfallet av denne saken betyr å få igjen pengene for høyttalerne de har kjøpt. Men jeg tror neppe JWS kjører noen forbruker-sak for oss mot Gooba. Det de prøver på er å få stoppet paralellimporten og salget fra andre enn via deres eget salgsapparat.
    Om utfallet blir i JWS favør, betyr nok det at Gooba ikke får fortsatte salget. De som allerede er solgt er en annen sak. Sålenge dette ikke er en piratkopi, tror jeg ikke JWS verken kan eller vil forlange at de fjernes fra markedet.

Så jeg tror dette i tilfelle blir en sak mellom oss som forbrukere og Gooba i etterkant. Og jeg tviler sterkt på at man vinner frem i en sånn sak, sålenge dette er orginal vare fra samme fabrikk.
    Hvem skal i tilfelle "bevise" at den ikke ville fortjene terningkast 6 i VG?
    Om man fant avvik mellom disse og varene solgt av Surround, ville det nok havne inn under "vanlig produksjonsavvik".

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Hvem skal i tilfelle "bevise" at den ikke ville fortjene terningkast 6 i VG?
    Det må i tilfelle Lyd og Bilde gjøre (det er vel de som tester for VG), eller evnt VG gjøre selv.
    Kan ikke noen bitre kunder ta kontakt med VG slik at vi får en slik test på plass?

Edit:
    Igjen viser denne saken fra sin kjedelige natur. Overskriften "Piraten BEDRE enn originalen" klinger jo f. eks mye bedre enn "Lyden er den samme, uavhengig av importør!"

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Tror en del er vel optimistiske i saken som pågår mellom Gooba (og Netthandelen) vs JWS/Surround.

Det later til at flere tror utfallet av denne saken betyr å få igjen pengene for høyttalerne de har kjøpt. Men jeg tror neppe JWS kjører noen forbruker-sak for oss mot Gooba. Det de prøver på er å få stoppet paralellimporten og salget fra andre enn via deres eget salgsapparat.
    Om utfallet blir i JWS favør, betyr nok det at Gooba ikke får fortsatte salget. De som allerede er solgt er en annen sak. Sålenge dette ikke er en piratkopi, tror jeg ikke JWS verken kan eller vil forlange at de fjernes fra markedet.

Men her mener jo produsenten ( Dynavoice/JWS ) at det produktet uten serienummer holder en dårligere standard enn det som er produsert med deres "godkjennelse". De ønsker rett og slett at produktet stoppes, med dette som grunn.
    Mulighetene er sikkert som du er inne på , at det blir et slags forlik hvor det bare blir fattet enighet om stopp av videre salg, punktum, men som eier av disse "asia-modellene", håper jeg Dynavoice og JWS vinner frem en fullgod rettsavgjørelse som gir oss utvidete rettigheter, skulle vi bestemme oss for å returnere. Dersom det ER forskjeller på de da. Dette blir jo påstand mot påstand. Nå har jo jeg snakket med JWS Sverige på telefon, og Netthandelen i tillegg til Importør ansvarlig og alle har sin mening... Selvfølgelig mener alle å ha rett også... Men han på netthandelen var jo sikker på at de sendte ut disse med serienummer.
    Nei, litt styr dette her for noen usle høyttalere. Er nå gøy med litt action, da, for en kjedelig familiefar

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konamixx
    Vel jeg sitter enda på gjerdet, og har et par av disse klar til sending så snart jeg betaler Netthandelen.no.
    Siden dere er endel her som har denne "falske" utgaven, hvordan mener DERE de spiller? Spiller de bra så tror jeg rett og slett jeg bare betaler de ut og sier meg fornøyd med det.
    Beklager. Glemte å svare deg opp i det hele...
    Sammen med en whiskey og to is om lørdagskvelden, spiller de kjempebra.
    Har egentlig ikke annet å si enn at det er kjempe høyttalere med tanke på prisen.
    Nå vet jeg ikke hva du må ut med for dine, men at de er verdt tusenlappen pluss frakt.. ja, det er de! Men det kan være naboens M65 er bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke samme versjonen som ble testet av lyd og bilde uansett hvordan man vrir og vender på det...asia modell vs norsk/svensk modell. Det er gitt feilaktige opplysninger fra selger som kan ha hatt innvirkning på kjøpet og da er dette god nok grunn til å heve kjøpet. Tror ikke Gooba har så mye de kan komme med, hjelper som oftest ikke være "uvitende". De skulle helt klart skrevet at dette er en asia modell av Dynavoice M-65 som kan være forskjellig fra den norske/svenske versjonen (uansett om noen har påvist forskjeller eller ikke). Dette er ikke synsing fra min side, men min mening som nesten ferdig jurist.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Charly. Da er det greit å ha deg på banen her
    Skulle man ønske å returnere nå, på det grunnlag av det er forskjeller fra testens høyttaler og dem man har fått tilsendt, hvem skal da dekke omkostningene, da frakt ( to veier ) og andre omkostninger i forbindelse med hele kjøpet, slik du ser det? Grunnen til at jeg spør er at selger sikkert vil refundere det man har betalt for de, men frakt o.l får stå for kjøpers regning

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AAAArgh...
    Høyttalerene spiste tre skumpropper på en sang.
    Spilte pulse litt høyt.
    Den en dempeputen spytter den av og til ut, men nå tok den f%("#€! med tre stykker rett inn hullene. Får vel lage meg noen litt større da. Spiller det noen rolle, tror dere, hvilket materiale jeg bruker? Hullete ullsokk eller skumpropp, noen forskjell?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, unnskyld meg men nå begynte jeg å le...

De skumproppene sitter veldig løst, har lagt merke til dette jeg også. På min brors m65 fra fynda med serie nr, så sitter proppene mye bedre, det samme med mine nordiske f6.

Tettet alle 4 hullene i dag også for å teste, ble langt mindre bass da, så når noen sier man ikke får annet enn overdrevet bass fra m65 så tar de feil, bare å tette igjen det.

EDIT: faktisk så husker jeg f6 som mere bass enn m65, begge tettet igjen... Har ikke sjekket opp mot hverandre men...

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de plassert litt for nærme veggen, så derfor ville jeg ha i disse ustyrlige proppene. Synes det ble bedre når de var i. Men nå mangler jeg jo tre stykk. Bassen i m65 blir bare bedre og bedre synes jeg, etter hvert som de blir spilt inn. Noen har vel sagt at det er over hundre timer innspillingstid på disse. Nei, jeg får begynne å skru... igjen! Bare le du Snart blir det vel noe mer med dine Indonesia 65'er igjen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skjer vel brått noe med mine også, men nå vet jeg at jeg ikke skal spille høyt med alle proppene igjen hehe...

Mulig det bare er jeg som roter litt med sansene mine, men jeg synes bassen var litt strammere i førsten? Jeg er vel kanskje oppi 100 timer med lavt/middels volum nå. Prøver å frese på litt innimellom men bor jo i blokk...

jo, ang lyd fra diskant og mellomtone så skrev jeg i tråden til norcad at jeg tror det er induksjon fra det ene delefilteret til det andre, for de er jo avskilt, men ligger nærme hverandre og rundt en spole så blir det ett greit magnetfelt, når det går strøm igjennom. Husker jeg ikke helt den høyrehåndsregelen jeg lærte i fysikk, så jeg vet ikke om de spiller i samme fase eller ikke over denne induksjonen, dette kommer også ann på kablingen.

Edit: leifer

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •