"M-65 uten serienr er ikke våre" Dynavoice - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 146
    Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Jeg har testet begge høyttalerene og er samme feilen. Jeg kan til og med øke diskanten ved å sette den til +4dB, så det er nok noe feil med koblingene der inne, men jeg liker svært lite å "åpne" tingene mine, mest pga av garanti og at jeg liker at tingene mine er strøkne, dvs at man ikke kan se en klne som meg har skrudd opp elementene mine, men her er jeg vel bare nødt. Men egentlig så er vel dette reklamasjon? Nei, mye styr med sending osv... uff, stakkars kinesere, de har nok ett stort press på jobb. TEMPO!TEMPO!

EDIT: PÅ en annen side så er jo disse egentlig ment til det asiatiske markedet og de vil jeg tro ikke har like gode garanti vilkår som oss i Norge? Det er sikkert en b-vare jeg har fått, dvs de har brukt 3 min på å skru den sammen i stede for 4 min... Stress? neh

Gidder du å ta noen bilder av deletfilteret når du åpner de?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg kommer så lang, så skal jeg ta noen bilder...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke heeelt sikkert at JWS/Dynavoice er 100% enig i (farmen)Frode sin versjon av denne saken.
    Men det dreier seg altså IKKE om en piratkopi.
    Men Asia versjoner av en del produkter KAN ha en noe dårligere kvalitet, dvs det kan være større toleranser på hva som er godkjent på elementer, delefilterkomponenter, finish osv. Og dermed er ikke JWS særlig begeistret for å få dette inn på markeder med strengere krav til kvalitet, og bedre garanti og reklamasjons vilkår enn hva det er i Asia.

At Surround blir sure når "deres" merkevare blir solgt langt rimeligere av andre, er jo forståelig nok. Men det unnskylder ikke deres utrolige klønete håndtering av saken.

Jeg understreker at det KAN være noe lavere kvalitet, men dette er IKKE noe jeg VET i akkurat denne saken, jeg har heller ikke kjennskap til Frode eller hans firma. Jeg sier dette utfra erfaring fra industri generellt.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De burde hvertfall, med tanke på avviket, endret navnet på "asia" versjonen, slik at man selv kunne ta valget om hvorvidt man ønsket å batale for den typen eller ønsket de av europeisk jws/Dynavoice standard.
    Blir litt forskjeller i disse to typer høyttalere, når det dreier seg om flere endringer, også bare om det skulle gjelde skjønnhetsmessige forskjeller.
    Om lyd karakteren er annerledes har vi vel ikke kunnet dra noen konklusjon på enda, og det ville vært greit å få en bekreftelse på den situasjonen også.
    Men at det finnes en type 1 og en type 2 av M65 er jo da et faktum, noe som forbruker burde blitt informert om, så det var valgfritt om man ønsket seg en billig asian...

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg ser fram til at noen klarer å få gjort en sammenligning/måling av disse "piratkopiene" og "originalene". Og det kunne vært interessant om noen kunne fjerne laskene på høytalerterminalene og se om det var riktig koblet inne i "originalene."

Men det var vel kanskje noe på gang?

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anngående elementene som står i "for asia only" modellene, har de i det minste godkjente produksjons rammer, utfra påklistret lapp på magneten.
    På "bass-magneten" stod det TS 65 - 01 8ohm ROHS, og fant etter en liten surfetur ut noe om klassifiseringen av eliktriske produkter, og krav som skal tilfredsstilles for godkjent.
    Ikke bare useriøs fabrikkering, og det er jo bra.

RoHS = Directive 2002/95/EC, Restriction of the Use of Certain Hazardous Substances in Electrical and Electronic Equipment
    "RoHS compliant" means that the product or part does not contain any of the following substances in excess of the following maximum
    concentration values in any homogeneous material: (a) 0.1% (by weight) for each of lead, mercury, hexavalent chromium,
    polybrominated biphenylsor prolybromianted diphenyl ethers; or (b) 0.01% (by weight) for cadmium. Lead, mercury,cadmium, or
    hexavalent chromium may be present in the product or part in an exempt application as listed in the Annex to the RoHS Directive

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, men jeg må rette på en av mine tidligere uttalelser. Jeg var hos broren min igjen i dag og fant serie nr på hans m65 som er kjøpt hos fynda. Jeg la også merke til at hans bassportpropper sitter hardere enn på min "kopi" fra netthandelen. Må si jeg er svært forvirret i dette her, da det tydeligvis også er noe galt med delefiltere eller koblingen på høyttaler terminalene mine.

Jeg skulle ønske jeg hadde de "orginale" aka europa versjonene, da hadde jeg nemlig følt meg tryggere på varen og som norcad nevner kan det altså være litt forskjell i kvalitet, noe jeg har litt inntrykk av på mine vs min bror sine.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forstår jeg godt. Ble et lite skår i gleden for meg også, og jeg slapper ikke av sånn hundre prosent enda...
    Men nå har jo du et problem med koblingene i tillegg, så da ble de vel litt for kinesisk. Skulle du bestemme deg for ikke å returnere de, er det nok ikke så veldig vanskelig å rette på feilen. Det er jeg ganske sikker på.
    Men da må du skru!

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emoll76
    Anngående elementene som står i "for asia only" modellene, har de i det minste godkjente produksjons rammer, utfra påklistret lapp på magneten.
    På "bass-magneten" stod det TS 65 - 01 8ohm ROHS, og fant etter en liten surfetur ut noe om klassifiseringen av eliktriske produkter, og krav som skal tilfredsstilles for godkjent.
    Ikke bare useriøs fabrikkering, og det er jo bra.

RoHS = Directive 2002/95/EC, Restriction of the Use of Certain Hazardous Substances in Electrical and Electronic Equipment
    "RoHS compliant" means that the product or part does not contain any of the following substances in excess of the following maximum
    concentration values in any homogeneous material: (a) 0.1% (by weight) for each of lead, mercury, hexavalent chromium,
    polybrominated biphenylsor prolybromianted diphenyl ethers; or (b) 0.01% (by weight) for cadmium. Lead, mercury,cadmium, or
    hexavalent chromium may be present in the product or part in an exempt application as listed in the Annex to the RoHS Directive
    RoHS er jo bare en miljø-spec. All elektronikk som selges i Europa må være RoHS-compliant.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Må si jeg ser fram til at noen klarer å få gjort en sammenligning/måling av disse "piratkopiene" og "originalene". Og det kunne vært interessant om noen kunne fjerne laskene på høytalerterminalene og se om det var riktig koblet inne i "originalene."
    Da har jeg fjernet laskenE på mine garantert originale M-65

Det ER en svak lyd i diskanten, å en liten antydning i mellomtonen også tror jeg.
    Er helt sikker på at diskanten lager lyd, bassene klarer ikke produsere så høye frekvenser...

Så det SKAL være slik herminator.
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RoHS er jo bare en miljø-spec. All elektronikk som selges i Europa må være RoHS-compliant
    Var jo poenget det.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Da har jeg fjernet laskenE på mine garantert originale M-65

Det ER en svak lyd i diskanten, å en liten antydning i mellomtonen også tror jeg.
    Er helt sikker på at diskanten lager lyd, bassene klarer ikke produsere så høye frekvenser...

Så det SKAL være slik herminator.
    Dette var betryggende, da skal jeg teste dette hos min bror også så blir jeg enda sikrere, for er det noe som er vanskelig i denne saken så er det å være sikker:S Her har det nemlig vært mye rot :S uffuff

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh kameraten min sine Infinity høytalere til 18000 har også en svak lyd i diskant når vi kobler til bassene med underkontakten.....

Dette er faktisk helt normalt...
    jeg er ikke elektriker men tror at dette har noe med signaloverføring å gjøre.... dvs at en veldig liten del av strøm slår over i diskantsignal, ikke mye men nok til at du hører det... det er slik jeg fikk det forklart iallefall.

Diskantlyden høres mer ut som et slags svakt ekko... vel ikke ekko men det er ikke vanlig diskantlyd iallefall.....

enig?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Beklager, men jeg må rette på en av mine tidligere uttalelser. Jeg var hos broren min igjen i dag og fant serie nr på hans m65 som er kjøpt hos fynda. Jeg la også merke til at hans bassportpropper sitter hardere enn på min "kopi" fra netthandelen. Må si jeg er svært forvirret i dette her, da det tydeligvis også er noe galt med delefiltere eller koblingen på høyttaler terminalene mine.

Jeg skulle ønske jeg hadde de "orginale" aka europa versjonene, da hadde jeg nemlig følt meg tryggere på varen og som norcad nevner kan det altså være litt forskjell i kvalitet, noe jeg har litt inntrykk av på mine vs min bror sine.
    Herminator: du er velkommen til å kjøpe mine, definitivt EKTE M65 til en svært hyggelig pris

Den lange mailen fra Farmen-Frode som ble lagt ut her, sendte jeg til surround.no for kommentarer - her er svaret:
    Hei
    Det er advokater som jobber med denne saken nå.
    Vi er ikke i tvil om hva resultatet blir.
    Det er alt vi kan si for øyeblikket.

Mvh.
    Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Industriveien 4
    2020 Skedsmokorset
    TLF.: 63 87 34 00

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte Frode en mail til i dag, for å få en konkret uttalelse angående standarden på de to forskjellige utgavene.
    Føler det kan være greit å få en bekreftelse på at elementer og delefilter er identiske, og at det ikke skal være noen forringelse av kvaliteten på de spesifikke utgaver. Nevnte i samme mail at det burde være informert om at det er forskjeller på disse to typene, da det dreier seg om mer enn bare en buet plastpynt rundt mellomtonene. En annen ting...
    Strippet en Carvin kabel jeg hadde liggende, og lot den fungere som en bro mellom høy og lav inngangen, sammen med koblingen som var der fra før. Synes den virket litt sånn der, med tanke på leding av signal. Føler det ble litt mer ro i lyden, jevnere på en måte. Kanskje det var det jeg ønsket å høre jeg hørte, men ikke helt umulig at å endre litt i kablingen (bytte typer) vil bedre kvaliteten på lyden. De har sikkert spart inn litt på disse også. Indonesiske kabler er gjerne ikke Dynavoice's første valg

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den lange mailen fra Farmen-Frode som ble lagt ut her, sendte jeg til surround.no for kommentarer - her er svaret:
    Hei
    Det er advokater som jobber med denne saken nå.
    Vi er ikke i tvil om hva resultatet blir.
    Det er alt vi kan si for øyeblikket.

Mvh.
    Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Her kan det jo være at det bare dreier seg om rettigheter. Frode skrev vel at dynavoice hadde rettigheter i enkelte land, så har han vel funnet en bakvei, da. At alle tror de skal vinne en rettsak, er jo ingen hemmelighet, så det gjelder vel Surround.no også. Men jeg håper på en måte at "asiavoive" modellen blir stoppet, fordi det å spare 500 penger ved å kjøpe en allerede billig høyttalermodell, der de i tillegg har endret den til en dårligere ( ? ) strengt tatt er uinteressant.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje våre "ekte" (med serienummer) M65 og F6 blir fryktelig mye verdt

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og mine er kanskje ikke verd noe i det hele tatt
    Får kreve en kompensasjon og true med at jeg sender en litt små irritert Herminator etter de, hvis vi ikke får et lite plaster på såret.
    Sant Herminator
    Den ene "skruen" på høyttaler term. sprakk jo ved teiting på min. Helt sånn ut av det blå. Skulle liksom ikke få noen særlig kontakt der nei. Ved første møte...
    Lurer på hva Frode synes om det.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i alle dager er denne tråden i Produkt -og prisjakt Audio-forumet?

Er det Admin som har flyttet den hit? I tilfelle har jeg mine mistanker til hvorfor..

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emoll76
    Sendte Frode en mail til i dag, for å få en konkret uttalelse angående standarden på de to forskjellige utgavene.
    Føler det kan være greit å få en bekreftelse på at elementer og delefilter er identiske, og at det ikke skal være noen forringelse av kvaliteten på de spesifikke utgaver. Nevnte i samme mail at det burde være informert om at det er forskjeller på disse to typene, da det dreier seg om mer enn bare en buet plastpynt rundt mellomtonene.
    Og hva slags svar forventer du å få?

En innrømmelse i at "selvfølgelig er disse høyttalerne mye dårligere, men du fikk dem jo billig så det gjør ikke noe" ?

I følge underleverandører, fabrikant, distributør og forhandlere (Gooba og Netthandelen), er selvfølgelig dette 100% fullgod vare, og identisk med høyttalerne som selges via JWS/Surround.

I følge JWS/Dynavoice/Surround, er disse høyttalerne mye dårligere, og er ikke godkjent ihht til deres kvalitetskrav, og vil derfor ikke havner under deres garantier etc etc. Og det eneste riktige du kan gjøre er å forlange å få de returnert, for så å kjøpe den "orginale" versjonen fra Surround. Koster litt mer, men er selvfølgelig MYE bedre!

Hvem som har rett? Ingen som vet.
    Hvem som vinner tvisten? Ingen som vet. Forhåpentligvis blir det et forlik, så de en gang blir ferdige med saken.

Men en ting er sikkert; den som vinner tvisten = den som har rett. Juridisk sett.

Frem til en evnt redegjørelse ang hva som skal skje med de høyttalerne som allerede er solgt, kan alle bare ta det helt med ro, og være fornøyd med et godt kjøp, med bra valuta for pengene uansett.

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •