"M-65 uten serienr er ikke våre" Dynavoice - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 146
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har Netthandelen høyttalere. Hvor ser jeg etter serienummer?

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser det på klistremerket bak ved høyttaler inngangen. Ikke noe nr? Velkommen i klubben Når kjøpte du dine?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Jeg har Netthandelen høyttalere. Hvor ser jeg etter serienummer?
    http://avforum.no/forum/889358-post149.html
    På et av bildene i posten ser du klisterlappen med serienummeret.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lyskryss
    http://avforum.no/forum/889358-post149.html
    På et av bildene i posten ser du klisterlappen med serienummeret.

Tusen takk.

Mine har serienummerklistremerke (kort ord).

Kjøpte mine høsten 07? Er ikke sikker på måned

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det gjelder vel Dynavoice F-6 og da kanskje? har sett noen med serienummer. eg kjøpte et par for morro skyld., og de har ikke serienr.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde ha blitt solgt komponent kitt, så lenge kabinettene er like
    F.eks en pakke med demping, skruer, elementer, terminaler og delefilter.

Slik at de som har kjøpt pirat kopier kan få muligheten til å "oppgradere" sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Det burde ha blitt solgt komponent kitt, så lenge kabinettene er like
    F.eks en pakke med demping, skruer, elementer, terminaler og delefilter.

Slik at de som har kjøpt pirat kopier kan få muligheten til å "oppgradere" sine.
    Vil si at det er en ganske dårlig løsning da...for det første er ikke alle (inkludert meg selv) kompetente nok til å gjøre det og det blir fort veldig kostnadskrevende om de må sendes inn og så sendes tilbake...for det andre er det jo fortsatt kopier som er solgt, uansett hva som byttes ut, er ikke sikkert de har lov til det en gang. Nei, blir spennende å se løsningen på denne saken, jeg har kjøpt fra gooba for ca 1 måned siden og venter i spenning på svar fra dem...

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men vis jeg ikke tar feil så trenger man vell ikke å lodde? ( altså det er bare å feste de med spader)
    Dessuten så kunne de jo lagt ved en bruksanvisning.
    Men lurer på hva gooba, netthandelen og fynda?, kommer til å gjøre med alle "kopi" versjonene.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Ja, men vis jeg ikke tar feil så trenger man vell ikke å lodde? ( altså det er bare å feste de med spader)
    Dessuten så kunne de jo lagt ved en bruksanvisning.
    Men lurer på hva gooba, netthandelen og fynda?, kommer til å gjøre med alle "kopi" versjonene.
    Delefilteret, da? Blir jo litt styr der. Og med serie koblinger. Men tror nok ikke Dynavoice synes det er en god løsning, nei. Og er kabinettet en like god konstruksjon som Dynavoice sine? Alt dette da hvis det dreier seg om en kopi. Får håpe det tikker inn en mail i morgen, fra denne Frode jeg kontaktet, med litt vetige svar til oss.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må vi ike ta noen forhastede konklusjoner her. Broren min kjøpte M65 fra fynda for ett par mnd siden og de har heller ikke serie nr, men de har de orginale mellomtone innfatningene. Så er de da en delvis kopi? Vel, kan hende det er dynavoice/jws selv som er roten til alt dette tullet. Mulig noen kostnadsbesparinger med ny produksjonemetode på enkelte elementer osv, men så har ikke alle fått med seg dette osv.

Det gjenstår å se utfallet i denne saken, men jeg tror at netthandelen og gooba selv tror de har kjøpt "ekte" vare. Selv er jeg usikker på om det er kopier eller ikke, men en ting er sikkert at det er noen ulike "batcher"/sendinger med M65 og F6.

Men fint at noen tar tak i dette og prøver å komme med mest mulig informasjon, vi begynner jo å bli en del som er forvirret i alt dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev i en annen tråd her så fikk jeg en hyggelig overraskelse fra skatteoppkreveren igår og selv om pengene enda ikke har funnet sin vei til min konto begynte det jo å brenne så snart jeg åpnet brevet.
    I lykkerus igårkveld kom jeg til å by på et par av disse høytalerne på Netthandelen.no.
    I ettertid kom jeg over denne tråden og begynner å tvile på om jeg faktisk gjorde et godt kjøp.
    Er det noen her som har hørt noen av disse "falske" spille og om det er noe tess? Vurderer å bare unngå å betale slik at de aldri blir sendt hvis disse ikke er noe å spare på.
    Må vel ut med en 1500kr, frakt inkludert.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konamixx: var jeg deg ville jeg sendt Netthandelen en mail og bedt om dokumentasjon på at produktet de har solgt deg er ekte og fortalt i klare ord at du ikke akter å betale noe som helst før en slik dokumentasjon er på plass.

Når det kommer til penger/betaling så pleier de fleste selgere å reagere.

Kjøpsloven har du i din hule hånd siden du har full angrerett på internetthandel.

edit: hvis du hever kjøpet på Netthandelen og vurderer noe annet så har Hi-Fi klubben lagersalg på en rekke gode høyttalere

edit2: eller kanskje jeg skulle selge deg mine M65 med serienummer

edit3: ifølge det lange svaret under så kan du trygt kjøpe dine M65 fra Netthandelen

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått et svar:

Takk for et greit og rett frem spørsmål.

Som du sikkert allerede vet så er jeg norsk, men jeg jobber i Asia hvor jeg har et firma for utvikling, produksjon og salg av audio produkter.. Mitt firmas hovedkontor er i Hong Kong med kontorer i Ningbo og ShenZhen i Kina. Vi har ansatte både fra Europa og Asia. Hovedmarkedet vårt er Europa, men vi har også gode kunder i Nord Amerika og deler av Asia. Våre kunder omfatter de fleste aktører i Norge, og mange av de mer velkjente varemerkene i Europa. Vi produserer altså både for større kjeder og for merkevare innehavere. I enkelte tilfeller har vi avtale både på produksjon og salg i enkelte områder. Dette gjelder både fra Kina og inn i andre markeder, men også fra andre markeder og inn i Kina.

I en årrekke har vi solgt Dynavoice i det internasjonale marked, både i Amerika, Europa og Asia. For en tid siden ønsket det Svenske firmaet JWS å ta salget i Europa selv (de har rettighetene for enkelte av landene i Europa.). Enkelte av våre kunder ønsket å opprettholde kundeforholdet med vårt firma i stedet for å bytte til JWS i Sverige. Vi tilbød da en mulighet for å kjøpe varene i det Asiatiske marked gjennom vårt firma. Varene er produsert av samme firma som produserer varene som går til JWS. Det Kinesiske firmaet har lenge solgt disse varene i Asia, og har rettighetene til å gjøre det. Jeg har personlig selv stått for dette asiatiske salget.

Varene som det diskuteres er produsert på ordinær måte i det asiatiske marked, tradet gjennom Hong Kong og deretter havnet på parallell import i Norge. Jeg understreker at varene er importert på helt regulært vis av Netthandelen. Norge praktiserer såkalt ”global konsumpsjon”. Dette gjør en slik vareimport 100% legal. Varene er ikke kopier.

Når vi opererer i et internasjonalt marked prøver vi ofte å tilpasse oss lokale forhold mest mulig. Det kan være små forskjeller fra region til region. Indonesia spør for eksempel om vesentlig nedskalerte versjoner av disse modellene. I dette tilfellet til Norge har høyttalerne blitt produsert med samme spesifikasjoner som for Sverige. Fabrikkene har mange underleverandører for å sikre seg varetilgang på deler. Enkelte deler kan derfor ha ubetydelige estetiske forskjeller fra produksjon til produksjon. I den aktuelle produksjonen kjenner jeg til at en pynte ring rundt woofere er noe annerledes enn den svenske versjonen. Jeg valgte likevel å akseptere dette. For øvrig er det ikke vanlig med serienummer i det asiatiske marked.

Jeg håper dette forklarer saken for deg på en tilfredsstillende måte, og at du føler deg komfortabel med at verken den svenske versjonen eller den norske versjonen er kopier av noe som helst, men begge to autentiske produkter. Samtidig håper jeg du og andre hi-fi- og musikk elskere fortsatt kan nyte godt av de mest kostnads effektive omsetnings kanaler i markedet. Etter mitt skjønn er den en fin ting at gode produkter kan anskaffes til en hyggelig (og markedsbestemt) pris. Jeg vil gjerne forsette å bidra til dette.

Mange hilsener fra

Stein Frode Ertzeid
    sitat slutt!

Noen tanker?
    Men dette burde da Dynavoice/jws kjenne til, da.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Moderator:
    Ser ikke helt hvilken hensikt denne tråden skal ha her!
    Dette er for dem som har høyttalerene i stuen sin, og dreier seg ikke om jakten etter en billigere en. Feilpostet

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emoll76
    Da har jeg fått et svar:

Noen tanker?
    Men dette burde da Dynavoice/jws kjenne til, da.
    Tanken min er som den opprinnelig var da surround.no lanserte "falskneri-nyheten" med brask og bram her på dette forum.

Nå venter jeg veldig veldig spent på deres beklagelser og på hvilke represalier Gooba legger opp til - de må da ha mistet endel salg samt fått endel skråblikk fra kunder - noe de på ingen måte fortjener.

Parallellimport - den var ikke "ny", og det er jo fantastisk av JWS (Dynavcoie.se) å påstå at dette er piratprodukter.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig et veldig greit og oppklarende svar.
    Men det virker som at Stein Frode burde kommunisere bedre med kundene sine, les: JWS.
    Evnt. at JWS burde komminusere bedre med sin paranoide norske importør/forhandler.

Og dette er jo rett og slett utrolig flaut for dem som gikk ut med pressemelding og fortalte "hele verden" at dem hadde kjøpt kopier.

Men bra for alle dere som nå vet at høytalerne er ekte og at det bare er snakk om et par skjønnhetsmessige avvik sammenlignet med "originalen".

Gratulerer med dagen til dere alle! :-D

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kan man se, klønete av alle parter det her, dvs surround.no, dynavoice/jws, netthandelen, gooba og mannen bak det hele. Her er det jo ikke vært god nok kommunikasjon mellom de forskjellige leddene. Aller mest klønete av surround å ta forhastete konklusjoner.

Men da kan jeg være trygg på at mine m65 fra netthandelen er orginale, men med litt annen ring rundt midwoofer. Men jeg lurer fortsatt på hvorfor jeg får lyd i diskant og mellomtone selv om jeg kun bruker nederste høyttalerterminaler og har fjernet koblingen mellom øverste og nederste terminaler. Altså, noe ren bi-amping får ikke jeg til...

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert et kinesisk arbeidsuhell, Herminator Kanskje du skulle gått over ledningene og sett litt etter en bom i serie koblingene. Men har du prøvd dette på begge høyttalerene? Så det ikkebare er en feil på den ene?
    ( PS! se opp for gjenglemte kinaputter når du stikker fingrene inn i det nederste hullet )

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet begge høyttalerene og er samme feilen. Jeg kan til og med øke diskanten ved å sette den til +4dB, så det er nok noe feil med koblingene der inne, men jeg liker svært lite å "åpne" tingene mine, mest pga av garanti og at jeg liker at tingene mine er strøkne, dvs at man ikke kan se en klne som meg har skrudd opp elementene mine, men her er jeg vel bare nødt. Men egentlig så er vel dette reklamasjon? Nei, mye styr med sending osv... uff, stakkars kinesere, de har nok ett stort press på jobb. TEMPO!TEMPO!

EDIT: PÅ en annen side så er jo disse egentlig ment til det asiatiske markedet og de vil jeg tro ikke har like gode garanti vilkår som oss i Norge? Det er sikkert en b-vare jeg har fått, dvs de har brukt 3 min på å skru den sammen i stede for 4 min... Stress? neh

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kanskje dine skulle til Indonesia