hificenter.no harmankardon dvd37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hificenter.no harmankardon dvd37

Lurte på om det var flere som har dårlig erfaring med hificenter. kjøpte nemelig en harmankardon dvd37 der, som det bare har vært feil med. legger ved brevet jeg sendet de, der er hele historien:

heisann!

Jeg kjøpte via deres nettbutikk i oktober 2007 en harman kardon dvd37.
    Denne viste seg og ikke fungere ettersom den hakket på dvd filmer og stoppet midt i musikken på cder. Jeg leverte så denne inn, til butikken deres i Bergen. Hvor den ble sendt til service, fikk den igjen en uke etterpå med samme problemet. I dag 31/3 kjørte jeg igjen inn med den og håpet at jeg kunne få penge refundert eller eventuelt en tilgode lapp. Da jeg sier dette i butikken får jeg tilbake 'ja det vil du vel' med en sarkastisk tone. Da jeg også forklarer at det er kostabart og tidkrevende å kjøre fra der jeg bor til butikken spør han hvor jeg bor, med en like 'trivelig' tone. Med tanke på at jeg har handlet en del hos dere syns jeg dette var lavmålt service. Når vi kom inn på byttingen igjen, sa han at jeg ikke kunne få byttet ettersom alle orginal delen ikke var med. Det som manglet var da isoporen. Tilslutt ble jeg forklart at dere ikke refunderte eller ga tilgode lapp siden dvd spilleren ikke hadde vært inn tre ganger med samme feil. Dvd spilleren ble levert inn til reprasjon igjen, jeg har anskaffet meg en ny ettersom jeg ikke lengre har tiltro til spilleren. Jeg hadde et inntrykk at hificenter skulle være en kvalitets butikk med god service.

mvh
    skuffet kunde

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som er viktig å ta i betrakning er at svært få elektronikk kjeder har mulighet til å hverken bytte produkt, gi tilgodelapper eller refunderer pengene før "produktet" har vert inne på service pga. samme feil 3 ganger.
    Det er ikke noe butikkene sier får å være vrange med deg, men det er en begrensning produsentene setter. Og større kjeder må følge servicerutinene enda mer til punkt og prikke enn mindre egeneide butikker.
    Hvis de hadde bare byttet produktet, gitt deg en tilgodelapp, eller refundert pengene dine måtte de ha tatt tapet hvis ikke dette hadde blitt godkjent av produsenten eller produsentens verksted. Og tingen her er jo att ingen skal tape noe på dette. Men, etter Norsk lov, har du krav på et "låneprodukt" som du kan bruke i mellomtiden hvis servicetiden er over 7 arbeidsdager. Du har ikke krav på et like godt produkt, men ett som er av samme nytteverdi. Altså, i ditt tilfelle, en vilken som helst DVD spiller som fungerer.

Håper dette hjalp litt...

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til ettertanke: Butikker er kunder de også, må forholde seg til leverandører. Mye krevende forbrukere på dette forumet, synes ofte folk tar lite hensyn til butikkenes hverdag i innleggene sine.

(Og nei, jeg jobber ikke i Hi-Fi butikk)

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med deg "erlendby", jeg jobber heller ikke i dedikert HiFi butikk, men jobber i Expert Norge avd. Bonus Stoa, og her har vi mye av det samme servicerutinene som en hifi butikk har. Oppstår det feil med produktet, eks en DVD spiller, må vi sende den på service. Men dette gjelder da hvis produktet er over 30 dager, etter forbrukerkjøpsloven. Og det virker sånn på trådstarter, at produktet var mer en 30 dager ved førstegangsfeil. Beklager hvis jeg tar feil...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet er ikke butikkens service rutiner. Den er vel grei etter den ble forklart. Men det er den lite hygglige tone som jeg ble møt av, samt at personen først sa jeg ikke fikk byttet pga isoporen manglet. Det er ikke gøy å dra inn til en butikk å bli møt av en sur person som tydligvis ikke vet hva service er... har uansett kjøpt ny dvd spiller et annet sted, og kommer ikke til å handle på hificenteret med det først. .....

Sitat Opprinnelig postet av erlendby
    Til ettertanke: Butikker er kunder de også, må forholde seg til leverandører. Mye krevende forbrukere på dette forumet, synes ofte folk tar lite hensyn til butikkenes hverdag i innleggene sine.

(Og nei, jeg jobber ikke i Hi-Fi butikk)
    Helt greit med butikkens hverdag, men det betyr ikke at en skal være sarkastisk og lite service instilt mot kunden??

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant det, en ekspeditør skal kunne klare å legge frem en servicerutine ovenfor deg som kunde på en måte som ikke for det til å høres ut som at alt er din feil og at alt du har gjort er galt. Prøve å finne en grei løsning på problemet, sammen med deg som kunde er en grei løsning istenden for å legge frem at sånn er det og sånn blir det. "Take it or leave it" er ikke akkurat en hyggelig måte...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •