B&W 802D fra europa ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 802D fra europa ?

Hei!
    Ser at disse er betydelig billigere i enkelte europeiske land. Noen som har erfaringer på hvordan det blir å kjøpe disse i utlandet. Tenker da å kjøre ned og hente. Hvordan er det med toll osv. Hva kan man trikse med ?
    Noen som kjenner til noen seriøse butikker med gode priser ?

Takk for hjelp!

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å sjekke: Når du sier at de er betydelig billigere en del steder, har du sjekket at de oppgir prisene per par og ikke per stykk? Og har du regnet norsk moms inn i denne prisen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener bare å ha lest vagt at de koster rundt 60 k. pleier du betale norsk moms på ting du handler i utlandet kanskje ? gjør iallefall ikke jeg

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par år siden jeg sjekket nå, men jeg fikk tilbud om nye B&W 802D rundt 60 000kr (par) fra et par butikker i Tyskland. Husker ikke navn, men et par raske google-søk burde få opp noen alternativer. Så kan du søke på butikknavn for å se om det kommer opp noen erfaringer.

Ikke alle butikker som vil sende (naturlig nok), men i så fall må man hente de.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av valo79
    mener bare å ha lest vagt at de koster rundt 60 k. pleier du betale norsk moms på ting du handler i utlandet kanskje ? gjør iallefall ikke jeg
    Du er pliktig til det. Og det blir svært vanskelig å få dem sendt til Norge uten at de blir lagt merke til i tollen...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Du er pliktig til det. Og det blir svært vanskelig å få dem sendt til Norge uten at de blir lagt merke til i tollen...
    Les første innlegget mitt: "Tenker da å reise ned å hente selv".

Greit en er pliktig til å fortolle ved grensen. Men hvor mange gjør egentlig slike ting. Tenker da på folk som handler klær, fotoutstyr, iphone, suvenirer, elektronikk osv. i utlandet. Syns jeg legger nok penger inn til onkel skrue stat: høy skatt, alko avgifter, bensin avgifter, bompenger, veiavgift +++. Så hadde ikke hatt dårlig samvittighet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man har lov å handle for en viss sum uten å gå gjennom tollen, tror det er 3000 kroner for dagstur og 6000 hvis du overnatter. Derfor kan folk handle klær, fotoapparat, iphone osv uten å måtte betale moms.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Greit en er pliktig til å fortolle ved grensen. Men hvor mange gjør egentlig slike ting. Tenker da på folk som handler klær, fotoutstyr, iphone, suvenirer, elektronikk osv. i utlandet. Syns jeg legger nok penger inn til onkel skrue stat: høy skatt, alko avgifter, bensin avgifter, bompenger, veiavgift +++. Så hadde ikke hatt dårlig samvittighet.
    Et par 802D er ikke så lett å gjemme under setet. Kjedelig hvis du blir stoppet på grønt lys og blir fratatt høyttalerne, pluss bot. Det er nemelig det som skjer hvis du blir tatt. Kan bli en dyr tur "ferietur".
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er uenig, men jeg antar at dette bryter med AVforums reglement uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye tips å få her altså. Men godt dere følger norsk lov til punkt og prikke. Når det gjelder f.eks. fotoutstyr så koster et speilrefleks med objektiever fort opp i 20-30 000 kroners klassen så loven blir brutt hver dag. Folk smugler og slikt vil det alltid være. Samme med bilder der folk for skrevet en mye lavere kjøpspris for å betale mindre moms ved innførsel.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jojo, men uansett stusser vi på om B&W er så mye billigere andre steder?

Ser du f.eks. på danske priser, så oppgir danskene alltid pris per stk og ikke per par som i Norge.

Videre er den danske krona sterkere enn den norske så prisen i hifiklubben.dk og hifiklubben.no er faktisk ganske så like.

B&W har ellers ganske god kontroll over forhandlernettet sitt.

Og det er enkelt for Tollvesenet å oppdage så store ting - de prioriterer faktisk det som er enklest å undersøke...

Men i forhold til EU konkurranse-regler er det jo slik at noen butikker tilbyr eksport og da legges ikke mva på i landet du kjøper fra, men istedenfor blir det norsk mva som legges på ved innførsel. Men fortsatt vil jeg tro transportkostnadene på 802D blir ganske formidable pga vekt/volum.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Ikke mye tips å få her altså. Men godt dere følger norsk lov til punkt og prikke. Når det gjelder f.eks. fotoutstyr så koster et speilrefleks med objektiever fort opp i 20-30 000 kroners klassen så loven blir brutt hver dag. Folk smugler og slikt vil det alltid være. Samme med bilder der folk for skrevet en mye lavere kjøpspris for å betale mindre moms ved innførsel.
    Greit å smugle småting men hvis du skulle bli fratatt høyttalere til 60 000 så tviler jeg på at du hadde vært særlig happy etterpå. Jeg hadde ikke tatt sjansen.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man skal sammeligne priser, må det forutsettes at man følger reglene.
    Kjøper du hos forhandler nytt i f.eks Tyskland er det ikke noe billigere med B&W.
    Hvis du får tak i brukt, hos en forhandler kan han muligens spesifisere Mvst (Mva) som du kan få igjen når du har betalt Norsk moms. Tror ikke det går, krever jo at brukthandleren må betale moms av bruktsalg og da stiger jo prisen uansett.
    Disse fra Danmark er jo også et bra kjøp:
    http://www.audio-markt.de/_markt/upl...55833221_g.jpg
    10900 euro. Forutsatt at du kan få igjen momsen i Danmark.
    For de som er fornøyd med at vi er utenfor EU, så kan svenske EU borgere kjøpe f.eks biler og stereoutstyr i EU og ta de med hjem uten Tull og Moms.

kW

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eldo472
    Når man skal sammeligne priser, må det forutsettes at man følger reglene.
    Kjøper du hos forhandler nytt i f.eks Tyskland er det ikke noe billigere med B&W.
    Hvis du får tak i brukt, hos en forhandler kan han muligens spesifisere Mvst (Mva) som du kan få igjen når du har betalt Norsk moms.
    Disse fra Danmark er jo også et bra kjøp:
    http://www.audio-markt.de/_markt/upl...55833221_g.jpg
    10900 euro. Forutsatt at du kan få igjen momsen i Danmark.
    For de som er fornøyd med at vi er utenfor EU, så kan svenske EU borgere kjøpe f.eks biler og stereoutstyr i EU og ta de med hjem uten Tull og Moms.

kW
    Veil. priser er nok noenlunde lik over hele europa. Forskjellen er at forhandlere i andre land er villig til å gi rabatt. En liten forhandler som knapt selger et sett high-end høyttalere i året, vil kunne gi mye rabatt kun får å få inn salget/få opp omsetningen.

Når det gjelder å ta med over grensen, syntes jeg folk er litt vel negative her. Tollere prioriterer smugling av narkotika, røyk og sprit mer enn noe annet. Og sjangsen for å i det hele tatt bli stoppen er UHYRE lav med de resursene de har i dag. Skulle en bli stoppet, og tolleren skulle stille spørsmål om et par høyttalere, er det ikke værre enn å bruke følgende unnskyldning:
    -Kjøpt de brukt for 6000kr. Er rep. objekt.
    -Skulle selges, men kjøper trakk seg.
    -Har kjøpt tidligere, men de var feil på de og du har vært å byttet.

Sannsynligheten for at tolleren godtar unnskyldngen er svært stor. Og skulle du være verdens mest uheldige person, så er det værste som skjer at du må fortolle de. Selv da kan du prøve deg på en spansk en, og slippe litt billigere unna. Det er ikke snakk om at de tar noe fra deg.....

Men som sagt, muligheten for at du i det hele tatt blir stoppet (og ikke minst at de reagerer på slike ting), er uhyre lav. Dette har vært oppe i media tidligere. Det er nesten fritt frem inn/ut av Norge.

Selv spaserte jeg forbi tollere på Gardemoen med et flunkende nytt speilrefleks-kamera rundt halsen til 40-50k.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Veil. priser er nok noenlunde lik over hele europa. Forskjellen er at forhandlere i andre land er villig til å gi rabatt. En liten forhandler som knapt selger et sett high-end høyttalere i året, vil kunne gi mye rabatt kun får å få inn salget/få opp omsetningen.

Når det gjelder å ta med over grensen, syntes jeg folk er litt vel negative her. Tollere prioriterer smugling av narkotika, røyk og sprit mer enn noe annet. Og sjangsen for å i det hele tatt bli stoppen er UHYRE lav med de resursene de har i dag. Skulle en bli stoppet, og tolleren skulle stille spørsmål om et par høyttalere, er det ikke værre enn å bruke følgende unnskyldning:
    -Kjøpt de brukt for 6000kr. Er rep. objekt.
    -Skulle selges, men kjøper trakk seg.
    -Har kjøpt tidligere, men de var feil på de og du har vært å byttet.

Sannsynligheten for at tolleren godtar unnskyldngen er svært stor. Og skulle du være verdens mest uheldige person, så er det værste som skjer at du må fortolle de. Selv da kan du prøve deg på en spansk en, og slippe litt billigere unna. Det er ikke snakk om at de tar noe fra deg.....

Men som sagt, muligheten for at du i det hele tatt blir stoppet (og ikke minst at de reagerer på slike ting), er uhyre lav. Dette har vært oppe i media tidligere. Det er nesten fritt frem inn/ut av Norge.

Selv spaserte jeg forbi tollere på Gardemoen med et flunkende nytt speilrefleks-kamera rundt halsen til 40-50k.
    Ja enig med deg her. Problemet er at høyttalerne er såpass store at de krever en større bil som igjen blir mer mistenksom. Har selv blitt stoppet som eneste bil på color line og tatt inn til avhør av politi. Grunnet at jeg reiste alene og kjørte sportsbil. At jeg hadde 2-3 spritflasker for mye og en cd spiller kjøpt i tyskland liggende i bilen ga de blaffen i. De prioriterte ikke slike ting. Var på jakt etter narkotika og slike ting.

Men når jeg ser hvor negative folk er til å handle i utlandet så kan det fort bli kjøp fra hifiklubben og mer penger i statskassen og til sleipe butikkeiere

AvDuden
    Guest
    Hvordan gikk dette egentlig? Kjøpte du i utlandet? Eller fikk onkel Stat sine ufortjente grunker?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AvDuden
    Hvordan gikk dette egentlig? Kjøpte du i utlandet? Eller fikk onkel Stat sine ufortjente grunker?
    Ingen av delene. Ikke blitt noen handel enda pga. prioritering på andre ting.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tull og MVA

Innlegg slettet: Oppfordring til moms-underslag.

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innlegget som ble slettet det eneste som oppfordret til "moms-undeslag"