Hifi-klubben og service

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
  1. #1
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Hifi-klubben og service

    Jeg handlet en forsterker hos Hifiklubben i Marcus Thranesgt. like før stengetid før påske. Forsterkeren fikk jeg et godt tilbud på, så jeg slo til.
    Jeg spurte selgeren om det var mulig å levere den tilbake hvis den ikke matchet høyttalerne mine, og han antydet at vi kunne skrive en deponering.

    Dette ble glemt i farten.
    Nå har jeg testet forsterkeren med høyttalerne og samtidig prøvd andre forsterkere. Det viste seg at forsterkeren (Thule Spirit IA150B) matchet veldig dårlig.

    Jeg sendte så en e-post til Hifiklubben og spurte om jeg kunne få levert den tilbake. Jeg forventet faktisk at de hadde en viss service der, men der tok jeg altså feil.

    Jeg fikk beskjed om at jeg måtte selge den selv, fordi de ikke kunne ta den tilbake. Jeg spurte om dette faktisk var tilfelle. Fikk en ny mail hvor de sa at jeg kunne få byttet det i et annet produkt eller få et gavekort.


    Er det andre her som har erfaringer med dette?
    Er det ikke vanlig å få mulighet til å teste ut produktet før man gjør en endelig deal?

    Nå sitter jeg med en Thule-forsterker til 8500.- som jeg ikke har bruk for....og ikke har jeg lyst på noe av de andre forsterkerne til Hifiklubben.
    Ei heller har jeg lyst til å handle hos de igjen.

    Hva nå? :neutral:

  2. #2
    Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har bare erfaring fra HFK i Stavanger og Sandnes, og der har det aldri vært noe problem med tilbakelevering av hverken nytt eller demo utstyr. Kan ikke huske at vi skrev noe deponering heller. Har ikke HFK en 10 dager retur rett?

  3. #3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Thumbs up

    :cry:
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Har bare erfaring fra HFK i Stavanger og Sandnes, og der har det aldri vært noe problem med tilbakelevering av hverken nytt eller demo utstyr. Kan ikke huske at vi skrev noe deponering heller. Har ikke HFK en 10 dager retur rett?

    I såfall har de ikke nevnt noe om den til meg!?
    Jeg har jo tidligere handlet der, så jeg har jo etablert et kundeforhold med dem.
    Trodde ærlig talt at ikke dette skulle bli et problem!

    Nå får jeg jo ikke kjøpt ny forsterkert før jeg har fått kvitta meg med den jeg har!

  4. #4
    Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har ingen rett til å få den byttet eller pengene tilbake.

    Har du pratet med den aktuelle selgeren? Ikke, isåfall, gjør det.

    Eventuelt kan du bytte den mot en byttelapp, og selge den videre.

  5. #5
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    10 dagers bytterett, ikke returrett, med mindre det er gjort en avtale ifm kjøp.

  6. #6
    Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    10 dagers bytterett, ikke returrett, med mindre det er gjort en avtale ifm kjøp.
    Skjønner :-D . Jeg har ikke satt meg inn i hverken returrett eller deponering, ganske enkelt fordi det aldri har vært nødvendig. Har slept masse utstyr inn og ut av HFK både i Stavanger og Sandnes.

    Tenker det hele beror på en misforståelse.

  7. #7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er klar over mine rettigheter iflg. kjøpsloven, men bytterett og test av Hifiutstyr er vel heller blitt mer regelen enn unntaket.....altså bygger det på en sedvane.

    Det handler med andre ord om service eller i dette tilfelle mangel på sådan.

    Skal ta direkte kontakt med selgeren da det ble nevnt en evt.deponering da forsterkeren ble kjøpt, men det ble aldri gjort.

    Som om jeg ikke har nok å tenke på fra før! :neutral:

  8. #8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Da ordna det seg alikevel!

    Etter litt fram og tilbake, så har Hifiklubben nå akseptert en retur i og med at de innrømmet at det hadde vært noen misforståelser.

    Men jeg har iallefall lært en lekse!

    Vær tydelig når du handler!!!!

  9. #9
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Smile

    Sitat Opprinnelig postet av higher05
    Etter litt fram og tilbake, så har Hifiklubben nå akseptert en retur i og med at de innrømmet at det hadde vært noen misforståelser.

    Men jeg har iallefall lært en lekse!

    Vær tydelig når du handler!!!!
    Det er bra. Vet åssen det er å ha kjøpt noe som ikke funker opptimalt i oppsettet. Bra det løste seg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •