Feilpostet: piratkopiert Dynavoice høyttalere - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 128
    Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Loce
    Det burde kanskje ringt noen bjeller når Gooba begynte å selge F6 i valnøtt. Står ikke noe om valnøtt på hjemmesidene til Dynavoice.
    jeg har både m6,og f6 i walnut fra gooba,mao stua full av fake:???:
    kjøpte m65 for ca et år siden.hvis de også er fake,da leverer jeg alt tilbake,hvis det bare er f6 som er fake,vet jeg ikke om jeg gidder å lage noe styr ut av det.ga 480 kr for f6
    så er ALL walnut fake?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde kanskje ringt noen bjeller når Gooba begynte å selge F6 i valnøtt. Står ikke noe om valnøtt på hjemmesidene til Dynavoice.
    Ikke enig! Sjekker du alltid alle produkters hjemmeside før du kjøper dens produkter andre steder?

Dessuten er det ikke alle produsenter som er like kjappe til å oppdatere sine egne hjemmesider.
    M65 leveres f.eks i Dark Cherry, en farge som kan minne om valnøtt - så det er nærliggende å tro at den også da finnes på F6.

Og denne sier vel det meste om fargeproblematikken:
    Dynavoice Definition-pakke med sub i Walnut farge

Man kan ikke laste noen for å ha kjøpt walnut selv om dette valget ikke finnes på produsentens hjemmeside.

Newcomer ronnyr sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var drøy. Sist endret 14.03.2008 sto det. Det var vel den dagen avsløringen ble kunngjort.
    Justerte vel prisen 14.03, mener jeg så disse sto til 4000 for noen dager siden.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne teksten ligger ute på Dynavoice.se

Information - Piratkopior av Dynavoice i omlopp

Det har tyvärr kommit till vår kännedom att det tillverkats och sålts Piratkopierade Dynavoice-högtalare i Sverige och Norge. Dessa har med säkerhet sålts av Gooba.no - NETTAUKSJON och GOOBA - NÄTAUKTION, men eventuellt även av andra aktörer. Alla Dynavoice sålda av Gooba.no (Gooba.se) under senaste månaden är förmodligen piratkopior.

Kopiorna är väldigt lika orginalen, men vid närmare kontroll så syns det tydligt att det är kopior. Kopiorna är INTE tillverkade av JWS International AB och JWS frånsäger sig ALLT ansvar vad gäller Garanti, hållbarhet och kvalitét. Piratkopiorna är tillverkade på en annan fabrik, men andra komponenter, dock kopierade i utseende. Elementen håller ej samma kvalité som Dynavoice Orginal-högtalare.

Det finns några enkla sätt att se om högtalarna är kopior, utan att öppna den:
    - Det saknas serienummer på baksidan av högtalarna.
    - På M-65 så är ringen runt mellanregistret kantig, istället för mjukt rundad.

JWS International AB i Sverige äger Dynavoice varumärke, konstruerar och tillverkar högtalarna. Fynda.se är generalagent i Sverige och Surround.no är generalagent i Norge. JWS rekommenderar kunder som köpt dessa Dynavoicekopior att returnera dem till Gooba och begära pengarna tillbaka.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heba1
    jeg har både m6,og f6 i walnut fra gooba,mao stua full av fake:???:
    kjøpte m65 for ca et år siden.hvis de også er fake,da leverer jeg alt tilbake,hvis det bare er f6 som er fake,vet jeg ikke om jeg gidder å lage noe styr ut av det.ga 480 kr for f6
    så er ALL walnut fake?
    Jeg kjøpte også både f6, og m65 hos gooba for ca 1 år siden. Jeg har kontrollert mine høytalere, og de er the real deal!
    De har solgt fake vare hos gooba i ca 1mnd tid, så jeg er rimelig sikker på at du ikke har fake. Men hvis du er usikker tar det ikke mer en 2 min å kontrollere det.
    Mine er walnut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper Snickers-is'n får kjørt noen målinger i nærmeste fremtid. Blir spennende å se hvilken tekniske forskjeller måledataene kan vise til...

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte et par F-6 på Gooba sist fredag, synes dere jeg burde betale eller la være?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke krav har man ifølge loven i sånne saker egentlig?
    Når jeg har kjøpt Dynavoice M-65, terningkast 6 i følge VG osv, fra Gooba, har jeg da krav på at de faktisk leverer den varen? Eller er pengene tilbake eneste kravet? Og hva når man har kastet embalasjen, eller om varen har fått en skade etc, som ødelegger muligheten ved vanlig angrefrist.

Noen som kan dette? Hva står det egentlig i kjøpsloven om dette?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Når jeg har kjøpt Dynavoice M-65, terningkast 6 i følge VG osv, fra Gooba, har jeg da krav på at de faktisk leverer den varen? Eller er pengene tilbake eneste kravet? Og hva når man har kastet embalasjen, eller om varen har fått en skade etc, som ødelegger muligheten ved vanlig angrefrist.

Det jeg vet, er at du ikke har fått den varen du og selger har avtalt. Du har fått en ulovlig kopi. At de skulle skaffe deg en orginal versjon, vil jeg tro er vel mye å forlange - noe jeg mener å huske loven sier er ok. Du for nok pengene tilbake - hvis det er en pirat vare, noe det ikke er sikkert dem er helt enige i til å begynne. De burde også refundere frakt etter min mening, men om det er dekning for dette vet jeg ikke.

(Kan faktisk loven ganske godt, men orker ikke "å dra opp loven" nå da jeg er på god vei inn i byssa.)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Håper Snickers-is'n får kjørt noen målinger i nærmeste fremtid. Blir spennende å se hvilken tekniske forskjeller måledataene kan vise til...
    Det får jeg ikke gjort uten høyttalere.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at snickers-is skal kunne få tatt noen målinger trengs det noen som kan stille opp med ekte m65 eller fake f6 da jeg kan stille opp med ekte f6 og devilej kan stille opp med fake m65.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

gleder meg til jeg får svaret på forskjellen mellom fake og ekte ? kansje det ikke er så dumt og kjøpe fake er jo lyden man er ute etter ikke modell heh

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad

Loven sier du har krav på å få hevet kjøpet.

Feil og mangler ved varen
    Kjøperen kan kreve at varen har de egenskaper som ble lovet da varen ble kjøpt, eller som framgår av annonser for varen, varens emballasje e.l.

Heving, omlevering, retting, prisavslag, erstatning
    Mangler ved varen gir kjøperen rett til å kreve prisavslag, eller retting for selgerens regning. På visse vilkår kan han også kreve erstatning. Bare hvis mangelen utgjør et vesentlig kontraktbrudd, kan kjøperen kreve å få hevet kjøpet, dvs. få pengene tilbake, eller å få byttet varen.

Gooba er muligens uskyldige i dette, men de har et ansvar når de selger et produkt. De må ha kvalitetsrutiner som sikrer at varene de selger er av en slik karakter som de selv beskriver den.

Man må nå spørre seg om det finnes andre varer i Goobas sortiment som kan være piratprodukter - det er en naturlig tanke etter dette.
    Er det SONY Bravia de selger, eller er det ikke?
    Er det CANON Ixus, eller ikke.
    osv

Samtidig lurer jeg vedlig på om disse er ekte eller om også denne auksjonisten har fått "feilsendt" piratprodukt:
    Netthandelen.no - Vis auksjon

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte 1 par F6 på gooba sist fredag, burde jeg betale eller bare la være?

Eller vente på å se om det er noe forskjell mellom fake å ekte?

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Bestilte 1 par F6 på gooba sist fredag, burde jeg betale eller bare la være?

Eller vente på å se om det er noe forskjell mellom fake å ekte?
    Det kommer helt an på hvor mye du betalte.
    Ligger det informasjon på gooba.no sine sider om dette problemet?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett noe på sidene til Gooba, fikk høytalerene for 600 + frakt, altså 900 kr...
    Noen som vet om vi hører noe forskjell?

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slazh87
    gleder meg til jeg får svaret på forskjellen mellom fake og ekte ? kansje det ikke er så dumt og kjøpe fake er jo lyden man er ute etter ikke modell heh
    Det har null med tråden å gjøre, men slash87 - hvorfor stjele ikonet/avataren min? Du kunne i det minste spurt først...

Litt mer on topic, så kom jeg til å tenke i samme baner med den nye patos basic-serien, siden den ble solgt såpass billig.. Men Roar Moen har jo såvidt uttalt seg om disse da, så det roet jo relativt kjapt! :P

Newcomer Hazze sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    For at snickers-is skal kunne få tatt noen målinger trengs det noen som kan stille opp med ekte m65 eller fake f6 da jeg kan stille opp med ekte f6 og devilej kan stille opp med fake m65.
    Jeg har 2 par ekte M-65, bor i Askim så jeg kan stille med et sett.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det passer jo bra, Devilej har jo den andre utgaven av M65 og han bor også i Askim.

Newcomer Hazze sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å si fra når det passer og hvor jeg skal møte opp. Stort sett har jeg tid når som helst (bortsett fra mellom 06.00-15.00 i morra, da jobber jeg).

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •