Jakten på et par øreklokker! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 103
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av PAASANB
    Det var en kar fra Canada. Ampen selges for 60$, frakt inkludert. Er du interessert, send ham en mail: gary@electric-avenues.com

Doge Audio selges hos Acoustic Tuning for 4450,-.
    Har du lest noe om nevnte Zero? Kan kanskje være interessant, eller er det kun rør som gjelder?
    Da var jeg ikke helt bak mål alikevel, følger litt med

Jeg skum leste litt om den der Zeroen du nevnte. Kan absolutt være av interesse det altså, men kunne tenke meg å prøve rør. Men, er åpent for alt egentlig

Newcomer PAASANB sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Da var jeg ikke helt bak mål alikevel, følger litt med

Jeg skum leste litt om den der Zeroen du nevnte. Kan absolutt være av interesse det altså, men kunne tenke meg å prøve rør. Men, er åpent for alt egentlig
    Kan null om dette, men etter hva jeg forstod kunne man oppgradere OP-ampen i DACen for å oppnå en mer rørlignende lyd.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan null om dette, men etter hva jeg forstod kunne man oppgradere OP-ampen i DACen for å oppnå en mer rørlignende lyd.
    Hm! Så spørs det da, hva som er lurest? Å bare kjøpe rør med en gang, istede for å oppgradere å hive lapper rundt seg, vet ikke hva som er smartest jeg

Jeg har for tiden ikke så veldig mange oppgraderings planer, men de jeg har, er ikke så reint billige! Så jeg får ta en ting om gangen, å prioritere riktig etter hva som frister mest :-D

Newcomer 2.0 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par spørsmål, ettersom jeg er ung og uvitende.

La oss nå si at an mann, la oss kalle han Nils, skulle finne det for godt å gå inn på Beyerdynamic -> manufaktur og konfigurere DT 770 slik at de havner tett opp mot et par tusen kr. Fabrikken ligger visstnok i Tyskland. Må Nils da betale moms eller hva de nå kaller det for å få produktet gjennom tollen?

La oss nå si at dette faktisk er tilfelle. Må Nils da gi opp denne drømmen, og heller finne en webshop som er villig til å skrive "gift" utpå pakken for å unngå å risikere å måtte betale moms? Finnes der noen andre "smarte" måter å gjøre dette på?

Og en ting til. Hvor er det lurt å skaffe Audio Technica ATH-A700 fra? Er det kun ebay som gjelder eller? Ser ikke ut til at noen selger de her til lands. De har fått mye fin kritikk. Slik ser de ut:

EDIT: etter å ha gjort bittelitt grundigere research fant jeg ut at pakken må markeres med "value < $50" eller mindre enn 200 kr (tror faktisk 1000 kr er grensen per idag), i tillegg til "gift". Altså at pakken må ha lav verdi og være en gave om man skal slippe unna tolltullet. Det kler studentøkonomien dårlig å måtte punge ut med straffegebyrer i hytt og gevær. Minn meg på å stemme blått ved neste valg forresten.

EDIT 2: hvis jeg lander på disse så skal jeg prøve å ta meg tid til å skrive en liten anmeldelse, ettersom det er et såpass eksotisk produkt her til lands. En morsom kuriositet med disse klokkene er at de visstnok skal være enormt store.

EDIT 3: Jakten er herved over for min del i denne omgang! Har bestilt de nå, minianmeldelse kommer

Newcomer 2.0 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hurra! Fikk de idag! Bestilte fra Audio-Topia (link) på onsdag i forrige uke, altså for 5 dager siden. Førsteinntrykket er veldig positivt, uten at jeg vil gå i detaljer enda. Som nevnt tidligere så er det mulig at jeg skriver en liten anmeldelse når jeg har blitt bedre kjent med de og de har fått noen hundre timer på innbrenning (i fall det har noe å si).

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer da Håper du blir fornøyd !

Newcomer 2.0 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget KentOve! Jeg er som sagt meget fornøyd så langt, men akkurat nå legger laptopen en liten demper på stemningen ved at det kommer støy fra minijackutangen... leste nettopp at det er et ganske vanlig problem på laptoper, så jeg må se å få skaffet en rimelig ekstern løsning... enten et USB-lydkort, eller en liten amp / dac.

Jeg hadde forresten flere spørsmål underveis i jakten, men mange av de var så dumme at jeg følte for å ta de over på head-fi.org ettersom jeg har planer om å henge her i mange år fremover... vil nødig skape et dårlig førsteinntrykk

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror neppe du skaper ett dårlig første inntrykk ved å spørre om noe, du ser på som teit, eller føler at andre ser på som helt opplagt. Man lærer aldri uten å spørre vet du. Jeg spør selv ofte om ting her på forumet jeg føler jeg vet, og som er veldig opplagt, men spør ofte en ekstra gang fordi om det er teit, bare for å være helt sikker. Vi er her alle for å bli klokkere på hobbyen vår, og for å lære i fra oss.

Det finns ingen domme spørsmål, bare domme svar

Newcomer 2.0 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg.

Resten av gutta her inne får skylde på deg når jeg kommer å spør hva som er best av CV og Bose da

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha!

Det er greit, send dem videre til meg du

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2.0
    Og en ting til. Hvor er det lurt å skaffe Audio Technica ATH-A700 fra? Er det kun ebay som gjelder eller? Ser ikke ut til at noen selger de her til lands. De har fått mye fin kritikk. Slik ser de ut:

Du får dem herfra for 160 US$. Har bestilt 900-versjonen derfra. Da var den nokså ny på markedet og kosta 180 US$. I dag ligger de på 220 US$. Frakta var overkommelig, 25 US$. Har vært innom butikken en gang siden, bestilling og effektuering gikk over evne bra.

ATH-A900 var et knallkjøp, og jeg anbefaler de varmt. Fungerer bra med en XM4 Portable Headphone Amplifier til Mp3-spilleren, men er på ingen måte tungdrevene, howsoever.

ATH-A700 finnes til salgs også her , men jeg kjenner ikke butikken. Prisen her er 99£.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble ikke Vincent på meg, kjøpte heller en Meier Audio Corda Cantate hodetelefonforsterker til kr. 4.000,- fra hpx.no. Denne har innebygd DAC, via USB, som skal være bra. Det passer meg bra siden jeg kommer til å bruke oppsettet primært med min PowerBook som vel ikke har noe eksepsjonelt lydkort. Foreløpig virker AKG K701 og Corda Cantate som en bra kombo :-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har du gjort med den bærbare Electric Avenues du kjøpte da?

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hva har du gjort med den bærbare Electric Avenues du kjøpte da?
    Hehe, som du påpeker er den jo bærbar. Det er verken Corda Cantaten eller etter min mening K701. Så den skal få kjørt seg sammen med min Ipod touch og enten Shure in ear eller Koss Porta Pro når jeg er på farten.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Koss R10

Jeg frisket opp noen gamle Koss R10 jeg hadde liggende en stund tilbake. De fikk ny bøyle og nye puter gratis på garantien. R10 kjøpte jeg for en 7-8 år siden.

Dette er en liten lukket løsning som spiller høyere og bedre enn det meste jeg har hørt på en mp3/bærbar spiller.

Når kjente skal kjøpe headphones er det ofte at jenter har lyst på disse scullcandy. Da tar jeg med mine R10 til en sammenligning, og de blir gang på gang overbevist.
    Scullcandy låter flatt, skarpt, og spiller lavt. Scullcandy er laget av Sennheiser, uten at det skal gi Sennheiser noe dårlig rykte. Jeg har hørt flere Koss låte flatt og livløst på bærbare spillere også.

Nå ser jeg trådstarter allerede har kjøpt, men til dere som trenger en meget billig hodetelefon som spiller høyt og med mye trøkk på bærbare spillere og som låter helt greit, anbefaler jeg Koss R10. Sjekk spesifikasjonene.

60ohm og 103dB SPL/1mW !

http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/p?openform&pc^fs^R10

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, som du påpeker er den jo bærbar. Det er verken Corda Cantaten eller etter min mening K701. Så den skal få kjørt seg sammen med min Ipod touch og enten Shure in ear eller Koss Porta Pro når jeg er på farten.
    Forstår! K701 er ikke akkurat første valg når du skal ut på joggetur

Newcomer 2.0 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ zeezar: jeg brukte den første butikken du linket til for å sjekke reviews blant annet. Var litt billigere der jeg bestilte fra. Betalte faktisk ikke mer enn 853 kr, inklusive frakt! Vurdterte 900-versjonen også, men landet altså på 700. Hadde vært gøy å sammenligne de to!

Fra en ting til en annen... Jeg oppdaget at laptopen min produserer støy fra minijackutgangen! Ifølge noen datafolk jeg har vært i prat med er det visstnok veldig vanlig. Ser meg dermed nødt til å investere i en liten DAC med innebygd forsterker, eller noe tilsvarende. Hvis noen vet om noen som selger slikt innenlands så rop gjerne ut! USB-port er forresten et must.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2.0
    Fra en ting til en annen... Jeg oppdaget at laptopen min produserer støy fra minijackutgangen! Ifølge noen datafolk jeg har vært i prat med er det visstnok veldig vanlig. Ser meg dermed nødt til å investere i en liten DAC med innebygd forsterker, eller noe tilsvarende. Hvis noen vet om noen som selger slikt innenlands så rop gjerne ut! USB-port er forresten et must.

Jeg er så langt veldig fornøyd med min Meier Audio Corda Cantate, som er en forsterker med innebygd DAC og USB-utg. Koster 4000,- på hpx.no.

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva ****... her er du student, og har HUSHJELP?! Det kalles å utnytte en stakkars medliden av-lavtlønnet som i god tro skal hjelpe en broder som liker lyd og ikke har grønks med å finne "mest for pengene" når han bare kan ta oppvasken selv og kjøpe kremlyd istedet! ungdomen nå til dags!

(hehehehehhehehehe)
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Newcomer 2.0 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JKJK
    hva ****... her er du student, og har HUSHJELP?! Det kalles å utnytte en stakkars medliden av-lavtlønnet som i god tro skal hjelpe en broder som liker lyd og ikke har grønks med å finne "mest for pengene" når han bare kan ta oppvasken selv og kjøpe kremlyd istedet! ungdomen nå til dags!

(hehehehehhehehehe)
    Hehe!

Når sant skal sies så er det vel egentlig jeg som er hushjelpa her til gards... Tror forresten jeg må dumpe henne nå, for hun mente at skullcandy-øreproppene hennes låt bedre enn mine ATH-A700 :shock:

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •