etymotic ørepropper

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

etymotic ørepropper

Jeg skal ha meg ett nytt par ørepropper til ipod og har sett litt på etymotic sine er-6i.
    Disse er vist laget spesiellt for ipod og skal ha mer bass enn er-6.
    Før hadde jeg bose triport ie og disse synest jeg hadde alt for mye bass og uklar lyd.
    Jeg er ute etter propper med godt trykk i bassen med det skal ikke være for overdrevet. Klar og god lyd er viktigst.
    Har noen erfaringer med disse proppene, og kan fortelle litt om lyden.
    Jeg har og sett på er-4, som er nesten dobbelt så dyre, men har sett at de har litt lite bass. Er de eventuelt verd den store prisforskjellen?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ute etter propper med godt trykk i bassen med det skal ikke være for overdrevet. Klar og god lyd er viktigst.
    Ultimate ears EB (extended bass) tror jeg vil være verdt å vurdere for deg..
    Har selv et par super.fi 5 pro meget ren og klar lyd, masse detaljer som kommer frem, EB skal være den samme men med mer basstrykk.disse får du i hvit hvis du ønsker å matche en hvit Ipod. (eller svart og blank)

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målinger er ikke alt, men kan være et fint hjelpemiddel for å plukke ut nye plugger/hodetelefoner. Jeg har akkurat vært innom Eplehuset og kjøpt meg Apple sine in-ear øreplugger siden de passet mitt budsjett best. Vurderte dyrere plugger som etymotic og Shure, men ble litt skremt av forvrengningsmålingene. Synd de ikke har målinger på er-6i liggende.

Hvorfor Apple ikke bruker in-ear modellene i stedet for de nåværende ørepluggene som standardutstyr til iPod skjønner jeg ikke. De originale var virkelig kjipe :neutral: (jeg har en andregenerasjons Shuffle)

Jeg vurderte Sennheiser CX-300 etter å ha prøvd en kompis sine, men kom frem til at de rett og slett hadde for mye bass.

PS! For å lese av hvor de enkelte toppene i spekteret er på grafene så husk at mellom 20 og 200 Hz øker frekvensen med 20Hz for hver strek, mellom 200 og 2000 med 200Hz per strek og 2000Hz per strek mellom 2000 og 20000Hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Ultimate ears EB (extended bass) tror jeg vil være verdt å vurdere for deg..
    Har selv et par super.fi 5 pro meget ren og klar lyd, masse detaljer som kommer frem, EB skal være den samme men med mer basstrykk.disse får du i hvit hvis du ønsker å matche en hvit Ipod. (eller svart og blank)

Enda opp med å kjøpe de samme som deg, da jeg etter mye leting ikke klarte å finne noen dårlige omtaler av disse.
    Det med ekstra bass er ikke så viktig, bare den er tilstedeværende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan iallefall anbefale Shure SE320. God freq. rekkevidde og bassen er akkurat passe og lydbildet er meget fint. Vurderer å prøvde Se420. Får tak i disse til nesten halve prisen.
    UE har en mindre freq.rekkevidde og lossless formatet kommer ikke til sitt rette da de kun har rekkevidde opp til 16khz. Shure sine virker mer solide, særlig da med de tykke kablene som medfølger.
    Forøvrig er UE meget gode øretelefoner ( appleshop har disse til fin pris), men jeg valgte Shure.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står mye kjekt om headset/propper på denne nettsiden:
    HeadRoom - Right Between Your Ears

Dette f.eks:
    Shure SE420 Black @ HeadRoom - Right Between Your Ears

og dette

Etymotic ER-6i White @ HeadRoom - Right Between Your Ears
    $87 for å kjøpe dem fra USA - vet ikke om det er billig, men med dagens dollarkurs skal det bli ca kr 475 + frakt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •