Tråden for oss med Klipsch (og de som planlegger å kjøpe)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 46 1 2 3 4 5 11 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 902
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Tråden for oss med Klipsch (og de som planlegger å kjøpe)

Jeg skal kjøpe nye fronter til hjemmekinoen.

Spiller mye høyt og har vel egentlig bestemt meg for Klipsch RF-82 eller RF-63.

Er det noen her som har hørt begge høytalerne, som kan si litt om egenskapene til de? (forskjeller\fordeler\ulemper\er RF-63 verdt 5000 mer?)

Har fått tilbud på 8700,- for RF-82 og 14000,- for RF-63...

Tips mottas med takk!

\Gøran

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes RF-63 går en god del dypere enn RF-82, men ingen av de var skikkelig innspillt så jeg har egentlig et tynt grunnlag å uttale meg på her...

Jeg valgte RF-63 pga at de har mer forseggjorte kasser og elementer.

Edit:
    Sitat Opprinnelig postet av GøranG
    Har fått tilbud på 8700,- for RF-82 og 14000,- for RF-63...
    Jeg fikk bedre pris enn deg, jeg fikk elkjøp til å ringe opp importøren og han gi meg RF-82 til 7000,- og RF-63 for 12600,- så det burde være monn for å prute mer!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pruting er gøy :-)

OK

Skal fortsette å prute...

Har veldig lyst på RF-63

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK

Skal fortsette å prute...

Har veldig lyst på RF-63
    Gjør det! Jeg kan love deg at du blir ikke å angre hvis du får RF-63 til en pris som du kan leve med... De er helt rå, både på utseendet og lyd, jeg fikk sjokk da jeg så de første gang i butikken, de var jo så sinnsykt svære! Og jeg synes som regel at høyttalere som er små i butikken blir enorme når man drar de hjem i stua, men denne gangen er jeg spent på hvor stor de blir hjemme når ht'ene er svære i butikken også! Hehe...

Kanskje vi da blir RF-63 eiere samtidig? Jeg henter mine på onsdag når lønna kommer... Utålmodig? Neeeeeida, ikke i hele tatt (ironi)! :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem importerer de til Norge?

Er det Elkjøp jeg burde prate med for best mulig pris?

Kinorommet mitt nærmer seg ferdig, og da vil jeg bytte ut mine VE-15 så fort som mulig

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kinorommet mitt nærmer seg ferdig, og da vil jeg bytte ut mine VE-15 så fort som mulig
    Nei hvem som importerer de vet jeg ikke, men det er det sikkert andre her inne på avforum som vet...

Nei du kan vel egentlig gå til hvilken som helst forhandler av Klipsch siden det er importøren som bestemmer prisen! :-D

OT: Hvordan er VE-15 samenlignet mot tidligere Cerwin høyttalere med 15" element?

Newcomer DanRemy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Importør

Om jeg ikke tar helt feil, så er det audiocompaniet som er importør.

Jeg vil også si at hvis du har råd til rf-63, så kjøp rf-63! Jeg hadde rf-82 før og har nå rf-63 og det er stor forskjell. Opplever rf-63 mer som en Hifi-høyttaler med liv. Mens rf-82 til tider kunne bli litt for mye av det gode. Dessuten er diskant mye bedre enn i rf-82 som jeg opplevde som noe grovkornet. Bassen også er mye mer presis og deilig i forhold til rf-82.

En ting du burde være advart om: Rf-63 er svære!! Fikk litt sjokk når jeg pakket de ut.

DanRemy

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DanRemy
    Jeg vil også si at hvis du har råd til rf-63, så kjøp rf-63!
    Word!

En ting du burde være advart om: Rf-63 er svære!! Fikk litt sjokk når jeg pakket de ut.
    Hehe

Men hvorfor står det "kommer" på RF-63 i signaturen din DanRemy? Nettopp fått de?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Word!

Hehe

Men hvorfor står det "kommer" på RF-63 i signaturen din DanRemy? Nettopp fått de?
    De kom inn i hus igår Har bare ikke rukket å forandre signaturen enda. Du kan glede deg Vincent_vega, rf-63 er rått! Mine er ikke ferdig innspilt enda, men har hørt de ferdig innspilt og det er rett og slett helt vilt!! De er så j**lig deilige! Hehe...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kom inn i hus igår Har bare ikke rukket å forandre signaturen enda. Du kan glede deg Vincent_vega, rf-63 er rått! Mine er ikke ferdig innspilt enda, men har hørt de ferdig innspilt og det er rett og slett helt vilt!! De er så j**lig deilige! Hehe...
    Om jeg gleder meg? Det skal jeg love deg!!

Vet ikke helt hvordan jeg skal få denne helgen til å gå fortere!! Hehe... Du har forsåvidt mye innspilling igjen, mine blir nok å stå på døgnet rundt med tv-lyd på natten...sålenge forsterkerne ikke smelter! Innspillt by mess-tv? :lol:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg gleder meg? Det skal jeg love deg!!

Vet ikke helt hvordan jeg skal få denne helgen til å gå fortere!! Hehe... Du har forsåvidt mye innspilling igjen, mine blir nok å stå på døgnet rundt med tv-lyd på natten...sålenge forsterkerne ikke smelter! Innspillt by mess-tv? :lol:
    Hehe, mine står på døgnet rundt de også. The voice er vel kanalen det går i, skikkelig dritt musikk, men det får værtfall keramikkbasserne til å løsne litt Merker allerede at det er blitt en god del mer liv i bassen, og nå har de stått ca. 27timer og spilt. Har også testet de HØYT og det skal mye til før de gir seg! Rf-82 gir seg mye fortere virker det som.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, mine står på døgnet rundt de også. The voice er vel kanalen det går i, skikkelig dritt musikk, men det får værtfall keramikkbasserne til å løsne litt Merker allerede at det er blitt en god del mer liv i bassen, og nå har de stått ca. 27timer og spilt. Har også testet de HØYT og det skal mye til før de gir seg!
    The Voice? Hører du noe på Radioseven eller Soundic Radio? (Nettradio kanaler vel og merke...)

Så det går ikke lengre tid altså? Må huske å være forsiktig med hardspillingen den første tiden, jeg er selv helt og fullt klar over hvor vanskelig det er men det sies at det første døgnet eller to skal ht'ene ikke spille noe høyere enn normalt talenivå... Etter det kan man gradvis gi på litt mer. :-D

Rf-82 gir seg mye fortere virker det som.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Voice? Hører du noe på Radioseven eller Soundic Radio? (Nettradio kanaler vel og merke...)

Så det går ikke lengre tid altså? Må huske å være forsiktig med hardspillingen den første tiden, jeg er selv helt og fullt klar over hvor vanskelig det er men det sies at det første døgnet eller to skal ht'ene ikke spille noe høyere enn normalt talenivå... Etter det kan man gradvis gi på litt mer. :-D
    De radiokanalene har jeg egentlig aldri hørt om, er ikke så kjent med nettradio. Hva slags musikk spilles der? Er fullt klar over at man må være litt forsiktig de første dagene, men jeg lever litt farlig og tar litt sjanser innimellom, hehe... Men jeg spiller over korte tidsperioder, og da mener jeg virkelig korte, så det skal ikke være noe stort problem det. Men HØYT har det blitt til tider:twisted:

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei DanRemy.
    Hvordan er 2250 til Klipschene dine?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei DanRemy.
    Hvordan er 2250 til Klipschene dine?
    Nydelig:-D Den har god kontroll på de, og krefter nok i massevis. Jeg opplever å få veldig bra mellomtone og diskant, samt god kontroll på bass! Etter min smak er dette en uslåelig kombo Har testet rf-63 på et rent Rotel oppsett også, og det klarte langt ifra å gjengi så god lyd som 2250 + Rsp-1068. Kan anbefale den på det sterkeste sammen med Klipsch! Og har du litt ekstra med cash også, kan du jo gå enda et steg høyere å kjøpe en Parasound A21, som er enda bedre.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det ligger en a21 på shoppen nå. Har hørt at det ikke er store forskjellen på a21 og 2250.
    Har en røreffekt på lån nå, og skal teste en Hegel H200 til helgen.

Gleder meg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Ser det ligger en a21 på shoppen nå. Har hørt at det ikke er store forskjellen på a21 og 2250.
    Har en røreffekt på lån nå, og skal teste en Hegel H200 til helgen.

Gleder meg.
    Personlig så har jeg aldri hørt A21, men har hørt at 2250 og A21 inneholder mye av det samme, men at det allikevel er en forskjell på lydkvaliteten. Rør må jo bare være nydelig på Klipsch. Hegel er jeg redd kanskje blir noe skarp på Klipsch og litt for lyst fokus, men stor mulighet at jeg tar feil

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei se, her er jo snart hele RF-63 klubben jo! :lol:

Er det noen av dere som har prøvd MA 6.1? Er nysgjerrig på å prøve de eller (2x)Parasound NC 2250 en dag...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det noen av dere som har prøvd MA 6.1? Er nysgjerrig på å prøve de eller (2x)Parasound NC 2250 en dag...

Har ikke hørt oberon 6.1, men har blitt frarådet dem.

For min del blir det nok Stereo90 (har til testing nå) eller en Hegel H200

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

Har ikke testet MA med Klipsch, men har testet de med div. andre høyttalere og de er veldig nøytrale. Derfor tror jeg at det faktisk kunne fungert sammen med Klipsch om man har en riktig Pre-amp koblet til. Rør-pre kanskje? Hadde vært interresant å testet:smile:

Skal ikke se bortifra at jeg kommer til å teste det når høyttalerne er ferdig innspilt.

EDIT: Denne tråden begynner å skli litt ifra topic. Tråden omhandler mer om rf-63 og topic burde kanskje vært forandret. Trådstarter har jo også fått svar på sitt spørsmål.

Side 1 av 46 1 2 3 4 5 11 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •