Tråden for oss med Klipsch (og de som planlegger å kjøpe) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 46 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 902
    Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    blah, glemte helt denne tråden når jeg postet en annet tråd i samme forum. Men kan liksågodt spøre her også.

Hvor stort rom burde man ha til RF82/RF63? Og hvor mye avstand til tak og vegger burde de ha?

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Tror du en musikk engel vil drive RF-63 noenlunde like bra som den driver RF-82? Eller må man ha 2?
    RF-63 er en betydelig vanskeligere last enn RF-82, men jeg tror den vil drive dem fint... Det er ikke antall watt som teller(Effekt er det mer enn nok av! ), men hvordan forsterker og ht matcher med tanke på samspillet strøm, utgangs impedans osv. Og der går det sikkert helt fint.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    Det er ikke antall watt som teller(Effekt er det mer enn nok av! ), men hvordan forsterker og ht matcher med tanke på samspillet strøm, utgangs impedans osv.
    Så det du sier er at RF-82 kan låte bra på en forsterker mens RF-63/83 kan låte dårligere på samme forsterker uansett om det er watt nok til å drive alle?

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det du sier er at RF-82 kan låte bra på en forsterker mens RF-63/83 kan låte dårligere på samme forsterker uansett om det er watt nok til å drive alle?
    Helt riktig! Det er tildels store forskjeller i delefilter, og så er det andre elementer(diskant) i 63/83 enn 62/82. Det gir andre egenskaper for forsterkeren å jobbe med.
    Enda de ser ganske like ut, både visuelt og på spec sheet...

Men 63 er en lettere last enn 83, 83 krever faktisk en veldig bra forsterker for å spille veldig bra...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jo RF-63 et kupp da man får råd til optimal forsterker med de 6000,- (villendende pris) man sparer fremfor å kjøpe RF-83,...

Newcomer Stage sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest endel ang Klipsch nå, og dette frister mere og mere

Tenker da i hovedsak på :

* RF-63 Front
    * RC-62 Center
    * RB-61 Bak

Har lest endel om hvilke forsterkere som passer og ikke, men har ikke funnet noe spesielt ang Pioneer og Klipsch, tror dere VSX-AX4ASi-S har power nok til og spille greit på dette oppsettet ? evt bi-ampe frontene ...

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror

ikke det ville by på store problem...innbiller meg at ax4 er målt til 7*120 watt eller rundt der.. Du kan jo og bi ampe frontene!

Uansett så er det jo bare å spe på med effekt om det skulle bli nødvendig!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil selvsagt fint få lyd. Masse lyd også, men hvis du virkelig vil utnytte disse høytalerene for hva de er gode for så bør du absolutt kjøre effektforsterkere også. Ihvertfall på frontene.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innspilling

Kane: Hvor lang tid brukte du på innspilling på RF82 ene dine?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin tråd om Klipsch dette.

Skal selv ha Klipsch fronter + senter til sommeren

Senteren blir uansett RC-64

Foreløpig så har jeg sett på RF83, men kanskje min stue er for liten for de, har vel ca 25 kvadrat. Ville det kanskje være å anbefale RF63 i stedet? Selv om 83 frister noe jævlig?

Skal ha ny forsterker også. Det blir mest sannsynlig Onkyo TX-NR875. Hvordan tror dere denne funker?

Men har egentlig mest lyst på Marantz sin AV8003+MM8003 kombo. Men den blir nok for dyr. Men det frister utrolig når det sies at Marantz passer perfekt til Klipsh.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt. Sto vel egentlig på døgnet rundt den første uken ihvertfall. Da var det værste over. Akkurat når de er ferdig innspilt vet jeg ikke. Er liksom den første tiden man merker mest forskjell. Etter dette forandrer de seg bare litt. Føler de er ferdig innspilte nå ihverfall, men så er de jo enn 2 - 3 mnd gamle nå. Hos meg er de VELDIG MYE i bruk.

Kan legges til at jeg følte disse falt mye fortere på plass lydmessig enn de eldre Klipsch seriene gjorde.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anders T2

Hva med å heller gå ned til RF63+ RC64 og heller kjøre Marantz? Uten å ha hørt hverken onkyo eller Marantz så tror jeg du blir like fornøyd med 63 som 83. Har hørt 83 og jeg synes den ble litt svulstig i bassen...( selv om det trøkker som H....e:-D :twisted: ) RF 63 skal være mye strammere etter sigende..

Planlegger du sub sammen med dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kane:

Jeg fikk et kanon tilbud som jeg slo til på, så jeg er og lykkelig eier av rf 82 nå Har også 2 RW12d, men har ikke plass til begge

Bor i kjellerleilighet så kan ikke vri opp hele døgnet, kjedlig, men bruker dem på moderat volum ganske mye.. Opplever du at hornet roer seg litt? Diskanten er mye bedre enn synergy allerede da, selv om F3 ene heller ikke var ubehagelige..

Bassen var jaffal tilstede med en gang, men den blir bedre merker jeg allerede trykker som bare f.n!

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hornet er det som man merker (eller ihvertfall det jeg føler) roer seg mest ned å blir bedre etter endel timer. Bassen er der fra begynnelsen, men du vil nok føle at de går enda litt dypere nedover i bassen etter de også har fått spilt seg inn. Hvis du ikke blir kvitt den "skarpe" lyden i hornet ditt etter noen uker, så ville jeg testet å eksperimentere litt med kabler. Prøve å finne noen som er litt "laid back" i toppen. Jeg gikk fra Taralabs til Better Cables, å det utgjorde stor forskjell i lyden hos meg ( vet noen mener kabler ikke har noe å si, men for meg har det ihvertfall det ) Taralabsene jeg brukte (husker ikke typenavnet) var mer skrikende i toppen, og bassen var også tammere med de.

Er du fremdeles ikke fornøyd, så må du nesten se på hva slags elektronik du har, å hva du eventuelt kan bytte til for å forbedre lyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Byttet

fra soundquest til Better Cables jeg også Meget fornøyd med disse!
    Mine har jeg max spilt 15 timer på... så det er jo litt igjen
    Jeg tror også rommet mitt er et sant *******.. Lite bass og blir fort litt masete å høre på høyt volum. Veldi liten stue så det er nok kanskje hovedårsaken.

Bruker Pioneer 1016 på center og surround og en Thule PA150 effekt på frontene. Det bør gi nok til normalt bruk, 2*150 i 8 ohm og 2*230 i 4 ohm.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt mine Rf 63 i 4 mnd nå, og har kjørt dem uten effektforsterker.
    Det har gått fint men det har vært generelt for lite bass i forhold til diskant og mellomtone.

Hadde nå nylig en røreffektforsterker i en uke og skal si det var kult og jeg likte ike å gi den tilbake. men nå har den tydligvis gjort noe med ht mine. Mye mer trykk bassen, og fyldig lyd. Tror effektforsterkeren har "løsnet" litt i systemet.

Er iallefall mye mer fornøyd med 63 nå enn tidligere, men en effektforsterker skal jeg ha etterhvert:-D

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Hva med å heller gå ned til RF63+ RC64 og heller kjøre Marantz? Uten å ha hørt hverken onkyo eller Marantz så tror jeg du blir like fornøyd med 63 som 83. Har hørt 83 og jeg synes den ble litt svulstig i bassen...( selv om det trøkker som H....e:-D :twisted: ) RF 63 skal være mye strammere etter sigende..

Planlegger du sub sammen med dette?
    Jeg kommer uansett aldri til å spille HØYT, bare normalt, kanskje litt over til tider.

Sub kommer nok etter hvert, tipper en XTZ, eller kanskje den billigste røret til SVS (Men sub er nok ikke før jul, eller neste sommer uansett). Men har problem med at bassen går for lett til naboene. De er ikke helt blide, men jeg driter i de som bor der i dag. Skriker og hoier som ett *******. Han høres ut som en konemisshandler.

Det eneste med Marantzen er at jeg frykter den 8003 komboen blir nær 50 tusen i pris. Greier jeg å få den til 30 så har jeg råd.

Det fornuftige er nok RF63. Får RF83 til 20 tusen (+rabatt ved større kjøp) hos TV Boden. Får vel da kanskje RF63 ned mot 15 kanskje. Det er 5 tusen mer i potten til receiver.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jo RF-63 et kupp da man får råd til optimal forsterker med de 6000,- (villendende pris) man sparer fremfor å kjøpe RF-83,...
    Samme var det med RF-5 vs 7. RF-5 så jeg på som et kupp, mens RF-7 kjøpte mange pga dens lydtrykk og autoritet. RF-7 ble og blir desverre plassert i alt for små rom, og med effektforsterkere som er ment for høyttalere med lav effektivitet.

RF-7 er ikke dårlig, men det finnes så si ingen normale rom hvor den spiller bra pga størrelsen den er ment for. Men får den gode rom, som enten er store, eller rom som man har "tweaket" med demping og andre duppeditter. Da er er de førstes på lik lydklasse som RF-5.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde bare for morro å koble mine RF-63 rett på reciveren utenom MA Oberon 6.1.
    Jeg må si at jeg fikk meg en liten overaskelse. Jeg kunne spille nesten like høyt med reciveren!! Det skillte kanskje 2-3Db. Jeg målte 117 Db på Dance musikk. Det skal sies at når jeg spillte et par låter veldig høyt så får jeg litt mere øresus enn når jeg bruker blokkene, så det vrenger nok litt før...
    Det er jo en grei info til dere som trur dere MÅ ha effektforsterker for å kunne kjøpe RF-63. En fordel er det nok, men på ingen måte noe must.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Foreløpig så har jeg sett på RF83, men kanskje min stue er for liten for de, har vel ca 25 kvadrat. Ville det kanskje være å anbefale RF63 i stedet? Selv om 83 frister noe jævlig?
    Tro meg på mitt ord, du gjør ingen feil med å velge RF-63 ihvertfall! Sitter å hører på headhunterz vs. abject med "Scantraxx roots" nå og vinduer og bilder på veggen rister noe infernalsk! Jeg har noe større stue enn deg i tillegg og jeg føler at rommet er av passelig størrelse!

Side 8 av 46 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •