Tråden for oss med Klipsch (og de som planlegger å kjøpe) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 46 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 902
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fontnerd
    12600,- for RF-63...!!!

Er *VELDIG* interessert i å vite hvilken Elkjøp (og gjerne kontaktperson) som kunne skaffe deg Klipsch!!! Antar de fleste Elkjøp-butikkene ikke kan/gidder å spesialbestille inn Klipsch...
    Spør etter Mikal på Elkjøp Finnsnes: 77850030

Din nærmeste Elkjøp forretning kan hvis de gidder! ;-)

Men er ikke AV senteret villige til å prute når de hører hva du får RF-63 for andre plasser?

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch og rør

Her på AVforum er det mange som bruker transistorforsterkere til Klipsch...
    Jeg sitter og undres litt på hvorfor? Er det for å få "nok" watt? Spille høyt? Eller fordi det er enkelt?

http://avforum.no/forum/receivere-fo...-horn-ror.html

I denne tråden kan dere se litt av det jeg driver med... Her er/kommer det rørforsterkere fra 2x3w til 2x60. Og alle spiller høyt nok...

Jeg har også et par transistorforsterkere her hjemme, men de bruker jeg ikke på Klipsch.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    Her på AVforum er det mange som bruker transistorforsterkere til Klipsch...
    Jeg sitter og undres litt på hvorfor? Er det for å få "nok" watt? Spille høyt? Eller fordi det er enkelt?
    Er vel ikke noe i veien med transistor forsterkere da? Er vel litt smak og behag det... ;-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Er vel ikke noe i veien med transistor forsterkere da? Er vel litt smak og behag det... ;-)
    Jepp! Smak og behag
    Jeg bare sitter og undres litt serru... Jeg er inne på noen andre forum også, og der er rør den dominerende typen på Klipsch.

Hva er det som f.eks får deg til å kjøpe transistor forsterker til RF-63?
    Jeg sier ikke at jeg har rett... jeg bare lurer på hvorfor folk gjør som dem gjør...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som f.eks får deg til å kjøpe transistor forsterker til RF-63?
    Jeg føler at det er litt mer "safe" å kjøpe transistorforsterker siden jeg verken har prøvd eller hørt rør... Men det vil ikke si det at jeg ikke har lyst til og forske på rør senere.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har akkurat hatt en Rogue stereo90 (rør), Parasound 2250 og en hegel h200 hjemme i helgen.
    Syntes ærlig talt at det ikke var store forskjellen på Rogue og hegel.
    Roguen var riktignok ikke innspilt enda, men Hegel var klarere i lyden, strammere i bassen og ga mere krefter til film.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg føler at det er litt mer "safe" å kjøpe transistorforsterker siden jeg verken har prøvd eller hørt rør... Men det vil ikke si det at jeg ikke har lyst til og forske på rør senere.
    En helt legitim grunn! Har selv sett på rør som eksotisk og små skummelt i mange år... Men har nå kommet frem til at det ikke er det... Det er bare gøy:-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    har akkurat hatt en Rogue stereo90 (rør), Parasound 2250 og en hegel h200 hjemme i helgen.
    Syntes ærlig talt at det ikke var store forskjellen på Rogue og hegel.
    Roguen var riktignok ikke innspilt enda, men Hegel var klarere i lyden, strammere i bassen og ga mere krefter til film.
    Rør trenger lang innspillingstid. Den Leben jeg la ut ett innlegg i "Horn og rør" tråden nå, hadde bare 20 timer på seg da jeg fikk den. 100 timer senere begynte ting å falle på plass... Fikk den tilbake etter er utlån nå, og da hadde den fått 30-40 timer til, og den blir stadig bedre:-D

Hegel har jeg bare hørt på SA1550, og det var ikke helt min greie...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye er det disse musikk englene ligger på?

Holder det med en, eller bør en ha to stykker?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye er det disse musikk englene ligger på?

Holder det med en, eller bør en ha to stykker?
    De kommer vel på 3-4ooo,- litt avhengig av frakt og om du får den på auksjon eller ikke...

Skal du drive bare frontene, så holder det med en, men to brokoblede blir nok mere moro for dere "surramegrundtgutta" vil jeg tro

Jeg personlig har funnet lydnirvana med 2x18w... Så 2x100 kommer ikke på tale her!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kommer vel på 3-4ooo,- litt avhengig av frakt og om du får den på auksjon eller ikke...

Skal du drive bare frontene, så holder det med en, men to brokoblede blir nok mere moro for dere "surramegrundtgutta" vil jeg tro

Jeg personlig har funnet lydnirvana med 2x18w... Så 2x100 kommer ikke på tale her!

Dette var jo billig. Har du en link hvor det er billigst og enklest å handle, og tips til evt. ekstra rør som demper horndiskanten.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er nok ikke nødvendigvis antall watt som betyr noe nei, kanskje heller prisen på forsterkeren. Har ingen tro på at en rørforsterker til 3 - 4 tusen kroner kan drive mine Klipscher like bra som RB-1092'en min gjør.

Men har lest mye om rør sammen med Klipsch, så kanskje jeg skulle handle inn en å få testet det litt selv. Om ikke annet, så er det ihvertfall helt sikkert en opplevelse
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo billig. Har du en link hvor det er billigst og enklest å handle, og tips til evt. ekstra rør som demper horndiskanten.
    ebay, eller on9mart.com

Dempe diskanten :shock:
    Det trenger du nok ikke bekymre deg for! Jeg har kompresjonsladet diskant, med 102dB/1m/w følsomhet på ht... Og har ikke følt for å dempe diskanten i det hele tatt! Med rørforsterkere blir klippinge i toppen helt anderledes enn med transistor. Diskanten blir mye mer behaglig, luftig og detaljert! Lyttetretthet(sliten i øra) er ikke noe tema med en god rørforsterker.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er nok ikke nødvendigvis antall watt som betyr noe nei, kanskje heller prisen på forsterkeren. Har ingen tro på at en rørforsterker til 3 - 4 tusen kroner kan drive mine Klipscher like bra som RB-1092'en min gjør.
    Å... Hvor feil man kan ta
    Music Angel XD800MKIII og Klipsch RF-82 er den beste lavbudsjett komboen jeg har hatt i hus! Den litt grovkornede oppløsningen i diskanten og tendensen til hard lyd som du har nå, vil forsvinne! Lyden blir luftig, detaljert og meden naturlig utklinging...

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å... Hvor feil man kan ta
    Music Angel XD800MKIII og Klipsch RF-82 er den beste lavbudsjett komboen jeg har hatt i hus!
    Forandret innlegget mitt litt. Skriver det samme her som jeg la til

Men har lest mye om rør sammen med Klipsch, så kanskje jeg skulle handle inn en å få testet det litt selv. Om ikke annet, så er det ihvertfall helt sikkert en opplevelse

Uansett, hva slags volum kan man få ut av av f.eks RF.82 med full kontroll med den lille engle forsterkeren din? Sånn ca altså. Er glad i å gnu litt på, å med RB-1092 så er det liksom nesten ingen topp å nå. De bare øker å øker i volum jo lengre jeg tør å vri volumet.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ebay, eller Tube Amp online shop - EL34, KT88, 300B, 845, 2A3, Valve, Amplifier, CD Player

Dempe diskanten :shock:
    Det trenger du nok ikke bekymre deg for! Jeg har kompresjonsladet diskant, med 102dB/1m/w følsomhet på ht... Og har ikke følt for å dempe diskanten i det hele tatt! Med rørforsterkere blir klippinge i toppen helt anderledes enn med transistor. Diskanten blir mye mer behaglig, luftig og detaljert! Lyttetretthet(sliten i øra) er ikke noe tema med en god rørforsterker.

Er det så enkelt. 355 pund og fritt levert?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det så enkelt. 355 pund og fritt levert?
    Ser jo slik ut... Send dem en liten mail og hør...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Forandret innlegget mitt litt. Skriver det samme her som jeg la til

Uansett, hva slags volum kan man få ut av av f.eks RF.82 med full kontroll med den lille engle forsterkeren din? Sånn ca altså. Er glad i å gnu litt på, å med RB-1092 så er det liksom nesten ingen topp å nå. De bare øker å øker i volum jo lengre jeg tør å vri volumet.
    På RF-82 kjørte jeg den i pentode drift. 2x60W... Det høres ikke så mye ut, men jeg var aldri i nærheten av å vri volumpot forbi kl.12! RF-82 er en enkel ht å drive, så MA hadde full kontroll! Det gikk så det flasker og glass veltet på bordet, buksebena flagret av basstrykket, og katta til naboen har ingen sett siden...
    Litt mer seriøst... Jeg gadd ikke å spille på full guff med den! Det ble HØYT! Et skikkelig fysisk trøkk i brystkassa!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du en musikk engel vil drive RF-63 noenlunde like bra som den driver RF-82? Eller må man ha 2?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på jakt etter nytt effekttrinn, lurte på om noen har noe erfaring med EC AW250, har et sett med KM6:-)

Side 7 av 46 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •