Tråden for oss med Klipsch (og de som planlegger å kjøpe) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 46 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 902
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Liker dere Klipsch fordi dere kan spille høyt med dem uten de gir seg, eller pga klangkarakter, holografi, dynamikk osv ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange kjøper dem nok pga at de kan spille høyt. Fordi ellers hadde de ikke brukt tid på å skaffe mest mulig watt. Er så utrolig mange her som kjører på med 100-200watt inn på disse.. Test heller med en god rørforsterker, ok, de koster, med det er disse som får frem livet og potensialet i Klipsch.

Nå skal det sies, jeg er veldig fan av PArasound Halo på klipsch.. :P...

Paul Klipsch : "En liten rør forsterker er nok, men jeg har ikke sagt den skal være billig".

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Er selv på utkikk etter elektronikk til et RF82/RC62/RS52-oppsett. Frister egentlig mest med en receiver som kan drive hele oppsettet, kontra en pre med tilhørende effektforsterkere.
    Så i en tidligere post her at Marantz ble anbefalt... Er ikke akkurat det merket det prates mest om her på forumet, iallefall ikke i surrerundt-debatter.
    Noen med erfaringer som vet hvilken Marantz som kan gi trykket jeg trenger i mitt oppsett? En forutsetning er at jeg kan dra nytte av HD-lyd på denne...

Anyone??
    Til film så fungerer det med bare surroundreceiver, men til musikk så er det mye å hente på ekstra effektforsterker. Jeg har sammenlignet surroundreceivere opp i 20000 kroners klassen mot enkle integrerte stereoforsterkere på ned mot 50 watt. Disse stereoforsterkerne banker surroundreceiverne ned i støvlene på lydkvalitet. Det største løftet jeg har hatt i mitt anlegg var å legge til en effektforsterker. Veien å gå er kanskje å starte med en surroundreceiver for deretter bygge ut med et effekttrinn etter hvert.

Hos Hifiklubben og Hificenter-kjeden har de rimelig godt utvalg av alt mulig. Her er det nok godt mulig å få en demo på denne forskjellen. Vil du høre på Marantz så har de det på Kontrapunkt.

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rør og klipsch blir selvsagt mye mer "rett" lyd, men synes ikke du får samme dynamikken ut av det...
    Men så har ikke jeg prøvd så mange rørforsterkere heller
    Jeg har også hatt mye hell med parasound ilag med klipsch, men bruker nå digital effekt og pre med rør... noe som gir meg ett stort smil om munnen:twisted:

Og har selvsagt Parasounden liggendes til senere anledninger..

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en demo med Copland CTA 405 på RF82 i fjor sommer. Det rocka fenomenalt. Jeg kommer nok til å teste rør hjemme en gang jeg òg.

Jeg drømmer litt om å sette opp et retroanlegg med Heresy III, rørforsterkeri og platespiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestilt en Parasound 2250 til mine RF-82. Blir dette overkill på høyttalerene? Skal vel litt til å spille de i filler...

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det blir overkill. Bedre med for mye enn for lite

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billigste Klipsch

Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg fikk bedre pris enn deg, jeg fikk elkjøp til å ringe opp importøren og han gi meg RF-82 til 7000,- og RF-63 for 12600,- så det burde være monn for å prute mer!
    12600,- for RF-63...!!! Jeg fikk 10% rabatt på "villedende" pris på 19000,- på AV Centeret i Kristiansand, og trodde i utgangspunktet jeg da hadde fått en bra pris. De 10%’ene skulle jeg få siden jeg skulle ha full pakke til 65000,-.

Er *VELDIG* interessert i å vite hvilken Elkjøp (og gjerne kontaktperson) som kunne skaffe deg Klipsch!!! Antar de fleste Elkjøp-butikkene ikke kan/gidder å spesialbestille inn Klipsch...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tofo87
    Har nå bestilt en Parasound 2250 til mine RF-82. Blir dette overkill på høyttalerene? Skal vel litt til å spille de i filler...
    Overkill? TULL, finns ikke noe som heter overkill
    Det heter Headroom!

Newcomer drake one sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Selv bruker jeg en Musical Fidelity 25 watter på RF-3II,egentlig nok det til musikk. Rør på Klipsch.. ja,det kan spille veldig bra.

Så klart,er moro å ha litt ekstra på Klipsch oxo.

Men er det noen som kan fortelle meg grunnen til at noen av bass elementene blir deformerte? har bare sett dette på RF-63-83... ?

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drake one

Men er det noen som kan fortelle meg grunnen til at noen av bass elementene blir deformerte? har bare sett dette på RF-63-83... ?
    Jeg synes de kunne gitt opp det cerametallic oppleget de tviholder på:evil:
    Skal jo ingenting til for å ødelegge, trenger jo bare se stygt på dem
    Tror de fleste andre høyttaler produsenter har gitt opp cerametallic, men det sikkert bare noe jeg "tror"

Leste en plass om en teori at det var hvis du hadde kraftige forsterkere med "for mye" kontroll så kunne dette skje med elementene

Har også hørt at dette gjelder cirka 4-5 par av hver 100 solgte par, så det er kanskje feilproduksjon på noen av dem?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tofo87
    Som en annen nevnte her, overkill er det ikke noe som heter. Bare headroom. Kjører selv med Rotel RB-1092 på mine, å det er helt perfekt i mine ører :-D
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer drake one sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm,de deformerer seg pga for mye kontroll? tja...
    da er det vel på tide at de finner noe annet å lage elementer av.

er godt fornøyd med Klipsch,men synd det skjer sånne ting.

nei,en kompis har RF-5 og der har noen fått laget bulk,skulle vist ingenting til.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Liker dere Klipsch fordi dere kan spille høyt med dem uten de gir seg, eller pga klangkarakter, holografi, dynamikk osv ?
    Jeg liker de p.g.a lydkarakteren deres, å dynamikken men også fordi de med skikkelig forsterker er i stand til å gi fra seg MYE lyd. Er ikke så ofte jeg spiller grisehøyt, men liker å ha utstyr som gir meg mulighet til å gjøre det når jeg har lyst.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet Nad Master serien på rf-83?

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Jeg liker de p.g.a lydkarakteren deres, å dynamikken men også fordi de med skikkelig forsterker er i stand til å gi fra seg MYE lyd. Er ikke så ofte jeg spiller grisehøyt, men liker å ha utstyr som gir meg mulighet til å gjøre det når jeg har lyst.
    Er det rett å forstå da at Rf-82 også er en fin "party" høytaler i tillegg til en glimrende kino høytaler? Hender noen dager at det spilles ganske høyt i diverse sammenhenger (somregel linket med øl og festivitas).

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro det holder lenge for de aller fleste til festbruk. Ved kun bruk av mine RF-82 drevet av en RB-1092 klarer jeg rett over 120db før de begynner å gi seg. Skal nevnes at jeg til vanlig kjører de i lag med en SVS PC-Ultra. Har ikke målt hva jeg får ut av de da, men det er garantert MYE. Er kjempefornøyd med oppsettet ihvertfall.

Å nei, jeg spiller ikke på disse nivåene til vanlig. Men morro å av å til få blåst støvet skikkelig ut av oppsettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jeg som skrev en teori for en stund siden at hvis man hadde veldig stor forsterker på Klipsch så kunne elementene bli deformerte ved meget høy spilling. Det var som sagt en teori. Og den gikk ut på at siden Klipsch er 2 veis HT så må bass/mellomtonene spille veldig høyt opp i frekvens og skal den kunne gjøre det så må membranen være meget lett. For at det skal være lett så må membranen nødvendigvis være veldig tynt siden det er i aluminium.
    Når man bruker en veldig kraftig forsterker så kan den kontrolere elementet så presist og fort at akelerasjonen og retardasjonen blir så høy at elementet kneler. Det er ingen vrenging eller ulyder som gir forvarsel når slikt skjer.
    Jeg satt 2 m unna en RF-83 når det skjedde for noen uker siden. Da ble det spillt Basshunter - Beer in a bar. Den har et sinnsykt slam i midbassen som gjør at elementet må flytte seg ekstermt fort. Det ble brukt MA oberon 6.1 som forsterker. Og det ble spillt meget høyt.
    Det er uansett for dårlig av Klipsch at slikt skjer. Det er ikke problem hos så mange andre etter hva jeg har forstått.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Vil tro det holder lenge for de aller fleste til festbruk. Ved kun bruk av mine RF-82 drevet av en RB-1092 klarer jeg rett over 120db før de begynner å gi seg. Skal nevnes at jeg til vanlig kjører de i lag med en SVS PC-Ultra. Har ikke målt hva jeg får ut av de da, men det er garantert MYE. Er kjempefornøyd med oppsettet ihvertfall.

Å nei, jeg spiller ikke på disse nivåene til vanlig. Men morro å av å til få blåst støvet skikkelig ut av oppsettet.
    Samme her, er nok ikke noe som kommer til å dundre hver eneste helg men å kunne dra den litt ut engang iblandt er fint.
    Og jeg tror nok ikke en marantz sr-8002 er på nærheten av å kunne dra på så veldig som mange av dere gjør med deres litt "større" forsterkeri.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf