Tråden for oss med Klipsch (og de som planlegger å kjøpe) - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 46 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 902
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Er også meget god service der.
    +1

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg lurer på å kjøpe Vienna, men må jo nesten få hørt rf63 og.
    Noen som kan skrive litt om hvordan dei spiller mot hverandre, gjerne skrive mye og forklare litt.
    Hørt grådig mange høytalere med ikke klipsch noe serlig, så Må jo få hørt dei rf63 før kjøp.
    Det som gjorde at vienna var best var for dei spilte likt på en måte og ikke noe stakk seg frem, men spilte ikke kjedeligt, men veldig bra.
    Eg har rørforsterker.

Håper på svar her.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Eg lurer på å kjøpe Vienna, men må jo nesten få hørt rf63 og.
    Noen som kan skrive litt om hvordan dei spiller mot hverandre, gjerne skrive mye og forklare litt.
    Hørt grådig mange høytalere med ikke klipsch noe serlig, så Må jo få hørt dei rf63 før kjøp.
    Det som gjorde at vienna var best var for dei spilte likt på en måte og ikke noe stakk seg frem, men spilte ikke kjedeligt, men veldig bra.
    Eg har rørforsterker.

Håper på svar her.
    Ingen som kan forklare litt?
    Vil uansett få lånt med meg heim RF63 og den andre dyre serien, for test senere.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Ingen som kan forklare litt?
    Vil uansett få lånt med meg heim RF63 og den andre dyre serien, for test senere.

Har dessverre ikke hørt Rf-63, men har selv 62 som jeg er veldig fornøyd med. Der synes jeg lydbildet har veldig god "flyt" i tillegg til utrolig dynamikk og mye trøkk.

Prøv i klipsch klubben tråden for mer info. Er vel litt mer action der.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch dager hos L-Sound ->gode priser.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice

Edit: Egentlig ikke, da jeg akkurat skulle til å selge klipsch. Nice for de som skal ha selvsagt

Newcomer lihku sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøp av Klipsch

Jeg skal kjøpe Klipsch!

RF-83, RS-62 og RC-64 skal kjøpes inn (fra hifisound.de).

Videre var planen og kjøpe:

Emotiva XPA-5

OG

Yamaha RX-V764B

Er det noen som har bedre forslag med tanke på hvordan jeg skal drive høytalerene?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lihku
    Jeg skal kjøpe Klipsch!

Emotiva XPA-5

OG

Yamaha RX-V764B

Er det noen som har bedre forslag med tanke på hvordan jeg skal drive høytalerene?

hei jeg ville hoppet inn på klipsch tråden og spurt der, er noen som kjører samme kombo(tror jeg) ellers ta deg en tur inn på vennetråden til emotiva også, selv kjører jeg 3 stk upa 1 på rf63/rc64 foran og er kjempefornøyd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener tråden som heter "Klipsch Klubben" ?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener tråden som heter "Klipsch Klubben" ?
    Han mener den ja.

Jeg svarte for deg jeg Jokris. :-D

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kjøpe Klipsch!

Emotiva XPA-5

OG

Yamaha RX-V764B

Jeg har selv RF-63, og har hatt XPA-5. Klipsch er meget effektive høytallere. Noe Lyd & Bilde bladet nevnte når de testet RF-83, var at den susingen du hører ved normale høytallere, vil vær 15 dB høyere med Klipsch.

XPA-5 har i forhold til andre forsterkere mere gain, noe som kan gjøre at støy du allerede har blir enda høyere. Hos meg så var det meget hørbart fra sitte posisjon ca 3.5 meter unna. Nok til at jeg ikke kunne leve med det. Rotel har ikke dette problemet hos meg.

En UPA forsterker fra Emotiva har ikke samme høye gainen, og spiller helt likt. Det er kun når du skal dra på det lille ekstra at den taper noe i forhold til XPA. Men da spiller du uansett altfor høyt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Han mener den ja.

Jeg svarte for deg jeg Jokris. :-D

takker for det, var opptatt med uncharted 2 på ps3:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg har selv RF-63, og har hatt XPA-5. Klipsch er meget effektive høytallere. Noe Lyd & Bilde bladet nevnte når de testet RF-83, var at den susingen du hører ved normale høytallere, vil vær 15 dB høyere med Klipsch.

XPA-5 har i forhold til andre forsterkere mere gain, noe som kan gjøre at støy du allerede har blir enda høyere. Hos meg så var det meget hørbart fra sitte posisjon ca 3.5 meter unna. Nok til at jeg ikke kunne leve med det. Rotel har ikke dette problemet hos meg.

En UPA forsterker fra Emotiva har ikke samme høye gainen, og spiller helt likt. Det er kun når du skal dra på det lille ekstra at den taper noe i forhold til XPA. Men da spiller du uansett altfor høyt.

nå forstår jeg det som om du snakket generellt om upa serien og det kan jeg ikke kommentere så veldig mye om, men upa 1 som jeg har på rf63, kan spille så høyt at øra mine gir seg før hverken ht eller upa tenker på å trekke seg
    denne har jo samme modul som xpa 3/5 og i tillegg har den langt større ladebank å gå på, var helt oppe på +5 på receiver her om dagen og da var det veldig høyt uten tegn på at noe knelte, dette var selvfølgelig ikke med en dårlig innspilling ,men en god jeg bruker å teste med
    med upa kommer jo stereo egenskapene til emotiva noe mer frem enn med flerkanalsforsterkerne i upa og xpa serien, samme gjelder jo for den nåværende kongen xpa 1

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det du sier er at jeg heller burde gå for UPA-5? Klarer den og drive RF83 godt nok med sine 5x125W rms?

Er UMC-1 noe og satse på?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det du sier er at jeg heller burde gå for UPA-5? Klarer den og drive RF83 godt nok med sine 5x125W rms?
    Ikke noe problem. Jeg kjørte min RF-63 på Rotels RB-06 som har 70w, og det ga faktisk bedre lyd enn XPA-5 . Heller ikke noe problem med volumet, selv om jeg aldri spiller grisehøyt

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem. Jeg kjørte min RF-63 på Rotels RB-06 som har 70w, og det ga faktisk bedre lyd enn XPA-5 . Heller ikke noe problem med volumet, selv om jeg aldri spiller grisehøyt

hmmm... kan ikke si meg enig i dette, har faktisk ikke hørt Rotel høres bra ut på klipsch i det hele tatt, det ble en veldig slitsom diskant iforhold til masse annet mener nå jeg..

Personlig var det mye mer støy fra RB1080 f.eks enn hva jeg har hatt med både XPA-3 og XPA-5 i mitt oppsett (på Klipsch)

faktisk så er det ikke noe mer støy enn hva jeg hadde med Parasound Halo heller for den saks skyld.. (mulig du var veldig uheldig med din Emotiva?)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    hmmm... kan ikke si meg enig i dette, har faktisk ikke hørt Rotel høres bra ut på klipsch i det hele tatt, det ble en veldig slitsom diskant iforhold til masse annet mener nå jeg..

Personlig var det mye mer støy fra RB1080 f.eks enn hva jeg har hatt med både XPA-3 og XPA-5 i mitt oppsett (på Klipsch)

faktisk så er det ikke noe mer støy enn hva jeg hadde med Parasound Halo heller for den saks skyld.. (mulig du var veldig uheldig med din Emotiva?)
    Kan nok ha hatt maks uflaks med min XPA.

Men etter hva jeg har lest så er du første man jeg har hørt si noe negativt om kombinasjonen Klipsch og Rotel. Har aldri merket noe galt med diskanten med hverken RB-06 eller RMB-1575. Sistnevnte har mye bedre oppløsning enn hva XPAen hadde.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men etter hva jeg har lest så er du første man jeg har hørt si noe negativt om kombinasjonen Klipsch og Rotel. Har aldri merket noe galt med diskanten med hverken RB-06 eller RMB-1575. Sistnevnte har mye bedre oppløsning enn hva XPAen hadde.

hmmm. der har vi vel forskjellige oppfatninger.

ved hver anledning når jeg har handlet og testet, virker de fleste å være enig i at Rotel ikke er beste matchen for nettopp Klipsch, og at da rør, Parasound osv gjerne er "bedre", varmere lydsignatur, og litt mørkere i lyden, og nettopp det passer Klipsch veldig bra ifølge veldig mange.

Det betyr ikke at jeg mener Rotel er dårlig, bare at jeg, og også som jeg har oppfattet, andre også mener at det finnes bedre matcher til Klipsch.

Men oppfattelsen av Lyd er jo også veldig subjektivt, så sikkert mange som mener Rotel er veldig bra til Klipsch også..

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode tilbud på Klipsch på bassbrothers.no nå. Sikret meg et par rf-82, gleder meg

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har hørt rotel rb-1572 på rf-82, ved normalt volum synes jeg dette låt ganske bra. Og rotel overrasket når db måleren rundet av 115db, den begynte å miste kontroll men diskanten ble aldri "SKRIKETE, og for lys" som jeg hadde forventet, synes at det var en ganske god ,match egentlig. Men det er absolutt ikke nok effekt i den for rf-82.

Side 45 av 46 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •