Tråden for oss med Klipsch (og de som planlegger å kjøpe) - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 46 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 902
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av GøranG
    Jeg skal kjøpe nye fronter til hjemmekinoen.

Spiller mye høyt og har vel egentlig bestemt meg for Klipsch RF-82 eller RF-63.

Er det noen her som har hørt begge høytalerne, som kan si litt om egenskapene til de? (forskjeller\fordeler\ulemper\er RF-63 verdt 5000 mer?)

Har fått tilbud på 8700,- for RF-82 og 14000,- for RF-63...

Tips mottas med takk!

\Gøran

Hvilken butikk fikk du det tilbudet på RF63 fra:wink: Ønsker å oppgradere fra RF82 til RF63

Er det andre som har fått like bra tilbud på RF63 eller kansje billigere setter eg veldig stor pris på svar Har ikke råd til 17000,- som eg har forstått er prisen for desse i butikk. Mulig dette bare gjelder enkelte butikker. Dere får heller rette på meg viss eg tar feil med tanke på prisen Hva er i så fall veiledende pris på RF63 da viss eg tar feil om prisen i butikk Ønsker ikke å bli lurt:wink:

Blir veldig glad for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke pris for deg i oslo!
    Mvh Ove

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes jeg fikk god pris hos BM Audio, mailet for tilbud.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker til RF 83

Hei!
    Kjøpte meg et par RF83 fra usa da dollaren enda var lav.
    Disse blir idag drevet av en NC2250. Det låter pent, men mangler det store trøkket som kom fram da jeg prøvde en CV 1,5kw. Har noen noen anbefalinger eller erfaringer som de har lyst til og dele ?
    Mange snakker om rørforsterkere til Klipsch. er dette veien og gå?
    Planen er og bruke NC 2250 på Klipsch center'n rc 64(når den tid kommer), så stiller egentlig på bar bakke hva forsterker angår.
    Takker for alle tips!
    Mvh Tor

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TorEFH - hvis du mangler det store trøkket med din NC-2250, tror jeg ikke rør er veien og gå, men det kommer litt anpå budsjett. Jeg ville heller funnet en til NC-2250 og biampet eller eventuelt brokoblet.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes jeg har bra med trykk kun fra min Yamaha receiver, kjører bi-ampet riktignok.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorEFH
    Hei!
    Kjøpte meg et par RF83 fra usa da dollaren enda var lav.
    Disse blir idag drevet av en NC2250. Det låter pent, men mangler det store trøkket som kom fram da jeg prøvde en CV 1,5kw. Har noen noen anbefalinger eller erfaringer som de har lyst til og dele ?
    Mange snakker om rørforsterkere til Klipsch. er dette veien og gå?
    Planen er og bruke NC 2250 på Klipsch center'n rc 64(når den tid kommer), så stiller egentlig på bar bakke hva forsterker angår.
    Takker for alle tips!
    Mvh Tor
    Mener jeg leste en eller annen vei at de CV forsterkerene BOOST'er bassnivået endel slik at du får ett helt feil bassnivå. Er vel mest begregnet på konfirmanter med nytt CV anlegg som skal dunke mest mulig, og ikke så mye "HiFi". Tør ikke si noe sikkert her, men var bare noe som surret langt bak i hodet mitt.

Uansett, så burde jo en NC.2250 gi godt med lyd fra seg den. Får du ikke nok trøkk med den så ville jeg prøvd meg litt frem med avstander til bakvegger og sidevegger.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Mener jeg leste en eller annen vei at de CV forsterkerene BOOST'er bassnivået endel slik at du får ett helt feil bassnivå. Er vel mest begregnet på konfirmanter med nytt CV anlegg som skal dunke mest mulig, og ikke så mye "HiFi". Tør ikke si noe sikkert her, men var bare noe som surret langt bak i hodet mitt.

Uansett, så burde jo en NC.2250 gi godt med lyd fra seg den. Får du ikke nok trøkk med den så ville jeg prøvd meg litt frem med avstander til bakvegger og sidevegger.
    Hei, og takk for tilbakemelding.
    Den cv forsterkeren jeg brukte hadde en "bassboost" funksjon, men denne sto på flat. (avskrudd). men med den forsterkeren fikk jeg følelsen av basselementene var mye mer livlige en vanlig. mange ser ut til å anbefale bi-amp med en nc 2250. mulig jeg går den veien. men er jo spennende med alternativer
    mvh Tor

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Klf 20

Holder på å skal bygge meg kino på loftet, og har mulighet til å skaffe meg ett par Klipsch KLF 20 fra 1998 til en billig penge

Noen som har erfaring med disse mastodontene (de er jo ikke akkurat små)?

Krever de mye krefter?

Planlegger å bruke de som fronthøytalere.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch KLF 20 Reviews
    Link til reviews.

Klipsch krevere generelt ikke mye krefter, men dem tar det mer enn gjerne i mot. Sensitiviteten på disse gromkarene er jo 100dB/1w/1m så.
    Som et eksempel: De nye Klipsch RF-83 med 2x6rørwatt kl. A skal visstnok være bra nok til kinobruk. Man må bare være obs på at hvis man skal kjøre transistorer på Klipsch er at de er ganske kresne på elektronikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Parasound A21 på Klipsch RF 83... og nå kan jeg høre en liten "Knekke" lyd i det ene elementet... har ikke vært uvørn heller..

Er det "Sprengt"...?? Noen som har opplevd dette før på disse?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Simonsen
    Jeg kjører Parasound A21 på Klipsch RF 83... og nå kan jeg høre en liten "Knekke" lyd i det ene elementet... har ikke vært uvørn heller..

Er det "Sprengt"...?? Noen som har opplevd dette før på disse?
    Blåste den ene basseren i mine RF-83 når jeg hadde en Rotel RB-1090 på de. Spilte sykt høyt, men hørte aldri noen ulyder. Så en dag når jeg spilte litt lavt la jeg merke til en ulyd i den ene høytaleren. Tok av frontdekselet og til min store forskrekkelse så det ut som, hvordan skal jeg forklare det.............det så rett å slett ut som en Alien hadde kommet ut av den ene 8". Etter å ha søkt på nettet så er jeg hvis ikke den eneste som har hatt problemer med å sprenge disse. Kan virke som om noen av wooferene ikke tåler å bli spilt skikkelig hardt med, ihvertfall ikke hvis man har STOR forsterker. Var en annen tråd på avforum om dette, men finner den ikke igjen i farten. Mange som har hatt problemer med at elementene går i stykker. Stålmembranet begynner å bulke seg, å i værste fall slik som mine går det helt hull i de.

Anbefaler deg å ta kontakt med butikken du kjøpte fra å høre om de kan ordne deg ett nytt ett.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Blåste den ene basseren i mine RF-83 når jeg hadde en Rotel RB-1090 på de. Spilte sykt høyt, men hørte aldri noen ulyder. Så en dag når jeg spilte litt lavt la jeg merke til en ulyd i den ene høytaleren. Tok av frontdekselet og til min store forskrekkelse så det ut som, hvordan skal jeg forklare det.............det så rett å slett ut som en Alien hadde kommet ut av den ene 8". Etter å ha søkt på nettet så er jeg hvis ikke den eneste som har hatt problemer med å sprenge disse. Kan virke som om noen av wooferene ikke tåler å bli spilt skikkelig hardt med, ihvertfall ikke hvis man har STOR forsterker. Var en annen tråd på avforum om dette, men finner den ikke igjen i farten. Mange som har hatt problemer med at elementene går i stykker. Stålmembranet begynner å bulke seg, å i værste fall slik som mine går det helt hull i de.

Anbefaler deg å ta kontakt med butikken du kjøpte fra å høre om de kan ordne deg ett nytt ett.

Jøss sier du det... er 2 eier på disse så jeg må nok "Back Tracke" litt her..
    Kan du huske pris på elementene?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nytt gratis, men er ikke sikkert alle er like heldige.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dem er kjøpt gjennom offisiell importør er det bare å ta kontakt med Audiocompaniet.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss sier du det... er 2 eier på disse så jeg må nok "Back Tracke" litt her..

jeg betalte rundt 1000kr for et basselement til RF83. det er vel ganske ok!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basserene på B&W DM683 koster £159 til sammenligning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    jeg betalte rundt 1000kr for et basselement til RF83. det er vel ganske ok!
    Ikke gal pris det om jeg må betale for det/de... uansett.. de må fikses

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har forslag til rørforsterker på rf-82? En som kan levere nok trøkk med lekker lyd.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mon tro hva som finnes av forforsterkere med rør og prosessorinngang som låter bra på klipsch?

Så kan man kjøpe svære transistortrinn som effekt men fremdeles ha en viss rørklang i kjeden

Side 38 av 46 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •