Tråden for oss med Klipsch (og de som planlegger å kjøpe) - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 46 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 902
    Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva legger folket her inne med begrepet "spiss diskant" egentlig? Betyr det at den er "skarp, klar og tydelig"? Finner man i den andre enden av skalaen "varm og diffus" diskant?

Personlig liker jeg en klar og tydelig diskant. Betyr dette at Rotel kan passe til Klipsch for meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en del som mener ( det er også riktig med feil el.nikk til Klipsch ) at
    diskanten blir for skarp og framtredende/slitsom/voldsom og høre på.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begrepet skarp/spiss diskant er jo selvsagt forskjellig fra øre til øre, men jeg leste engang i tiden en som brukte en referansesang på om diskanten ble for spiss eller skarp... Bruker selv denne(hele plata er faktisk meget bra ) og den passer faktisk veldig bra! Kjør Steely Dan's "Babylon Sisters" på det lydnivået du normalt hører musikk på, og hør spesielt etter i refrenget når koret synger "...sisters". Alle sss'ene i refrenget avslører fort diskanten, i mine ører iallefall.

EDIT: En prøvelytt på plata kan du gjøre her.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte Rotel (1090) på RF82 tidligere, fungerte utmerket til film, men til enkelte typer musikk ble det slitsomt i lengden. Byttet til Primare og synes den fungerer like bra til film men er mye mere behagelig å høre musikk på. Kan betegnes som varmere i lyden og ikke så intens i toppen som Rotel.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er faktisk veldig mange som sier nettop dette om rotel til Klipsch.. selv om noen liker komboen, hersker det liten tvil om at flesteparten anbefaler litt mørkere kombo til klipsch som du nevner. Selv skal jeg enten ha en Para NC2250 eller en Halo A21, og håper å ha et slik i hus til januar, nytt år - nye muligheter - og høyere strømregninger!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Hei alle.
    Jeg har bestemt meg for en Yamaha RX-V1900 og ingen effekttrinn. Stua mi er på ca. 20kvm, kanskje litt mindre (åpen kjøkken løsning).
    Ut i fra pris etc. har jeg bestemt meg for RF-82 i front, jeg har dog veldig lyst på RC-64 da jeg er tilhenger av store senter ht.
    Jeg har fortsatt lyst på gulvstående, så da må det vel bli RF-62 bak, men de må vendes bort fra sofa da denne står helt inntil bakveggen i rommet, vil dette fungere? Det har fungert tilfredstillende på min Denon+CV CLSC kombinasjon hittil.
    Det store nå er vel å finne en selger som gir meg den prisen jeg er villig til å betale

EDIT: Med "vendt bort" mener jeg at bakvegg på høyttaler står mot sofa/lytteplass og spiller mot vegg i stedet for mot lytteren.
    Hvis du vil ha gulvstående bakhøyttalere finnes det et annet alternativ til RF-62. RF-52 er er hakket mindre og noe billigere enn RF-62. Jeg kjøpte de selv for en måneds tid siden til bakhøyttalere. Jeg aner ikke hvordan de er i forhold til RF-62 da, siden jeg aldri har hørt de før.

Jeg har det motsatte "problemet" som du har, jeg har en veldig lang og smal stue slik at jeg har bakhøyttalerne omtrent midt i stua litt vendt innover.

EDIT: Den senteren er bare helt rå. Jeg har den selv og er ekstremt fornøyd.

Newcomer PROSJEKMINATOR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Hei alle.
    Jeg har bestemt meg for en Yamaha RX-V1900 og ingen effekttrinn. Stua mi er på ca. 20kvm, kanskje litt mindre (åpen kjøkken løsning).
    Ut i fra pris etc. har jeg bestemt meg for RF-82 i front, jeg har dog veldig lyst på RC-64 da jeg er tilhenger av store senter ht.
    Jeg har fortsatt lyst på gulvstående, så da må det vel bli RF-62 bak, men de må vendes bort fra sofa da denne står helt inntil bakveggen i rommet, vil dette fungere? Det har fungert tilfredstillende på min Denon+CV CLSC kombinasjon hittil.
    Det store nå er vel å finne en selger som gir meg den prisen jeg er villig til å betale

EDIT: Med "vendt bort" mener jeg at bakvegg på høyttaler står mot sofa/lytteplass og spiller mot vegg i stedet for mot lytteren.
    Har selv Rx-v3800 og ingen effekttrinn. Rc-64 senter og RF-82 i front gir en helt sinnsyk lyd. Så foreløpig vet jeg ikke om jeg trenger effekt. Har også lyst på RS-62 bak, men har akkurat lik stue som deg. CA20kvm og sofa helt bak. Eneste er at jeg har et par stressless`er foran sofaen som er den ideelle sitteplassen. Jeg har vinduer bak, så der kan jeg ikke feste høytalerene. De må festes på sidevegg.
    Må bare si at Yamaha-subben gjør en fantastisk jobb. Vi sitter og rister i hele huset (også i kinorommet:-) )
    Lykke til med valget.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PROSJEKMINATOR
    Har selv Rx-v3800 og ingen effekttrinn. Rc-64 senter og RF-82 i front gir en helt sinnsyk lyd. Så foreløpig vet jeg ikke om jeg trenger effekt. Har også lyst på RS-62 bak, men har akkurat lik stue som deg. CA20kvm og sofa helt bak. Eneste er at jeg har et par stressless`er foran sofaen som er den ideelle sitteplassen. Jeg har vinduer bak, så der kan jeg ikke feste høytalerene. De må festes på sidevegg.
    Må bare si at Yamaha-subben gjør en fantastisk jobb. Vi sitter og rister i hele huset (også i kinorommet:-) )
    Lykke til med valget.

at yamaha klarer å drive dette tviler jeg absolutt ikke på, jeg driver selv rf83, rc64 og rs62 med onkyo 875, og lyden blir jo hinsides!

men føler likevel at disse høytalerne har så utrolig mye mer å gå på, mer dynamikk, bass og en effekt vil tilføye dette, samt bedre kontroll!
    om man trenger det, vil jo være opp til en selv...

jeg har drevet det slik i ca 6mnd nå, og føler jeg vil sjekke hva som bor i disse rf83'ene og rc64..

klipsch krever jo ikke allverden for å spille høyt, men de krever litt mer for å 100% ut av de!

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sikkert sagt dette før,
    men en liten påminnelse : Rør rør og atter rør :-D

Det er utrolig hva en rørforsterker gjør med Klipsch........

Det trenger heller ikke koste skjorta. Kan i alla fall skrive under på dette vedr. Heresy - RF 82 og RB 81 ( De har jeg i huset ) Det er heller ikke noe problem å få liv i RF 82 med en Yamaha 1800/1900 :-D

Når det kommer til transistorforsterkere har jeg mest tro på Parasound, de har etter min smak en litt " fetere " gjengivelse enn fex. Rotel ...

Dette er som sagt MIN mening og smak, ikke noen fasit (Den finnes ikke...)

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Har sikkert sagt dette før,
    men en liten påminnelse : Rør rør og atter rør :-D
    Tror også jeg har nevnt dette før, men jeg er veldig enig med deg Gubben.
    Rør og klipsch låter himmelsk, men hvis du er ute etter mest mulig trykk i bassen ligger nok en god Parasound hakket foran min Music Angel KT88. Jeg har hatt Halo A21 på mine RF-35 og det kan også anbefales på det sterkeste

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ikke an å bruke MA til diskant og parasound til bassen da?

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp fått RF-62 som skal drives av Yamaha RX-V663, hvilke høyttaler kabler anbefaler dere?

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Har nettopp fått RF-62 som skal drives av Yamaha RX-V663, hvilke høyttaler kabler anbefaler dere?
    Bare ikke de tynneste du finner "Gull" varianten i fra Biltema virker greit. jeg bruker tara lab fra hifiklubben til ca 30,- pr m. Er fornøyd med det.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha brukt Rotel 1080, marantz mm 9000. Det er ingen tvil, Parasound er konge på Klipsch rf-82 ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf-62

Blei rett før jul den stolte eigar av eit par RF-62 i kirsebær-look.
    (Hadde før dette testa RF-52 og RF-82 før valet blei RF-62. 52 var litt for liten, dog ein meget god sak. 82 er knall, men noko dominerande i storleik, så 62 er det perfekte kompromiss.)
    Skal brukast mot den etter kvart så forum berømte "Engelen".
    Rett ut av boksen verkar høgtalaren veldig lukka og komprimert i diskanten. Er nokså kvass, spesielt i s-lydar. Bassen er stram. Resultatet er det same på rør, utanom i triode modus som gjev litt meir liv og storleik. Lydbilete er elles bra storleik på.
    Etter 60 timar innspeling kor høgtalarane spelte for husmus og alskens utøy byrja det løysna det litt, s-lydane er mindre framtredande.
    No etter 100 timar med underholdning for hybelkaninene, så har diskanten løsna meir, mindre kompirmert, meir detaljert og s-lydane er meir nøyaktige og ikkje så kvasse. Mellomtone og bass har liksom blitt meir riktig og fyldige.
    Og dette skal berre bli betre seier dykk?
    På tide å jage vekk hybelkaninene frå sweetspot og lytte litt sjølv.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg støtter det flere nevner med Parasound Halo A21 til Klipcsh. Har prøvd mye forskjellig og endte opp med nettopp denne komboen selv, Rf83 m 2 stk A21 i mono Du verden så bra lyden ble med kontrolert power og spiller like fantastisk til både film og musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva rf-62 og rf-82 ligger på i hos tvboden? Jeg skal en liten tur til sverige i morgen og vurderer veldig sterkt på å kjøpe.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk gjerne opp prisen på RF- 63 også hvis de har den

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har Klipsch, da helst de med 63 eller 83.
    Jeg har skjønt de er lettdrevne, men at det er anbefalt med effekt i tillegg.
    Ser mange liker Parasound til de.
    Da blir spørsmålet mitt: Er det stor forskjell på A21 opp mot NC2250??
    Ser det ligger mange av sistnevnte på bruktbørsen ofte, men holder den til å få bra liv i Klipschene??
    Eller er det å anbefalle A21...

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Dere som har Klipsch, da helst de med 63 eller 83.
    Jeg har skjønt de er lettdrevne, men at det er anbefalt med effekt i tillegg.
    Ser mange liker Parasound til de.
    Da blir spørsmålet mitt: Er det stor forskjell på A21 opp mot NC2250??
    Ser det ligger mange av sistnevnte på bruktbørsen ofte, men holder den til å få bra liv i Klipschene??
    Eller er det å anbefalle A21...

Hei. Jeg har hatt 63 og 83, og testet både 2250 og a21.
    Parasound er en meget god kombinasjon til Klipsch, men kan ikke si at jeg hørte særlig stor forskjell på de forsterkerne.

Side 36 av 46 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •