Tråden for oss med Klipsch (og de som planlegger å kjøpe) - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 46 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 902
    Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ahh deilig. merker STOR forskjell fra dynavoicene. lyden er MYE mer detaljrik og eg hører ting eg aldri har lagt merke til før. den grumsette bassen som eg hadde før er fullstendig borte.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er fornøyd med lyden rett ut av esken kan du glede deg. Klipsch låter RÆVA med en gang de begynner å spilles på. Men gi de ett par uker med innspilling så kommer de til å låte enda mye bedre.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer Kurt'en sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf-63

Da er det gjort.:-D RF-63 er bestillt. 8) Det ble Solberg HiFi i Sarpsborg som valget falt på for den "nette" sum av 14 500,-.

Tv-boden selger for 13 995,- norske og jeg fikk pris fra Sound Planet på 14 400,- inkl. frakt. Klipsch ønsker ikke lenger å levere sine høytalere til Elkjøp så der var det ikke mulig å kjøpe. Det var i hvert fall det svaret jeg fikk av Elkjøp.

Valget falt altså på Solberg mest på grunn av bra service, kort avstand og norske garanti-/reklamasjons-betingelser. Synes vel alt i alt jeg har gjort et bra kjøp. :-D

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Nå er RF63 byttet i RF 83.8)
    Hvordan opplever du forskjellene nå som du var så vant med RF-63 fra før? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en H/K AVR-255 (7x50w) kunne klare å drive et høyttalersett med Klipsch RF62 som f.eks dette: Klipsch RF62 Reference pakke - Bass Brothers AS?

Eller blir man nødt til å utvide med effekforsterker for å få optimalt lydbilde?

Takker for svar

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sQuare
    Vil en H/K AVR-255 (7x50w) kunne klare å drive et høyttalersett med Klipsch RF62 som f.eks dette: Klipsch RF62 Reference pakke - Bass Brothers AS?

Eller blir man nødt til å utvide med effekforsterker for å få optimalt lydbilde?

Takker for svar

Den driver de med letthet

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sQuare

Takker for svar
    Tror det kan bli bra, Er selv veldig nysgjerig på hvordan den nye serien til harman-kardon matcher klipsch

Newcomer Bluepower sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RS serien mye bedre enn RB 61??

Er veldig i tvil om dagen.. Har bestilt meg ett sett RS 62 sidehøytalere, og
    RB 61 som bakhøytalere. Har et vindu som er litt dumt plassert på bakvegg, ellers vill jeg gått for RS rund baut. Er lyden som kommer bakfra like retningsbestemt som fra sidene at jeg ville merket så stor forskjell?
    Jeg lagde hyller til det gamle oppsettet som jeg hadde tenkt å bruke igjen på RB 'ene.
    (RS 62'n kommer til venstre for Optimus..)

Legger ved et bilde som beskriver rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du lurer på om du heller burde gått for 2 par med RS62? Det hadde jo vert en mulighet, om du gikk for 2 par RS62, å plassere det ene paret på hyllene. Da jeg skulle bestille meg surroundhøyttalere (i 5.1 system) bestillte jeg først RB høyttalere bak, men skiftet til RS da jeg fikk dette anbefalt fra audiocompaniet. Hvorfor RS er bedre, det vet jeg ikke.

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey! Jeg vurderer å kjøpe meg Klipsch, men hvordan er mellomtonen på de (RF-83)? Jeg har B&W i dag, og noe av grunnen til at jeg valgte de den gangen var pga mellomtonen som jeg var meget fornøyd med. Klipsch har jo ikke et "eget" mellomtone ellement i f.eks. RF-83, men hvordan påvirker det lyden?

Vil gjerne vite hva dere som har hørt på både Klipsch og B&W syns

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liker selv lyden i b&w, selv om jeg dessverre synes at de blei litt nøytale ( og litt mer korrekt og "kjedelig") lyden i klipsch er jo litt mer rett på, mer trykk og dynamikk, noen liker, og noen ikke...

mellomtonen er veldig bra på RF83, men en god forsterker vil jo mellomtonen bli kanon! les testen til lydogbilde for en tid tilbake på deres hjemmeside, står mye godt der om disse =)

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye luft trenger RF-82 rundt seg?. Rommet mitt er 2.94 m bredt og eg vurderer Omega benken fra bohus som er 208 bred. Høyttalerene er ca 23.5 cm brede (da har eg ikke regnet med føtter.) Blir dette for trangt eller går det bra..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette skulle vel gå greit, ville anbefale deg og ha de litt ut fra bakveggen slik at de får luft her.. det er vel det viktigste, som jeg har erfart selv med mine klipsch hvertfall!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf-7

Selger eit strøkent par av disse (Svarte), dersom demo ønskes så er det ikkje problem i stavanger. Har dem koblet opp på rør utstyr..
    selges grunnet ein mulig oppgradering til Palladium P-17B.

mvh
    Bjørn Andrè Larsen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet hva som ville passe best av halo a21 eller NC2250 til klipsch rf83 ? antall watt er jo likt, noe mer ampere i halo serien, mens demping faktoren er jo ufattelig mye høyere på halo, over 1000 mot nc's litt over 100..

derimot er prisforskjellen nokså stor, kandenne forsvares i pris / ytelse ?

vurderer a21 og a23, eller nc2250 og nc 2125 til henholdsvis front og center..

klarer rett og slett ikke å bestemme meg her, og siden jeg ikke har mulighet å høre før jeg handler, lurer jeg litt på om det er såpass forskjell som prisen kan antyde, og om det er verdt spranget opp til halo!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser også at rotels rb1092 har kommet på kampanje pris på lsound, og da er vel denne også en god kandidat ? prismessig mellom nc2250 og a21 ? noen som har innspill?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening blir Rotel for "hardt" på Klipsch... Det gjelder også de få Nad ampene jeg har hørt . ( 216 og 272 )
    Klipsch blir best med en myk eller "varm " ( les rør :-D ) amp.

Nå går det i Kinaimport hos meg ( til musikk ) og Yamaha til film

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle.
    Jeg har bestemt meg for en Yamaha RX-V1900 og ingen effekttrinn. Stua mi er på ca. 20kvm, kanskje litt mindre (åpen kjøkken løsning).
    Ut i fra pris etc. har jeg bestemt meg for RF-82 i front, jeg har dog veldig lyst på RC-64 da jeg er tilhenger av store senter ht.
    Jeg har fortsatt lyst på gulvstående, så da må det vel bli RF-62 bak, men de må vendes bort fra sofa da denne står helt inntil bakveggen i rommet, vil dette fungere? Det har fungert tilfredstillende på min Denon+CV CLSC kombinasjon hittil.
    Det store nå er vel å finne en selger som gir meg den prisen jeg er villig til å betale

EDIT: Med "vendt bort" mener jeg at bakvegg på høyttaler står mot sofa/lytteplass og spiller mot vegg i stedet for mot lytteren.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er mine i hus

Skulle egentlig vente til 10.01 men usikkerheten rundt om RF 82 egentlig ble tilgjengelig i Black var ikke helt til å leve med. etter en intens ringerunde i dag fant jeg JS Soundsystem i Drammen som hadde et par demo R 82 inne. Rett i bilen og prøvehørte. De spilte på A 21 med noen kabler han karen sa kostet over 150 000 .

Vel med litt AC DC osv var alt over og høytalerene i bilen.

Hjemme har jeg Rotel RB 1080 og Rotel CD Spiller samt Yamaha 2700.

Nå har jeg faktisk sittet i over 5 timer å kost vettet av meg. Makan til dynamikk og trøkk. Litt spisse i diskanten fortsatt men det kommer seg vel med inspilling. Dette er bare helt hærlige høytalere for oss som liker litt hardere musikk også. Dro på Justice med Metallica i stad ( en plate med ganske tynn lyd) Fy feite å det dro

Så jeg er veldig fornøyd- Får senter og Blush jeg har bestilt RF 62 som bakhøytaler. Fant vel ut at de kanskje er litt veeeeel store for det i rommet men blir sikkert mange morsome helikoptersener og se frem til.

Talast.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Primare med Klipsch? Et par RF83 med Primare I30?

Jeg misliker spiss diskant.

Side 35 av 46 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •