Tråden for oss med Klipsch (og de som planlegger å kjøpe) - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 46 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 902
    Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av A_hjelme
    Til dere som har klipsch.
    Bruker dere romkorreksjon?
    JA

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikke til annet enn å sjekke avstand fra sweetspot til ht'ene, EQ'en (ihvertfall i Yamaha's YPAO) dreper dynamikken så den er avslått.

Newcomer PROSJEKMINATOR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Nei ikke til annet enn å sjekke avstand fra sweetspot til ht'ene, EQ'en (ihvertfall i Yamaha's YPAO) dreper dynamikken så den er avslått.

Jeg har kun brukt YPAO`en på Yamaha RX-V3800, sammen med RF-82 frontene og RC-64 senteren. Mener du det er mye å hente på å justere EQ selv?
    Så Street Kings i går, med Kenau Reves. Den hadde et utrolig bra lydbilde og kan anbefales på det varmeste, men senteren har bare spillt 10 timer, så den må nok spilles litt mer inn for å låte optimalt:-)
    Den låter litt boks aktig under dialog, men tror dere ikke det vil bli bedre med tiden
    Hadde en kompis på besøk og han vurderet sterkt Klipsch når han skulle "shoppe" neste gang:-o

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv opplevd å få bedre lyd med å justere nivåene på høytallerene manuelt enn med romkorreksjon. Det var enorm forksjell på Pioneer sitt MCACC på min AX4 (Dette har blitt forbedret til LX utgavene). Forskjellen var mindre på Audyssey på Marantz AV8003, men fortsatt forskjell i mine ikke altfor gode ører.

Klipsch må vist spilles inn en stund før de låter maksimalt. Jeg har fått en del timer på de nå (siden starten av Juli). Men RC-64 imponerte stort fra første sekund for min del (Byttet fra PSB sin topp modell i Image serien)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RC-64 senteren er helt overlegen i forhold til alt annet jeg har prøvd, men jeg tror den bare vil bli bedre og bedre.
    Nå var vel heller ikke dette en originalfilm, så lydkvaliteten kan jo ha vært med på å lage "bokslyden".

Men under skyting og eksplosjoner....WHOOOHA...helt kanon

Det er også et eller annet med kinorommet som gjør at bassen forsvinner opp under taket. Kjenner ikke noe særlig bass i kroppen av RF-82`ene. Er her avhengig av subben:twisted:
    Kanskje hvis jeg jekket opp stressless`ene en meter, ville det nok bli bra:-D

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PROSJEKMINATOR
    Jeg har kun brukt YPAO`en på Yamaha RX-V3800, sammen med RF-82 frontene og RC-64 senteren. Mener du det er mye å hente på å justere EQ selv?
    Vel... Etter tips ifra harman/kardon så prøvde jeg igår å kalibrere med "flat" EQ'en, og det fungerer bedre enn "natural" ihvertfall. Var ikke så mye forskjell med eller uten EQ da, bortsett fra at EQ'en fjernet noe av den overdrevne romklangen (ekkoene) jeg sliter med i min stue... :roll:

Men du som har rx-v3800 har vistnok flere muligheter til å justere EQ selv enn jeg har på min rx-v1800, så du kan jo prøve å måle med REW for å se hvilke frekvenser du må dempe/heve volum på :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever at mine RF-83 er litt skrikende i diskanten. Jeg blir liksom litt sliten av det, og det er jo ikke meningen i det hele tatt.. Nå har ikke jeg stilt noen ting på receivern heller da. Gikk innom Hifiklubben her i Porsgrunn, å der fikk jeg vite at jeg kunne gå inn på forsterkeren å "justere" på diskant etc.

Noen her som kan forklare meg på en logisk måte hvordan jeg gjør det? Receviern er en Denon AVR-4306.

Hvis jeg ikke blir fornøyd så vil jeg nok gå over til B&W DM683.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har prøvd denon på mine rf83 jeg også. jeg hadde samme inntrykk. men gikk over til yamaha rx-v3800. det blei veldig mye bedre.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at Yamaha passer godt til Klipsch. Hadde før Kef sine XQ40 front høytalere koblet til Yamahaen og de høytalerene skal jo være prima vare, men hos meg var Klipsch av en helt annen kaliber. Testet de ved siden av hverandre og bassen var helt fraværende og diskanten for skarp på Kef`ene. Så jeg vill nok byttet Denonen i en Yamaha hvis du har mulighet.

Nirvana (ikke bandet) er ikke langt unna Mangler litt på innstillingene på evt. EQ og litt verre..demping/korrigering av rom/bassfeller.

Tror nok også en brukt Parasound 2250 også kommer i hus når jeg har fått spart opp litt:-D og til slutt (blir vel aldri slutt ) RS-62 bakhøytalere.

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av heltjulius
    jeg har prøvd denon på mine rf83 jeg også. jeg hadde samme inntrykk. men gikk over til yamaha rx-v3800. det blei veldig mye bedre.
    Kjører Denon AVC A11XVA på mine RF 83, RC 64 og RS 62, det fungerer meget bra. Lite skriking og godt "pulver". :-)

Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har marantz 8002 på rf-83 og virkelig ingen ting og klage på der heller.

KLART penere og varmere lyd en min gamle onkyo.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Audyssey settings til film og Flat til musikk i stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo godtfolk!

Som mitt første surround-anlegg har jeg akkurat slengt inn en bestilling på RF-63, RC-64 og RSW-10D (veldig spent siden jeg kjøper uten å ha hørt først..). Jeg venter litt med bakhøyttalere til lommeboka mi har blitt litt feitere igjen, og bruker mine gamle Dali 606 så lenge.

Jeg har kikka litt på hjemmekinoene til dere andre her på forumet som har Klipsch for å få litt inspirasjon til bakhøyttalere, men jeg syns det er veldig mye forskjellig hva folk har. Jeg har hørt noen rykter at man måtte kjøre bakhøyttalere i Reference serien pga spesiell hornkonstruksjon eller noe lignende..

Har dere noen kommentarer til det? Eller anbefalinger til bakhøyttalere?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av netzach
    Hallo godtfolk!

Som mitt første surround-anlegg har jeg akkurat slengt inn en bestilling på RF-63, RC-64 og RSW-10D (veldig spent siden jeg kjøper uten å ha hørt først..). Jeg venter litt med bakhøyttalere til lommeboka mi har blitt litt feitere igjen, og bruker mine gamle Dali 606 så lenge.

Jeg har kikka litt på hjemmekinoene til dere andre her på forumet som har Klipsch for å få litt inspirasjon til bakhøyttalere, men jeg syns det er veldig mye forskjellig hva folk har. Jeg har hørt noen rykter at man måtte kjøre bakhøyttalere i Reference serien pga spesiell hornkonstruksjon eller noe lignende..

Har dere noen kommentarer til det? Eller anbefalinger til bakhøyttalere?
    Klipsch lager kort og greit konge surround høytalere.
    RS-52 går sikkert fint med ditt oppsett om det ikke er et veldig stort rom så du må opp på RS-62

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger og trenger

Man trenger vel ikke kjøpe reference serien bare fordi frontene er det. Klart at RS høyttalerne er knall gode. men for min egen del så kjører jeg den rimelige serien til Klipsch, synergy som også er bipolare som bakhøytt. funker kanon og man sparer litt cash..!

RSW 10 er forresten en konge sub, ikke så vanlig her til lands!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    RSW 10 er forresten en konge sub, ikke så vanlig her til lands!
    Hørtes bra ut. Jeg har sitti i tankeboksen mer enn en dag når det gjelder denne suben.. Har nesten ikke sett tester eller noen andre som har den, og jeg holdt på å gå for det "trygge valget" med en svs sub. Hørte dog noen rykter at RSW-10D antageligvis passa bedre til musikk, og kasta meg likegjerne i det.

Stua mi er på drøye 25 kvadrat, så jeg vurderer å gå for RF-62 som bakhøyttalere hvis det ikke blir for overkill..

Takker for svar så langt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt rsw 12 en og den spiller utrolig tørt og med et sykt punch og kjapp er den og! 10 eren er jo en videreutvikling så den spiller nok enda bedre:-D
    Har ikke hørt den selv men jeg siglet på RSW 10 en selv, men gikk for 2* rw 12.

RF 52 holder i massevis om du skal ha gulvhøyttalere som surround! leker litt med den tanken selv faktisk

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt RF-83 på Marantz MM8003/AV8003? Vurderer og bytte ut Rotel Rsp1098/RMB1095 for og få de nye lyd formatene, men litt usikker på om det er nok power...

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Skal skifte ut kabler i anlegget mitt.
    Både rca kabler og ht kabler.

Vurderer Better Cables eller Audioquest, da de skal gi en noe varmere lyd og fjerne litt av den spisse discanten.

Erfaringer eller tips?

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Problem løst! RF-83

Etter noen timer med justeringer, klarte vi å kvitte oss med den slitsome spillestilen.

Det som måtte gjøres:

63Hz 0db
    160Hz 0db
    400Hz -1db
    1000Hz -3db
    2500Hz -4db
    6300Hz -3db
    16000Hz 0db

Dette på Onkyo 875.
    Nå falt ALT på plass!
    Ikke noe slitsomt å høre på lenger!
    Ekstremt dynamisk lyd! Føler ikke behov for noe sub!
    Er så behagelig og morsomt høre på no, at jeg vil bare skru på maks hele tiden

Side 29 av 46 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •